Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 4 Toplam 12 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345678 ... SonuncuSonuncu
31 den 40´e kadar. Toplam 111 Sayfa bulundu
  1. #31
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Emre ye katılıyorum,Hakkı abinin dediklerine ağzım sulanıyor.
    İsmail beyede sormak istiyorum(bmw fanatiği ve kullanıcısı olmamakla,gs severim). İsmail bey, siz 1200gs inizle, kaç km yaptınız? Kaç defa sorun yaşadınız? Sorun yaşayan gs lerin bakım geçmişi ve ya kullanım tarzını sürekli takip edebildiğiniz ve bildiğiniz motorlar mıydı?

  2. #32
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Emre Tekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Madem olay "BMW güzellemesi"nden Japon motorlara sarktı, birkaç kelam da ben edeyim:

    Dünya turuna özellikle yalnız (ve destek minibüsü olmadan) çıkanlar neden daha çok BMW değil de yirmi yaşındaki Japonları tercih ediyor (AT, TA, Tenere vs.)? Evet yapıları daha basit ama sadece bu değil. Japonlar üretim anlayışları gereği ürünlerine bir aksam monte ettiklerinde onu sonuna kadar test ederler ve daha sonra son kullanıcıya sunarlar. Motosiklette de otomobilde de bu böyledir. Avrupa üretimlerinde ise bu böyle değil maalesef. VW veya Renault'nun en donanımlı modellerini alırsınız, Honda veya Toyota'da adı geçmeyen donanımları vardır ama düzgün çalışmazlar. Yolda kalırsınız, canınız sıkılır, Almanya'yla Fransa'yla yazışmalar olur vs. (defalarca yaşadığım tecrübelerimle ve yakın tanıdıklarımın tecrübeleriyle sabittir). Japon malı alırsınız, o donanımlar yoktur ama olan donanımlar sorunsuz çalışırlar. Motorda da aynı şey söz konusu gibi görünüyor. GS muhabbetlerinde defalarca bu duruma şahit oldum.

    Büyük ihtimalle hiçbir motor GS kadar keyif vermiyordur. Herkesin hayalindeki bir motor. Ben de gıptayla bakıyorum yolda. Ama yine de bir risk/fayda(keyif) değerlendirmesi yapmak yerinde bir karar olur düşüncesindeyim.

    Emre bey bmw hakkında yazdığım düşüncelerime,en az 10 tane japon motoruna bindikten sonra kanaat getirdim ,aracımda sorunsuzluk abidesi olarak bildiğimiz toyota'ydı,1998 yılından beri 5 farklı toyota aracım oldu.aslında ben bir japon hayranıydım ,artık tek düze hayat beni sıkmaya başladı ,bozulmayacak diye üzerinde hiçbir aksesuarı olmayan bomboş arabalara ,almanların teknoloji harikası arabalarıyla aynı parayı ödemek ,insanın canını sıkmaya başlıyor ,beğenmediğimiz almanlar olmasaydı ne abs sistemi olurdu, ne asr ,ne ebd,ne vsc,nede dsc şanzımandan haberimiz olurdu,adamlar arı gibi arge yapıyorlar ,tembel japonlarda almanların icatlarını 20 yıl sonra arabalarında kullanmaya başlıyor,2013 model toyotamda hız sabitleyici ve canbus sistemi yokken ,bmw nin 10 yaşındaki motosikletinde var. 73 bin tl verdiğim dizel toyota da hız sabitleyici,sunroof,hiçbirşey yok ,üstüne üstük motorların üretimi çine kaydırıldığı için, 2009 yılından beri yağ yakma sorunu başladı ve toyota bunun önüne geçemiyor.

    japonların felsefesi ,çalışıyorsa elleme ama bu felsefe bu devirde işe yaramıyor ,millet marsa adam göndermeye hazırlanırken ,bizler at arabası gibi bomboş japon arabalarına,motorlarına binmeyi hak etmiyoruz ,bmw üzerindeki teknolojik oyuncaklara alışan bir insan,japonlardan zevk almamaya başlıyor,bundan sonraki amacım, bomboş olan toyotamı, alman arbalarından biriyle değişmek.

    Sorunsuzluk herzaman iş yapmıyor,konfor ve can güvenliği bu kriterin önüne geçebiliyor .

  3. #33
    Enduroist Üye Arto Sevan Oksayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arto Sevan Oksayan
    Üyelik tarihi
    02-11-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    15
    Motosiklet
    2011 Honda VFR 800 X Crossrunner
    Marka
    Honda

    Standart

    Selamlar,

    Herkes fikrini söylemiş herkese teşekkür ederim, peki şu soruma bir cevap verebilirmisiniz ?

    0 km yeni kasa su soğutmalı bir R1200GS mi ?
    2005 - 2012 arası bir R 1200 GS mi yoksa R 1150 GS mi ?
    ve sebepleri

    Şimiden teşekkür ederim.

  4. #34
    Enduroist Üye Arto Sevan Oksayan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arto Sevan Oksayan
    Üyelik tarihi
    02-11-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    15
    Motosiklet
    2011 Honda VFR 800 X Crossrunner
    Marka
    Honda

  5. #35
    Enduroist Katılımcı Üye İsmail Hakkı Erdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İsmail Hakkı ERDAĞ
    Üyelik tarihi
    12-10-2010
    Bulunduğu yer
    Alanya
    Mesajlar
    411
    Motosiklet
    Yamaha 1200 süper tenere
    Marka
    Yamaha

    Standart

    BMW Japon motor karşılaştırmaları , eskiden gazetelerde yayınlanan '' Güreş hikayelerine '' banzer .Yani hiç bitmez.Devam eder gider.İlk yazımda ,BMW ye hiçkimse iyi motor değildir '' diyemez dediğimi gözden kaçırmışsınız !! Japon iyidir BMW kötüdür gibi bir yaklaşımım kesinlikle yok ,sadece tecrübeleri ,gördüklerimi yaşadıklarımı paylaşmak istedim.Bilgilenmek adına .BMW ci arkadaşlarım lütfen alınmasın .

    Ben tenereye geçtiğim için bunları yazıyor değilim.Bindiğim motorun, dünyanın en iyi motoru olduğunu iddia edecek yaşları çoktan geçtim.
    5 yıl önce ayni anda ben 1150 aldım,bir arkadaşımda Varedero aldı .4 yıl oda bende çoğu uzun yolda olmak üzere birlikte kullandık.
    Arkadaşım sadece yağ ve sarf malzemeleri ( balata gibi) temel malzemler değiştirerek bakım yaptırdı ( benim bakımların yarı fiatına ).Benim motorum çok temiz bir motor olmasına karşın; sözü edilen ve çoğu 1150 de meydana gelen kronik arızalar yaşadım.Uydur kaydır parça takmak istemediğimden orjinal parçalarla serviste değiştirdim.Bir çuval para ödedim.Varedero tık demedi.Bu benim motoruma özgü değildi genel arızalardı.Beni yakından tanıyanlar ,nasıl itinalı kullandığımı,bakım konusunda ne kadar titiz olduğumu bilir.1200 gs arızaları ise birlikte sürdüğüm arkadaşlarımda meydan geldi.Ayrıca birçok siteyi takip ediyorum ,buralardanda okuduklarımız var.
    BMW kullanmak için İstanbul-İzmir gibi büyük şehirlerde yaşamak gerekir.Çünki servis ve usta konusu buralarda yoğunlaşıyor.Bu tür şehirler dışında yaşıyorsanız ,bakım konusu problem.Çünki BMW den anlayan usta bulmak her yerde olası değil.Bu da başka önemli bir problem.
    Bana göre çok sensör olmasıda sorun !! uzun yolda kırsalda kalırsanız yakın yerdeki yerleşim birimlerinde tamir ettirme şansınız yok.Tamirci adına ne bulursanız ona teslim olacaksınız.Yada büyük paralar vererek servisin olduğu bir şehre taşıyacaksınız.
    Geçtiğimiz haziran çıktığımız Avrupa turunda ( 3 motor,2 tenere ,bir BMW ) BMW ci arkadaşımızn motoru yolda dağın başında istop etti ( Yunanistanda) ,arkadaşımızın elinden gelmesine karşın ,sorunu çözemedi.En yakın yerleşim yerine çekici çağırdı ,motoru taşıdı .Oradada bir tamirciyle birlikte 3 gün uğraştı.
    Bu arıza bir Japon motorunda olsaydı , hemen her usta anlayacağı için sorun çok çabuk çözülebilirdi.
    2007 2008 modellerden sonra BMW lerdeki kronik arızaların çoğu giderildi ama ,parça ve servis pahalılığı önde gelen sorun olmaya devam ediyor.

    Benzer özelliklere sahip motorlardan ortalama 20 000 tl ( yeni 1200 gs 30000 tl daha pahalı)daha pahalıya alınan motorda sorun yaşanmaması gerekir ,hiç olmazsa ilk 10 yıl.Bu benim görüşüm.
    BMW şimdi teknolojisinde önemli değişiklik yaparak su ile soğutmalı GS üretti ,izleyip görelim .2 yıl sonra sorunsuz bir motor olduğunu ispatlarsa ,bende bunu takdir ederim ( geçen yıl Kanada da geri çeğrıldılar !! ))
    ''Ben BMW yi seviyorum abi '' bu güzel sevgilinin her türlü kaprisini çekmeye razıyım,yeterki ben ona bineyim diyorsanız ve paranız çoksa BMW ye binin .

    sevgili kardeşim Can ben BMW .ile 75000 km yaptım.
    Konu İsmail Hakkı Erdağ tarafından (05-11-2013 Saat 19:48 ) değiştirilmiştir.
    Motorcu özgür ruhtur.
    05324123412

  6. #36
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Arto Sevan Oksayan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Herkes fikrini söylemiş herkese teşekkür ederim, peki şu soruma bir cevap verebilirmisiniz ?

    0 km yeni kasa su soğutmalı bir R1200GS mi ?
    2005 - 2012 arası bir R 1200 GS mi yoksa R 1150 GS mi ?
    ve sebepleri

    Şimiden teşekkür ederim.
    Eğer motor için ayırdığınız bütçeyi söylerseniz ,size daha iyi yardımcı olabiliriz ,sıfır km bmw lerin fiyatları 70 bin tl lere vardı , çookk paranız yoksa ,bence 0 km bmw almaya gerek yok ,.1100gs ve 1150 gs güzel motorlar lakin artık yaşlandılar temizini ve km si düşük olanını bulmak inanılmaz zor ,km leri basit bir saatçi tornavidasıyla düşürülebiliyor o yüzden geçmişi bilinen bir motor bulmanız gerekli.eğer alırsanız elinizden ufak tefek tamir işlerinin gelmesinde yarar var ,2008 modellerden sonra 1200 lerin kronik sorunu kalmadı diye biliyorum .eğer bütçeniz kurtarıyorsa düşüne bilirsiniz.kronik sorunları giderilmiş 2004-2006 model gs lerde alınır ,yurt dışından 1 tane gs 911 ,birde twinmax senkron aleti getirtirseniz ,servisin yolunu dahi unutabilirsiniz.
    Konu ahmet yaramış tarafından (05-11-2013 Saat 21:01 ) değiştirilmiştir.

  7. #37
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Ok. Ben sorumun cevabını aldım. Teşekkürler İsmail bey.

    Fazla kalabalık yapmayayım. Sevan ın sorusunu gölgede bırakmayalım.

  8. #38
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı İsmail Hakkı Erdağ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW Japon motor karşılaştırmaları , eskiden gazetelerde yayınlanan '' Güreş hikayelerine '' banzer .Yani hiç bitmez.Devam eder gider.İlk yazımda ,BMW ye hiçkimse iyi motor değildir '' diyemez dediğimi gözden kaçırmışsınız !! Japon iyidir BMW kötüdür gibi bir yaklaşımım kesinlikle yok ,sadece tecrübeleri ,gördüklerimi yaşadıklarımı paylaşmak istedim.Bilgilenmek adına .BMW ci arkadaşlarım lütfen alınmasın .

    Ben tenereye geçtiğim için bunları yazıyor değilim.Bindiğim motorun, dünyanın en iyi motoru olduğunu iddia edecek yaşları çoktan geçtim.
    5 yıl önce ayni anda ben 1150 aldım,bir arkadaşımda Varedero aldı .4 yıl oda bende çoğu uzun yolda olmak üzere birlikte kullandık.
    Arkadaşım sadece yağ ve sarf malzemeleri ( balata gibi) temel malzemler değiştirerek bakım yaptırdı ( benim bakımların yarı fiatına ).Benim motorum çok temiz bir motor olmasına karşın; sözü edilen ve çoğu 1150 de meydana gelen kronik arızalar yaşadım.Uydur kaydır parça takmak istemediğimden orjinal parçalarla serviste değiştirdim.Bir çuval para ödedim.Varedero tık demedi.Bu benim motoruma özgü değildi genel arızalardı.Beni yakından tanıyanlar ,nasıl itinalı kullandığımı,bakım konusunda ne kadar titiz olduğumu bilir.1200 gs arızaları ise birlikte sürdüğüm arkadaşlarımda meydan geldi.Ayrıca birçok siteyi takip ediyorum ,buralardanda okuduklarımız var.
    BMW kullanmak için İstanbul-İzmir gibi büyük şehirlerde yaşamak gerekir.Çünki servis ve usta konusu buralarda yoğunlaşıyor.Bu tür şehirler dışında yaşıyorsanız ,bakım konusu problem.Çünki BMW den anlayan usta bulmak her yerde olası değil.Bu da başka önemli bir problem.
    Bana göre çok sensör olmasıda sorun !! uzun yolda kırsalda kalırsanız yakın yerdeki yerleşim birimlerinde tamir ettirme şansınız yok.Tamirci adına ne bulursanız ona teslim olacaksınız.Yada büyük paralar vererek servisin olduğu bir şehre taşıyacaksınız.
    Geçtiğimiz haziran çıktığımız Avrupa turunda ( 3 motor,2 tenere ,bir BMW ) BMW ci arkadaşımızn motoru yolda dağın başında istop etti ( Yunanistanda) ,arkadaşımızın elinden gelmesine karşın ,sorunu çözemedi.En yakın yerleşim yerine çekici çağırdı ,motoru taşıdı .Oradada bir tamirciyle birlikte 3 gün uğraştı.
    Bu arıza bir Japon motorunda olsaydı , hemen her usta anlayacağı için sorun çok çabuk çözülebilirdi.
    2007 2008 modellerden sonra BMW lerdeki kronik arızaların çoğu giderildi ama ,parça ve servis pahalılığı önde gelen sorun olmaya devam ediyor.

    Benzer özelliklere sahip motorlardan ortalama 20 000 tl ( yeni 1200 gs 30000 tl daha pahalı)daha pahalıya alınan motorda sorun yaşanmaması gerekir ,hiç olmazsa ilk 10 yıl.Bu benim görüşüm.
    BMW şimdi teknolojisinde önemli değişiklik yaparak su ile soğutmalı GS üretti ,izleyip görelim .2 yıl sonra sorunsuz bir motor olduğunu ispatlarsa ,bende bunu takdir ederim ( geçen yıl Kanada da geri çeğrıldılar !! ))
    ''Ben BMW yi seviyorum abi '' bu güzel sevgilinin her türlü kaprisini çekmeye razıyım,yeterki ben ona bineyim diyorsanız ve paranız çoksa BMW ye binin .

    sevgili kardeşim Can ben BMW .ile 75000 km yaptım.

    İsmail bey ,ben bmw yi Tokat da , en yakın servise 500 km uzaklıkta kullanıyorum,bütün bakımlarını kendim yapıyorum,artık bilgiye ulaşmak çok kolay ,internet denen muhteşem bir kaynağımız var,türk forumları veya yabancı forumlardaki kullanıcılar dan yardım alabiliyoruz. bundan 10-15 yıl önce bmw ye şeytan icadı olarak bakılabilirdi ama şimdi hiç de öyle değil.
    daha öncede söylediğim gibi 1150 gs ,1100 gs ler artık 15-20 yaşında motorlar ,bu motorları alıyorsanız eğer elinizden ufak tefek tamir işleri gelecek, mesela krank sensörü değişimini bileceksiniz yada benzin pompası değişimi gibi.
    sensörlerden artık korkmayı bırakın ,bunlar artık yaşamımızın vaz geçilmezi oldu,evde kullandığımız kombide bile en az 10 adet sensör var ,arabamızda dünya kadar sensör var ama aracımızla dağın başından geçerken bu sensör bozulurmu diye hiç düşünmüyoruz .merak etmeyin yakında o sorunsuz dediğimiz bomboş japon motorlarıda ,kullanıcıların isteklerine daha fazla dayanamayıp teknolojik oyuncakları motorlarına koyacaklar,işte o zaman göreceğim sorunsuz japonları.
    GS 911 Cihazı bmw ye bağladığımızda , neresinde,hangi sensöründe arıza olduğunu söylüyor ,yani korktuğumuz gibi değil ,3 yıl önce yamaha fazer in tps sensörü arızasını 3 tane usta bulamamıştı , bmw gibi kendisi de bu arızayı söyliyemiyordu ,en son yabancı forumlardan arızanın nedenini öğrendim ve kendim değiştirmiştim, o gün bugündür motorlarımın bakımını kendim yapıyorum.

  9. #39
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Hepijize helal olsun. Kendimi bilgilerinizi emeksiz alan hırsız gibi hissettim. Tum bu dusuncelerini, bilgilerini bizimle paylasan elleri, tek tek öpüyorum.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    dogan zilan ozcan (15-11-2015)

  11. #40
    Enduroist Kıdemli Üye Kağan Dalak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kağan Dalak
    Üyelik tarihi
    11-10-2013
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    367
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    ride turkey sitesinde Motor tutkumu yok eden BMW adlı başlığı okumanızı tavsiye ederim.
    http://rideturkey.com/forums/t/19969.aspx
    şu başlık da önemli
    http://rideturkey.com/forums/t/20813.aspx

    Evet, motosiklet dünyasına yenilikler getirdiği gerçek ancak yenilikleri getiren sadece BMW değil. Üstelik getirdiği bazı yeniliklerin gereklilikleri de tartışmalı. Kaldı ki, BMW de bunlardan bazılarını terk etti. Örnek, servo fren, abidik gubidik sinyal düğmeleri ....

    Kaldı ki son modeli ile dalga geçilmeyecek gibi de değil, "Su soğutmalı ve debriyajı kolay değişebilir motoru ürettik". Günaydın, Japonlar yıllardır bunu yapıyor zaten.
    Telelever bile tartışmaya açık. Benim her nekadar hoşuma gitse de geri bildirimleri sönümlediği için sevmeyenler de var.

    Senkron ve sübap ayarını öğrenmek gerekiyor. Çünkü 6000-10000km de bir ayar gerekiyor. Bu değer Birçok Japon motorunda 50000km de "kontrol" olrak verilir.Üstelik gaz kelebeklerinin yuvaları aşınmışsa, senkron ayarında biraz tırmalarsınız.
    ABS modülü, krank sensörü, final drive rulman problemleri, diferansiyel mili dişli sıyırması, diferansiyel rulmanı arızası, arka flanş çatlağı vs kronik problemleri vardır. Bu problemlerin büyük çoğunluğu çözüldü ancak çözülene kadar epey bir kullanıcının canını yaktı. Üstelik BMW bunları çoğunlukla müşterilere faturaladı.

    kullandığım 1150adv ile ilgili izlenimlerim özetle
    1-Rüzgar koruması başarılı değil. Motor üzerinde sanki omuzlarınızdan geri itiliyorsunuz.
    2-Telelever başarılı. Özellikle kasislerde sönümleme çok başarılı.
    3-Selesi, düz GS den daha küçük ve tek parça.
    4-Yan ayak motoru o kadar yatırıyor ki, doğrultmak ciddi efor istiyor.
    5-Motoru titreşimli. (Varadero ve Vstrom a göre)
    6-Yakıt tüketimi ş içi 6-6,5 ş.arası 5,3-5,7 mertebelerinde.
    7-120 den sonra motor zorlandığını hissettirmeye başlıyor. 150-160 la bir süre gidersen, hararet tekrar yükseliyor. (Yazın İzmir otobanı)
    8-Aydınlatması zayıf. Ek destek gerekiyor.
    9-Şehir içinde kkullanmak için kesinlikle yanlış tercih. Bu motor 100-120 aralığında efil efil yol almak için tasarlanmış. Şehir içinde hararet yükseliyor, motorun sesi bile değişmeye başlıyor.
    10-Yana doğru çıkmış olan silindirler şehir içinde ayaklara ciddi sıcaklık iletiyor.
    Daha yazılabilecek çok şey var. Ama özetle , kronik arızalarla boğuşmayan BMW kullanıcıları "Kronik arızalar benim motorda görülmedi, çok şanslıyım" derken, Olurda bir arıza sahibi olan Japon kullanıcıları "Ulan amma şanslıyım, arıza benim motorda görüldü" şeklinde.
    Bu problemler çözülemeyecek türden değil ancak servis ücretleri pahalı. "BMW ye binecek kadar paran varsa, servisini de karşılayabilirsin" gibi bir düşünce var sanki.

    Sonuç olarak, bu motoru tercih etmek için gerçekten hastası olmak gerek, ancak o durumda katlanılabilir aksi halde eğer hastası değilseniz, nefret edebilir, "neden Tenere ya da Tiger almadım ki" diye dizinizi dövebilirsiniz. Aslında her zaman öncelikle ihtiyacın ne olduğunu belirleme taraftarıyım. Örneğin %80 şehir içi %20 şehirler arası diyen birine GS değil daha küçük hacimli, su soğutmalı bir motor, eğer illa BMW olacaksa F800 ü öneririm.

 

 
Sayfa 4 Toplam 12 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345678 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •