Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 6 Toplam 12 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 2345678910 ... SonuncuSonuncu
51 den 60´e kadar. Toplam 111 Sayfa bulundu
  1. #51
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ahmet korkmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz eski modellerde sorunlarin daha yogun yasandigindan bahsediliyor.

    Orneklemek gerekirse 2012 model bir 1200gs kronik sorunlardan arinmistir diyebilir miyiz?
    Bana soracak olursan ,kronik arızalardan arınacak diye 2012 model motora 40-45 bin tl vermeye gerek yok ,2005-2006 model temiz bir bmw 1200 gs alırım 20-25 bin tl civarına ,kronik sorun dediğimiz şeyler ,taş çatlasın 1-2 bin tl tutar ,oda çıkması çok düşük ihtimal .yani 20 bin tl cebinizde kalır ,ucuz yollu bmw nin tadına varmış olursunuz.

  2. #52
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ahmet yaramış Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana soracak olursan ,kronik arızalardan arınacak diye 2012 model motora 40-45 bin tl vermeye gerek yok ,2005-2006 model temiz bir bmw 1200 gs alırım 20-25 bin tl civarına ,kronik sorun dediğimiz şeyler ,taş çatlasın 1-2 bin tl tutar ,oda çıkması çok düşük ihtimal .yani 20 bin tl cebinizde kalır ,ucuz yollu bmw nin tadına varmış olursunuz.
    tamamen hadiseyi anlayabilmek icin sordum aslinda, yeni nesillerde kronik tabir edilen sorunlar devam ediyor mu? Veya yeni bir hikayeleri var mi?

    40 bine 2012 bulsam hemen alirim ama

  3. #53
    Enduroist Kadim Üye Hakki Orun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hakki Orun
    Üyelik tarihi
    23-12-2009
    Bulunduğu yer
    Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Mesajlar
    786
    Motosiklet
    2012 R1200GS Adventure Triple Black - CRF 250L
    Marka
    Bmw

    Standart

    [QUOTE=Yavuz GENCOGLU;191560]
    Alıntı Hakki Orun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Ama bu boyle!

    Ben sadece arkadasi yonlendirmek icin kendi bildigim dogrulari aktardim. Karar yine onun olacak ama motoru secerken, daha ne gibi kriterlerin oldugunu da vurgulamadan edemedim.

    Yahu iyi hoş arkadaşı yönlendirmek için doğruları aktardınız da, lakin bizi de şimdi durduk yerde ADV için dürterek kanımıza girmenin alemi var mıydı.?
    Eee, ne yapalim senin siran gelmis demek ki! Gerci ben o resimleri ilave farlari filan gostermek icin koydum ama sen konuyu boyle anlayinca artik ADV lik olmussun!

    The Member of RoSPA RoADAR
    www.orunbrothers.webs.com
    R 1200 GS ADV TripleBlack
    CRF 250 L Kirmizi Beyaz

  4. #54
    Enduroist Kadim Üye omercem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ömer
    Üyelik tarihi
    22-07-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    939
    Motosiklet
    yok
    Marka
    Diger

    Standart

    Evet çok faydalı güzel bilgiler geliyor gerçekten...ancak gördüğüm kadarı ile ustaların dışında pek memnun olan da yok durumdan

  5. #55
    Ordinaryus Enduroist HALİDUN KAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    h.kaya
    Üyelik tarihi
    10-04-2010
    Bulunduğu yer
    İST/HAREM/GARAJ
    Mesajlar
    1,099
    Motosiklet
    gv 650
    Marka
    Hyosung

    Standart

    bi şey yazacam ama büyük motorlular kızacak bana.motorda 2 tekerde büyük hacime karşıyım evet sürüşü gidişi başkadır ama en fazla 800 cc yeter arabalarda bile kocaman kasaları en hafifi 1000 kg agırlıgındaki , 1200 cc indiriyorlar ken neden bu kadar bir hacim motorda en agırı 400 kg gelirken 1200 cc makina bence gereksiz ve luzumsuz.Al bir 650 olmadı 800 tepe tepe kullan yattıgında da kendin kaldırırsın ısısız bi yerde yardım için adam beklemezsin.
    GARAJ KURUCUSU GARAJ MOTOR BAKIM YERİDİR 5322124353

  6. #56
    Enduroist Kıdemli Üye Kağan Dalak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kağan Dalak
    Üyelik tarihi
    11-10-2013
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    367
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Tamam itiraf ediyorum ben aslında Japon firmalarının maaşa bağladığı "BMW yi kötüle" ajanlarından biriyim.

    Vazgeçtim geri aldım bütün yazdıklarımı, hatta değiştim. Artık BMW benim için tek aşk. (İşin içine marslılar falan girmeye başladı, tırstım)
    Sanki BMW düşmanıyım gibi bir algı oluştu. Bu algı yanlış. Öyle olsa bu düşüncelere sahip olduğum halde BMW almazdım. Kaldıki yaşanan problemlerin çözüldüğünüde söyledim.

    Üstüme alınmalımıyım aslında tam da anlamadım çünkü, eli anahtar tutan birisi değilsen, servise çok para verirsin, yani kendin bazı şeyleri yapabilmelisin anlamında "Bu problemler çözülemeyecek türden değil ancak servis ücretleri pahalı." yazdım, sanki bana kızgın bir edayla, "ben kendim hallettim" mesajları geldi. Eeee ben de onu söylemek istedim işte. Kendin halledebileceksen, servis pahalılığı çok önemli olmaz.

    Debriyaj erken biter,geç biter tartışması benim için anlamsız, çünkü kullanıma göre değişir. Ama debriyaj değişimi için motorun 2 ye ayrılma zorunluluğu değişken değil malesef. Sıralı ya da V-twinlerin böyle bir avantajı var(dı). Son GS te debriyajı kolay değişebilir hale getirdi BMW de.

    Servo konusunda, malzeme eksiltme politikası yorumuna katılmıyorum. Bence temel hedef, daha basit ama daha sorunsuz olanı kullanmak. Emniyet elemanı olduğu için, güvenlik amacıyla vazgeçildi bence. Arıza sebebi kullanıcı bile olsa, iş, güvenliği etkileyince, tasarımdan vazgeçtiler bence.

    Özetle benim fikrim şudur. Mekaniğe meraklı değilseniz ve küçük bir garajınız yoksa, ya da iyi bir BMW ustası bulamıyorsanız ve de Borusan'nın fiyatlarından çekiniyorsanız BMW doğru tercih olmayacaktır. (Hatta Borusan bile bu konuda çok güvenilir olmayabilir.) Bunun haricinde eğer alırsanız (1150 için yazıyorum)
    1-Motorda şasi olmadığından, sağına soluna ulaşmak çok kolay. Varyatör kayış değişimi, Marş motoru temizliği, buji değişimi, sübap ayarları vs.
    2-Boxer motorda ağırlık merkezi oldukça aşağıda olduğundan dengesi çok iyi. Bu konuda GS ile aşık atabilecek boxer olmayan tek motor NC dir sanırım.
    3-Tüketim değeri emsallerinden 0,5Lt civarında daha düşük.
    4-Hava soğutmalı motorda, "su sisteminde kaçak oldu, motor yağına su karıştı" ya da "Radyatör damlatıyormuş, farketmedim yatak sardı" gibi korkularınız olmaz. (Motor hareket ettiği sürece tabii.)
    5-Bu kadar güçlü alternatörü olan bir makina (sanırım en güçlüsü 1200adv) yok. Hatta yeni GS bile daha güçsüz bir alternatörle çıktı. Elektirik sobası bağlasan banamısın demiyebilir.
    6- Piyasanın hakimi olduğundan zibil gibi çıkma parça, yansanayi vs bulursun. 1150 nin yedek anahtarını servis 80-90TL gibi bir rakam verince,ebayden 10Tl ye falan almıştım galiba, 5Tl de anahtarcıya kopyalama parası vermiştim.

    Bu aarada, Ben düz 1150 kullanmadım ama, gerçekten arazi, uzunyol vs vs kullanmayacaksan adv anlamsız. Şahsen, Düz 1150 almadığıma pişman olmuştum. İlerde GS i tekrar alırmıyım? Şu an ağırlıklı olarak Şehir içi kullanıyorum. Yeni doğmuş bir kızım olduğundan dolayı da uzun bir süre artçılı dolaşmak mümkün görünmüyor. Hatta şehirler arası bile çok dolaşacağımı zannetmiyorum. Yaptığım tek uzun yol yazın İzmir-Çeşme arası oluyor. Dolayısı ile benim için NC yi başka bir motorla değiştirmek şu an anlamsız. İleride kullanım alanım değişirse (ki kız biraz büyüdü mü, festivallere götüresim var) o zaman yeni sulu GS i değerlendirmeye alırım. Açıkçası NC nin artçı konforu herhalde eski çift demirli bisan bisikletlerinki ile aynı.

    Neyse, uzatmamın alemi yok. Discovery de belgesel başlıyor.

  7. Kağan Dalak güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (06-11-2013),Engin Öksüz (06-11-2013)

  8. #57
    Enduroist Kadim Üye Hakki Orun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hakki Orun
    Üyelik tarihi
    23-12-2009
    Bulunduğu yer
    Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Mesajlar
    786
    Motosiklet
    2012 R1200GS Adventure Triple Black - CRF 250L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı şafak ilgin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hakkı Abey,

    Ağzına sağlık yine çok faydalı ve kafa karıştıran soruların yanıtlarını dizmişsin saolasın. Geçen seneki konuşmalarımızın ardından ben bir GS almıştım. Kısmetse şimdi ADV yolundayım. O günki nasihatlarından aklımda kalanlardan bir tanesi de şudur; boxer motor ip üzerindeki cambazın elindeki denge çubuğu gibidir demiştin. ve gerçekten de öylemiş
    Simdi BMW nin avantajlarini yazarak zaten karismis olan ortaligi biraz daha karistirmak istemezdim ancak, senin bu yazinin da karsiliksiz kalmamasi adina birseyler ilave edecegim. Begenemeyenler, kusura bakmasin. Simdi bu ifadeyi niye kullandim yazimin sonuna ekleyecegim.

    Gelelim konuya;

    Bir kere BMW nin agirlik merkezi, motor blogunun alt kismina baglanan on ve arka parcanin baglanti vidalarinin oldugu yerdedir ve ne yaparsaniz yapin bunu yukari cekemezsiniz. Istediginiz kadar yukleyin, hatta ayaga kalkin motorun ustunde sadece salinim yaratirsiniz ama agirlik merkezi her zaman orada kalacaktir. Sebebini de soyle izah edeyim.

    Bir agaca atilmis bir ip dusunun altina da bez baglayip oturup sallandigimiz salincak yani. Bu salincakta agirlik merkezi nerededir? Bezdedir degil mi? Iste BMW boyle bir sisteme sahip bir motordur. On ayri, motor ayri arka ayri bir yapisi vardir ve biz salincaktaki o bezin yerine gecen motorun uzerinde otururuz! Hani saside yamuk yoksa alinir filan derler ya BMW icin yoktur boyle bir problem, cunku tek parca bir sasisi yoktur.

    BMW ile bir kasise girerken on teker kasise vurdugunda, telelever ile bu darbe, size kadar gelmeden belli oranda sonumlenir, yani etkisi azalir. Yani bir panter tek sasi motorlara ornek olacak ve burnundan alacagi darbeyi nasil kuyrugunda hissedecekse, BMW bir yilan gibi sadece on halkada o darbenin etkisini azaltarak yoluna devam edecektir, gibi dusunun.

    BMW nin uc parca olmasinin sebebi de cok enteresandir. Fabrika surekli yeni motorlar uretiyor ve her motora gore, yeni sasi ayarlamak lazim bu da bayagi masrafli bir is. Ve birgun teknisyenlerden biri, her motora baglanabilecek ve imalat testlerinde kullanabilecegi bu on catal ve arka kuyruk olayini gelistiriyor. Boylece her uretilen yeni tip motoru bu sasi ile motosiklet haline getirip, testlerini yapiyor. Sonra bu sistem cok begenilerek, GS modeli olusuyor.

    Gelelim periyodik, ya da kronik ariza meselesine. Dikkat ederseniz bu bir arastirma motorudur! Bu ne demek simdi? O kadar paraya arastirma motoru mu aliyoruz? Hem evet hem hayir.

    Evet cunku BMW, japon Honda otomobil gibi arastirma yaparak yeni sistemler gelistirerek bunlari uygulayan ve bundan para kazanacak sekilde calisir.

    Hayir, cunku arastirmalar tamamlanmis sistem yerine oturmus ancak yan sanayi ac gozlulugu ile ve diger bazi anlamsiz kaygilar ile, (Hafifletmek gibi) ekonomi ve hatta hirsilik nedeni ile hatali uretilmis parcalardan olusan bir urun satin alirsiniz. Bunun da arkasinda BMW vardir ve iste bundan dolayi hala bu kadar yildir bu motor satar, hem de diger rakiplerinin toplamindan fazla satar. Bu hatalar her motorda da cikmaz ustelik. Ama cok para verdik ya, ilk cikan hata acaip bir reklem ile herkese duyurulur. Hem de BMW sahibi olmayanlar tarafindan. Hani bak o kadar para veriyorlar hala ariza cikariyor.

    Iki Japon firmasi ile calistim ve oradaki japonarin hepsi de teknik adamlar idi. Ben o zamanlar Honda Accord asigi idim ve hala severim, cok keyifli arabadir. Hani sahip oldugun icin ovunecegin bir araba! Ben de oyle yapiyordum (BMW de oldugu gibi ) O Japonlardan birisi ile konusuyordum ve sordum;
    - Honda mi daha iyi TOYOTA mi?
    - Her ikisi de dedi adam ve devam etti
    - Honda arastirma yapar ve yeni sistemler icad eder bunlari kullanir, TOYOTA daha ziyade halka hitap ettigi icin Hondanin icadlarini kullanir, pek yenilik yapmaz.

    Iste BMW boyle bir firmadir ve motosiklet ile ilgili imalati konusunda bunlari bilirim.

    Yani BMW bir kulvarda digerleri baska bir kulvarda imalatlardir. Boyle bakmak lazim olaya. Hani nasil iPhone bu model telefon yapinca butun markalar ayni telefondan yapti aynen iste oyle!

    Bu kadar kotu madem niye hala dunyada bir numara?
    Satis garfiklerinde hala Avrupada tum emsal markalarin toplamindan fazla satiyor her yil

    BMW nin arkasinda olmadigi herhangibir ariza ve zarar var midir?
    Benim 2008 GS imde hic ariza yoktu, ama servise gittigimde fren hortumlarini degistirdiler. Ben de sordum onlarin birseyi yoktu ki? Cevap verdiler, Almanyadan talimat geldi, birkac motorda ariza cikmis!

    Su anda 10 yasinda olna BMW ler dahil, hala devam eden kronik ariza var midir, bildiginiz? Eger varsa kac motorda gorulmustur?

    BMW nin orijinal koruma demirini kullanmayanlarin yasadigi bir ariza cesidi vardir mesela bildigim. Motor duserse, koruma demiri, motor bloguna baglandigi yerde catlama yapar. Sebep baska marka koruma demiri kullaniyor olmak! Simdi bunu bilmeden, motorun orijinal parcalari disinda parca takmak ve sonra sikayet etmek biraz haksizlik olmuyor mu?

    Netice su arkadaslar;

    Ne ben BMW nin ortagiyim, ne de Japonlara karsi allerjim var. Dolayisiyle burada yazdiklarim bask abir markayi kotulemekten ziyade baslik, BMW ile ilgili oldugu icin, onunla ilgili bildiklerimi yazdim. Buradan diger markalar kotu anlami cikarilmamali. Her motorun kendine gore bir avantajli yani vardir mutlaka. Hani bir Rus atasozu vardir ya; Cirkin kadin yoktur, az votka vardir diye, iste o hesap yani.

    Benim en sinir oldugum da BMW ye binince bir havaya girenlerdir. Ne ulan iste bindigini de Alman yapmis dingil, sanki Turk mali motora biniyor gibi ne o havalar? Benim icin az votka vardir yani kisaca.

    The Member of RoSPA RoADAR
    www.orunbrothers.webs.com
    R 1200 GS ADV TripleBlack
    CRF 250 L Kirmizi Beyaz

  9. #58
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı HALİDUN KAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi şey yazacam ama büyük motorlular kızacak bana.motorda 2 tekerde büyük hacime karşıyım evet sürüşü gidişi başkadır ama en fazla 800 cc yeter arabalarda bile kocaman kasaları en hafifi 1000 kg agırlıgındaki , 1200 cc indiriyorlar ken neden bu kadar bir hacim motorda en agırı 400 kg gelirken 1200 cc makina bence gereksiz ve luzumsuz.Al bir 650 olmadı 800 tepe tepe kullan yattıgında da kendin kaldırırsın ısısız bi yerde yardım için adam beklemezsin.
    halidun abi büyük motor gerçekten ,insanda bağımlılık yapıyor , yüksek beygirli motora binen insan, narkozu damardan alıyor , gazı açtığında o müthiş ivmelenme ve torkun verdiği hazzı ,başka hiçbir şeyden alamıyorsun.bir çok kez tamam daha büyük motor almayacağım deyip ,küçük motor aldım ama en fazla 1000 km dayana bildim ,satıp büyük motor aldım.

  10. #59
    Ordinaryus Enduroist HALİDUN KAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    h.kaya
    Üyelik tarihi
    10-04-2010
    Bulunduğu yer
    İST/HAREM/GARAJ
    Mesajlar
    1,099
    Motosiklet
    gv 650
    Marka
    Hyosung

    Standart

    Alıntı ahmet yaramış Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    halidun abi büyük motor gerçekten ,insanda bağımlılık yapıyor , yüksek beygirli motora binen insan, narkozu damardan alıyor , gazı açtığında o müthiş ivmelenme ve torkun verdiği hazzı ,başka hiçbir şeyden alamıyorsun.bir çok kez tamam daha büyük motor almayacağım deyip ,küçük motor aldım ama en fazla 1000 km dayana bildim ,satıp büyük motor aldım.
    haklısın yanlız ivlenme ve tork konusunda birde gv650 yi dene
    GARAJ KURUCUSU GARAJ MOTOR BAKIM YERİDİR 5322124353

  11. #60
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı HALİDUN KAYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    haklısın yanlız ivlenme ve tork konusunda birde gv650 yi dene
    evet bu motoru biliyorum, sıradışı bir alet ,arkadaşımda vardı.üzerindeki motor suzuki vstrom dl 650 nin aynısıymış.

 

 
Sayfa 6 Toplam 12 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 2345678910 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •