6-Müthiş bir rüzgar direnci var..Birçok defa saatte 60-70km.hızı olan rüzgarda yola çıktım,boğaz köprüsünden geçtim..Sadece Selimpaşa sırtlarında (TEM) 90 km/h ye düşmek durumunda kaldım rüzgar için..(Orası tokat gibi çarpar)
230kg.ı bulan ıslak ağırlığı,onun hızına ve rüzgar direncine yeterli katkıyı sağlıyor...
7-Gece yolculuğu için kısa devre farlarına dörtlü power led lamba ilavesi yeterli..(kısa devre ve ledler ile 110-120km/h hızlara yeterli aydınlatmayı sağlıyor..
Uzun devreyi de kullanırsak normal bir otomobilin aydınlatması ile ayni düzeyde..(farlar 55-60 W.)
OLUMSUZ VE BEĞENMEDİĞİM YÖNLERİ
1-Süspansiyonu oldukça sert..Duyumlarıma göre,(ben binmedim ama) bir BMW GS in konforu yoktur..
Ön amortisörlerin yağından şüphelenip yeni aldığımda açtım..Yağını değiştirdim..Talimatına göre sertlik ayarını da yaptım..Çok yumuşak konum acil frende
iyi olmuyor ..Normal konuma ayarladım..Asfalt yolda sorun olmuyor ama bozuk zeminli yollarda rahatsız ediyor..
Ama artçı ile olursa çok rahat..
Bu sebeple stabilize ve bozuk yollara girdiğinizde o yolun bitmesini bekliyorsunuz..
2-Yalnızca benim motora özgü olduğunu sandığım bir kusuru daha var: Debriyajı çok sert ve ani kavrıyor..Düşünün yol üstünde U dönüşü yapmak için
debriyajın yumuşak bir kavrama ve kalkış yapmasını umarsınız..Benim ki öyle değil,hele gazı da biraz fazla kaçırırsanız kendinizi ve motoru yerde görmek işten değil..
Araştırdım,yağlama eksikliği var gibi geldi,Kızıltoprak Yamaha servisinden Gökhan usta ile de konuştum..Bir açıklama getiremedi..Ama sonrasında sebebinin "balatalar" olduğuna karar verdim..Değişirken kaliteli balata kullanılmamış..Fırsatını bulduğum zaman ya EBC ile ya da Vesrah (japan) marka ile balatalarını değiştireceğim..
Aşağıdaki fotolar da 3 gün önce yeni lastiklerini değiştirdiğim gün çekildi:
(Michelin Pilot Road 3 lastiklerini fuardan indirimli olarak dostlar aracılığı ile aldım..)