Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 6 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456 SonuncuSonuncu
41 den 50´e kadar. Toplam 51 Sayfa bulundu
  1. #41
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı ahmet f senel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abicim o zaman motor üzerinde abs sensör açıklığı yazıyordur yoksa netten bulursun. bir iki deneme ile pul koyarak filan dene. eğer o ise sorun hemen açığa çıkar.
    bir dene istersen?
    Ahmet bey ben kağıt üzerinde sensör açıklıklarını biliyorum lakin arka tekerleğin sensörünü ayarlayamıyorum çünkü görünür vaziyette değil diferansiyelin içinde kalıyo. motorun tamir kitapçığında ön sensör max. 1.5mm arka sensör ise max 0.7mm olarak verilmiş. benim de çok pratik olarak fikrim sensör açıklıklarının ayarlanması gerektiği yönünde ki inşallah böyledir. maliyetli olmadan hallederiz böylelikle ve motorun frenlerinden başka diğer kısımlarına da kulak verebileyim. İlker bey zekeriya ustadan söz etti onunla irtibata geçebilirsem sorun çözülecek gibi.. yada en kolayı İstanbul'da olmak vardı

  2. #42
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    yapma yahu sensör neredeymiş öyle?
    ben gs lerdeki gibi görünür yerde zannediyordum.
    şimdi inceledim.
    arka kasnağın bağlı olduğu rotorun kenarında zannedersem.
    azıcık uğraşsan ulaşırsın aslında.

  3. #43
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı ahmet f senel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yapma yahu sensör neredeymiş öyle?
    ben gs lerdeki gibi görünür yerde zannediyordum.
    şimdi inceledim.
    arka kasnağın bağlı olduğu rotorun kenarında zannedersem.
    azıcık uğraşsan ulaşırsın aslında.
    evet Ahmet Bey kapalı bir şekilde kasnağın hemen altında duruyor. takıp sökmek pek sorun değil ama mesafesini ayarlamanın bir inceliği olsa gerek çünkü gözle göremiyoruz lakin bunu da zamanla öğreneceğim. en azından usta yaparken görmüş olurum.
    birde bulamadın şu ustayı bir türlü diyenler için açıklayayım henüz ehliyetimi almadım bu sebepten trafiğe sık çıkmıyorum daha az yoğun yerlerde sürüyorum. şimdiye kadar 3 kere çevirmeyi bir şekilde atlattım ama riske girmekte istemiyorum ondan uzadı bu usta işi belirteyim istedim

  4. #44
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    ben böyle şeyleri yani arızaları filan kafaya takarım. o yüzden benim de şimdi içim rahat değil.
    o mesafeyi ayarlamak zor değil. sökebiliyorsan sök ve bak abicim.
    araya pul filan konuluyor. belki de yerinden çıkmıştır. korkma aç yani.
    bir de ustayı ara telefonla gelsin. neyse ücreti verirsin.

  5. #45
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Al benden de o kadar. ne var yani abs olmadan kullan diyenler oldu ama yapamam. abs olmasa idi sorun etmezdim fakat neden arızalı dursun. Ustayı arıyacam aramasına ama daha tanımıyorum telefonu yok yerini bilmiyorum en iyisi gitmek olacak. önümüz hafta içi inşallah halledecem bu işi yeterince uzadı ayrıca motordan arada bir şıkırtı sesi geliyor normalmidir bilemiyorum sibop sesi gibi ama sürekli yapmıyor o yüzden zincir sesine benzetiyorum ritmik bişey ona da baktırmam lazım

  6. #46
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    araya bayramın girmesi sebebi ile görüştüğüm usta motora bakmak için bayram sonrası gelmemi söylemişti. ancak bayramın üçüncü günü motorum çalışmadı. aslında çalıştı ama marş rulmanı arızası verdi. henüz sadece rulmanmıdır kasnağında da arıza varmıdır bilemiyorum. artık acınca belli olacak. yukarıda bahsettiğim ses de eksantirik zinciri gergi pistonundan geliyor olması ihtimali güçlenmişti nitekim abs ve bu soruna bakılmadan kronik sorunlardan bir diğeri marş rulmanı arızası başgösterdi. bir insanın ilk motorunda daha ilk 1000 km de bu sorunları yaşaması gerçekten çok can sıkıcı. neticeyi sizlere buradan bildireceğim. hoşçakalın

  7. #47
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Haydaaa....
    Benim 1100 maceram gibi.
    Kronik ya da olası ne varsa bende çıkmıştı körolmayasıca!

  8. #48
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    merhabalar. daha önce de söylediğim gibi motorun marş ruble arızası varmış. usta marş rublesini halletti ki ortaya başka bir sorun daha çıktı. ben marşı bir kaç kere bastığımda üst kapaktan acı bir ses gelmişti. o ses emme sübaplarından birisine ait Shim-şim'e aitmiş. şim altı parçaya ayrılmış. ustam daha önceden sübap ayarı yapılırken şimlere zımpara atıldığını ve muhtemelen bu sebepten şimin dağıldığını söyledi. çok şükür sübaplara bir şey olmamış ama kesin sonuç yeni şimlerin takılıp sübap ayarlarının yapılması sonrası belli olacak. bakalım daha ne arızalar çıkacak çok merak ediyorum. hoşçakalın

  9. #49
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Arkadaşlar merhaba.
    uzun süren F650 cs arızamız nihayet sonlandı. marş rublesi arızası ile ustama götürdüğüm motorumun sübap şimlerinden birinin dağılmış olduğu da ortaya çıktı. yaklaşık altı parçaya bölünmüş olan emme sübabına ait şim emme eksantiriğinin kafasını da zedelemişti. neticede ortaya bir emme eksantiriği ile şim sorunu çıkmıştı. hal böyle olunca parça aramaktan sıkıldığım motoruma ikinci el komple bir yedek motor daha aldım. aldığım bu motorun iki eksantiriğini ve şimlerini sübap kepleri ile birlikte komple benim üst kapağa takarak soruna çözüm bulmuş olduk. bu işlem sonrası 100 km de şehir içinde 5 litre civarı olan yakıt tüketimi eskisine nazaran daha hızlı kullanmama rağmen 4.5 litre civarına düştü. anlaşılan sübap ayarları ile ilgili sorunun yakıt tüketimine katkısı oldukça fazla.
    sorunun ortaya çıkma nedeni ise şimlerin daha önceden muhtemelen işgüzar bir usta tarafından iki tarafınında dengesi bir biçimde zımparalanmış olması gibi görünmekte.
    bu arada abs problemimiz hala devam ediyo ama bu arızalar onu unutturmuştu. haftaya balata ve hidrolik değişecek bakalım ne olacak.
    herkese kazasız sürüşler.
    Uğur abiye yardımları için buradan da teşekkür ediyorum

  10. #50
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ilkay erken Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba.
    uzun süren F650 cs arızamız nihayet sonlandı. marş rublesi arızası ile ustama götürdüğüm motorumun sübap şimlerinden birinin dağılmış olduğu da ortaya çıktı. yaklaşık altı parçaya bölünmüş olan emme sübabına ait şim emme eksantiriğinin kafasını da zedelemişti. neticede ortaya bir emme eksantiriği ile şim sorunu çıkmıştı. hal böyle olunca parça aramaktan sıkıldığım motoruma ikinci el komple bir yedek motor daha aldım. aldığım bu motorun iki eksantiriğini ve şimlerini sübap kepleri ile birlikte komple benim üst kapağa takarak soruna çözüm bulmuş olduk. bu işlem sonrası 100 km de şehir içinde 5 litre civarı olan yakıt tüketimi eskisine nazaran daha hızlı kullanmama rağmen 4.5 litre civarına düştü. anlaşılan sübap ayarları ile ilgili sorunun yakıt tüketimine katkısı oldukça fazla.
    sorunun ortaya çıkma nedeni ise şimlerin daha önceden muhtemelen işgüzar bir usta tarafından iki tarafınında dengesi bir biçimde zımparalanmış olması gibi görünmekte.
    bu arada abs problemimiz hala devam ediyo ama bu arızalar onu unutturmuştu. haftaya balata ve hidrolik değişecek bakalım ne olacak.
    herkese kazasız sürüşler.
    Uğur abiye yardımları için buradan da teşekkür ediyorum

    Hadi geçmiş olsun.

 

 
Sayfa 5 Toplam 6 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •