Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12
11 den 17´e kadar. Toplam 17 Sayfa bulundu
  1. #11
    Babür Karaoğlu
    Guest

    Standart

    keçe yağ sızıntımı hallettim gibi ;

    https://www.youtube.com/watch?v=RgIz...ature=youtu.be

    yağ keçesi temizleme ;

    sol amortisörüm yağ sızdırıyordu. yani patlamıştı

    hemen gerekli yerlere danışıldı ; keçeler patlamıştı, inşallah iç tüpler eğilmemiştir dendi çünkü çok pahalı idi ve türkiye'de stokta yoktu

    keçeler değiştirilirken mutlaka her 2 çatalınki bir arada değiştirilmeliydi

    bir çift keçe 40 tl, bir litre amortisör yağı 30 tl, çift amortisör için işçilik 160-250 tl arası idi

    2-3 saat süren bir çalışma ve 250-350 tl sonrası motorum eskisi gibi olacaktı, sıkıntı yoktu yani


    ben ne yaptım ;

    bir yerlerde okumuştum nette, keçelere pislik bulaşmış olabiliyor ve bu nedenle keçe eteği tam kapanmadığından yağ sızdırabiliyordu, güzel

    hatta bu iş için imal edilmiş özel malzeme bile vardı ;

    http://www.sealmate.net/buy_now.html

    hemen sipariş verdim ama gelmesi vakit alacak diye alternatiflere yöneldim. yine netten öğrendiğime göre 35mm film veya röntgen filmi ile bile bu işlem yapılabiliyordu

    hemen sealmate sitesindeki fotoyu indirdim ve çıktısını aldım
    bir güzel kesip şekli çıkardım
    eski bir röntren filmi parçasına kopyaladım ve filmin kalıbını çıkardım (çsm : çakma seal-mate)

    ek malzeme (çsm'ye ilave) ;
    ince uçlu düz tornavida
    bez parçası
    gözlük (yakını görmem için)

    prosedür ;
    bezle amortisörün yağ bulaşan parlak yüzeyini sil bir güzel
    tornavida ile yumuşakça toz keçesini çıkar ve yukarı sıyır (upside-down amortisörlerde aşağı kayar zaten)
    yeni ulaştığın yüzeyleri de bir güzel sil
    (yağ keçesi hemen toz keçesinin altında konuşlanmıştır)
    çsmnin gaga ucunu keçeyle metal arasına daldır, çsm amortisöre dik olsun
    keçe çevresi boyunca yavaşça dolaşır çsmyi gaga önden gidecek şekilde çıkar aradan ve sil (yağla karışık çamuru hissedeceksin, sakın şaşırma)
    tekrarla yeteri kadar (2-3 defa)
    sonra gidona geç ve amortisörü pompala 2-3 defa sertçe bak bakalım taze yağ bulaşmış mı metale
    tüm prosesi gerekirse 2-3 kere tekrarla, ta ki artık yağ keçesi oturup yağ sızdırmayı kesene kadar
    sonra toz keçesini yerine oturt
    bir sigara yak (ben soda içtim) ve kendi omuzuna pıt pıt yap...

  2. Babür Karaoğlu, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Omer Onaral (04-01-2014)

  3. #12
    Enduroist Kadim Üye muratersahins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Murat ERŞAHİN
    Üyelik tarihi
    21-08-2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    422
    Motosiklet
    KTM 640 ADV
    Marka
    Ktm

    Standart

    125 x'e turkiye de arazi lastigi bulamazsin en azindan ben gormedim. Wr 125 r alirsan cok cabuk sikilabilirsin 30 yasin da 1.80 ustu boy ile 250 cc bir makina baslangic icin gayet ideal 31 beygir ve exup ile diger modellere gore on gomlek ustun wr hem de upside down amortisorler ile arazinin tadini alirsin amerikada enduro da cok begeniyorlar bu makinayi honda egitimi ile baslangic icin on numara.
    Murat ERŞAHİN
    ''06 KTM 640
    35 KTM 08

  4. muratersahins, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Engin Delipınar (06-01-2014)

  5. #13
    Enduroist Üye
    Isim
    Latif Doğan
    Üyelik tarihi
    03-01-2014
    Bulunduğu yer
    Batman
    Mesajlar
    19
    Marka
    Diger

    Standart

    Babür abi siz motoru alçaltmıştınız sanıyorum 5 cm kadar, ayaklarınız yere değiyor muydu ? Aşağı yukarı aynı kilo ve boydayız. + -1 . Birde ilk aldığınızda motora bindiğinizde ayak uçlarınız değiyor muydu ?

  6. #14
    Babür Karaoğlu
    Guest

    Standart

    orijinal halinde ayaklar sadece ucundan yere değiyordu 2si birden

    geri geri götüremiyordum, inip ittirmem gerekiyordu

    trafikte, ışıklarda filan çok huzursuz oluyordum

    şimdi güzel. tam kararında her şey...

  7. #15
    Enduroist Üye Mahmut Harem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Mahmut Harem
    Üyelik tarihi
    03-01-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    12
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Babür Bey, fuarda fiyatlarda değişiklik olabilir mi ? geçmiş yıllardaki tecrübelerinize dayanarak soruyorum ve nakit yada taksit olayında fiyat değişir mi acaba wr250 de ?

  8. #16
    Babür Karaoğlu
    Guest

    Standart

    yamaha türkiye fiyatları euro üzerinden tlye çevirip arada bir güncelliyor

    kurdaki zıplama nedeniyle fiyatların zıplaması muhtemel

    zaten yeni sitesinde motorların fiyatını bulamıyorum, eski halinde olurdu güncel fiyatlar

    sahibinden de sıfır motor fiyatlarını takip etmekte fayda var, bayiler fiyatları güncelliyor hemen

    kredi kartına taksitleme durumu şubat başında belli olur, yeni düzenleme o zaman yürürlüğe girecek (taksit kısıtlaması)

    eğer iptal olmaz veya ertelenmez ise uzun taksit yaş gözüküyor...

  9. #17
    Enduroist Üye Mahmut Harem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Mahmut Harem
    Üyelik tarihi
    03-01-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    12
    Marka
    Yamaha

    Standart

    euro olarak sabit fiyatı ne kadardı ? Tl olarak euro ya bağlı olarak artıyor ok fakat euro olarak sabit bir fiyatı yokmu acaba ? 15000 tl kaç euro ya tekabül edioyosa o mudur yada ?

 

 
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •