Merhabalar,
Geçtiğimiz haftalarda bir arkadaşımıza muayenesi bitmiş bir motosiklet aldık. Akabinde muayenesini yaptırdık. 0 kusurla geçti (far kusuru bile yoktu). Motoru ilk sahibinden 10000 Km civarında iken evvliyatını ve kilometresinin gerçek olduğunu bildiğimiz için aldık. Muayene işlemleri bittikten sonra, eski muayene kağıdını okurken kilometrenin yazzdığı bölüm dikkatimizi çekti ve başımızdan aşağı kaynar sular döküldü. 2 sene önce muayeneye girdiği kilometre kısmında yaklaşık olarak 62500 yazıyordu. Bir telaş telefon, trafiği vs ile sorunun muayeneyi yapan yetkilinin kilometre saatindeki noktadan sonraki kısmı da dahil etmesindne kaynaklandığını anlayıp gerekli düzeltmeleri yaptırdık. Bu konu üstünde fazla durmamıştım. Taa ki enduroya geçmek adına motosiklet arayışına girinceye kadar. Tanışme ve BMW F650 forumlarında da bahsettiğim gibi piyasanın nabzını tutmak adına hergün ilanlara bakarım. Kullandığım GSM operatörünün bana vermiş olduğu SMS hakkı sayesinde ilanlarda plakasını gördüğüm her motoruun tramer kaydını (5664) sorgulatırım. Bu sistemde kaza kaydı dışında muayeneye girdiği tarihler ve kilometre bilgisi de geliyor. Arkadaşımın başına gelen olayın sorgulattığım birkaç motorda da olduğunu farkettim. Hatta bazısında ODO kademesi yerine TRIP 1 - 2 kademesinin okunduğu apaçık ortada. Örnek vermek gerekirse ; 2010 yılında 9695 kilometrede muayeneye giren ve şu anda 13000 kilometre civarında olan bir motorun 2012 yılında muayeneye girdiği kilometresinin 1500 Km civarı olarak görünmesi bu yanlışlığın çok sık yapıldığını gösteriyor.
Burada paylaşmamın sebebi, motosikletini muayeneye sokacak olan arkadaşların bu hususa dikkatini çekmek. Çünkü motorunu satarken istemeyerek de olsa zan altında kalıp motorunu satmada sıkıntı yaşamamalarına yardımcı olmaktır.
Sağlıcakla.