Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 6´e kadar. Toplam 6 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #3
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Çok gerekli bir şey değildir..
    Sadece yeni motorlarda şanzıman dişlilerden çıkabilecek "çapak" denilen metal (demir-çelik olanlardan) toz veya kırıntılarını, egzantrik zincir bollaştığında veya otomatik gergi tansiyoneri bozulduğunda, zincirin çarparak çıkardığı çapakları toplar..Ve yağ değişiminde bilgi edinmemizi sağlar..
    Alimünyum çapakları çekmez,krank yataklarının çapağını da çekmez..Eğer bazı motorlarda şanzıman dişlileri pompalı değil de çarpmalı olarak yağlanıyorsa,(ki bu durum iki zamanlılarda olur) bu çapaklar dişli aşınmasına neden olabilir..O zaman bu mıknatısın faydası olabilir..
    Ancak yeni nesil motorların şanzıman dişlileri de filtreden geçen yağ ve basınçlı pompa ile yağlanmakta..

    Çıkan bu çapaklar zaten yağ filtresinden geçmez..Egzantrik zincirindeki anormalliği sesinden fark edebilirsiniz..Debriyaj balatanız bitip çelik sacları aşındırırsa da, sürüşte bunu fark edebilirsiniz..

  2. Osman Somuncu güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Engin Delipınar (28-05-2013),FZ (28-05-2013)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •