Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 7 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234567 SonuncuSonuncu
41 den 50´e kadar. Toplam 69 Sayfa bulundu
  1. #41
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben özellikle virajlarda daha ist devirleri istiyorum. Tepkileri zayif geliyor.

    Konumuzla ilgili düşünürsek, yagmurlu havada devir seçiminde bir duzenlemeye gitmek gerekir mi ne dersiniz? Kuru zemin ile islak zemin devir seçimini fark ettirir mi acaba?
    daha üst derken Ersan abi?
    şimdi net rakam hatırlamıyorum ancak ben genelde 3800-5000 d/d gibi kullanıyorum yanılmıyorsam. 3500 ün altında sürüş pek yapmıyorum sanırım.. ama 1. ve 2. viteste ivmelenme dışında 5000 i geçmiyorum çünkü motor bana son 1500 devrinde çok isteksiz geliyor.

    daha yüksek derken sanırım 4000 den daha yüksek (benim gibi 3800-5000) devirden bahsediyorsun.?

  2. #42
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Dogru Can. Otoyol surusu gibi serbest olmadigim zamanlarda 4.000 in altina inmeyi sevmiyorum. Üst viteslerde 6.000 devire kadar kullanmakta sakinca görmüyorum. Motosikletin olagan devrini nasıl hesapladigimizi hatirliyor musunuz?

    Yağmurda ise daha düşük devir ve yüksek vites kullanmayı seçiyorum. Neden mi? Onu da siz söyleyin.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  3. #43
    Enduroist Katılımcı Üye sinan karagöz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    sinan karagöz
    Üyelik tarihi
    04-03-2013
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    328
    Motosiklet
    Transalp XL700
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dogru Can. Otoyol surusu gibi serbest olmadigim zamanlarda 4.000 in altina inmeyi sevmiyorum. Üst viteslerde 6.000 devire kadar kullanmakta sakinca görmüyorum. Motosikletin olagan devrini nasıl hesapladigimizi hatirliyor musunuz?

    Yağmurda ise daha düşük devir ve yüksek vites kullanmayı seçiyorum. Neden mi? Onu da siz söyleyin.
    Yağmurlu havada yüksek devir olursa, gaza tepkiler normalden daha sert olacağından, ayrıca yerler de ıslak olduğundan yol tutuşta zaafiyet yaşanabilir.
    Motosikletin ideal devri ise yanlış hatırlamıyorsam red line' ın yarısıdır.

  4. #44
    Enduroist Kadim Üye Faruk Ortaç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Faruk Ortaç
    Üyelik tarihi
    24-02-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    515
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Ben bu yuksk devir durumuna bir turlu kendimi alistiramadim. Nedense genelde ben duz yolda 4000 devri pek gecmiyorum. 2500-400 arasinda kullaniyorum. Sanki motoru cok zorlamaya kiyamiyorum. Yanlis oldugunu biliyorum ama nedense bu is boyle

    Ama ozellikle virajlarda hava da kuruysa daha yuksek devirde sanki motor yola daha bir yapisiyor gibi geliyor bana ve o sekilde viraj donmek cok keyifli oluyor.
    EVEN EINSTEIN ASKED QUESTIONS

  5. #45
    Enduroist Katılımcı Üye ZekiAkbay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Zeki Akbay
    Üyelik tarihi
    19-05-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    201
    Motosiklet
    FJR 1300
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Ben otoban suruslerinde 3500 4000 arasini kullaniyorum. Virajli yollarda ise ersan abi gibi 4000 6000.

  6. #46
    Banned
    Isim
    murat arslan
    Üyelik tarihi
    14-01-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    73
    Motosiklet
    gsr 600
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Benim gsr600 de 2000 ve 3000 arasi devir normal 3000 den sonrasi cildirmaya basliyor makina birak beni gidiyim diyor..

  7. #47
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Doğru devir ile ilgili eğitimlerde hep söylenen gazı verdiğinde gidecek çektiğinde yavaşlayacak şekilde anlatılır. Rakamsal veri isteyenler içinde redline noktasının ortalam yarı kadar.
    Örnek; motorunuz 8.000 devirde redline a giriyorsa ortalama 4.000 devir doğru devir aralığıdır derler.

    Ancak debriyajı çekmek, yol tutuş için ihtiyacımız olan kuvveti elimizden kontrolsüz bir şekilde alacağından bence olmaz.
    Freni yazmaya bile gerek yok yapılacak en büyü hata olur. Gazı stabil tutabiliyorsak ne ala.
    Ama en önemlisi ise eyvah düşüyorum diye kendinize güzel bir yer aramak yerine kaçış veya çıkış noktası belirleyip o tarafa bakmaktır gibi geliyor bana.

    Bu arada yağışlı havalarda devir ayarlaması ile ilgili düzenlemeye gerek var mı sorusunun bence cevabı kesinlikle evet.
    Malum zemindeki tutuşun zayıf olduğu zamanlarda elimizin altındaki gaz tepkisi kuru havadaki gibi ivmelenle ile değil kayma ile kendini gösterebilir.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  8. #48
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Cevaplar mükemmel. Redline devrinin yarısına 1000 daha ekleyin, ideal devri bulursunuz.

    Yarısı dediginiz, ekranda yazan tüm devrin yarısıdır. Mesela bizim NC lerde 6.250 de redline ve kesici devreye girer ama göstergeye bakın 8.000 e kadar yazı var. Bütün motosikletler de böyledir. Ekranın yarısına denk getirirler.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. #49
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Faruk Ortaç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bu yuksk devir durumuna bir turlu kendimi alistiramadim. Nedense genelde ben duz yolda 4000 devri pek gecmiyorum. 2500-400 arasinda kullaniyorum. Sanki motoru cok zorlamaya kiyamiyorum. Yanlis oldugunu biliyorum ama nedense bu is boyle

    Ama ozellikle virajlarda hava da kuruysa daha yuksek devirde sanki motor yola daha bir yapisiyor gibi geliyor bana ve o sekilde viraj donmek cok keyifli oluyor.
    Motosiklet motorları yüksek devir yapabilecekleri için pahalılar. Acı haber ama düşük devirde daha çok zorluyorsunuz.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #50
    Enduroist Kadim Üye Faruk Ortaç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Faruk Ortaç
    Üyelik tarihi
    24-02-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    515
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Dogru soze ne hacet, zaten benimki araba suruculugunden gelen psikolojik bir kiyamama durumu.
    EVEN EINSTEIN ASKED QUESTIONS

 

 
Sayfa 5 Toplam 7 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234567 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •