Bunu da bir kenara not ediyorum wn kisa zamanda ustalarimizla tanismaya gideceğim, Teşekkürler
Oytun Uskan (11-04-2014)
Benzin filtresini kontrol ettim, iyi durumda. Orda sorun yok. Bakalım 100 ml koyacağım hafta sonu hava güzel olursa.
Gidonun konumundan hiç memnun değilim, kollarım hep gergin kalıyor. Bu nedenle yükseltip geri çekmek istedim. 87 model rus planet motorun demir kelepçelerini
üstüste koyup hem yükseltme hemde geri çekmeye uygun hale getirip kaynak ettim ancak tam takmaya çalışırken acı gerçeği gördüm : ))
Kelepçeler gidona tam uygun 22mm, ancak vida yerleri bmw nin üst kelepçe ile birbirini karşılamıyor ne yazık ki.
Bende eski motorumdan kalan 2 cm yüksekliğindeki tek kelepçeyi araya koyup 2 cm gidonu yükseltmeye karar verdim
Ancak bu makinelerin abs ve elcik ısıtma düğmeleri gidon kelepçelerini tutan civataların içindeki deliklere tutturulduğundan uygun bir civata
bulmak mümkün değil. Bu nedenle 8 mm metrik dişli paslanmaz alyan başlı 5 - 5,5 cm uzunluğunda civata alıp içine delik açıp
sonra metrik 5 diş açmam gerekli. O işi bi ara yapacağız artık. Orjinal civataları ise hiç ellemeden kenara koyacağım.
Şimdilik gidonu kendime doğru yatırdım biraz, idare ediyoruz.
Bugün yakıt ölçme ve biraz hava alma amaçlı yol yaptım. Toplam 80 km yol. Ortalama 90-110 ancak 6-7 km rampa çıkışı ve 4-5 kere sıkı gazlama (160-170).
Yaklaşık 15 km şehir içi ışıklarda durmalı kalkmalı. (ön kaldırmalı
Yolculuk öncesi depoyu fulleyip würth enjeksiyon temizleyici koydum göz kararı 100 ml. Dönüşte yine depoyu fulledim. 3,5 lt aldı.
Yanlış hesaplamadıysam 100 km de 4,4 lt yapıyor buda. Tahminimden çok yaktığını düşünüyorum ancak hava sıcaklığıda 15 derece hatta altında diyebiliriz çünkü akşam 6 dan sonra çıktık.
Benim beklentim maksimum 4 lt yakmasıydı bu rotada.
Boş bir vaktimde bujiyi söküp kararmasını kontrol edeceğim. Benzin filtresini söküp tıkanıklık durumuna tekrar bakacağım. Eğer ilk söktüğümdeki gibiyse golf filtresine geçeceğim.
Birde şu enjeksiyon temizleyicinin kalanını da kullandıktan sonra tekrar aynı rotada bir ölçüm daha yapmak istiyorum.
Bu arada 2900- 3200 devir arası ufak titreşim, çok hafif silkelemeyi uzun yolda çok kez denedim hissetim. Lakin 3. vites 60 km hızla giderken de enteresan şekilde hiç yapmıyor.
Belki de benim kuruntum, çok dikkat etmemden bilemiyorum. Yakıt ölçümü sonrası 1150 gs Zafer Abi ile motorları değişip karşılıklı bizi rahatsız eden durumları denedik.
Zafer Abi de durumu fark etmiş ancak çok ufak bişey olduğunu söylemesem hissetmeyeceğini belirtti. Keza bende onun bana söylediği şeyi o söylemese hissetmezdim
Bu arada iki GS 'de sarı
Sürüş notlarıma gelirsek, çok konforlu ve rahat şekilde yol alıyorum. Gidon yükseltme ve ön dişli büyütme sonrası daha iyi olacağını düşünüyorum.
1150GS ile çok yol yapmıştım ancak 650GS i aldıktan sonra ilk kez bindiğimde çok yadırgadım, hemen kendi motoruma geçmek istedim.
Yüksek sele ve gidon yükseltme olan 1150gs de sanki havada motor sürüyorum gibi hissettim, benim makinede motorun içine gömülüp
sürüyor hissi var. Ancak boxer motorun akıcılığı çok hoş, tek silindiri aramadım 90-100 ile giderken sürüş konforlu olarak sanırım fark yok.
Ancak şehir içinde 650GS kesinlikle çok daha kıvrak. Zafer Abi en son slalom falan yapıyodu, ışıklarda arabalarla kapışıyodu
Ben yançantalı 1150 ile araba gibi sürmek zorunda kaldım lakin 1150 bir sonraki motorum olmaya en büyük aday.
Bunlarda bizim ufaklıklar
Oytun Uskan (14-04-2014),UĞUR KOÇ (14-04-2014)
Halil Selam,
Benzin filtresini kontrol ettikten sonra eğer golf filtresine geçecek isen görüşlerini yine paylaş belki bende düşünürüm tabi böyle şeyler en iyi ölçümleme ile olur ki sen zaten gayet güzel ölçümlüyorsun..
Gidon ile ilgili tam olarak anlattıklarını anlayamadım fakat gidon yükseltme aparatı arıyor ama bulamıyor isen sana buradan bulalım yollayalım olmaz mı? o kadar uğraşmaya gerek olmaya bilir sen bu konuyu bir düşün istersen
1150 ile ilgili yorumlarına tamamen katılıyorum..Benim içinde 650 den sonra alacağım motor kesinlikle o bende bir kez sürme fırsatı buldum ve inmek istemedim ama yinede F650GS bir başka
Senin iran turu ne zaman başlıyor?
Oytun Uskan (14-04-2014)
Bir ara filtreye bakacağım ancak bu aralar çok yoğun olarak web işlerimi bitirmeye çalışıyorum. Umarım yola çıkmadan bakacağım.
Gidon ile ilgili resimli bir açıklama yapayım.
Aşşağıdaki benim yaptığım orjinal rus planet motorların demir gidon kelepçelerinin kaynaklı hali.
Hem yükseltme hemde geri çekme işini çok güzel yapacaklardı ancak vida yerleri orjinal kelepçe ile birbirini karşılamadı için bu iş yattı.
Bende şimdi eski motorumdan kalan kelepçe ile sadece yükseltme yapacağım.
Ancak resimde işaretlediğim kelepçeleri araya koyunca orjinal civatalar kısa kalıyor.
Orjinal civatalar piyasada bulunamayacak bir tip olduğu için muadil bir şey yapmam gerekiyor.
Orjinal civata
Benim bunun yerine yapacağım civata ise 8mm paslanmaz alyen başlı 5 - 5,5 cm uzunluğunda olucak. Ancak içine 5mm metrik diş açılacak çünkü abs ve elcik ısıtma
düğmelerinin takılması için bu gerekli.
Eğer yine beceremezsem teklifinizi değerlendirip yollamanızı rica edebilirim : )
Yeterince açıklayıcı olabildim umarım
Ek: gözümden kaçmış, iran turu 5 yada 6 mayıs burdan çıkış düşünüyoruz. toplam 2 hafta kadar gidiş dönüş dahil.
Oytun Uskan (15-04-2014)