Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 31 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #6
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Osman Somuncu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Diğer özellikler:
    1-motor titreşimi (vibrasyon) yok denecek kadar azdır..Sürüşte hissedilmez..(Yukarıdaki krank fotosunun yanında görülen iki adet parça,vibrasyon önleyici balans ağırlıklarıdır..)
    2-Ürettiği güç ve torka göre dünyadaki emsalleri içinde en az yakıtı tüketir..20LT. lik deposunda 17,5 LT benzinle birçok defa 400km. yaptım..Tam yük ve artçı ile ve üstelik 120km/h nin üzerinde hız ile 350 km. rahat yapar..
    3-Oturuş pozisyonu enduro rahatlığındadır..
    4-Şehir içi kullanımda çok kıvrak ve seridir..Fren sistemi R-1 den alınmış çok güvenilir,2005 modelden sonrasında ABS standarttır..
    5- 0-100 km. /h hıza 3,5 saniyede çıktığı söylenir.Ben saat tutmadım..Son hızı you tube da 245 km/h. gösterilir..Ancak 238km/h olduğu yazılır..
    Ben turing camı ve top case yüzünden 205 km/h yi geçmedim ( korktum.)..Ama turing camı ile 180km/h ye kadar güvenli hissediyorsunuz..

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar,eksi yönlerini de sonra yazayım.. (devamı var. )
    6-Müthiş bir rüzgar direnci var..Birçok defa saatte 60-70km.hızı olan rüzgarda yola çıktım,boğaz köprüsünden geçtim..Sadece Selimpaşa sırtlarında (TEM) 90 km/h ye düşmek durumunda kaldım rüzgar için..(Orası tokat gibi çarpar)
    230kg.ı bulan ıslak ağırlığı,onun hızına ve rüzgar direncine yeterli katkıyı sağlıyor...

    7-Gece yolculuğu için kısa devre farlarına dörtlü power led lamba ilavesi yeterli..(kısa devre ve ledler ile 110-120km/h hızlara yeterli aydınlatmayı sağlıyor..
    Uzun devreyi de kullanırsak normal bir otomobilin aydınlatması ile ayni düzeyde..(farlar 55-60 W.)

    OLUMSUZ VE BEĞENMEDİĞİM YÖNLERİ

    1-Süspansiyonu oldukça sert..Duyumlarıma göre,(ben binmedim ama) bir BMW GS in konforu yoktur..
    Ön amortisörlerin yağından şüphelenip yeni aldığımda açtım..Yağını değiştirdim..Talimatına göre sertlik ayarını da yaptım..Çok yumuşak konum acil frende
    iyi olmuyor ..Normal konuma ayarladım..Asfalt yolda sorun olmuyor ama bozuk zeminli yollarda rahatsız ediyor..
    Ama artçı ile olursa çok rahat..

    Bu sebeple stabilize ve bozuk yollara girdiğinizde o yolun bitmesini bekliyorsunuz..

    2-Yalnızca benim motora özgü olduğunu sandığım bir kusuru daha var: Debriyajı çok sert ve ani kavrıyor..Düşünün yol üstünde U dönüşü yapmak için
    debriyajın yumuşak bir kavrama ve kalkış yapmasını umarsınız..Benim ki öyle değil,hele gazı da biraz fazla kaçırırsanız kendinizi ve motoru yerde görmek işten değil..
    Araştırdım,yağlama eksikliği var gibi geldi,Kızıltoprak Yamaha servisinden Gökhan usta ile de konuştum..Bir açıklama getiremedi..Ama sonrasında sebebinin "balatalar" olduğuna karar verdim..Değişirken kaliteli balata kullanılmamış..Fırsatını bulduğum zaman ya EBC ile ya da Vesrah (japan) marka ile balatalarını değiştireceğim..

    Aşağıdaki fotolar da 3 gün önce yeni lastiklerini değiştirdiğim gün çekildi:

    (Michelin Pilot Road 3 lastiklerini fuardan indirimli olarak dostlar aracılığı ile aldım..)



  2. Osman Somuncu güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (11-03-2014),Engin Delipınar (10-03-2014),Kemal Akif (09-03-2014),Oytun Uskan (10-03-2014)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •