Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 28 Sayfa bulundu
  1. #11
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Soru :

    Şu kaymayı biraz daha açar mısınız? Kilitlenip kayma, dönüşe devam ederken sağa sola yalpala ma? Kilit noktanın burada olduğunu düşünüyorum. Zira ABS devreye girmeden kaymış olması kafamı karıştırıyor.

    Not : By arada vites freni ve motor frenini karıştırmayın. Eser açıklamış. Vites freni bir gün mutlaka sizi düşürür. Yere düşürmezse tamircinin eline düşürür.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  2. #12
    Enduroist Üye BaranKARAKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Baran
    Üyelik tarihi
    25-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    126
    Motosiklet
    R1200 GS '11
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Eser Kara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen lastikler ısınmadığından kaynaklandı, zemin de hafif kaymaya meyilli bir kısımsa kolayca bırakmıştır kendisini. Motor freni ve yüksek devirde vites düşürmek farklı şeyler. Yüksek devirdeyken gaz kapatıp motor freni yapmanın hiç bir sakıncası yok, zaten herkes bunu kullanmalı ki az fren yapalım. Ancak devirin iyice düşmesini beklemeden vites küçültmek çok tehlikeli, arka tekeri direk kitler, ABS devreye girmez ve zemin de kaygansa düşürebilir bile sizi. Zincir ve dişliler de zarar görür bunun yanı sıra.

    Bazı lastiklerin ömrü 10.000 km civarında bitiyor, kullandığınız seriyi bilmiyorum ancak lastiklerin bitmeye yaklaşması da muhtemel nedenlerden bir tanesi. Diş aralarında çatlama var mı lastiklerin? Diş kalınlıklarını da kontrol edin mutlaka. Bir de lastiklerin yılı önemli, raf ömrü 3 yılı, kullanım ömrü de 2 yılı geçmemelidir.
    Aslında motorum 2013 model ve lastiklerin 2013 ayı Ocak çıkışlı olduğunu düşünürsek lastik ömürleri ile ilgili tez direk devre dışı kalıyor Sanırım ilk söylediğiniz gibi soğuk lastikler sebebiyle yaşadım. Bu arada hiç panik değil gayet soğukkanlıydım, panik olsam muhtemelen ilk kaydığında patatese bağlardım... Devri düşürme şansım çok olmadı çünkü trafik hızla durma eğlimindeydi. Takip mesafesinin önemini, güvenli sürüşün önemini ve doğru açı ile viraja girmenin önemini şanslıydım ki yaşadım, yoksa maalesef daha kötü sonuçlanabilirdi. Bundan sonra mutlaka soğuk lastik konusu ve kavşaklara daha çok dikkat edeceğim. Dediğim gibi sonrasında ilk iş lastikleri yağ çözücü ve pril ile sildim ki aynısı ilerde yaşanmasın.

  3. #13
    Enduroist Üye BaranKARAKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Baran
    Üyelik tarihi
    25-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    126
    Motosiklet
    R1200 GS '11
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soru :

    Şu kaymayı biraz daha açar mısınız? Kilitlenip kayma, dönüşe devam ederken sağa sola yalpala ma? Kilit noktanın burada olduğunu düşünüyorum. Zira ABS devreye girmeden kaymış olması kafamı karıştırıyor.

    Not : By arada vites freni ve motor frenini karıştırmayın. Eser açıklamış. Vites freni bir gün mutlaka sizi düşürür. Yere düşürmezse tamircinin eline düşürür.
    Hemen açıklıyim; Kayma dediğim olay kilitlenip kayma yani ABS'siz motorda dip fren yaptığınızda olan kayma gibi.. ABS devreye girmesi için sanırım biraz daha şiddetli frenaj yapmalıydım, ben daha yumuşak frene dokundum ve kaydı, yani gavurların sliding dediği hikaye.. Zaten çok yüksek devirdeyken biranda düşük vitese geçmek kesin düşürür bunda hemfikiriz, sanki debriyaja bas çek daha doğru yöntem diye düşünüyorum...

  4. #14
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Oytun Uskan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kasinlikle ve Şiddetle katılıyorum..
    Vites küçültüp motor fireni
    Alıntı BaranKARAKAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle söylediklerinize bende katılıyorum, ama bu biraz spontan ve rahat pozisyonda olduğu için aldığım güvenli sürüş eğitimlerinin dışında sadece bir frenaj uyguladım. Sadece dokundum frene, muhtemelen lastiklerim ısınmamıştı toplasanız 5 dakika olmuştu motora bindiğim, ortalana 60-70 km civarında sürmüşümdür diyelim. Evet vitesimi de küçülttüm aslında ama viraj çok geniş açılı olduğu için ekstra yatma kalkma durumuna gerek olmadı. Ben motor freni ile yığılmayı sağlayıp ön fren ile kesin çok daha rahat olurdum ama bu arka fren işine kafam basmadı..
    Alıntı BaranKARAKAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hemen açıklıyim; Kayma dediğim olay kilitlenip kayma yani ABS'siz motorda dip fren yaptığınızda olan kayma gibi.. ABS devreye girmesi için sanırım biraz daha şiddetli frenaj yapmalıydım, ben daha yumuşak frene dokundum ve kaydı, yani gavurların sliding dediği hikaye.. Zaten çok yüksek devirdeyken biranda düşük vitese geçmek kesin düşürür bunda hemfikiriz, sanki debriyaja bas çek daha doğru yöntem diye düşünüyorum...

    Bu işte bir yanlış var. Fren etkisi ile motosiklet lastiği dönme yeteneğini kaybederse, ABS buna izin vermez. Fren dışında bir etki lazım. Anlayamadım.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  5. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    BaranKARAKAYA (30-09-2013)

  6. #15
    Enduroist Üye BaranKARAKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Baran
    Üyelik tarihi
    25-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    126
    Motosiklet
    R1200 GS '11
    Marka
    Bmw

    Standart

    Valla bende anlayamadım Ersan bey, yoksa yazıp fikir sormazdım. Bana da çok garip geldi, dediğim gibi sadece dokundum frene sert baskı uygulamadım bile.. Ben ayağımı çekene kadar 2 ayrı zamanda kaydı.. 3. sefer dediğim gibi daha kontrolllü frenleyerek güvenli konuma geçtim.

  7. #16
    Enduroist Üye serhatkucukler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serhat Küçükler
    Üyelik tarihi
    13-09-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1
    Motosiklet
    XT660Z
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Sen eğitimli, iyi bir sürücüsün benim tanıdığım kadarıyla.Elinin ayağının ayarından değildir konu. mevsim değişiyor, hocam henüz ısınmamıştır lastik. yoksa saçma tepkiler vermezdi.
    kış öncesi çabuk ısınan iyi tutan bir lastik iyi çözüm olabilir. Lastik formuna göre Angel GT veya Metzeler Z8 tavsiye ederim.

  8. #17
    Enduroist Kadim Üye Eser Kara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Eser Kara
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    903
    Motosiklet
    F800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı serhatkucukler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen eğitimli, iyi bir sürücüsün benim tanıdığım kadarıyla.Elinin ayağının ayarından değildir konu. mevsim değişiyor, hocam henüz ısınmamıştır lastik. yoksa saçma tepkiler vermezdi.
    kış öncesi çabuk ısınan iyi tutan bir lastik iyi çözüm olabilir. Lastik formuna göre Angel GT veya Metzeler Z8 tavsiye ederim.
    Bu aslında hepimizin dikkat etmesi gereken bir konu, özellikle bu haftadan itibaren havalar ciddi şekilde soğuyor. Benim lastikler de 18000'i devirdi. Hafta sonu performansından oldukça memnundum, çatlama vs de yok henüz ama yapmur yada soğuk havada ne yapacak bilmiyorum. Herkes bir tık aşağıda kullansın şu ara..

  9. #18
    Enduroist Üye BurakTanis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Burak Tanis
    Üyelik tarihi
    24-12-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    32

    Standart

    Motor freni ile arka frenin farkı yoktur. Aynı durumda motoru kompresyona da sokmuş olsaydınız muhtemelen arka tekeriniz gene kayacaktı.
    Benim motorda da fabrika çıkışı bridgestonelar var. Uzun ömürlü ama sertler, ısınmadan önce yol tutuşu zayıf. Hele bu soğuk kış günlerini hatırlatan bu günlerde daha dikkatli olmak lazım.

  10. #19
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Eser Kara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu aslında hepimizin dikkat etmesi gereken bir konu, özellikle bu haftadan itibaren havalar ciddi şekilde soğuyor. Benim lastikler de 18000'i devirdi. Hafta sonu performansından oldukça memnundum, çatlama vs de yok henüz ama yapmur yada soğuk havada ne yapacak bilmiyorum. Herkes bir tık aşağıda kullansın şu ara..
    18.000 uzun bir ömür. Düzleşme de yok mu?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  11. #20
    Enduroist Üye BaranKARAKAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Baran
    Üyelik tarihi
    25-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    126
    Motosiklet
    R1200 GS '11
    Marka
    Bmw

    Standart

    Sanırım bu güzel paylaşımlar sonrası lastiğin ısınmamasından dolayı problem olduğu konusunda hem fikiriz. Bundan sonra bu noktaya daha çok dikkat edeceğim.
    İlaveten lastiği temizleyerek en azından aklımdaki sorulardan kurtuldum..
    Hepimize kazasız belasız keyifli sürüşler..

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •