Sevgili arkadaşlar; yine ilginizi çekeceğini düşündüğüm kısa bir geziyle huzurunuzdayım.
Siirt başlangıç, Bitlis – Tatvan – Gevaş – Başkale – Hakkari; Çukurca Zap suyu istikametiyle Uludere Şırnak; ve tekrar Siirt olan 766 Km lik kültür ve doğa gezisini tamamladım… İşte güzergah.
Bu turumda diğer gezilerden farklı olarak spontane gelişen bir çok olay yaşadım. Bu yüzden resim çekimlerim oldukça kısır…
Zira Hakkari’yi görüp tekrar aynı yönden gelmeyi ve Akdamar adası, Hoşap kalesini resimlemeyi düşünüyordum. Fakat olmadı. Daha uzun ve daha çetin bir dönüşü son anda tercih ettim.
Bu güzergahı olurda deneyecek arkadaşlara uzun bir tavsiye listesi çıkarmak istiyorum. İnşallah faydalı olur.
1) Malum terör olayları sebebiyle çok dikkatli olmanız gerekiyor. Bunun için iki tane cüzdan ayarlayıp riskli olan evraklarınızı gizleyeceğiniz cüzdana koyabilirsiniz.
2) Yaklaşık 2000 metre rakımlarda yolculuk olacağı için kesinlikle ekipmanlarınız hava şartlarına uygun olmalı.
3) Yol boyunca çığ toprak kayması sel gibi durumlarla sık karşılaşabilirsiniz. Özellikle sarp dağlardan yol üzerine düşen kayalar çok fazla lütfen dikkat.
4) Kaçak benzin bu civarda çok fazla. Bunun için yanınıza mutlaka fazla yakıt alın. Zira Motosikletinize kaçak benzin almak zorunda kalabilirsiniz.
5) Yerleşim yerlerinden geçerken hafif çaplı taşlamalar olabilir. Bu alanlarda daha dikkatli olun.
6) Asker ve polis noktalarında çok zaman kaybedebilirsiniz. Bu durumlara hazırlıklı olmakta fayda var.
Yola koyulma zamanı…
Bitlis sınırlarına yaklaştıkça kar yüzünü göstermeye başlıyor.
İşte ilk mola yerim Bitlis.
Burada polis evinde kahvaltı ve ihtiyaç molası. Bitlis tarihi ve kuruluş yeri olarak ilginç bir merkez.
Zaman kaybetmeden Van sınırına doğru ilerliyorum. Hava kararmadan Hakkari’ye ulaşmam gerekli.
Arda Guldogan (15-04-2013),Aytekin ARIKAN (07-04-2013),Osman Somuncu (07-04-2013),Özer Erkuş (08-04-2013)
Van gölünden küçük bir kara.
Güzergahtaki en güzel noktalardan biri; Hoşap kalesi.
Hoşap kalesi, bir Orta Çağ kalesidir. Kale Van'a yaklaşık 50-60 km arası uzaklıkta Van-Başkale yolu üzerindedir. Sarp bir yamaç üzerinde bulunmaktadır. Türkiye-İran arasındaki yol üzerinden bulunmasından dolayı eskiden stratejik açıdan önemi vardı. Kale aynı adı taşıyan Hoşap suyunun sarp kayalıkları üzerinde yükselmektedir. Anlam olarak iyi veya tatlı suya karşılık olur. Resmi adı ise Güzelsu’dur. Günümüzde yaşayan pek çok yapı bölgede Mahmudi Süleyman olarak adlandırılan kişi tarafından 1643 yılında yaptırılmıştır. Bölgesel geleneğe göre, bu müthiş yapıyı yapan mimarın elleri, diğer bir tane daha yapamasın diye kesiliyordu.
Kalenin batıya bakan girişi ve özgün kapısı bozulmadan günümüze ulaşabilmiştir. Kapının üzerinde yapımı ile ilgili Farsça kitabe ve aslan kabartmaları yer almaktadır. Kale içindeki eski hamam, cami, medrese, su sarnıcı, zindan ve odalarda geçmişin izlerini görmek mümkündür.
Hiç zaman kaybetmeden 32 virajlar denilen noktaya ya da meşhur Güzeldere geçidine doğru ilerliyorum.
Nedir, neresidir köşesi…
Hakkâri (Eski adı: Çölemerik, Süryanice Akkare), Hakkâri ilinin merkezi olan şehirdir. Türkiye Cumhuriyeti'nin en güney doğusundadır.
Hakkari Merkez, Yüksekova, Şemdinli ve Çukurca ilçelerine bağlı 4 Belde, 122 Köy, 368 Mezra, bu yerleşim birimlerinde şehir merkezlerinde 239.455, kırsal kesimde 97.126 toplam 336.581 nüfus bulunmaktadır. Yörenin %87,6 sı dağlık %10,3 ü platoluk %2,1 ovalıktır.
Anadolu Mezopotamya, ve İran üçgeninde yer alan Hakkari konumu ve coğrafi yapısıyla birçok topluluğun ilgisini çekmiş ve birçok millete vatan olmuştur. Hakkari, Med, Pers, Selevkos, Abbasi, Selçuklu, Moğol, Karakoyunlu, Akkoyunlu ve Osmanlı hakimiyetini görmüştür.
Burada sevgili arkadaşlarım Ali kemal ağabeyim, sevgili Efe ve Yusuf beni karşılıyorlar. Hakkâri’de bir gece konaklıyorum.
Bu tepeler Polislerimizin kontrolü altında. Onları ziyaret edip birer kare resim çekiliyoruz.
Peki şehirde nelere dikkat edilmeli:
1) Kesinlikle çok güvendiğiniz birileri ile temas kurmalısınız.
2) Kalabileceğiniz bir tane sivil otel var.
3) Şehir içinde motosikletle gezmek sıkıntılı olabilir. Mümkünse sivil bir otomobil tercih edilmeli.
Serpme kahvaltısı mükemmel. İlk defa ceviz reçelini burada denedim. Lezzeti mükemmel.
Motosikletinizin kontrollerini mutlaka yapın. Gideceğim güzergâhta yolda kalırsam telefonla dahi kimseye ulaşamam.
Ayrılış vakti… Yaklaşık olarak 300 km lik çetin bir yol beni bekliyor. Bu video size yol hakkında bilgi verebilir.
Yol boyunca tehlikeli olduğu için motosikletten inme fırsatı yakalayamıyorum…
Birkaç karede yollardan.
Unutmadan bu resimlediğim yerlerde defalarca çatışma yaşanmış.
Hafızalarımızda çok kötü iz bırakan yollar….
Ve işte Şırnak ve aştığım dağlar…
Yolun sonuna yaklaşırken… Siirt 53 km…
B O T A N
Ve yolun sonu… Zaman ayırdığınız için hepinize teşekkür ederim arkadaşlar…
Aytekin ARIKAN (07-04-2013),Engin Delipınar (08-04-2013),Kaan Öztürk (25-04-2013)
Gezi çok keskin olmuş ama fotoğraflar keşke biraz daha fazlaca olabilseydi.Sanırım güvenlik ön planda olunca dilediğin gibi fotoğraflama mümkün olmamış.
Bu yaz durum böyle giderse bölgeyi ziyaret eden motosiklet sayısında artış olur diye düşünüyorum.Paylaşımın için teşekkürler,Orhan.
AFRİCA TWİN
pek bilmediğimiz göremediğimiz bir bölgeden çok güzel kareler! çığ tünelleri harika.
Ellerin dert görmesin Orhan kardeşim.
Harika kareler.
o532 2965453
"Mutluluğu Yanınızda Götürmezseniz
Gittiğiniz Yerde Boşa Aramayın " G.O