Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 259 Toplam 740 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 159209249255256257258259260261262263269309359 ... SonuncuSonuncu
2,581 den 2,590´e kadar. Toplam 7395 Sayfa bulundu

Konu: Honda NC700X

  1. #2581
    Enduroist Katılımcı Üye Halil AKGUL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    halil akgul
    Üyelik tarihi
    16-06-2011
    Bulunduğu yer
    Bursa
    Mesajlar
    212
    Motosiklet
    ybr 125
    Marka
    Yamaha

    Standart

    merhabalar;

    kimse denemek zorunda kalmasin ama motosikletlerimizde ABS calisiyor. ctesi gunu 1. kopru yolundan E5 e donerken arkamdaki GS li bir arkadasimiza yol verdim ve beni yeni gecmisti ki en sagdan giderken, yolcu almayi bitiren bir otobusun yola kendini atmasiyla hemen onumdeki GSin ABS si sayesinde kazadan kurtulmasini izledim. tam tamina bes saniye sonra bu sekilde bir durumla karsilasmamak adina daha hizli olan sol serite gectim ve onumdeki arabalar aniden durdular. sol serit hizli diye gaz acarken takriben 80km civari bir hizim vardi ve artiyordu panikle iki frenede asildim, sanirim hem on hem arka ABS ye girdi. tum seritler akarken en hizli seritte otomobiller neden durur ve sonra tekrar gazlarlar bir bilen varsa bana anlatsin yoksa sis fari yorumlarindaki disk kilidinden sonra elimdeki eldivenleri cebimdeki herseyi indirecegim araclarina.
    Saygilarimla,

    Halil

  2. #2582
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı hllcan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhabalar;

    kimse denemek zorunda kalmasin ama motosikletlerimizde ABS calisiyor. ctesi gunu 1. kopru yolundan E5 e donerken arkamdaki GS li bir arkadasimiza yol verdim ve beni yeni gecmisti ki en sagdan giderken, yolcu almayi bitiren bir otobusun yola kendini atmasiyla hemen onumdeki GSin ABS si sayesinde kazadan kurtulmasini izledim. tam tamina bes saniye sonra bu sekilde bir durumla karsilasmamak adina daha hizli olan sol serite gectim ve onumdeki arabalar aniden durdular. sol serit hizli diye gaz acarken takriben 80km civari bir hizim vardi ve artiyordu panikle iki frenede asildim, sanirim hem on hem arka ABS ye girdi. tum seritler akarken en hizli seritte otomobiller neden durur ve sonra tekrar gazlarlar bir bilen varsa bana anlatsin yoksa sis fari yorumlarindaki disk kilidinden sonra elimdeki eldivenleri cebimdeki herseyi indirecegim araclarina.
    Geçmiş olsun Halil. Sadece çalıştığını bilmek yeterli

    Neden durduklarını anlamak için (bazn hepimiz bu hataya düşsekte) daha ileri bakmayı alışkanlık edinmeliyiz. Bkz. 25-26mayis paket eğitim başlığı

    Hepimiz hataya düşsek te, bu eğitimler, işi şansa bırakmamak, mümkün olduğunca tabiri caizse bu frenlerin nasıl çalıştığını unutturacak, kullanmaya ihtiyaç bırakmayacak şekilde motosiklet sürmeye alıştıracak bizleri

  3. Can Ekin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (22-04-2013)

  4. #2583
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı pisorg Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam Sertan,
    Sis olarak Motech Hawk mı kullanıyorsun. Modifiye yapmış mıydın?
    Evet Özgür,

    Motech Hawk Offroad Led Light var bende.

  5. #2584
    Enduroist Üye İbrahimAKALIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim AKALIN
    Üyelik tarihi
    26-09-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    95
    Motosiklet
    nc700x - montofon
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı hllcan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhabalar;

    kimse denemek zorunda kalmasin ama motosikletlerimizde ABS calisiyor. ctesi gunu 1. kopru yolundan E5 e donerken arkamdaki GS li bir arkadasimiza yol verdim ve beni yeni gecmisti ki en sagdan giderken, yolcu almayi bitiren bir otobusun yola kendini atmasiyla hemen onumdeki GSin ABS si sayesinde kazadan kurtulmasini izledim. tam tamina bes saniye sonra bu sekilde bir durumla karsilasmamak adina daha hizli olan sol serite gectim ve onumdeki arabalar aniden durdular. sol serit hizli diye gaz acarken takriben 80km civari bir hizim vardi ve artiyordu panikle iki frenede asildim, sanirim hem on hem arka ABS ye girdi. tum seritler akarken en hizli seritte otomobiller neden durur ve sonra tekrar gazlarlar bir bilen varsa bana anlatsin yoksa sis fari yorumlarindaki disk kilidinden sonra elimdeki eldivenleri cebimdeki herseyi indirecegim araclarina.
    Çok geçmiş olsun Halil, umarım tekrarlanmaz. Fakat ABS sistemini ilk deneyen (yeni parti için konuşuyorum) benim sanırım Cuma akşamı motosikleti teslim alırken servisteki arkadaşın "İlk 100 km kadar dikkatli kullanın, sert fren ve hızlı virajlardan kaçının, yeni lastik üzerindeki tabaka temizlenene dek" uyarısı ile hemen o akşam özellikle arka tekeri bir bulaşık süngerinin yeşil kısmıyla komple ovmuştum Ve cumartesi günü sahilyolunun 3 şeritli bir kısmında orta şeritteki taksicinin 90 derecelik bir açıyla sağdaki sapağa bodoslama geçmesi ile ön fren,arka fren, debriyaj Allah ne verildiyse sarılmış ve o hissettiğim sarsıntı-takırtının motoru kaydırmadan düşürmeden durdurabilmemi sağlayan ABS olduğunu olayın ilk şokundan sonra anlamıştım. Merak edenler için, taksicinin peşine düşmedim, "La havle" çekip yoluma devam ettim ama beyin plakayı not etmiş, yaklaşık 3 km ileride aynı taksi önümde belirdi. Korna-selektör uyarayım dedim, hiç iplemedi ama ışıklarda durmak zorunda kalınca yolcusu olduğu halde sağ dikiz aynasını eğer yolun sağını kontrol etmek için kullanmayacaksa başka fiillerde kullanabileceğini dinledi.

  6. #2585
    Enduroist Kadim Üye Eser Kara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Eser Kara
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    903
    Motosiklet
    F800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı reeper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun Halil, umarım tekrarlanmaz. Fakat ABS sistemini ilk deneyen (yeni parti için konuşuyorum) benim sanırım Cuma akşamı motosikleti teslim alırken servisteki arkadaşın "İlk 100 km kadar dikkatli kullanın, sert fren ve hızlı virajlardan kaçının, yeni lastik üzerindeki tabaka temizlenene dek" uyarısı ile hemen o akşam özellikle arka tekeri bir bulaşık süngerinin yeşil kısmıyla komple ovmuştum Ve cumartesi günü sahilyolunun 3 şeritli bir kısmında orta şeritteki taksicinin 90 derecelik bir açıyla sağdaki sapağa bodoslama geçmesi ile ön fren,arka fren, debriyaj Allah ne verildiyse sarılmış ve o hissettiğim sarsıntı-takırtının motoru kaydırmadan düşürmeden durdurabilmemi sağlayan ABS olduğunu olayın ilk şokundan sonra anlamıştım. Merak edenler için, taksicinin peşine düşmedim, "La havle" çekip yoluma devam ettim ama beyin plakayı not etmiş, yaklaşık 3 km ileride aynı taksi önümde belirdi. Korna-selektör uyarayım dedim, hiç iplemedi ama ışıklarda durmak zorunda kalınca yolcusu olduğu halde sağ dikiz aynasını eğer yolun sağını kontrol etmek için kullanmayacaksa başka fiillerde kullanabileceğini dinledi.
    Herkese çok geçmiş olsun, takip mesafenizi ve yoldaki bilimum tehlikeyi öngörerek sürüş yapmak lazım. Ama bazen yine de olmuyor, ani frenler kaçınılmaz oluyor. Ani fren yaparken debriyaj kullanmamaya önem verin. Debriyaja basarsanız motosiklet hızlanmak isteyecektir, debriyaja basmazsanız motor freni sizin freninize yardımcı olur. Debriyaja yalnızca durmak üzereyseniz basın. Tekrar geçmiş olsun.

  7. Eser Kara, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Osman Somuncu (22-04-2013)

  8. #2586
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Eser Kara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ani fren yaparken debriyaj kullanmamaya önem verin. Debriyaja basarsanız motosiklet hızlanmak isteyecektir, debriyaja basmazsanız motor freni sizin freninize yardımcı olur. Debriyaja yalnızca durmak üzereyseniz basın. Tekrar geçmiş olsun.

    Iııı ıh , maalesef panik fren de tam tersi Eser.
    En son eğitimimiz de Uğur Ertekin hoca da varken, panik fren çalışmasında debriyajı en son sıkmanın daha verimli olması gerekmediğini sormuştu bir arkadaşımız.

    Uğur Hoca 2 şey söyledi ; "engine pull" ve "denemesi bedava" ..

    Panik anında yaptığın frenleme de, maalesef motorun debriyaj sıkmak için gerekli düşük devre ne zaman indiğini anlayıp sen debriyaj sıkana kadar zaten tekerlekteki çekme (ileri itme kuvveti) senin durma mesafeni uzatacaktır. (buyrun 25-26 mayıs eğitim başlığına )

  9. #2587
    Enduroist Kadim Üye Eser Kara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Eser Kara
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    903
    Motosiklet
    F800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Honda GS3'te bunu söylediler, son ana kadar debriyaja basılmayacak. Hangisi doğru o vakit? Ben de eğitime katılan diğer arkadaşlara soracağım, yanlış mı hatırlıyorum diye. Eğer debriyaj çekmek gerekiyorsa bilgi kirliliği için kusura bakmayın.
    Konu Eser Kara tarafından (22-04-2013 Saat 06:51 ) değiştirilmiştir.

  10. #2588
    Enduroist Üye Hüseyin AVCI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hüseyin AVCI
    Üyelik tarihi
    21-09-2012
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    63
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Art Moto Akademi sitesinden alıntıdır.

    Ani Duruşlarda Debriyaj Kullanımı

    "Panik frende debriyaj kullanılır mı, kullanılmaz mı?" şeklinde bir soru ve devamında farklı farklı cevaplar.

    Ani duruşlardaki debriyaj kullanımıyla ilgili, bir konuyu daha (bence en önemli sebeptir) önemle vurgulamak istiyorum..

    Öncelikle bilgilerimizi tazelemek adına çok basit bir bilgi; Motorun yol üzerindeki ileri hareketi (gidişi), duruşu (frenleme) ve dönüşü (viraj alması), yani her şey yol tutuşuyla ilgilidir. Yol tutuşundaki her şey, sadece ve sadece motorun üzerindeki 2 adet kauçuk lastik vasıtasıyla yapılır.

    Yol tutuşu, ağırlık (ağırlık dağılımı) demektir. Örneğin içi 50 kg. ağırlıkla dolu olan bir koliyi mi itmek kolaydır, yoksa içi boş olan bir koliyi mi? Elbette içi boş olanı. Bu da, üzerinde ağırlık olan nesnede tutuş vardır demektir.

    Motora bindik ve 1. vitese takıp gaz verdik. Ağırlık nereye gider? Elbette arkaya. Bu sebeple arka lastiğimiz içi dolu koli haline gelip, patinajda kalmaz ve yola tutuşu gerçekleştirir. Bu sayede de motor ileriye doğru yürür.

    Frenlemede ne oluyor? Ağırlık öne doğru gidiyor. Yani ön lastiğimiz içi dolu koli haline geliyor ve tutuş önde oluşuyor. Bu sebeple de motoru Ön Fren durdurur diyoruz. Çünkü artık arka lastiğimiz (ağırlık öne gittiği için) içi boş bir koli durumundadır. Yeterli tutuşa sahip değildir, bu yüzden de gerçek beklenen durdurma görevini hiç bir zaman tam olarak yerine getiremez. İyi bir sürücü bu prensibi çok iyi bilir ve ağırlık transferlerini her zaman, şartların tam olarak oluşması için (transferin tamamlanması) yeterli zamanı vererek gerçekleştirir (progresif ön fren kullanımı).

    Şimdi gelelim asıl konumuza;
    Debriyajın görevi nedir? Ya da daha da öncesinde, motorlu araçlardaki motorun görevi nedir, ne için kullanılır? Basitçe; motor çalışarak bir güç üretir, bu güç, aktarma organları vasıtasıyla, kinetik enerji olarak lastiklere iletilir ve aracın hareketi gerçekleşir. Debriyaj, bu gücün kinetik enerji olarak kullanımında, basitçe bir nevi ara nokta (iletilsin veya iletilmesin) görevi yapar.

    Yukarıda dedik ki; motor üzerindeyken yolda gidiş, duruş, viraj alma, hep tutuş vasıtasıyla gerçekleşir. Normal kullanımda bu var olan yol tutuşu, lastiklerimizde, devamlı bir paylaşım halindedir. İyi bir sürücü bu paylaşımı hep dengede tutmayı bilir. Zaten kullanım esnasında, var olan tutuştan fazlasını zorlarsanız kendinizi bir anda yerde bulursunuz.

    Şimdi (burası çok önemli dikkatlice okuyun lütfen); motosiklet üzerindeyken, gerekli anlarda, lastiklerdeki var olan tüm tutuşu, o yaptığımız işe verirsek, o işin en mükemmelini yaparız. Yani, tek bir iş, tek bir tutuş görevi.

    Örneklemek gerekirse; gaz verip ileriye doğru giderken aynı anda frene asılmazsınız. Viraja girdiğinizde lastiğin yan yüzeylerindeki tutuş gribini kullanırken sadece viraj yaparsınız. Frene dokunmazsınız ya da gazı aşırı açmazsınız. Zaten yaparsanız tehlike yaşama olasılığınız yüksektir, çünkü başka tutuş griplerini de işin içine sokmuş olursunuz.

    Şimdi buraya kadar özetlediklerimize göre ani frenleme anını düşünün. En çok ihtiyacımız olan şey ön lastikteki (ağırlık öne gitti/tutuş önde) maksimum tutuştur. Tekrar hatırlayalım!!; tek iş, artı var olan tüm tutuşun kullanımı; eşittir mükemmelliyet.

    Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır. Bu aynı zamanda, özellikle acil frenleme için, ihtiyacınız olan maksimum ön lastik tutuşunuzun bir kısmını, ileri gitmeye yönelik olarak da çalacaktır (aynı zamanda, arka lastikteki, kompresör nedeniyle oluşan kasma, ağırlığın tam olarak ön lastiğe transferini geciktirir. Ağırlık, önde tam değilse, tam tutuş da yoktur). Yani, Ön lastikteki tutuş, hiç bir zaman tam tutuş performansında olamaz.

    Unutmayalım; TUTUŞ her şeydir. Onu kullanırken akıllı ve bilinçli olmamız lazım ki sorun yaşamayalım. Acil duruş gerektiren pozisyonlarda, debriyajı çekip çekmeme konusunda karar gene de sizin. Ben, var olan tutuşun tamamını (frenleme anında öne giden ağırlığın tamamını) önde görmek istediğim için, debriyajı çekerim.

    Hepimiz motor KULLANIYORUZ. Ama SÜRMEYE başlamanın ana kuralı onu her şart ve koşulda, zamanında ve doğru şekilde, DURDURABİLMEYİ bilmek, becerebilmektir.

    Bu arada eğer TATKU‘yu doğru şekilde uygularsanız, pozisyonunuz, bakışınız yol üzerinde doğruysa, öngörünüz yerindeyse; ACİL FREN kullanma durumunuz hiç olmayacaktır.

    Dünyada motosiklet kazalarının en düşük olduğu ülkelerin başında İngiltere ve Almanya gelmektedir. İleri ve Güvenli sürüş konusunda, nerdeyse dünyanın en iyi motor kullanıcıları, İngiliz ve Alman motosikletli polisleridir. ART-ARA; teori, pist ve yol kurslarında; İngiliz RoadCraft (Motosiklet Yol Sanatı) ve Alman ADAC sistemlerini kullanmakta ve uygulamaktadır. RoadCraft Sistemi, İngiliz Motosikletli Polislerinin eğitiminde kullanılan sistemin, yol sürücülerine uyarlanmış halidir.

    Güvenli sürüşler dilerim

    Sevgilerimle

    Yazan :
    Uğur ERTEKİN

  11. Hüseyin AVCI güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (22-04-2013),Ersan ÖZYURT (22-04-2013),UzayOrdu (22-04-2013)

  12. #2589
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Ne güzel kesin eminiz dediğimiz bir şey vardı. O da karıştı. Bende bütün aldığım eğitimlerde Honda GS3 dahil durmaya yakın debriyajı sıkmayı öğrendim. Tabi bu arada Bütün panik fren çalışmaları 2nci viteste maksimum gerçekleştiği için bahsedilen motorun kompresör etkisi çok bariz bir şekilde yardımcı oluyor. Ama daha yüksek süratlarda aralarda vites düşürüp öyle kompresör yapmak gerekir. O da ne kadar kolay bilemiyorum. Umarım yaşamayız. Özetle panik fren çalışmalarında ben şunu gözlemledim. Debriyaj tamamen çekili durumda veya son anda çekmeniz arasında benim ölçebileceğim çok ciddi bir fark olmadı. Fren mesafesini belirleyen en önemli unsur ağırlık dağılımı, kolların ve vücudun pozisyonu. 40-45 km ile giderken bizim motorlar 2-3m içinde durabiliyor, 5-6m içinde de durabiliyor. Ama debriyaj nasıl etki eder emin olamadım. Onun yerine duruş pozisyonumuza konsantre olmak yukarıda bahsettiğim ölçümlere göre duruş mesafemizde %50 farkediyor.

  13. #2590
    Enduroist Üye jakobien - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hakan Güneri
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    18
    Motosiklet
    1200 Gs
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Eser Kara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yakın bir zamanda Ankara'ya gitmeyi planlıyorum, ben de hız olarak 100-110 giden birisi değilim. Otobanda 130-140 giderim genel olarak. 4,50 lt/100km'nin üzerine hiç çıkmadım şimdiye kadar. Performans sürüş sonrası 6lt'nin yanına bile yaklaşacağını düşünmüyorum. Nihayetinde bu motosikletler arasında tercih için benzin çok da önemli bir kriter değil aslında, tabi bu benim görüşüm. BMW'de motor hacmine göre oldukça iyi bir tüketim ortalamasına sahip, bu nedenle verilecek olan ekstra 1 lt helali hoş olur benim açımdan. GV 650 tarzı motosikletlerde tüketim 10 lt/100km'yi bulabiliyor. Benzin tüketimi bu motosikletlere göre tercihte oldukça önemli bir husus olur.

    2. el fiyatlarınızı anlasam da şu an için doğru bulmuyorum. Piyasada NC700X almak isteyen birisi 2-3 ay beklemek durumunda. Bu nedenle değerinin üzerinde satılabilir, nihayetinde Honda talebe yeterli arzı veremiyor doğal olarak da 2. el fiyatları yukarı gidiyor. Ben de bu nedenle şu ara kaşınmıyor değilim, satıp BMW'ye geçiş yapsam mı acaba diyorum. Mevzu aslında 1.200GS - NC700X kıyası değil, bu kıyas zaten komik bir kıyas olur, mevzunun NC700X- 650GS kıyası olması gerekir. Gönül 1.200 istiyor ancak şu ara kasacağından 650 için de bu harekete değmez diyorum. Konuyu biraz daha farklı bir yere taşıyacağım, siz ekstra vereceğiniz parayı çok dert etmezseniz, böyle bir geçişi mantıklı bulur musunuz?
    Merhaba ikinci eli böyle yüksekken neredeyse sıfır fiyatına satılmaya çalışıyorken kullanım amacınıza uygun ise 1200 gs e geçmenizi tavsiye ederim.1200 gs işe gidilecek bir motor değil amacınızı iyi düşünün ona göre kararınızı verin.1200 GS nerden bakarsanız bakın seven sevmeyen herkezin dilinde enduroda son nokta.Tavsiyem 2007 üstü alın tüm servo-akü problemlerini çözdüler benzin modulu yanınıza bir adet yedek alın dursun yanınızda başka arıza çıkaran gs genelde görmedim yada kadıköy ergün ustaya gidin benzin modulunu size izole etsin ben 40000 km gs ile en ufak arıza yaşamadım.Gste ikinci maliyet debriyaj balatasıdır balatayı değiştirmek için motoru komple ikiye bölüyorlar debriyaj durumunu kontrol edin epey masraflı bir işlemdir.Yada bu indirimi satandan isteyin(60.000km üstü için)

    -Aradaki farkla şunları satın alacaksınız
    Süper denge süper fren super konfor super otomatik suspansiyonbol bol tork patinaj önleme karar sizin.

 

 
Sayfa 259 Toplam 740 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 159209249255256257258259260261262263269309359 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •