Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 14 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 410111213141516 SonuncuSonuncu
131 den 140´e kadar. Toplam 156 Sayfa bulundu
  1. #131
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Peki bu şerit boğaz köprüsünde ki en sag şerit ile ayni değil mi sence. O zaman orası da güvenli diye düşünebiliriz.
    Acaba gerçekten orada iken potansiyel tehlikeyi mi yoksa tehlikeyi mi yonetiyoruz. Potansiyel tehlike nedir, tehlike nedir. Bunları konuşsak mı.
    Sertan Karamollaoğlu

  2. #132
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki bu şerit boğaz köprüsünde ki en sag şerit ile ayni değil mi sence. O zaman orası da güvenli diye düşünebiliriz.
    Acaba gerçekten orada iken potansiyel tehlikeyi mi yoksa tehlikeyi mi yonetiyoruz. Potansiyel tehlike nedir, tehlike nedir. Bunları konuşsak mı.
    Birini çözmeden yenisine geçme

    Şimdi şu solun soluna bir açıklık getirelim önce.

  3. Can Ekin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sertan Karamollaoğlu (08-12-2013)

  4. #133
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Can Ekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birini çözmeden yenisine geçme

    Şimdi şu solun soluna bir açıklık getirelim önce.
    Tamam işte. Solun solunda iken sanki potansiyel tehlike değil tehlikeyi yonetiyoruz gibi geldi. ondan soruyorum.
    Sertan Karamollaoğlu

  5. Sertan Karamollaoğlu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (08-12-2013)

  6. #134
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam işte. Solun solunda iken sanki potansiyel tehlike değil tehlikeyi yonetiyoruz gibi geldi. ondan soruyorum.
    Doğru soru...
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. #135
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı SertanKaramollaoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam işte. Solun solunda iken sanki potansiyel tehlike değil tehlikeyi yonetiyoruz gibi geldi. ondan soruyorum.
    Hatırlatmak istiyorum, ben spesifik bir alandan, tek yönde 10-15km lik bir kısım üzerinden konuşuyorum, bunu hatırlattıktan sonra,

    Bahsettiğim bölgede trafik durunca, tüm motosikletler ya solun solunu yada emniyet şeridini tercih edecek.

    Benim bakış açımda "o yolda" , olası tehlikeler solun solunda, emniyet şeridine göre çok daha az.

    Olası riskleri yönetmekse sonraki adım, 2 si de aynı sayılır.
    Ben yöneteceğim riskin az olduğu solun solunu tercih ediyorum.

    Tekrar söylüyorum, sabah 8-10, akşam 5-8 arasında kadıköy-k.yalı arası(yada tam tersi) (bu güzergahı genelde haftada 1 yada 2 kullanıyorum o saatlerde, onun dışında kendi işime gittiğim yol bağdat caddesi zaten mecburen)..

    Bence soruyu emniyet şeridine çevirelim, çünkü benim kullandığım alanı kullanan pek yok ve spesifik, ve asıl trafik durunca emniyet şeridi kullanıyoruz.
    Mesela Serhan "motoru hayattayken" tem de emniyetten 40 la gitmezmiş(az mış), konuşsun bakalım..

  8. #136
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Can,

    Sana haksızlık ettiysek affet. Bu alanda riskin yonetilebilir olduğuna katılmıyorum. Lakin haklısın ana konumuz olan takip mesafesine dönelim. Daha sonra buna bağlı olarak hem emniyet seridine hem de bu konuya döneriz.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. #137
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Valla bende o bölge için biraz yazdım. Ama evet takip mesafesine dönelim. (ama bunu sonra deselim Can)
    Takip mesafesi için aramızdakine yol veremiyorsak nasıl defansif sürüş yapabiliriz. Imkansiz mi? Hizlanip kaçmak mi iyi, yavaşlamak mi, yoksa istifimizi bozmayalim mi?
    Olaya tehlike ve potansiyel tehlike yönünden bakarsak sonuca yaklasacagiz.
    (Ersan abi seninle çok konuşuyoruz beni de kendine benzetiyorsun. )
    Sertan Karamollaoğlu

  10. Sertan Karamollaoğlu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (09-12-2013)

  11. #138
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Can,

    Sana haksızlık ettiysek affet. Bu alanda riskin yonetilebilir olduğuna katılmıyorum. Lakin haklısın ana konumuz olan takip mesafesine dönelim. Daha sonra buna bağlı olarak hem emniyet seridine hem de bu konuya döneriz.
    Estağfurullah Ersan şefim,
    Ben bu güzergahı zorunlu kullandığım zamanlar birr seçim yapmam gerektiğinden ,seçimimi açıklamak istedim. Haksızlık yok, sıkıntı yok

    Takip mesafesine dönersek.

    Neden bozuyoruz/uymuyoruz sorusuna bakmalı? (kendi adıma)

    trafik yoğunlaştığında, bazen doğru olmasa da sabırsızlık yaşadığımda yapıyorum fark ettiğim. Trafik yoğunlaştığında bu biraz mecburiyet oluyor yada ben öyle hissediyorum. Çare olarak ta, tekerlek izinden hatta tekerlek izinin aracın dışına denk gelen kısmından gitmeye çalışıyorum.

  12. #139
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Bu takip mesafesini ihlal etme isinin en kötü yanı, yapilan hatanın cezasız kalmasıdır. Insan nu yüzden yanlis yaptığını düşünmez. Taki cezalandirilana kadar. Cezasi da kirmizi ışık cezası gibi parasal değil maalesef kaza bunun.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  13. #140
    Enduroist Kadim Üye Hakki Orun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hakki Orun
    Üyelik tarihi
    23-12-2009
    Bulunduğu yer
    Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Mesajlar
    786
    Motosiklet
    2012 R1200GS Adventure Triple Black - CRF 250L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ben bu basligi nasil gormemisim?

    Takip mesafesi icin egitmen arkadaslarimiz ve kullandiklari kitap der ki;

    Onunuzde zemini acik ve net olarak gordugunuz ve durabileceginiz mesafedir. ( U. Ertekin)

    Simdi bu aciklama ile tum durumlari kapsamaktadir cevap. Takip derken. Esas amac nedir? Gerektiginde durmak. Pekiiii o zaman durmak icin gerekli mesafe anlamina geliyor yani. Buraya kadar hemfikiriz saniyorum.

    O zaman, durmamizi gerektirecek durumlar nelerdir?

    * Onumuzdeki aracin durumu
    * yolun durumu
    * bir engel ya da kaza

    Bunlara ilave edecegim bir durum daha var. Viraj!

    Simdi bir viraja yaklasirken hizimizi neye gore ayarlariz? Takip noktasinin hareketine gore, degil mi! O nokta ile aramizdaki mesafe kislaiyorsa yavaslariz, ayni devam ediyorsa hizi sabitleriz, yok uzaklasiyorsa hizlanabiliriz demektir.

    Simdi burada alti cizili ifade ne kadar bir mesafedir? Iste yukaridaki tarif bu mesafeyi de kapsamaktadir.

    Yoksa altinci hissim kuvvetli ben senden hizli girerim viraja degil.

    Hani butun yazilanlari okumadim ancak, konu basligi ile ilgili tartismalar hep bir baska araca ya da trafigin durumuna gore degerlendiriliyor diye bu ilaveyi yapmak istedim.

    The Member of RoSPA RoADAR
    www.orunbrothers.webs.com
    R 1200 GS ADV TripleBlack
    CRF 250 L Kirmizi Beyaz

  14. Hakki Orun güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (09-12-2013),Ersan ÖZYURT (09-12-2013)

 

 
Sayfa 14 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 410111213141516 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •