Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 8 Toplam 13 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789101112 ... SonuncuSonuncu
71 den 80´e kadar. Toplam 128 Sayfa bulundu
  1. #71
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Armağan ÖZTÜRK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bugün baştan sona bütün yazılanları okudum, ben de bildiklerimi ve tecrübelerimi paylaşarak konuya dahil olayım. Motosiklet kullanımı ile ilgili birebir temel alan ve yol eğitimi aldım. Bilgilerim, okuduğum kitap ve yaklaşık 22.000 km'lik yol tecrübem ile sınırlıdır...

    Bugüne kadar panik fren yaptım mı diye geriye dönük düşündüğümde, Honda XL 700 Transalpimle bir kaç defa ABS'nin devreye girdiği durumları hatırlıyorum. Nasıl olmuştu? Ya benim bir kaç saniyelik dalgınlığım, yol kenarına bakışım ya da araçların aniden durması veya önüme çıkması şeklide olmuştu. Peki ben ne yapmıştım? Öncelikle almış olduğum eğitim esnasında hocamın (Galip TOZ) defalarca tekrar ettiği Armağan fren yaparken AMAN GİDONU DÜZ TUT, FREN YAPARKEN SAKIN AMAN SAKIN GİDONU ÇEVİRME dediğini hiç unutmuyorum...

    Olayı sırasıyla kafamda canladırdığımda:

    1. Ani fren durumunda durmayı istediğim yöne dik açıyla frene başlıyorum.

    2. Fren yapmam gerektiğini anladığım anda (diyelim saniyenin 10'da biri) durmam gereken ya da öndeki araçla yaklaşık mesafeye göre (Transalp için yazıyorum) arka freni sert ama çok çok sert değil ve aynı anda ön freni iki parmağımla sıkıyorum.

    3. Bu durumda frenle birlikte ilerlemeye devam ediyorum. İlk baktığım şey motorun kontrolü bende mi oluyor. İkincisi bu frenlemeyle istediğim şekilde durabilecek miyim diye düşünüyorum.

    4. Eğer kontrol ben de olmazsa zaten düştüm. Çok şükür bugüne kadar yaşamadım. Kontrol ben de ise ve eğer freni yeterli bulmazsam arka ve ön frene daha fazla basıyorum.

    5. Frenleme ihtiyacının şiddetine bağlı olarak aynı anda bir kaç kademe vites küçültüğümü de hatılıryorum. Eğer zaman ve durma ihtiyacı çok kısa olursa vites ile illgili bir işlem yapmaya fırsat kalmayacaktır.

    6. Yaptığımız fren yeterli olur ise tam durmaya yakın debriyaja basılabilir diye düşünüyorum.

    7. Eğer frenlemenin yeterli olmadığını hissetiğimiz ve çarpışacağımızı düşündüğümüz anda motoru sola veya sağa (yol durumuna bağlı olarak) yatırmanın en doğru hareket olacağını düşünüyorum.

    Tabi bunların hepsi 1-2 saniye içinde, şartlara bağlı olarak refleks şeklinde gelişen hareketler. Farklı senaryolara göre (yol ıslak, yaya çarpma, kaldırıma çarpma, moloz var, boş araca çarpma vb.) beyinciğin geliştireceği farklı hareketler olacaktır.
    Armağan Şefim,

    Konuyu "Panik Fren" olarak değerlendirip, tekrar düşünür müsün? Önnde aniden durman gereken bir engel çıktı, kamyondan buzdolabı düştü... Bir an önce ve en kısa mesafede durmaktan bahsediyoruz.

    Eğitimi veren Hocamızı tanımıyorum ama gidon konusunda çok doğru söylemiş. Diğer hususlarda ise maalesef görüş ayrılıklarımız var seninle, İki parmak fren, sert olmayan arka fren vb. Eğitim de bunları uzun uzun tartışır, halleşiriz.

    Motoru yatırmanın doğru olup olmadığı ciddi bir tartışma değil mi? O motoru yatıran abiler zaten motordan hiç düşmezler, kaza yapmazlar hep motoru yatırırlar. Saniyelerden bahsediyoruz arkadaşlar, ölüm korkusunun tüm benliğinizi sardığı saniyelerden. Bu korku içinde mantığınız, yargınız çalışmaz. Refleks olarak beyninize kazıdıklarınız hayatta kalıp kalmayacağınızı belirler. Öyle dağa mı yatsam, ovaya mı uzansam, vitesi hangi devirde düşürsem düşüncelerinin aklınıza geleceğini, hele ki karar verebileceğinizi düşünüyorsanız, kendinizi avutuyorsunuz. Mutlaka bu omnudaki reflekslerinizi geliştirmeli ve doğru tecrübeleri edinmelisiniz.

    Armağan Şefim, Senin cevabının üzerinden gittim ama sözüm sadce sana değil, sakın öyle düşünme. Konu hayatta kalmak olunca kendimi tutamıyor sert cümleler kuruyorum.

    Evet Bey ler devam. Topu topu 7-8 kişiymişiz panik fren yapan ve bu durumdan endişelenen.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  2. #72
    Enduroist Kadim Üye Armağan ÖZTÜRK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Armağan Ozturk
    Üyelik tarihi
    11-07-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    528
    Motosiklet
    R1200 BJK Triple Black
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Armağan Şefim,

    Konuyu "Panik Fren" olarak değerlendirip, tekrar düşünür müsün? Önnde aniden durman gereken bir engel çıktı, kamyondan buzdolabı düştü... Bir an önce ve en kısa mesafede durmaktan bahsediyoruz.

    Eğitimi veren Hocamızı tanımıyorum ama gidon konusunda çok doğru söylemiş. Diğer hususlarda ise maalesef görüş ayrılıklarımız var seninle, İki parmak fren, sert olmayan arka fren vb. Eğitim de bunları uzun uzun tartışır, halleşiriz.

    Motoru yatırmanın doğru olup olmadığı ciddi bir tartışma değil mi? O motoru yatıran abiler zaten motordan hiç düşmezler, kaza yapmazlar hep motoru yatırırlar. Saniyelerden bahsediyoruz arkadaşlar, ölüm korkusunun tüm benliğinizi sardığı saniyelerden. Bu korku içinde mantığınız, yargınız çalışmaz. Refleks olarak beyninize kazıdıklarınız hayatta kalıp kalmayacağınızı belirler. Öyle dağa mı yatsam, ovaya mı uzansam, vitesi hangi devirde düşürsem düşüncelerinin aklınıza geleceğini, hele ki karar verebileceğinizi düşünüyorsanız, kendinizi avutuyorsunuz. Mutlaka bu omnudaki reflekslerinizi geliştirmeli ve doğru tecrübeleri edinmelisiniz.

    Armağan Şefim, Senin cevabının üzerinden gittim ama sözüm sadce sana değil, sakın öyle düşünme. Konu hayatta kalmak olunca kendimi tutamıyor sert cümleler kuruyorum.

    Evet Bey ler devam. Topu topu 7-8 kişiymişiz panik fren yapan ve bu durumdan endişelenen.

    Ersan, amacımız bilgilenmek ve bilgilendirmek dolayısıyla fikirlerimizi ortaya koyuyoruz, alınganlık gösterecek bir durum yok. Allah kimseye panik fren anını yaşatmasın diyeceğim ama kimin başına ne zaman ne geleceği belli olmuyor. Dolayısıyla o ana hazır olmak önemli bir konudur.

  3. Armağan ÖZTÜRK, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (26-04-2013)

  4. #73
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Arka frenle aynı zaman kademeli (eze eze) ön fren limitine kadar sıkılır.
    Ve en önemli kural ileri bakmak. Malum baktığımız yere gittiğinden frenlemede de yapılan en büyük hatalardan bir tanesi karşımıza çıkan engel bakmak.
    Kazaların çoğu bu engele bakmak nedeni ile oluşuyormuş.

    Yalnız benim merak ettiğim yokuş aşağı durumlarda debriyajı çekmek aracın aşağıya doğru salınmasını sağlar ve fren mesafesi uzar gibi geliyor ama bazen mantıkla fizik ters çalışabiliyor. Bu konuda yorumları merak ediyorum ben.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"

  5. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (26-04-2013),Ersan ÖZYURT (26-04-2013)

  6. #74
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sadık1453 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arka frenle aynı zaman kademeli (eze eze) ön fren limitine kadar sıkılır.
    Ve en önemli kural ileri bakmak. Malum baktığımız yere gittiğinden frenlemede de yapılan en büyük hatalardan bir tanesi karşımıza çıkan engel bakmak.
    Kazaların çoğu bu engele bakmak nedeni ile oluşuyormuş.

    Yalnız benim merak ettiğim yokuş aşağı durumlarda debriyajı çekmek aracın aşağıya doğru salınmasını sağlar ve fren mesafesi uzar gibi geliyor ama bazen mantıkla fizik ters çalışabiliyor. Bu konuda yorumları merak ediyorum ben.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Güzel Soru BU debreyaj meselesi daha uzar gibi Hakkı abinin değimi ile "bir gaz bir fren, bir de başımızın belası debreyaj"

    Yorumları alayım
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sadık SÖNMEZ (27-04-2013)

  8. #75
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel Soru BU debreyaj meselesi daha uzar gibi Hakkı abinin değimi ile "bir gaz bir fren, bir de başımızın belası debreyaj"

    Yorumları alayım
    Japon ekolü diyorum hocam.
    Sertan Karamollaoğlu

  9. #76
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Japon ekolü diyorum hocam.
    Debreyaj ici diyorsun sanırım. Tam uygularsan hic diyecek yok.

    Diğer konular ?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #77
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debreyaj ici diyorsun sanırım. Tam uygularsan hic diyecek yok.

    Diğer konular ?
    Back to basics. bir tek debreyaj da muallak durum. Duruş, düz gitme, iki fren aynı anda durumlarında hem fikirim. Hatta şöyle bir ekleme yapayım. Eğer sürüş sırasında ayak topunuz ile pege basiyorsaniz. On freni panik anında erken bile sıkabiliyorsunuz. Ve hiç hoş bir durum değil.
    Sertan Karamollaoğlu

  11. Sertan Karamollaoğlu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (26-04-2013)

  12. #78
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Hondada Japonlarin, OMM de almanlarin ekolu ile egitim faaliyetleri yuruyor gordugum kadariyla her ikisinde de birer egitim alma sansini yakaladim ve her ikiside debriyajin cekilmesini tavsiye ediyor. Bunlarin disinda benimde son 7_8 aya kadar olan alayli bilgim debriyajin cekilmemesi yonunde idi. bu arada her ne sartta olursa olsun on fren dort parmakla yapilmali iki parmak takindimdan kurtuldum ve durus mesafesi ve kontrolum degisti. Ersan hocam bu koqnu sonlandiginda viraj icindeki kacislari merakla bekliyor olacagim gecmiste viraj icinde yatmis biri olarak :-)


    "KAZASİZ SURUSLER"

  13. #79
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sadık1453 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hondada Japonlarin, OMM de almanlarin ekolu ile egitim faaliyetleri yuruyor gordugum kadariyla her ikisinde de birer egitim alma sansini yakaladim ve her ikiside debriyajin cekilmesini tavsiye ediyor. Bunlarin disinda benimde son 7_8 aya kadar olan alayli bilgim debriyajin cekilmemesi yonunde idi. bu arada her ne sartta olursa olsun on fren dort parmakla yapilmali iki parmak takindimdan kurtuldum ve durus mesafesi ve kontrolum degisti. Ersan hocam bu koqnu sonlandiginda viraj icindeki kacislari merakla bekliyor olacagim gecmiste viraj icinde yatmis biri olarak :-)


    "KAZASİZ SURUSLER"
    Heh. Ben de iki parmagi kim yakalayacak diye bekliyordum.

    Bir iki katilim daha bekleyelim, ondan sonra final yorumumuza geleceğiz caresiz. :mad::banghead:
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  14. #80
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Heh. Ben de iki parmagi kim yakalayacak diye bekliyordum.

    Bir iki katilim daha bekleyelim, ondan sonra final yorumumuza geleceğiz caresiz. :mad::banghead:
    O kadar şey yazdım başta atladım mi onu. doğrusu 4 parmak ama pratikte normal frende hep 2 kullanıyorum.
    Sertan Karamollaoğlu

 

 
Sayfa 8 Toplam 13 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789101112 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •