Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12
11 den 14´e kadar. Toplam 14 Sayfa bulundu
  1. #11
    Babür Karaoğlu
    Guest

    Standart

    şimdi nette gezindim biraz konu ile ilgili

    bilgiler arasında az biraz fark varsa da şu temel prensipleri çıkardım kendimce ;

    voltmetre ile ölçümde

    - akü boşta iken (kutuplara uçları değdirdik) 12V ve üstü güzel

    - akü hafif yükte iken (kontak açılır, marş basılmaz) 11V ve üstü güzel

    - akü yüklü iken (marşa basılı iken) 10V ve üstü güzel ...... (9.5V ve altı hurda)

    - akü şarj ederken (motora hafif gaz verildiğinde) 13.5-14.5V güzel ...... (yoksa şarj sistemi arızalı olabilir)

    ...

  2. Babür Karaoğlu güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Furkan Çelebi (30-01-2014),Yıldıray Büker (30-01-2014)

  3. #12
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart Akü'nün gücü nasıl ölçülür?

    Benim mars ıle ilgili sorunum vardi aku bosaldi sanirim. Elimdeki htronic al800 ile sarj etmeyi denedim. Aletin 2 6 ve 12 volt secenekleri var ve 12 secili. Yalniz elimdeki voltmetre aku akimini 13,4 olcerken sarj aletini takinca 13.5 gosteriyor.

    Bos Akunun bu hesaba gore bes gunde dolacagi bir yana akuyu dogru bir sekilde mi sarj ediyorum bilmiyorum. Goruslerinizi bekliyorum.



    Edit: akuyu motor ustunde olctugumde marsa basincaya kadar (kapali, kontak ve uzunlar acik) normal degerler veriyordu. Ama marsa basinca voltaj 6 lara kadar dusuyor ve motor calismiyordu.
    Konu ahmet gül tarafından (02-08-2014 Saat 20:27 ) değiştirilmiştir.

  4. #13
    Enduroist Katılımcı Üye Yücel PEDÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    yücel Pedük
    Üyelik tarihi
    09-04-2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    320
    Motosiklet
    R 1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Yıldıray Büker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bilgi için teşekkür ederim.
    En geç 15 günde bir binerim ben motora sağlık sorunu olmazsa.
    Ben akü yerine motoru eve aldım Daha doğrusu evin altında kışın sıcak yazın serin yerde duruyor şanslı motor hehee...

    Bildiğim kadarıyla aküyü motordan sökmediğin sürece motoru elektrikli battaniye ile örtsende kullanmadığın sürece akü zayıflayacaktır. Dediğim gibi ben öyle biliyorum uzman arkadaşların bu konuda söyleyecekleri vardır sanırım...

  5. Yücel PEDÜK, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    ahmet gül (04-04-2015)

  6. #14
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    araç aküleri genelde sulu ve kuru akü olarak tabir edilirler jel olanlarıda aslında sulu sınıfındadır.kuru olanlar cep telefonu bataryası mantığındakiler.
    akü kullanılmadığında neden boşalır,akü aslında bir nevi elektirik üretececidir umarım tabirleri yanlış kullanmıyorum.12 volt 12 amper bir aküde keza 12volt 80 amper aküdede altısar adet bölme vardır her bölmede2 şer volt elektirik üretmesi için kursun plakalar vardır.bu plakalar asitli su ile kaplandığında kimyasal reaksiyon başlar ve elektirik üretir her bölme 2 volt tan toplamda 12 volr plakaların çoğalması ile amper artar yani dayanım.
    akünün şarz olması için kendi ürettiğinden daha fazla elektirik üreten başka bir cihaza bağlanması gerekir araçlarda bu akümülatör.alternatör.şarz motoru adı ile bilirnir.
    akü ne kadar kullanılırsa yani çalışan bir araçta olduğu sürece elektirik üretmek için kendi plakalarını o kadar az kullanır ve ömrü uzun olur.şarz edilmeyen bir akü yani yatan bir araçtaki akü sürekli kendini max elektirik seviyesiinde 12 voltta tutabilmek için elektonlar oluşturmak için asitle kurşun plakalar ı eritir plakalar eridikçe akü ölürr

    insan vücuduyla kıyaslarsak kanımızı aküdeki elektirik saymalıyız kan kaybımız olduğunda vücudumuz bunu tamamlar.hatta bazen fazla olur.çok kan kaybı yaşarsak allah korusun doktorlar ve hastahaneler sağ olsun gerekli işlemlerle kan takviyesi yaparlar ve normale döneriz,kan kaybı fazla ve takviye olmazsa ne olur biliyoruz.
    yanlış bir şey yazdıysam düzeltin lütfen saygılar.

 

 
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •