Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12
11 den 14´e kadar. Toplam 14 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Eser eline sağlık,

    Bu yazıyı okuduktan sonra en kısa zaman da bire bir eğitim için kendi ayarlamam gerektiğini düşündüm. Bu anlattıkların ancak eğitimli bir göz tarafından izlenerek doğru yapılıp yapılamadığı gözlemlenerek tecrübe edilmeli bence. Aksi halde şöylemiydi böylemiydi, aha da araba geliyor Eser ne yazmıştı diyene kadar hoş olmayan sürprizler ile karşılaşılabilir.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  2. Sadık SÖNMEZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (23-04-2014)

  3. #12
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Doğrusunu söylemek gerekirse erken oldu ama güzel yazdığın için not kırmayalım. Belli ki Erkan Hocam ı can kulağıyla dinlemişsiniz.

    Sadık da çok haklı. Kesinlikle ehil gözlerle izlenerek öğrenilmesi gereken bir uygulamadır. Sözle anlatmak oldukça zordur.

    Madem bu konu, Eserin açıklamaları ile aydınlandı ya one arkaya olan ağırlık aktarımı nedir, ne işe yarar, fikri olan var mı?

    Not: Ilk derslere dönmelisin Eser. Umarım unutmamışsındır. Gerçi sen artık düşünmeden yapıyorsun bunu, bu yüzden seslendiremeyebilirsin.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  4. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sadık SÖNMEZ (23-04-2014)

  5. #13
    Eğitim Koordinatörü Berkay İnal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Berkay İnal
    Üyelik tarihi
    14-09-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Anadolu yakası
    Mesajlar
    824
    Motosiklet
    F700 GS '16
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ben ağırlık aktarımını motorun ağırlığı olarak anladım. Meğer vücut ağırlığını kastediyormuşsunuz. Öne ve arkaya ağırlık transferi de yokuş aşağı veya yukarı giderken yapılır diye düşünüyorum.

  6. #14
    Enduroist Katılımcı Üye
    Isim
    kaan k
    Üyelik tarihi
    02-01-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    198
    Motosiklet
    Thruxton
    Marka
    Triumph

    Standart

    Eser gercekten egitimli ve teknik bir aciklamayla son noktayi koymus. Ikinci kisma da ayni sekilde nokta koymadan ben aklimdakileri paylasayim

    One arkaya agirlik transferi sadece yokus inip cikarken degil, ozellikle ve onemli olcude frenlemede ciddi fark olusturur. Motorla birlikte olusturdugumuz agirlik merkezinin on alt,arka alt noktalara tasinmasi diyebiliriz. Yuksek hizda suratimizden oturu lastiklerin yere tutunma orani azdir. Arka ve on fren kombinasyonunun onemi agirlik transferinde aciklaniyor aslinda. 100km hizla giderken lastiklerin asfaltta yuzer vaziyette oldugunu kabul edelim. On freni sikarsak tum agirlik one yukleneceginden on lastigin kitlenmesi veya kaymasi tehlikesi olusur. Bunun yerine debriyaji sikmadan arka frenle frenlemeye basladigimizda, disli motoru ileri dogur iterken fren de geri cekeceginden (fren aslinda negatif yonde ilerlemedir) motorun agirlik merkezi hem arkaya hem de asagiya dogru yer degistirir ve arka tekerin yol tutusu artar. Kombine sekilde on freni devreye soktugumuzda on tekerin yol tutusunu arttirip frenlemeye destegini arttiririz. Kademeli olarak siktigimiz on frenin (orn. Panik fren) kademeli olmasinin temel sebebi budur. On lastigin yol tutusunun artarak frenlemeyi guvenli ve etkili hale getirmek. Devaminda da arka ve on fren kombine sekilde durmamiz icin guvenli frenelemeyi tamamlayacaktir.
    Mantik olarak bakildiginda frenlerin sirali ve kombine sekilde kademeli kullanimi motosiketle birlikte olusturdugumuz agirlik merkezinin olmasi gereken noktadan farkli yerlere transfer olmasini engellemek ve fenlemeyi guvenli hale getirmekten ibarettir. Aksi taktirde one ya da arkaya transfer olan agirlik ve agirlik merkezi, bosta kalan taraftaki lastigin yol tutusunun zayiflamasina ve kaymasina, agirligin transfer oldugu lastigin de kitlenme riskine yol acar.

    Simdilik aklima gelen bunlar. Eserden teknik ve daha dogru anlatimli aciklamayi bekliyorum
    Konu Kaan Kerci tarafından (23-04-2014 Saat 23:39 ) değiştirilmiştir.

  7. Kaan Kerci güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (24-04-2014),Sadık SÖNMEZ (23-04-2014)

 

 
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •