Yeni yılınız kutlu olsun...
11750 km deyim. Bahar başında 12.000 bakımı yaptıracağım...
Zincir bakımlarım dışında motorla ilgili bir bakım yapmadım.
Bakalım, filtreler ve yağ nasıl çıkacak..
Yeni yılınız kutlu olsun...
11750 km deyim. Bahar başında 12.000 bakımı yaptıracağım...
Zincir bakımlarım dışında motorla ilgili bir bakım yapmadım.
Bakalım, filtreler ve yağ nasıl çıkacak..
merhaba, uzun süredir forumları okuyorum ancak üyeligim yoktu. 2012 nc700x kullanıyorum. motosiklette akü problemi yaşıyor durumdayım.
akusepeti.com dan bosch akü aldım. almaz olaydım lanet olsun diyorum.
dün 20 gündür motor yürümemişti, aküyü sarj ettim tamamen doldu. kısa mesafe gidip geldim.
motosikleti durdurdum. bugün tekrar motora binmem gerekti ve çalısmıyor. akü bitmiş.. mars almadı malesef.
dün akü şarjı full görünüyordu ancak gidik durumda. calısırken 14 v gösteriyordu yani yeni ve güçlü bir akü. neden yapıyor olabilir acaba?
motorda sadece aküden direk akım alan ince çakmak soketi takılı. bunun dısında hiçbir eklenti yok. çakmak soketinde takılı usb şarj da yok..
sizce hiç ugrasmadan yuasa akü alıp bunu çöpe mi atmalıyım? daha 1 aylik akü ve dogrusu artık yola çıkmak için güvenmek mümkün degil. düşünün kampta sabah mars almadıgını..
asla güvenip almamak gerekiyordu bosch akü. yuasalar da mübarek neredeyse 500 lira...
birde sitesinde özellikle bosch akü sarj cihazıyla sarj edin baska sarj cihazları kullanmamalısınız sarj olmaz demiş. bunun gerçekligi varmıdır? yoksa ikinci bir ürün satıp öpelim stratejisimidir?
Konu cenkonerdi tarafından (04-01-2015 Saat 16:15 ) değiştirilmiştir.
Değerli kardeşim öncelikle aldığın yer ile iletişime geç ve size en yakın yetkili servisi öğren akünü kontrol etsinler, sorunun aküden kaynaklanıyorsa çözerler. Canını sıkma. Çöpe falan atma sonuçta milli servet. Servise faturanız ve varsa garanti belgesi ile gitmeli siniz. Saygılarımla.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Cenk Bey geçmiş olsun akünüzü bir yere atmayın. Bu akü problemleri kış aylarında çok normaldir. Normalde akülere garantiyi hikayeden veriyorlar, Uğur KOÇ ustam geçenlerde formda bahsetmişti. Her ay götürüp göstereceksin bakım parası vereceksin öylelikle garanti kapsamına alacaklar, yani yolmadığına garanti vermiyorlar. Durum böyleyken aküyü de yeni almışken eğer telefon ile görüşüp akü değiştirmeyi kabul ediyorlarsa akünü değiştir. Mümkünse jel akü al, amperi +- 2 amper oynasın fark etmez mühim olan yuvasına sığması. Geçenlerde benim akü de şarjı bitirdi ben şarjını yaptım taktım 5 gün çalıştırmadım yine aynı ama geceleri -7 , -8 civarına düşüyor (doğuda olma sebebi ile) sebebini çok araştırdım aküm ölmemiş. Soğuk yerlerde akünün içindeki plakalar fazla enerji tutamıyormuş en büyük sıkıntı sulu akülerde soğuk havaymış aküye mümkünse dışına köpük sarmak, sac yerine plastik kaba koymak gibi soğuktan esirgeyen hareketlerde bulunmakmış. Benim tedbirim ise redresörde tam şarj yaptıktan sonra akümü sıcak odama koyuyorum lazım olunca grenajlar sökük zaten takıp biniyorum sonra ertesi gün de geziyorum hafta içi pazartesi mesaiye başlayınca söküyorum odaya alıyorum bu şekilde kesinlikle bitmiyor. Eğer 3 -4 gün kalırsa zayıf marş basıyor, 5 gün kalırsa sadece kontak açıyor marş çeviremiyor.
Şimdi neden jel akü; daha geçen hafta, yaklaşık iki aydır yatan bir mz marka motosiklet vardı silindiri değişmişti ve aküsü de takılıydı jel aküydü. Ben de motosiklet toplanırken aküsünü gördüm turuncu renk 60 tl ye alınmış 12 volt 9 amper çin malı dandik tabir edilen bir aküydü. Dedim ki o akü bitmiştir isterseniz bir ölçüm yapın olmazsa yarım saat redresöre(akü şarj aleti) bağlayalım dedim. Sonra da biran aklıma şu geldi, akümü şarja koyduğum için grenajlar söküktü. Akü sağlam mı değil mi diye benim motosiklete bağladık kontağı açtım tek marşta aldı hava -2, -3 civarıydı. Benim aküm de bosch 12 volt 12 amper 100 tl lik akü, üstelik daha yazın alınmıştı.
Dediğim gibi 60 TL'lik jel akünün 2 ay yatmasından sonra o soğuk havada tek marş ile kendinden daha fazla ampere ihtiyacı olan bir akünün görevini görmesi ve üstelik marş gibi aküyü çok somuran bir sistemi çalıştırması beni oldukça şaşırttı. Araba akülerinde böyle bir sıkıntı yok ama motosiklet aküleri küçük ve ince olması vesilesiyle bu sorun maalesef yaşanıyor. Eğer motosikleti satmayacak ve kışın binecekseniz 60 tl lik dandik bir jel akü ile değiştirin. Ya da akünüz kalsın bir tane da dediğim o 60 tl lik aküden alın kışı jel akü ile geçirin yazın havalar ısınınca bosch akünüzü takarsınız. Dikkat : jel akü şarjı her şarj aleti ile olmamakta sulu aküler ise herhangi bir redresör ile şarj olmaktadır. Bu duruma da dikkat edin. Bunu şundan dolayı söyledim kışın olur da jel akü boşalırsa en azından suluyu şarj eder günü kurtarırsınız, ama jeli her aletle şarj edemezsiniz, bilginize..
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
çok sagolun, yarın arayacagım ama 1 günde önceki gün sarj edilmiş akü, 5 derece ısıda, kapalı garajda kendi kendine bitebilir mi? 20 saat gibi bir süre var ikisinin arasında.
http://www.akusepeti.com/Honda-NC-70...er,PR-329.html
akü linki bu arada.
melihulubilgen@hotmail.com
B RH +
0532 312 68 18
TAM KORUMA olmazsa olmaz.
Kavgada YUMRUK sayılmaz..
melihulubilgen@hotmail.com
B RH +
0532 312 68 18
TAM KORUMA olmazsa olmaz.
Kavgada YUMRUK sayılmaz..
Çakmaklığı söküp deneseniz.
Benim de aklıma çakmaklık geldi. Acaba direk akuye bağlıysa kontok kapalı iken de elektrik Çekme ihtimali olabilir mi?
EVEN EINSTEIN ASKED QUESTIONS