Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 21 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kıdemli Üye aytaç öztaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    aytaç öztaş
    Üyelik tarihi
    06-08-2010
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    395
    Motosiklet
    f 650
    Marka
    Bmw

    Standart

    bu karbüratör denen şey arka tekere mi bağlı
    (0554) 989 10 20

  2. #12
    Ordinaryus Enduroist __face__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Feyzhan ÖZTÜRK
    Üyelik tarihi
    29-09-2009
    Bulunduğu yer
    Bandırma
    Mesajlar
    1,893
    Motosiklet
    XJR 1200
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı itouch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu karbüratör denen şey arka tekere mi bağlı
    Evet Aytaç'ım; arka tekere bağlı ama, fren kaliperi üzerinden bağlanıyor...
    ...der __face__

    Feyzhan
    ÖZTÜRK
    545 401 45 46

  3. #13
    Enduroist Üye Yunus DERVİŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yunus Derviş
    Üyelik tarihi
    12-08-2010
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    148
    Motosiklet
    Varadero
    Marka
    Honda

    Standart

    Eski F650'm için almıştım fakat değiştirmeye fırsat bulamadan satmıştım kısmet yenisineymiş
    Yeni f650'nin karburatör ayarının yapılması lazım alet 4000 devirden sonra kopmaya başlıyor ve egzoz patlaması var sökmüşken hem oringleri değiştireyim
    hemde temizliğini yapıp hava ayarını yapayım bakalım netice ne olacak olmadı feyzhan abimizi rahatsız edicem

  4. #14
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    O RİNGLER zamanla en doğru tabirle yavşar.değişmesi gerekir.kendiniz halledebiliyorsanız ne mutlu ama bir servise gidiyorsanız serviste resimdeki o ring kutusunun olduğuna emin olun.



    iğer yandan hava ayarı 3.5 tur diye standart olarak aarlanması sakınca doğurur.doğru hava ayarını bulmak için senkron saati denilen cihazı kullanmak gerekir.zira en yeni f 650 st veya funduro bu gün 15 yaşında.dolayısıyle hava ayar standarda bağlanamaz.her motor kullanımaına göre değişik boşluk yapmıştır.keza boxser serilerindede , sağ silindirle sol silindir arasında bile hava ayar ı farklı olabiliyur.


  5. UĞUR KOÇ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Furkan Çelebi (12-06-2014)

  6. #15
    Enduroist Üye Yunus DERVİŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yunus Derviş
    Üyelik tarihi
    12-08-2010
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    148
    Motosiklet
    Varadero
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı UĞUR KOÇ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O RİNGLER zamanla en doğru tabirle yavşar.değişmesi gerekir.kendiniz halledebiliyorsanız ne mutlu ama bir servise gidiyorsanız serviste resimdeki o ring kutusunun olduğuna emin olun.



    iğer yandan hava ayarı 3.5 tur diye standart olarak aarlanması sakınca doğurur.doğru hava ayarını bulmak için senkron saati denilen cihazı kullanmak gerekir.zira en yeni f 650 st veya funduro bu gün 15 yaşında.dolayısıyle hava ayar standarda bağlanamaz.her motor kullanımaına göre değişik boşluk yapmıştır.keza boxser serilerindede , sağ silindirle sol silindir arasında bile hava ayar ı farklı olabiliyur.


    Şimdiye kadar gittiğim hiçbir serviste bu kutudan görmedim,

    HOş Kendi işimi kendim yaptığım için servisle de çok işim olmadı ama uğradıklarım parça sorduklarım arkadaşlarla beraber gittiklerimde görmedim en azından,
    Hava ayarını servis manueli 3.5 demiş ama randuman alamadığım takdirde zaten gerekli oynamayı da kendim yapacağımdır,
    Bilgiler için teşekkürler,

    Şöyle soru sorayım madem,
    Motor kompresyona düşünce egzoz patlatıyor ve 4000 Dk/Devirden sonra gerçek gücünü gösteriyor düşük devirlerde bir uyuzluk sözkonusu
    Ve ben bunu karburatöre bağlıyorum sizin yorumunuz ne yönde olur acaba?

  7. #16
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    karbüratör kelebek ayarı doğru değil.yani senkron ayarı bozulmuş.sadece hava ayarı ile düzelmez.throttle walve denilen gaz kolunu çevirdiğinizde açılıp kapanan klapelerin birbiri ile aynı anda açılıp kapanması gerekli.patlamanın sebebi biri çok az açık kaldığından yanma odasına yakıt kaçırıyor.ve gereksiz yanma oluyor.buda patlamasına sebep veriyor.

  8. #17
    Enduroist Üye Yunus DERVİŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yunus Derviş
    Üyelik tarihi
    12-08-2010
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    148
    Motosiklet
    Varadero
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı UĞUR KOÇ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    karbüratör kelebek ayarı doğru değil.yani senkron ayarı bozulmuş.sadece hava ayarı ile düzelmez.throttle walve denilen gaz kolunu çevirdiğinizde açılıp kapanan klapelerin birbiri ile aynı anda açılıp kapanması gerekli.patlamanın sebebi biri çok az açık kaldığından yanma odasına yakıt kaçırıyor.ve gereksiz yanma oluyor.buda patlamasına sebep veriyor.
    Sökünce anlaşılacak bakalım iki klepede aynı mı açılıp kapanıyor
    ve tek silindir çift karburator olmasının getirdiği güzelliklerden birisi de bu sanırım 4000 devire kadar uyuzluk olmasının sebebi de bu olabilme ihtimali var.

  9. #18
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    gördüğün gibi kapalı pozisyonda en küçük ayarsızlık extra hava ve yakıt kaçağına sebebp olacak alt devirlerde senin tabirinle uyuzluk yapacaktır.


    diğer yandan yüksek devirde her iki klapede belli bir açıklığa ulaştığından extradan giren yakıt ve havanın uyuzluğa sebep vermesi olası değil


  10. #19
    Enduroist Üye Yunus DERVİŞ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yunus Derviş
    Üyelik tarihi
    12-08-2010
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    148
    Motosiklet
    Varadero
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı UĞUR KOÇ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gördüğün gibi kapalı pozisyonda en küçük ayarsızlık extra hava ve yakıt kaçağına sebebp olacak alt devirlerde senin tabirinle uyuzluk yapacaktır.


    diğer yandan yüksek devirde her iki klapede belli bir açıklığa ulaştığından extradan giren yakıt ve havanın uyuzluğa sebep vermesi olası değil

    Asıl soru yukarıdaki 2. resimdeki bozuk olan hangisi daha çok açılan mı daha az açılan mı?
    Ve bunları hangisini baz alarak ayarlayacağız?

  11. #20
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    bu sorunun cevabı meslek sırrına giriyor.

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •