Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
1 den 10´e kadar. Toplam 19 Sayfa bulundu
  1. #1
    Enduroist Üye Burak Aydın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Burak Aydın
    Üyelik tarihi
    13-05-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    19
    Motosiklet
    DL 650 V-Strom
    Marka
    Suzuki

    Standart V-Strom Hakkında Yardım

    Merhabalar, yakın zaman önce aranıza katılmıştım. Yarın mevcut motosiklet satışım için bir alıcı ile sözleştik. Kısmetse motorumu yarın satıyorum ve beğendiğim bir kaç model arasından tercih yapacağım.

    Öncelikle anladığım kadarı ile DL650 şu an piyasada altın değerinde gibi, özellikle 2007 model ve üzerindekiler ABS ve silindir başı çift bujiden dolayı çok kıymetli. V-Strom serisinden bugüne kadar şikayetçi olan da duymadım. Tercihimi bu Asebeple ağırlıklı olarak DL-650'den yana kullanacağım. Yalnız temiz DL1000 ler de yok değil piyasada. DL nin bu litrelik motora sahip modelini tercih etmek doğru bir karar mı sizce? Yani yarışa girmiyorum, sonuçta amacımız uzun yol yapmak. Bu kadar km yapınca yakıt ekonomisi de devreye giriyor. Motoru artçılı ile de bolca kullanacağım. 650 ya da 1000 alacak olsak nelere dikkat etmemiz gerekli. Genelde kmler yüksek zaten ikinci elde ama 70-80 binde motor adığımızda bizi neler bekliyor. Uzun soluklu periyodik bakımları nelerdir. Örneğin en önemlilerinden birisi egsantrik zinciri ne zaman değişmeli. Adam ilana koymuş motorda çizik yok diyor ama sanayi tabiri ile motorun ciğeri ne durumda yani 77 bin km de bir tane çok beğendiğim 2010 model var mesela. Bir tane 2007 model var yine ama 47000 km de. Sizlerin tavsiyeleri nelerdir. Tabi işin bir de honda tarafı var. Şimdi Allah var varadero kalıp ve şekil olarak bence V-Strom serisinden güzel ama gülle gibi de ağır bir motor. Bunun yanında gösterge tablosu yenilerde herşeyi barındırıyor. Transalpin bana göre avantajı ve aynı zamanda handikapı motor bloğunun taaa 90'lardan kalma olması. Rüştünü ıspat etmiş bir blok, tamiri kolay parçası bol, bunun yanında eski blok fazla yakıt az güç, dengesiz tork dağılımı vs getiriyor. Bu konularda yardımcı olursanız sevinirim. Herkese iyi sürüşler.

  2. #2
    Enduroist Kadim Üye İlhanESİRCİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İlhan Esirci
    Üyelik tarihi
    03-04-2011
    Bulunduğu yer
    Düzce
    Mesajlar
    494
    Motosiklet
    V-Strom DL 650 K7+ Ramzey QM 200 GY
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Burak'cım merhabalar,
    Yazını dün okudum,tecrübeli arkadaşlar yazarlar diye bekledim ama henüz bir cevap gelmemiş,ben bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım.
    Tesbitlerinde haklısın zaten birçok bilgiye ulaşmışsın.Ben bir DL650 kullanıcısı olarak onun hakkındaki sorularına cevap vermeye çalışayım.Öncelikle belirtmek isterim ki henüz yeni bir DL 650 kullanıcısıyım,vereceğim cevaplar motoru almadan önce yapmış olduğum araştırmalar,uzun zamandır DL650 kullanan tanıdık arkadaşların bilgi ve görüşleri ile 3500 km.lik kısa kullanım tecrübemi kapsamaktadır.Yazdıklarımda bir hata varsa üstadlarım tarafından düzeltilmesini rica ederim.
    Yazına ve sorularına bakarsak;
    Vstrom’dan memnun olmayan,şikayeti olan birine ben de rastlamadım,Yıllarca Vstrom kullanıp şu anda diğer marka ve model motosiklet kullanan arkadaşlar bile Vstrom’dan övgüyle bahsediyorlar,değişim gerekçeleri ise kişiye göre farklılık gösteriyor ama kesinlikle sorun ve memnuniyetsizlik yok bu gerekçelerin arasında.
    Vstrom modelleri arasında 2007 ve sonrası daha çok tutuluyor,bunun sebebleri senin de yazmış olduğun gibi ABS,silindir başı çift buji ve çift eksantrik zincirli olması.Abs zaten bildiğimiz bir gereklilik,çift buji ise daha iyi ateşleme neticesinde daha yüksek güç ve yaklaşık 0,5 lt yakıt tasarrufu sağlıyor.
    650’mi 1000’mi dersek bu tamamen senin beklentilerine ve kullanım amacına bağlı,genel kullanıcı görüşü 650’nin her şartta yeterli olduğu.
    Motosikletin km’si maalesef Türkiye’de önem arzediyor.Bu konuda genel bilgi; bakımları(bujiler,yağlar-sıvılar ve filtreler) düzenli yapılmış ve uygun şartlarda kullanılmış bir Vstrom minimum 300 bin km.sorun çıkarmaz(bu rakam Transalp’te 400 bin dir),geriye kalan sarf malzemeleri ise(balatalar,zincir-dişli vs) kullanıma göre değişkenlik gösterir.Eksantrik zincirini ise şu ana kadar değişen bildiğimiz yok,benimki şu anda 122 binde ve henüz bir ses yok.
    Selamlar,
    Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz , bırakın , dostlarınız sizi geçsin. -La Rochefoucauld

  3. İlhanESİRCİ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sadık SÖNMEZ (10-07-2014)

  4. #3
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    dl 650 ile xl700'u karsilastiracak olursak; Gordugum kadariyla ikinci el xl700 dusuk km bulmak daha kolay. yakit konusu da bir efsaneden, yani xl650'lerden kalma bir yanilsama, ortalama 4,5'lar ile kullandim yaklasik 15bin km.

    kagit uzerinde dl650 bir adim onde gibi geliyor bana; 6 vites, tubeless lastikler, daha heybetli bir kasa, ikinci elde daha akici.

  5. #4
    Enduroist Katılımcı Üye Recep Alışkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Recep Alışkan
    Üyelik tarihi
    10-10-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    489
    Motosiklet
    xl 650 TransAlp
    Marka
    Honda

    Standart

    Transalp kullanıcısı olarak konforu önemsiyorsanız Transalp artçılı kullanılıcak bir makina değil arkadaşım sırf bu yüzden Transalpi satıp DL 1000 aldı çok memnun.
    benzindeki tasarrufu gücü ivmelenmesi transalpten çok çok iyi virajları da oldukça rahat ve konforlu
    Ben ne konfor ararım ne abs ararım nede elcik ısıtma bunları bana verirseniz ben motosiklet sürmem araba sürerim benim motorum beni istediğimden ziyade istemediğim yerlere taşımalı enjoksiyon şaft olmamalı tamirini kendim yapaiblmeliyim işte bu yüzden Transalp benim için pahabiçilemez...
    650-1000 olayına gelince eskiden yataklarımız mobilyalarımız iş yerlerimizi evlerimiz bukadar konforlu değllerdi şimdi iletişim araçlarından ulaşım araçlarına kadar herşey konforlu bu konu uzarda uzar benim tavsiyem konforunuza önem veriyorsanız kullanım amacınız daha çok uzun yol ve artçılıysa 1000 lik almanız olacaktır
    bu arada ben motosiklet alırken motor nasıl temizse motorun sdahibininde motordan nekadar anladığıyla ilglenirim
    motorun sahibi bakımlarına önem vermez devirli devirsiz kullanmışsa KM düşük olsa ne yazar
    https://yoldabirivar.wordpress.com/

    Özgürlüğün Yolu MESCİD İ AKSA'dan Geçer...

  6. #5
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    gs lerin 1100, 1150 ya da 1200 ünü deneyip akabinde xl ya da dl deneyin.
    mümkünse aynı anda denerseniz aradaki farkları görebilirsiniz.
    ben benzer durumda 1200 sonrası dl denemiş ve hemen uzaklaşmıştım.
    kötülemek için söylemiyorum fakat aynı paralara çok daha iyi bir motosiklet alabilirsiniz.
    1100 ve 1150 leri de bir gözden geçirin.

  7. #6
    Enduroist Üye Burak Aydın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Burak Aydın
    Üyelik tarihi
    13-05-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    19
    Motosiklet
    DL 650 V-Strom
    Marka
    Suzuki

    Standart

    verdiğiniz cevaplar için teşekkür ederim. Açıkçası DL 1000 in yakıtı korkutuyor beni, daha doğrusu 650 lik modeli o kadar az tüketiyorki 1000 lik normal yaksa da çok geliyor. Bmw 1200 Gs iki kere kullanma fırsatım oldu, yalnız eski 1150 ler 1100 ler felan çok uzak bana, zira hava soğutmalı motora binmeyi bilmediğimiz için çoğu şu an kronik olarak üst kapaktan yağ atıyor. Yoksa boxer dengesi şahane. Aslında bir tane DL 650 buldum. Akşam gidip göreceğim motoru ama aklımda bir tane de temiz 1000 var onun da modeli 2004 olduğundan tereddütteyim. Zira bir kaç sene sonra satmak iyice zorlaşacak. Yalnız İstanbul motorları ile Ankara İzmir motorlari arasında ciddi temizlik farkı var.

  8. #7
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    DL 1000 alacaksan varadero al daha iyi. çok daha üstün bir motor. kesinlikle varadero tercih et.
    (çok mu müdahale ettim acaba?)

  9. ahmet f senel, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sadık SÖNMEZ (10-07-2014)

  10. #8
    Enduroist Üye Burak Aydın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Burak Aydın
    Üyelik tarihi
    13-05-2014
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    19
    Motosiklet
    DL 650 V-Strom
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Bugün akşam üzeri bir tane DL650 için el sıkıştık. Yarın kısmetse satış işlemini halledeceğiz. Acil bir takım lastik almam lazım ama, üzerindeki lastikler bildiğiniz granit olmuş. Tavsiyeniz var mıdır lastik seçimi için.

  11. #9
    Enduroist Kadim Üye İlhanESİRCİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İlhan Esirci
    Üyelik tarihi
    03-04-2011
    Bulunduğu yer
    Düzce
    Mesajlar
    494
    Motosiklet
    V-Strom DL 650 K7+ Ramzey QM 200 GY
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Motor şimdiden hayırlı olsun,iyi günlerde kullanman dileğiyle,
    Lastik olarak genelde yüksek memnuniyetle kullandığımız lastik Metzeler,arazi ağırlıklı için Tourance,ortak kullanım için Tourance exp,asfalt ağırlıklı için Tourance next modelleri.
    Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz , bırakın , dostlarınız sizi geçsin. -La Rochefoucauld

  12. #10
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Hayırlı olsun

 

 
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •