Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123
21 den 23´e kadar. Toplam 23 Sayfa bulundu
  1. #21
    Enduroist Kıdemli Üye Emre Tekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Tekin
    Üyelik tarihi
    23-04-2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    336
    Motosiklet
    CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Birkaç madde daha eklendi. Uzun zaman sonra güncel!!!

    MOTO İPUÇLARI

    1) Motorunuzu asfalttaki mazgalların üzerine veya hemen yanına park etmeyin. Motordan kalkarken süspansiyon gevşediğinde ayaklığınız kayıp mazgalın arasına girebilir, mazgal ıslaksa sizin ayağınız kayabilir veya anahtarınızı mazgalın içine düşürürseniz kendinizi hiç beklemediğiniz maceraların içinde bulabilirsiniz.

    2) Motosikletiniz için parlak renklerde ve biraz büyükçe, kumaş bir anahtarlık kullanırsanız hem anahtarınızı daha rahat fark edersiniz, hem de motor/kabloların arasına vs. düşerse daha kolay alabilirsiniz.

    3) Güzel bir havada sis farları açık bir otomobil fark ettiyseniz, bu genelde tehlikeli bir sürücüyle karşı karşıyasınız anlamına gelir. Dikkatli olun. (Bu tip sürücüler önündeki araçlar arasında boş bir alan bulduğu anda girmeye çalışacaktır.)

    4) Halk otobüsü ve minibüsler potansiyel olarak tehlikelidir. Durmazlar. Dikkatli olun.

    5) Virajlarda uzun araçların sağında/solunda bulunmayın. Açınızı daraltırlar, sıkışırsınız.

    6) Keskin sapak ve virajlarda yolu ortalayın ve arkadaki sürücünün sizi geçmesine engel olun .Virajda şeride yakın gitmek arkadaki öküzün sizi geçmek için türlü hızlanmalar ve virajda sıkıştırmalaraıyla sonuçlanıyor.Sonuç olaraktan viraja giriğinizde arkanıza bakın.

    7) Sisli havalarda motordan uzak durun. Yine de sise yakalandıysanız, uzunlarınızı kullanmadan tüm ışıklandırma imkanlarını devreye sokun. Gündüzse güneş gözlüğü takın, görüşünüzü iyileştirecektir.

    8) Zorunlu olmayan veya kozmetik sayılabilecek tamirleri arazide veya gezi sırasında yapmayın. Elinize yüzünüze bulaştırırsanız yanlış bir yerde çok daha büyük bir sorunla baş başa kalırsınız. (Örnek: Dağın başında gaz kolunun boşluğunu ayarlarken vidayı yalama yapmak, fren temizlerken kaliper yayını düşürmek vs.)

    9) Aklınızı yola veremiyorsanız mola verin veya motora hiç binmeyin.

    10) Yan ayağı dayadığınız zemine dikkat edin (çakıl, kum, çamur vs.), dönüşte motoru yerde bulabilirsiniz.

    11) Duran trafikte aralardan geçerken araçların kapılarının açılabileceğini veya önünüze yaya çıkabileceğini hesaba katın.

    12) Büyük araçların yanında uzun süre gitmeyin, sıkıştırılabilirsiniz ve kaçacak süreniz, yeriniz olmaz. Özellikle belediye otobüslerinin, minibüslerin sağında fazla dolanmayın.

    13) Köpek görürseniz mutlaka yavaşlayın. Size hamle yapabilir...Sokak köpeklerinin geceleri süperdog’a dönüşebildiğini unutmayın...

    14) Size yeşil yansa bile mutlaka ve mutlaka yolu çift taraflı kontrol ederek geçiş yapın.

    15) Uzunca bir yola çıkıyorsanız telefonunuza motorunuzun bakım pdf'ini yükleyin. Yolda kalırsanız herhangi bir internet kafeden çıktı alabilir, ustaya yol gösterebilirsiniz.

    16) Bilmediğiniz bir yolda giderken, yolun solundaki emniyet payını kullanmak gibi çakallıklar yapmayın. Sizin yolunuza uzanan bir ağaç dalı olabilir ve siz bundan habersiz olabilirsiniz.

    17) Çevrenizdeki güzelliklerin (anladınız siz onu ) dikkatinizi dağıtmasına izin vermeyin. (“Ben güzele güzel demem, önce motordan inmem lazım…”)

    18) Yağmurlu bir günde köprü altından geçecekseniz vizörünüz kapalı olsun. Yukarıdan geçen araçlar anormal miktarda su sıçratabilir.

    19) Sinyal veren bir kadın sürücü her zaman önceliğe sahiptir! Sinyal verdikleri tarafa genelde bir daha bakmazlar ve direksiyonu kırıverirler. Tecrübeyle sabittir.

    20) Gün içinde motoru devirdiyseniz, benzinin normalden erken biteceğini hesaba katmakta fayda vardır. Motor bir süre yerde kaldıysa, siz fark etmeseniz de önemli miktarda benzin sızmış ve birikinti yaratmadan buharlaşmış olabilir.

    21) Bir inek sürüsüyle karşılaştıysanız mümkün olduğunca ani gaz vermeden ve sakin bir şekilde aralarından geçin. Ani gaz verip hayvanları ürkütürseniz her tarafa deli gibi koşuşturmaya başlıyorlar, hoş değil.

    22) Tek başınıza dağın başında fotoğraf çekmek için kısa bir süre durakladıysanız motoru kapatmayın. Küçük bir ihtimal olsa da her marş bir şekilde çalışmama riski taşır. 10 saniye fazladan benzin yakıverin.

    23) Benzin istasyonlarında pompaların dibine kadar girmeyin. Hortumlar ayağınıza veya motorunuza takılabilir, düşebilirsiniz (bizzat yaşandı, ucuz atlatıldı).

    24) Kapalı otoparklarda gaza gelip ayakta sürmeye kalkmayın, yukarıdan sarkan tabelaları vs. yakından inceleyebilirsiniz.

    25) Benzin alırken motorun üzerinde durmaktan kaçının. Bombanın üzerinde oturmakla aynı şey.

    26) Yol üzerindeki hiçbir döküntünün üzerinden geçmemeyi prensip edinin. Torba, kağıt, plastik şişe vs. ne olursa olsun kaçabiliyorsanız kaçın. Örneğin, torbanın içinde ne olduğunu bilmiyorsunuz, ya çivi varsa... Ya kağıdın altında çukur varsa...

    27) Uzun yola çıkmadan önce canınızı sıkan bir arıza vs. varsa yaptırın öyle yola çıkın. "Böyle gider bu, bir şey olmaz" diyen ustanız bile olsa, keyfinizi kaçırmaya değmez.

    28) Tanımadığınız bir grupla sürüş yapmak riskli olabilir. Grubun sürüş veya hareket tarzı nedeniyle risk aldığınızı düşünüyorsanız ilk kavşakta "bana müsaade" demekten çekinmeyin. Kaba olmak hastanede olmaktan iyidir.

    29) Uzun yola veya ıssız yerlere gidiyorsanız yanınızda biraz ekstra nakit taşıyın. Motoru traktöre atmak gerekirse faydasını görürsünüz.

    30) Yoldaki diğer sürücüler veya yayalar alışılmadık şekilde size bakıyorlarsa "lan çok havalıyım" diye düşünmeyin, sağınızdan solunuzdan bir şeyler (bungee ipleri, branda torbası vs) sarkıyor olmasın sakın (yaşandı, hoş değildi).

  2. Emre Tekin güzel mesajın için 5 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (22-12-2014),Berkay İnal (22-12-2014),Halil AKGUL (22-12-2014),omercem (22-12-2014),Ozan Fidan (23-12-2014)

  3. #22
    Enduroist Kıdemli Üye BarışÇELİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Çelik
    Üyelik tarihi
    20-04-2013
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Gebze
    Mesajlar
    322
    Motosiklet
    R 1100 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    - F650 GS (tek silindirli) Kullanıyorsanız benzin alırken pompacıya deponun sele altına olduğunu gösterdiğinize ve onun a gördüğüne emin olun. Başıma geldi. saniye farkıyla yağ deposuna benzin koymadan yetişebildim

    - Kaskınızın buğu camı yoksa vizör kapalıyken hapşırmayın, öksürmeyin. Bir süreliğine görüntü kayboluyor

    Sağlıcakla.

  4. BarışÇELİK, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    ahmet gül (23-12-2014)

  5. #23
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı BarışÇELİK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    - F650 GS (tek silindirli) Kullanıyorsanız benzin alırken pompacıya deponun sele altına olduğunu gösterdiğinize ve onun a gördüğüne emin olun. Başıma geldi. saniye farkıyla yağ deposuna benzin koymadan yetişebildim

    - Kaskınızın buğu camı yoksa vizör kapalıyken hapşırmayın, öksürmeyin. Bir süreliğine görüntü kayboluyor

    Sağlıcakla.
    O yüzden ben yağ deposunun kapağını hep papağan pense ile sıkıyordum..
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  6. MelihUlubilgen, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Murat TAŞ (23-12-2014)

 

 
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •