Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu
21 den 30´e kadar. Toplam 39 Sayfa bulundu
  1. #21
    Enduroist Üye Aytekin ARIKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Aytekin ARIKAN
    Üyelik tarihi
    24-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    F650 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yusuf Abi,

    Burada ince bir ayrıntı var, haklısın. Lakin bu ayrıntı, her şeyi etkileyecek kadar önemli. Burada bahsi geçen bakışın, motosikletin yönü ile, bakış yönünün koparılarak gidilecek yöne bakılmasından ziyade, başın, tıpkı düz yürüyormuşcasına yer eksenine dik tutulması olduğunu anlıyorum.

    Bunun pek çok sebebi olmakla beraber en basiti ve önemlisi, algıyı kandırmaktır. İnsan, ki doktor arkadaşlarıımz varsa hatam düzeltecektir, beyincik faliyeti gereği, 12-13 derecelik yatış açılarını geçtiğinde, düşüyğrum mesajı ile karşılaşacaktır. Beyincik, hakim olunamayacak şekilde bu sinyali beyne göndermektedir. Beynin bu mesaja tepkisiz kalmasını sağlamak neredeyse imkansızdır. 15 dereceleri geçtğinde ise, panik halinde düştüğüne emin olup, hayattta kalma içgüdüsü devereye girmektedir.

    Bakışı yola paralel tutmak, bu algıyı önlemektedir.

    Evet Ersan Hocam, bunu kastetmiştim. Tıbbi ya da terim olarak tam karşılıklarını yazmıyor olabilirim ama kabaca anladığım kadarıyla: İç kulak denge merkezi gerçek bir su terazisi gibi çalışır. Bu sayede dengemizi sağlarız. Motosiklet üzerinde viraj alırken merkez kaç vs. etkilerini azaltmak için yatıldığında, denge merkezinden gelen "DÜŞÜYORSUN" ikazlarını atalatabilmek, sizin deyiminizle algıyı kandırmak için, başımız daima yere dik tutulur.

  2. #22
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı ArtDireksiyon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet Ersan Hocam, bunu kastetmiştim. Tıbbi ya da terim olarak tam karşılıklarını yazmıyor olabilirim ama kabaca anladığım kadarıyla: İç kulak denge merkezi gerçek bir su terazisi gibi çalışır. Bu sayede dengemizi sağlarız. Motosiklet üzerinde viraj alırken merkez kaç vs. etkilerini azaltmak için yatıldığında, denge merkezinden gelen "DÜŞÜYORSUN" ikazlarını atalatabilmek, sizin deyiminizle algıyı kandırmak için, başımız daima yere dik tutulur.
    Doğru. Sadece dik tutmak yeter mi peki ? Küstah bakış ne demek biliyor muyuz?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  3. #23
    Enduroist Üye Aytekin ARIKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Aytekin ARIKAN
    Üyelik tarihi
    24-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    F650 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elbetteki çenem durmayak ve araya gireceğim.


    Her üçüde virajlarda kullanabilecek tekniklerdir. Seçim bize ait olmakla beraber ben ilk tekniği kullanmayı tercih ediyorum. Bir kaç sebebi var. İlki bir aksilik olup, motosikleti düzeltmem veya tersine yönlendirmem gerektiğinde (mesela viraj içinde fran yapabilmek için dikleşirken) 2 ve 3 numaralı tekniklerden, standart oturuşa dönmek için haracanak zamanı göze almak istemiyorum. İkinci olarak da, birinci tekniğin yetmediği, hata yaptığım virajlarda, biraz daha yatabilmek için, duruma göre 2 veya 3 numaralı tekniği ilave olarak kullanabiliyorum. (Birileri sormuştu di mi, viraja fazla hızlı girdiysek ne oalcak diye, fırsat olmamıştı yazamamıştım)

    Konuya abone olmuştum kaç gündür cevabınızı bekliyordum hocam : )
    Şimdi burda okuyunca hemen oraya yazıcaktım :P Ama siz kopyaya izin vermiycek şekilde o konuyu da hatırlatıvermişsiniz. : D

  4. #24
    Enduroist Üye Aytekin ARIKAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Aytekin ARIKAN
    Üyelik tarihi
    24-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    F650 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru. Sadece dik tutmak yeter mi peki ? Küstah bakış ne demek biliyor muyuz?
    Küstah bakışı bilmiyorum hocam. Ama o çenemizle gideceğimiz yönü/yeri gösterme durumumuz bu konuyu bilmeden önceleri bana hep "Şu motorcuların havalarına bak yarabbim" dedirtmiştir : ) Bu o olabilir mi hocam?

  5. #25
    Enduroist Kadim Üye Burak Demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    burak demir
    Üyelik tarihi
    24-01-2012
    Bulunduğu yer
    Frankfurt
    Mesajlar
    551
    Motosiklet
    GSR 600 K7
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Yalnızca Pege basmanın ben de direk size viraj aldırmayacağını düşünüyorum. Dediğin gibi yardımcı öğelerden olabilir.

    Ancak uygulanan viraj alma tekniklerinin yanında yarar ve rahatlık sağlayacaktır.

  6. #26
    Enduroist Kadim Üye Burak Demir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    burak demir
    Üyelik tarihi
    24-01-2012
    Bulunduğu yer
    Frankfurt
    Mesajlar
    551
    Motosiklet
    GSR 600 K7
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Üstadım bu Küstah bakış tek kelimeyle çok iyi bir tabir olmuş başka türlü anlatmaya gerek kalmamış

  7. Burak Demir, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (02-04-2013)

  8. #27
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı ArtDireksiyon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Küstah bakışı bilmiyorum hocam. Ama o çenemizle gideceğimiz yönü/yeri gösterme durumumuz bu konuyu bilmeden önceleri bana hep "Şu motorcuların havalarına bak yarabbim" dedirtmiştir : ) Bu o olabilir mi hocam?
    Aynen bu Uzağa hep uzağa, daha uzağa Motosikletimizin gittiği değil gideceği yere....
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Aytekin ARIKAN (02-04-2013)

  10. #28
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yusuf Abi,

    Burada ince bir ayrıntı var, haklısın. Lakin bu ayrıntı, her şeyi etkileyecek kadar önemli. Burada bahsi geçen bakışın, motosikletin yönü ile, bakış yönünün koparılarak gidilecek yöne bakılmasından ziyade, başın, tıpkı düz yürüyormuşcasına yer eksenine dik tutulması olduğunu anlıyorum.

    Bunun pek çok sebebi olmakla beraber en basiti ve önemlisi, algıyı kandırmaktır. İnsan, ki doktor arkadaşlarıımz varsa hatam düzeltecektir, beyincik faliyeti gereği, 12-13 derecelik yatış açılarını geçtiğinde, düşüyğrum mesajı ile karşılaşacaktır. Beyincik, hakim olunamayacak şekilde bu sinyali beyne göndermektedir. Beynin bu mesaja tepkisiz kalmasını sağlamak neredeyse imkansızdır. 15 dereceleri geçtğinde ise, panik halinde düştüğüne emin olup, hayattta kalma içgüdüsü devereye girmektedir.

    Bakışı yola paralel tutmak, bu algıyı önlemektedir.
    Yahu bu adam bu topiği açtı ortadan kayboldu, ya belediye çukuruna ya da Kasımpaşa rögarına düştü, diye tahmin etmiştim. Agacığım ben mektepli değil alaylıyım teknik anlamda izah edilmesi gereken konularda okuyan üyelere yanlış bilgi vermekten korkarım; benim gerçeklerim yaşanmış bedel ödenmiş gerçeklerdir. Keşke yeni motora başladığım yıllarda böyle bir fırsatım olsaydı, bırakın eğitim almayı telekominikasyon, iletişim, okusford vardı da biz mi gitmedik. Yatıp kalkıp dua edelim bu topikler sayesinde gerçeğe bir adım daha yaklaşmaya çalışıyoruz, ister sürüş ister bakım onarım olsun her türlü teknik hakkında buradaki paylaşımlardan ders alıyoruz. Bildiğim bir sürü tecrübeyi teknik anlamda okuduğumda taşlar yerine oturmaya başlıyor. Bu forumları takip eden arkadaşlar da aynı kanıdadır umarım. Hayalim bu paylaşımlar bize yetmediğinde işin uzmanlarından destek almak zaman zaman bunu yapıyoruz, hatta bila bedel hilali ahmer kızılay menfaatine bu işe gönüllü soyunanlar var. Bu imkanı sınırsızca kullanabiliriz, eğitim için parasal bedeller ödemeye de razıyız, ama allah korusun basit bir bilgi yüzünden hayatımızla bu bedeli ödemeyelim.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  11. Yusuf YÜCE güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (04-04-2013),Osman Somuncu (04-04-2013)

  12. #29
    Banned
    Isim
    a34
    Üyelik tarihi
    08-06-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    138

    Standart

    ersan bey teşekkür ederim.

    sadece ayağa basmıyorum,
    kontra ya başlarken, yardımcı etken olarak kullanıyorum hatta, şiddetini de hissiyatıma göre ayarlıyorum

    çok yararlı bir konu oldu,
    emeğe geçen herkese teşekürler.

  13. AlperGuc, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (04-04-2013)

  14. #30
    Enduroist Kadim Üye Engin Delipınar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Engin Delipınar
    Üyelik tarihi
    13-03-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    451
    Motosiklet
    CBF 150 ve CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Alparslan paylaşım için çok teşekkürler.
    Ersan abi senin yazılarını her zaman sanki karşılıklı sohbet ediyormuş gibi okuyorum. Yine çok yararlı bilgiler öğrendim. Çok teşekkür ederim.

  15. Engin Delipınar, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (04-04-2013)

 

 
Sayfa 3 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •