Şefler,
Kokrkarım tersi bir yorumda bulunacağım. Daha önceki virajlarına bakarsanız, konum seçimlerinde bir öncelik hatası göreceksiniz. Konum seçmenin amacı sırayla, görmek, görünmek ve daha dik kalmak olmalıdır. Videodaki sürüş, konumlanmalarını bilgi (görüş) için seçmiyor. Önceliği virajı dönebilmek düşüncesi. Bu nedenle aracı gördüğü anda tepki veremiyor. Bu bir.
İkinci ve en önemli olarak, kazanın oluşumundan önceki saniyelerdeki konumuna iyi bakmak lazım.
Aracı gördüğü an 35. sn. Çarpışma anı 36. saniye. Kaçmak için kalan zaman 1 sn.
Tam 33. saniyeye bakın. Şeridin oldukca içinde. O anda olması gereken yer sol çizginin yanı (P3) Şayet bıurada olsaydı aracı 33. sn de görecekti. Tepki için kalan zamanı 2 sn daha artarak toplam 3 sn. olacaktı.
Şimdi çarpışma anına bakın.Tepki vermesi için fazladan 2 saniyesi, yani % 200 daha fazla zamanı olsa kurtarır mıydı?
Neredeyse bütün kaza yapanlara sorun. "Aniden, görmeden, birdenbire" diye başlayıp, "Biraz daha zamanım olsaydı, bir saniye erken görseydim" cümleleri ile devam ederler. Motosiklet Yol Sanatı Sistemin amacı tepki verme zamanı kazandırmaktır.
Konum ve bilgi ilişkisi sistemin temellerindendir. Keşke burada her yönünü açıkalayabilsem. Kitap ve eğitim tavsiye olunur.
Not : Biliyorum pek tarzım olmadı. Sorular olmadan yorumu söyledim. Dua edin zamanım yok, yoksa tam yeri gelmişti.