Çok gerekli bir şey değildir..
Sadece yeni motorlarda şanzıman dişlilerden çıkabilecek "çapak" denilen metal (demir-çelik olanlardan) toz veya kırıntılarını, egzantrik zincir bollaştığında veya otomatik gergi tansiyoneri bozulduğunda, zincirin çarparak çıkardığı çapakları toplar..Ve yağ değişiminde bilgi edinmemizi sağlar..
Alimünyum çapakları çekmez,krank yataklarının çapağını da çekmez..Eğer bazı motorlarda şanzıman dişlileri pompalı değil de çarpmalı olarak yağlanıyorsa,(ki bu durum iki zamanlılarda olur) bu çapaklar dişli aşınmasına neden olabilir..O zaman bu mıknatısın faydası olabilir..
Ancak yeni nesil motorların şanzıman dişlileri de filtreden geçen yağ ve basınçlı pompa ile yağlanmakta..
Çıkan bu çapaklar zaten yağ filtresinden geçmez..Egzantrik zincirindeki anormalliği sesinden fark edebilirsiniz..Debriyaj balatanız bitip çelik sacları aşındırırsa da, sürüşte bunu fark edebilirsiniz..