Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12
11 den 14´e kadar. Toplam 14 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi,

    Bilgiler doğru. Yılların tecrübesi bu. Lakin hepimize olduğu biraz karışmış bilgiler.

    Aklıma takılan şunlar.

    1. Gazı kapatmadan ön fren yapılır mı bilemedim. Korkarım yapılmaz.
    2. Her zaman 4 parmak. (bu kesin tartışma başlatacak )
    3. Fren virajda girmeden hemen önceye kadar taşınır mı? Taşınmasa iyi olur. Zira riskli?
    4. Kontra nerede verilir? Virajın girişinde değil korkarım. Ama bu bambaşka bir konu. Sonra girelim bu konuya.

    Hafta sonu münasebetiyle biraz ara vereceğim izninizle. Eczacılık olan vazifemizin ufak bir kısmını ifa edeceğiz Vakti olanlardan yorumlar bekliyoruz. Hafta başı bir toparlama yaparız hep beraber.
    Sevgili Ersan Hocam,sorularınıza birkaç yorum yazılır mı diye bekledim,düşüncesini yazan olmamış..Öyleyse ben yazayım bari dedim:
    1-Fren yaparken tabii ki gaz kapatılır,aksini söylemek istemedim..
    Gaz kapatmadan iki veya üç parmak şöyle kullanırım:

    Diyelim ki Zincirlikuyu köprülü kavşaktan Boğaziçi köprüsüne sallandınız,sol şeritte ve trafiğin hızı 90-120 arası...
    Önünüzdeki aracı minimum takip mesafesi ile takip ediyorsunuz ve ara sıra önünüzdeki aracın fren lambası yanıp sönüyor..Mesafeyi açmak da kapatmak da istemiyorsunuz,işte o zaman hem gaz-hem freni (yani mesafeyi) kontrol altında tutmak için manette iki parmağım olur..

    2-Yani iki veya üç parmak yavaşlama amaçlı kulanılabilir..
    Eğer durmak zorunlu olacaksa iki parmağın gücü manete yapacağınız baskıya yetmeyebileceği için dört parmak kullanılmalı ..
    Üçüncü şıkka katılıyorum..

    Saygılar..

  2. #12
    Enduroist Kadim Üye Engin Delipınar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Engin Delipınar
    Üyelik tarihi
    13-03-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    451
    Motosiklet
    CBF 150 ve CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi,

    Bilgiler doğru. Yılların tecrübesi bu. Lakin hepimize olduğu biraz karışmış bilgiler.

    Aklıma takılan şunlar.

    1. Gazı kapatmadan ön fren yapılır mı bilemedim. Korkarım yapılmaz.
    -Gazı kapatmadan ön fren yapmayı hiç denediğimi zannetmiyorum ama yazımını sonunda bu konuya yakın başka bir sorum olacak.

    2. Her zaman 4 parmak. (bu kesin tartışma başlatacak )
    -Bu çok önemli ancak ben hala tam olarak alışamadım. Tek parmak yada iki parmağın panik frende oldukça yetersiz kaldığını düşünüyorum. Bu sadece ben de mi oluyor bilmiyorum ama 1-2 parmakla ve 4 parmakla yapılan fren arasında ciddi fark olduğunu fark ettim. Bu da burada sizin söylediklerinizi takip etmem sayenizde oldu Ersan hocam. Bir de eğitim alsam çok güzel olacak. Yazın inşallah görüşeceğiz.

    3. Fren virajda girmeden hemen önceye kadar taşınır mı? Taşınmasa iyi olur. Zira riskli?
    -Viraja tamamen önceden hazırlanıp rahat bir şekilde girmek en sağlıklısı ancak bizim hatamızdan kaynaklanan yada virajda beklemediğimiz durumlarda bunu yapıyoruz.

    4. Kontra nerede verilir? Virajın girişinde değil korkarım. Ama bu bambaşka bir konu. Sonra girelim bu konuya.
    -Bunu daha sonra konuşmak üzere cevapsız bırakıyorum.

    Hafta sonu münasebetiyle biraz ara vereceğim izninizle. Eczacılık olan vazifemizin ufak bir kısmını ifa edeceğiz Vakti olanlardan yorumlar bekliyoruz. Hafta başı bir toparlama yaparız hep beraber.

    Şimdi benim 1. maddede bahsettiğim konuya gelelim. Belki sizin de uyguladığınız bir yöntemdir ama ben daha önce duyduğumu hatırlamıyorum.
    Şehir içinde çizgi halinde kazınmış asfaltta ve stabilize yollarda karşıma çıkan mıcırlı ve yumuşak zeminlerde hem ön tekeri hafifletmek hem de biraz daha yavaşlamak için arka frene basıp ciddi şekilde de gaz açıyorum. Bu yaptığım şeyi bazen virajlarda çok daha yumuşak şekilde uyguladığım oluyor. Şimdi bu yaptığım hareket ne kadar mantıklı? Bu sorunun cevabını merak ediyorum.

  3. #13
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Viraj içinde vites değişimi gibi viraj içerisinde fren kullanımı da tartışmalı ve otoriteler tarafından kesinlikle onaylanmayan davranışlar olsa da yapılıyor ve yapılmaya devam edecek davranışlar.

    Bilindiği üzere viraj içinde arka fren kullanılırsa motoru içeri doğru çeker, ön fren kullanılırsa da motoru dikleştirip dışa doğru açar.

    Bu bilgiler ışığında viraja olmaması gereken şartlarda girildiğinde makul ölçülerde fren kullanılabilir bence. Ama tekrar söylüyorum doğru olan viraja girmeden hızı, vitesi, devri, oturma pozisyonunu v.s. yi ayarlayıp viraj içinde aksiyon yaşamamak en iyisi.

    Ama maalesef özellikle de bilmediğimiz yollarda, ve benim gibi ileri bakma ve planlama konusunda biraz özürlüyseniz bu başınıza çok geliyor demektir.

    Bizlere öğretilen ve bundan nceki alışkanlıklarımız atıp artık yapmaya çalıştığımız ve çokta işimize yarayan fren teknikleri de herkese malum olanlardır.

    1. Ön fren motoru durdurmak için kullanılır.

    2. Arka freni yavaşlamak ve dar alanda dönüşler yapabilmek için yarım debriyaj ile birlikte kullanıyoruz. Buna artı olarak viraja ayarsız girdiğimizde dışa çıkan motoru içe almak için nazikçe arka frenle oynaşmak gerekebiliyor bazen.

    3. Her iki freni de aynı anda kullanmak meselesine gelince hiç bir zaman ihtiyacımızın olmaması dileğiyle çok hızlı bir şekilde motoru durdurmamız gerektiğindeki nam-ı değer PANİK FREN daha çok burada kullanımı meşhur. Ancak şehir için trafiğinde ön arka freni kombine de kullandığımız çok zamanlar oluyor. Doğrusunu sorarsanız nedir diye. Şehir içerisinde kombine kullanılır mı diye onu bilmiyorum. Artık ona da üstatlar cevap vereceklerdir.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  4. #14
    Enduroist Katılımcı Üye TahsinAksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Tahsin Aksu
    Üyelik tarihi
    20-06-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    235
    Marka
    Diger

    Standart

    10 bin kilometrelik deneyimiyle bu işin çok çok başında birisi olarak ilk kez ya da nadir kullandığım virajlara mümkün olduğu kadar yavaş ve motoru fazla yatırmadan giriyorum. Şile yolu gibi az çok tanıdığım yollarda tanımadığım yollara göre motoru daha çok yatırarak viraj egzersizleri yapıyor, kendimi geliştirmeye çalışıyorum. Öğrendiğim tüm parametreleri (Uygun viteste uygun devir, viraj çıkışına bakış, şeritte uygun konumlanma, fren kullanmama vs) uyguladım diyelim, virajda evdeki hesap çarşıya uymaz ve motor yatıkken açıyı tutturamayıp yoldan çıkma eğilimi hissedersem önce motoru dik konuma getirir sonra yeterli frenajla yavaşlarım. Türkiye yollarının kalitesine pek güvenmediğim için fazla yatırmak tehlikeli geliyor.

  5. TahsinAksu güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (28-03-2014),Furkan Çelebi (28-03-2014)

 

 
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •