Kısaca alatmak gerekirse,
4 zamanlı motor çalışma prensibinde;
1- Piston aşağı doğru hareket eder ve emme valfi açılarak içer hava yakıt karışımını gönderir
2- Emme valfi kapanır ve piston yukarı doğru hareket eder. Sıkışma sonunda buji ateşler
3- Yanma sonucunda ortaya çıkan gazlar basınç yaratarak pistonu aşağı doğru iter.
4- Egsoz valfleri açılır ve açık kalır,piston tekrar yukarı doğru hareket ederken yanmış gazları süpürür üst ölü noktaya gelince de egsoz valfi kapanır
İşte bu sistemde, valflarin açılma ve kapanma zamanlarını külbütör mili denen, kamlı bir mil tarafından belirlenir. Bu açılma ve kapanma zamanları hassastır. abartarak söylersem, düşünün ki, patlama oldu, egsoz yukarı doğru çıkmaya başlarken, egsoz valfi açılmakta gecikti. İşte bu sistem malesef mekanik olduğu için zamanla külbütör mili aşınmaları, tapette ,valf eteklerindeki ezilmeler, kurum birikmeleri vs deformasyonlar sonucunda motorun ilk ayarlarından sapmalar meydana gelir. Her ne kadar sertleştirilmiş malzemeler olsa da zamanla bu deformasyonlar olur. İşte sistemi ilk haline tekrar ayarlamak için valflerin çalışma boşlukları, külbütör milinin belli pozisyonlarında kontrol edilir ve tekrar ayarlanır.
Ayarı bozulmuş olan motorlarda, yakıt tüketiminde artış, motor titremesinde farklılıklar şeklinde kendini belli eder.
Her ne kadar NC nin servis manuelinde her 12k km de kontrol ibaresi olsa da, japon motorları bu konuda oldukça güvenilir sonuçlar vermiştir. Belirtilerin ortaya çıkması 80-100k km leri bulabilir.