Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 23 Sayfa bulundu
  1. #11
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    en güzel motor sahip olduğun ve kullandığın motordur.
    bunu asla unutmamak lazım.
    çok motor değiştirmiş biri olarak geçmişin mukayesesini yaptığımda hatalı olduğumu farkettim ve kendimi düzelttim(inşaallah)
    para çoksa istediğini tabii ki alabilirsin ama bütçe belli ise çok kasmamak lazım.
    transalp 700 milyonların hayalinde bir motor iken ve hiç gerek yokken tiger hayali bence gereksiz. ama para varsa dediğim gibi
    bu duyguları hissetmem en az 7 motor ve binlerce liraya mal oldu.
    en kısa zamanda sizin motordan daha aşağı kategoride bir motora en az 1 tam gün bin ve ne dediğimi anla.
    ezcümle motoru değiştirme. ele geçmez bir motora sahipsin vesselam

  2. ahmet f senel güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Akif Arıcan (07-06-2013),Namık Işık (06-06-2013),özgür bağlama (06-06-2013)

  3. #12
    Enduroist Katılımcı Üye Namık Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    NAMIK IŞIK
    Üyelik tarihi
    31-07-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    113
    Motosiklet
    R1200GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Samimi olduğundan şüphe duymadığım yorumlarınız için teşekkür ederim, hepsini özenle okuyorum. Bu yorumları yapmanın emek, zaman ve paraya mal olduğunun farkındayım. Bütçe konusunda çok rahat değilim ama Tiger kullananlar da iki kelam ederse memnun olurum.

  4. #13
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    ben şunlarıda ekleyeyim;
    tiger, 1200 gs vs tabii ki xl 700 den çok üst motorlar.
    hatta bence 1100 gs bile çok eski olmasına rağmen xl 700 den üst kategoridedir.
    eğer bir tiger ya da bir 1200 gs kullanırsan mutsuz olursun.
    dediğim gibi para varsa hiç düşünme al. çünkü xl 700 den daha üst kategoridedir dediğim motorlar.

  5. #14
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Xl700 kullanıcısı olarak ben de bir ara epey niyetlendim değiştirmeye, hedef 1200 gs. sonra sezon girdi vs sezonu geçmeye karar verdim. sıfır alacağınız için (öyle anlıyorum) motorunuzu satıp yenilemek için uygun bir dönem gibi geliyor bana. tabi kurlar yukarıda, tiger'ları nasıl fiyatlıyorlar bilemiyorum.

    ne olursa olsun hayırlısı olsun diyorum

  6. #15
    Enduroist Üye Akif Arıcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Akif Arıcan
    Üyelik tarihi
    24-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    54

    Standart

    Namık bey izin verirseniz ben de bir iki kelam edeyim. Öncelikle tavsiyem, yabancı dil bilginiz var ise ilgilendiğiniz motorun detaylı incelemelerini , kullanım izlenimlerini ve sorunlarına ilişkin bilgileri yabancı sitelerde çok daha rahat bulabilirsiniz. Örneğin; http://www.tiger800.co.uk/ bu sitede bir dünya paylaşım yapılmış. Bizim insanımız malını aldı mı önce ikinci elini düşünür, pek olumsuz yorumda bulunmaz kaldı ki , tiger Türkiye'de sayılı kullanıcıya sahip bir motor olduğundan bilgiye ulaşmanız zor olacaktır düşüncesindeyim.

    Kendimden örnek verecek olursam; ihtiyaçlarıma cevap vermemesi nedeniyle honda shadow cruiser motorumu satıp, honda crossrunner aldım. Motorumu değiştirme sebebim, cruiser motordan sonra biraz daha güçlü bir motor arayışında olmam ve nispeten bozuk yollarımızda cruisere göre eşimle daha rahat seyahat etmekti. Crossrunner ile geçen hafta eşimle yaptığımız Ankara seyahatimizde yapmış olduğumuz değişikliğin gerçekten gerekli ve yerinde olduğunu bir kez daha anlamış olduk ve seyahatimizde çok rahat ettik.

    Müsadenizle size sormak istiyorum. Mevcut motorunuzla ilgili olarak hangi konularda motorunuzu yetersiz görüyorsunuz ve değiştirmek istiyorsunuz. Gerek görsellik, gerek işlevsellik bakımından almak istediğim bir motordu sizinkisi ancak bana mantıklı gelen bir motor bulamamıştım. Hala yolda gördüğümde dönüp baktığım bir motordur.

  7. #16
    Enduroist Katılımcı Üye Namık Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    NAMIK IŞIK
    Üyelik tarihi
    31-07-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    113
    Motosiklet
    R1200GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Akif Hocam,
    İlgine teşekkür ederim. Sondan başlıyorum; kullandığım motordan memnunum, elimden gelse değiştirmeden ikinci motosikleti almak isterim. Ancak sürdürülebilir maliyetler ve iki motosikletin detaylarıyla uğraşmak bu sıralardaki ruh halime, bütçeme pek uymuyor. Transalp almadan önce ben de Crossrunner ları inceledim, görünüş ve sürüş tarzı nedenlerinden dolayı tercihimi TA ten yana kullandım. Diğer yandan artçılı seyehat, Ankara'ya vs gibi yolculuklar için Crossrunner daha uygun bir seçim.

    Aslına bakarsanız Tiger 800XC (bu sıralar yanında biraz da BMW F 800GS) almak istememin sebebi görünüşü kadar sürüş tarzının da ban adaha uygun olduğunu hissetmemden kaynaklanıyor. Bu hislerimi en iyi tercüme edecek motosikletin 1200 GS ADV olduğunu bilmekle beraber ona yavaş ve ürkütmeden yaklaşmayı tercih ederim. İkimiz de hazır olunca daha iyi bir çift oluruz.

    Sonuçta işin gerçeklerine benim taraftan baktığımda;
    Tiger 800XC nin TA e göre daha yeni bir yaklaşımı var, 2011 de en iyi dual purpose motosiklet seçildi,
    TA e göre biraz daha güçlü (sadece motoru değil, örneğin TA alternatörü 400 watt, Tiger da 700 watt),
    üç silindir motor iki silindire ve dört silindire göre daha avantajlı,
    bu tip motosikletleri kullanmak beni daha mutlu ediyor (hafta içi işe gidip gelriken kullansam bile daha özgür hissetmek bazen yetiyor)

    Umarım aklımdakileri faydalı biçimde aktarabildim.
    sevgiler & saygılar

    not: Tiger motosikletlerin servis yedek parça vs gibi maliyetlerinin ne civarda olduğunu merak ediyorum.

  8. #17
    Ordinaryus Enduroist Öner BAKIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ÖNER BAKIR
    Üyelik tarihi
    28-12-2011
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL / ÇEKMEKÖY
    Mesajlar
    1,179
    Motosiklet
    KLE 500
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    abi Tiger800 kullanan tek bildiğin Sinan abi var.bakıma Mototal'e götürüyordu.kendisinden detaylı bilgi alabilirsin

    http://www.enduroist.com/forum/membe...091-Sinan-AKIN
    Öner BAKIR - A Rh(+)
    iletişim = 0555 425 05 58


    Her türlü etiket,sticker,damla sticker,tankpad,depopad vb... işler için irtibata geçin...


  9. #18
    Enduroist Üye Zacharias - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kubilay Onur Güngör
    Üyelik tarihi
    26-05-2010
    Bulunduğu yer
    Göztepe
    Mesajlar
    43
    Motosiklet
    2013 Street Bob
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    Merhaba

    Su an harley kullaniyorsam da, Transalp, Tiger 800, ve tiger 800 XC de kullandim uzun sure. Oncelikle bu forumda 800 XC icin yorum yapmistim diye hatirliyorum.

    Transalp den hic memnun kalmamistim. Pek cok seveni vardir bir sey diyemem. Tartismaya girecek de degilim. Ancak Tiger 800XC gercekten ust sinif bir motor. Duz 800 ve XC versiyonlarinin ikisini de almistim ve toplamda 25000 km civari yol yaptim. XC ile 10 gun 3500 km lik bir tur da yaptim. BMW 800 GS de kullandim. ancak bugun cruiseri birakip enduroya donecek olsam alacagim motor ya tiger 800 XC dir yada 1200 explorerdir. Inanilmaz memnun kaldim.

    dezavantaj olarak gordugum seyleri soylemem gerekirse sele rahatligi pek istedigim gibi degildi. ozellikle uzun yolda standart selesi 100km civarinda yoldan sonra fazla agri yapiyordu. airhawk ile cozdum. jel selesini test etme imkanim olmadi. bunun haricinde standart cami uzun yolda biraz kisa gelebilir boyunuza bagli olarak, givinin tur cami vardi. ancak o da cok sacma bir uzunlukta kaliyordu. camin uzunlugunun bittigi yer o kadar sacmaydi ki, onunuze bakmak icin ya basinizi biraz kaldirmaniz ya da biraz indirmeniz gerekiyordu. tam ortada cizgi gibi goruyordunuz cami. bu motorla ilgili tek sevmedigim sey motorun sesi. o da zevk meseli. leovince takinca enteresan bir ses oldu. sonic bir ses hosuma gitti. ama normal sesi bana cok ince geliyodu.


    Suspansiyon moto performansi cok tatmin edici. 3 silindirin verdigi his bambaska bir his. arazide de yol yaptim gayet basaliydi. hic bir sorun yasamadim. motorun agirlik merkezi o kadar guzel dagitilmis ki transalpten agir olmasina ragmen bacaginizla bile kolayca kaldirabiliyosunuz. o agirlik merkezi virajlarda da kendisini hissettiriyor. bu konustuklarim XC modeli icin gecerli. duz modelinde on teker kucuk. ve suspansiyonlar sert. suspansiyon sizi rahatsiz eder. onun haricinde her sey ayni zaten. daha bir naked.

    dengesi konusunda iki ornek verecegim. ilki umraniye yolunda yokusu cikarken yer cok kaygandi yeni yagmur yagmisti. onumdeki arabyi sollamak icin kontra verip gazi actigimda arka lastik atti ve kaymaya basladi. fakat nasil kurtuldun diye soracak olursaniz, hic bir sey yapmadim oylece dusmeyi bekledim. motor bir anda topladi kendisini.

    ikinci ornekte motorumu ev arkadasima sattim ki kendisi de transalp kullaniyordu. ben de harley aldim. beraber kahvaltidan donerken ben ondeydim ve onumuzdeki araba caddede aniden yanlamaya basladi. ve ben panik fren yaptim. ben panik fren yapinca arkadasin on tekeri benim egzosta surttu tam bir carpisma degildi. zaten ben hicbise hissetmedim zira su an kullandigim makina 340 kiloluk metal yigini. aynadan baktigimda tiger sanki 3m lik huniler arasinda slalom yapiyordu. dustu dusecek. sonra bir kac kez slalomdan sonra kendisini duzeltti. arkadasa sordugumda ne yaptin da duzeldi diye. hicbirsey dedi dua ediyodum sanirim dedi

    cok dengeli bir motor gercekten. son hiz olarak nereye gider bilmiyorum 210 diyen de var daha yukarisini soyleyen de. ben 192 yaptim. daha giderdi ama korktum devam etmedim. 192 km hizla bir sure devam ettim. 3 canta bir miktar yapili artci ile devam ediyorduk. cantalarin ustunde cadirlar vs vardi. zerre vibrasyon zerre zorlanma hissetmedim. yag gibi akiyordu.

    bunun disinda ozellikle uzun yolda ihtiyac duyulacak tork tatmin edici. yine bir baska gezimde ankaraya dogru 140 civari bir hizla seyir halindeyken bir araba surekli yanimda beni taciz edercesine seyir halindeydi. icindekiler el salliyorlardi filan. gazi actim aninda 160 a firladi. hic bir zorlanma olmadi. tabi yine yukluyuz.

    ek olarak su anektodu verebilirim transalpten sonra tiger alirsaniz ilk 1 gununuze dikkat edin. cunku motor cok hafif gelecektir. cirajlarda kontraya hassas tepki veriyor dolayisi ile en ufak bir temasta motoru viraja hizli bir sekilde yatiriyor. bu biraz farkli gelebilir o nedenle dikkatli kullanmakta fayda var.

    Frenleri bu gune kadar kullandigim motorlar arasinda en iyisiydi diyebilirim. ABS tam kivaminda. zirt pirt devreye girmiyor. girecegi yerde devrede. gercekten yeterli fren olculerine sahip guven veriyor ki OMM egitiminde filan da panik frenleri cok defa denedim sagolsunlar guzel egitimdi.

    basta soyledigimi bitirirken de soyleyeyim. su anda enduroya donmek gibi bir fikrim yok zira yillarca dalga gectigim asla binmem dedigim bir motora biniyorum. ve asigim kendisine baska bir motoru dusunemiyorum bile. ama bu gun enduroya gecmek zorunda kalsaydim. alacagim motor Triumph tiger serisi olurdu. 800xc yada 1200 explorer.

    zaten uluslarasi dergilerde yer alan reviewlarda da BMW tekelini en cok zorlayan hatta bir cok review de gectigi soylenen modeller bunlar. ki ben kullanim olarak 800XC nin GS den daha basarili oldugunu dusunuyorum ikisini de kullanan biri olarak. tabi tartisma yaratmak icin soylemiyorum simdi bmwciler girmesin olaya konu degismesin kisisel goruslerim bunalr.

    son oalrak genel dezavantaj su. esasinda pek cok yeni modelde var. cok elektronik. yani cape to cape yapmak isterseniz sonra basiniza bir sey gelirse ne olur bilemem turkiyeye geldiginde hic kimse almami onermemisti, yeni servisi yok filan diye. sina ile konustum bana her kosulda destek olacaginin sozunu verdi. severim de muhabbetini. destek konusunda da guvendim ve aldim. ilk alanlardanim. hic bir problem yasamadim. bu km ler boyunca. bakimdan bakima goturdum o kadar. aksesuar sikintisi cektim basta. o da zamanla duzeldi.

    ek sorulariniz olursa elimden geldigince yardimci olmaya calisirim. is yerinden yaziyorum biraz cumlelerim bozuk olabilir. bir kac isi ayni anda yapmaya calistigimdan. affola.
    I want to know God's thoughts, the rest are details.

  10. Zacharias güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    AtagünTERZİ (29-01-2014),Can Ekin (29-01-2014)

  11. #19
    Enduroist Katılımcı Üye Recep Alışkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Recep Alışkan
    Üyelik tarihi
    10-10-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    489
    Motosiklet
    xl 650 TransAlp
    Marka
    Honda

    Standart

    @Zacharias Bende yıllarca cruiser kullandım Ve en büyük hayalim Street Bob du taki Harleyin 883 Sportster modelini alıp birkaç bin km yapana kadar Öncesinde Dragstar Shadow Viragolar sürdüm En nihayetinde enduroya geçtim ve içlerinde keyif olarak Harley bambaşka diyebilirm herşeyinin demir olmasıyla birlikte inanılmaz bir haz veriyordu diğer japon cruiserler gibi oyuncaga benzemiyordu bmw 1200 gs kullandım yine Harleyin ağırlığını gerçekçiliği hissiyatını vermediğini itiraf edebilirim(Harley arabaların ford eleanor gt500 si diyebilirim. diğerleri spor arabalar gibi)Lakin artık cadde asfalt değil dağ tepe dere ova istiyorum çamur istiyorum bunun içinde de her zaman sök çıkar tak devam et ilkesini benimsedim bu sebeple bir Transalp aldım ve çok şükür çok memnunum Maksadım asla Transalpi iyilemek kötülemek değil Önemli olan kullanım şekli Ben çok konfor aramam arasaydım cruiser sürmezdim çok hız aramam beni istediğim yere getirsin isterim nasıl getirirse getirsin...işte bu noktada Transalp bizim gibilere hitap eder.Şimdi enduroya öyle bir alıştımki gözüm başka motosikleti görmüyor duymuyor.ki Amerikada Harleye erkek motoru derler çünkü Harleyciler konfor aramaz cidden çok serttir bu motorlar bunun yanı sıra Türkiyede Harley ilanlarını çok takip etmiş biri olarak bukadar kısa zamanda bukadar el değiştiren başka cruiser görmedim ümraniyede mavi bir sportster vardı türkiye turu attı motosiklet o elden o ele alan satıyor alan satıyor aynı şekil 2000 model bol aksesuarlı sarı bir Harley...ki türkiyede MC lerden başkasıda pek sürmez yağmurda çamurda motosikletini canı gibi korur binmeye kıyamıyorlar alıyorlar boş boş bakıyorlar..siz benim merakım Harley kullandıktan sonra nasıl Transalpte rahatsız olduğunuz???Harleyinizle dönüpte Transalple dönemediğiz yer mi oldu yada Harleyinizle gidipte Transalple gidemediğiniz yermi? Konfor açısından tmm Transalp çok konforsuz ama Harley kullanmış birinin bunu demesi bende merak uyandırdı Fatboy modelini dahi sürdüm yine çok sertti diyebilirim...Bu arada 600-700 km kadar Tiger 900 kullandım ve çok dehşet bir motordu diyebilirim 3 silindir 5.viteste 50 km hızla düşmek zorunda kaldığımda motorda boğulma tekleme yok denilecek kadar azdı.Fakat yinede eskiden yanayım kişisel olarak ben motosiklette ne ABS ne ELCİK ISITMA isterim bunları hiç düşünmem bile motosiklet sürmek tamamen tekniktir durması kalkması gitmesi düşmesi sürüklenmesi...son olarak Transalple ilgili denilen iki cümle var 1: Sorunsuz motosiklettir.2:Çok yakar (tabi 2.faktör birinci faktörü sildi dün aldığım benzin 5.08 krş artık sorun oldu gibi) ve inş tek sorunu üretildiğinden kıyamete kadar bu olur
    Konu Recep Alışkan tarafından (28-01-2014 Saat 19:41 ) değiştirilmiştir.
    https://yoldabirivar.wordpress.com/

    Özgürlüğün Yolu MESCİD İ AKSA'dan Geçer...

  12. #20
    Banned
    Isim
    murat arslan
    Üyelik tarihi
    14-01-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    73
    Motosiklet
    gsr 600
    Marka
    Suzuki

    Standart

    enduro kullananlar dağda bayırda adrenalin tadarken street tarzı motorumla 3 sn de 100 km ulaştığımda artık adrenalinde tad vermemeye başladı.

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •