Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 8 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789 SonuncuSonuncu
71 den 80´e kadar. Toplam 90 Sayfa bulundu
  1. #71
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sadık SÖNMEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim hocam.



    Abi bende merak etmeye başladım şu diğer sebepleri. Neyse paylaşalım bana ders aleme de ibret olsun


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Kaşınmaaaa....Konu bitsin, konuşuruz.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  2. #72
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaşınmaaaa....Konu bitsin, konuşuruz.
    Tamam tamam sustum

    Bu arada gezi plan ve raporları bölümüne bir göz atın derim


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  3. Sadık SÖNMEZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (29-01-2015)

  4. #73
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Hocam ben soruyu yanlış anlamışım siz soru sorduğunuzda görsel bir şeyler koysaydınız bu yanlış anlaşılma olmazdı. Ben yukarıda resimdeki direk neyse kafamdaki tasvir de oydu. Soruya ona göre cevap vermiştim. Ozan Fidan Bey aydınlatma direği dedi , ben yanlış anladığımı düşünürken, Ersan hocam doğru anladığımı söyledi ama bu sefer de sizin cevaben verdiğiniz bana mantıksız geldi. Yani yolun içindeki direğin oraya dikilme sebebi ne olabilir ki dedim. Meğerse ben yanlış anlamışım soruyu. Erol Hocam siz de benim soruyu yanlış anladığımı verdiğim cevaptan anlıyor olmanız lazımdı ve beni uyarmalıydınız verdiğim cevaptan dolayı siz de beni uyarmadınız ama. Siz yine de soru sorarak bizlere bir şeyler kazandırmaya bakın hocam iyi gidiyor.
    Ali Şefim,

    Sana acilen teori eğitimi tavsiye ediyorum. Yanlış anlamalar gerçekten çok tehlikelidir ve biz bir şeyler anlatırken en çok bundan korkarız.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  5. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (01-02-2015)

  6. #74
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Arkadaşlar,

    Konuya az katılım var ama yine de devam edelim istiyorum.

    Birinci aşamanın güvenli bir yerde olmak olduğunu anladık. Erol Hocam da güzel bir örnekle, basit bilgilerin ne derece önemli sonuçları olduğunu gösterdi bize

    İkinci olarak ta bu güvenli olan yerin yol tutuşuna sahip olması gerektiğini öğrendik.

    Sıra son aşamada. Yukarıdaki ikisi var ise göüş avantajı için konumlaınırız. Sıra bunu konuşmaya geldi. Ne demek bu görüş avantajı?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. #75
    Enduroist Kadim Üye alperiynem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Alper İynem
    Üyelik tarihi
    29-03-2013
    Bulunduğu yer
    Safranbolu
    Mesajlar
    509
    Motosiklet
    R 1200 GSA & CRF 250 L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Olası tehlikeleri görebileceğimiz en uygun rota

  8. alperiynem, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (29-01-2015)

  9. #76
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı alperiynem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olası tehlikeleri görebileceğimiz en uygun rota
    Daha net, olaylara dayanan örnekler verebilir miyiz?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #77
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Görüş avantajı bana göre,

    sadece motosikletin lastiklerinin bastığı yolu değil. Çevresel olarak ilerleyeceğimiz yolun etrafında olan biteni de görebileceğimiz en geniş açıyı sağlayan nokta olmalıdır. Çünkü bilginin edinilebilmesi için en çok kullandığımız gözlerimizin gördüğü alandaki verilere ihtiyacımız var.

    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  11. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Arif Oral Unal (29-01-2015),Ersan ÖZYURT (29-01-2015)

  12. #78
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha net, olaylara dayanan örnekler verebilir miyiz?






    Biraz basit olacak ama ilk resimde ben şeridin ortasına yakın bir noktayı tercih ederim seyir için. Çünkü yolun etrafındaki ağaçlık alandan yola fırlama ihtimali olan hayvanat riskini azaltmak için.

    İkinci resimde de hızımı azaltır ve karşı şeride mümkün olan en uzak noktadan geçerim. Bu kadar keskin virajların ve uzun ağaçların olduğu bir noktada görüş çok zayıf olacağından birinci önceliğim güvenlik olduğundan bu resimde karşı şeritten deli gibi gelen ve şeridinden taşmış araçların olma ihtimaline karşılık görüşten önce güvenliği tercih ederim.

    Aslında bu sorunun cevabın uygun olduğunu düşündüğüm eğitim dokümanlarının içinde bir resim var ama şimdi onu buraya koymak iyice kopya olur

    Resimdeki görüntü şöyle; iki motosiklet geniş virajlı bir yolda bir kamyonu arkada takip ediyor. Ancak öndeki motor kamyona çok yakın olduğundan karşı şeridin müsait olduğunu göremiyor ve sollamak yerine takip etmek zorunda kalıyor. Arkadan gelen motor ise mesafesini koruduğu ve daha açık bir görüşe sahip olduğu için karşı şeridin müsait olduğunu görerek her ikisini de sollayıp yoluna önünde seyreden taşıt riskini geçerek devam ediyor.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  13. Sadık SÖNMEZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (29-01-2015)

  14. #79
    Enduroist Katılımcı Üye Ozan Fidan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ozan Fidan
    Üyelik tarihi
    02-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    117
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Özellikle şehir içinde dolmuş ve daha büyük araçların yanında, arkasında kalmamaya çalışıyorum. Yoğun trafikte zaten kısıtlı olan görüşü iyice azaltıyorlar. Daha kötüsü ne yapacakları kestirilemiyor.

    Ayrıca uygun olsa bile en solda ya da en sağda konumlanmak bana da çok güven vermiyor. Belki kendime güvenemiyorum, bilemiyorum. Bir tık içeride kalıyorum.

  15. Ozan Fidan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (29-01-2015)

  16. #80
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sadık SÖNMEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster






    Biraz basit olacak ama ilk resimde ben şeridin ortasına yakın bir noktayı tercih ederim seyir için. Çünkü yolun etrafındaki ağaçlık alandan yola fırlama ihtimali olan hayvanat riskini azaltmak için.

    İkinci resimde de hızımı azaltır ve karşı şeride mümkün olan en uzak noktadan geçerim. Bu kadar keskin virajların ve uzun ağaçların olduğu bir noktada görüş çok zayıf olacağından birinci önceliğim güvenlik olduğundan bu resimde karşı şeritten deli gibi gelen ve şeridinden taşmış araçların olma ihtimaline karşılık görüşten önce güvenliği tercih ederim.

    Aslında bu sorunun cevabın uygun olduğunu düşündüğüm eğitim dokümanlarının içinde bir resim var ama şimdi onu buraya koymak iyice kopya olur

    Resimdeki görüntü şöyle; iki motosiklet geniş virajlı bir yolda bir kamyonu arkada takip ediyor. Ancak öndeki motor kamyona çok yakın olduğundan karşı şeridin müsait olduğunu göremiyor ve sollamak yerine takip etmek zorunda kalıyor. Arkadan gelen motor ise mesafesini koruduğu ve daha açık bir görüşe sahip olduğu için karşı şeridin müsait olduğunu görerek her ikisini de sollayıp yoluna önünde seyreden taşıt riskini geçerek devam ediyor.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    İkinci resim için yer doğru ama nedeni doğru mu çok emin olamadım ne yalan söyleyeyim. Sol viraj olduğu için doğru olmuş. Ya sağ viraj olsaydı? Yine karşıdan gelenden kaçınmak için en sağda mı olurduk? Yoksa karşıdan geleni en erken görebilecek konum olan orta cizgiye yakın olacak şekilde, kendi şeridimizin sol tarafını mı tercih ederdik?

    Güvenlik zor bir karardır. Bir güvenlik sorunu ihtimali var ise ben bir an önce var olup olmadığını öğrenmek isterim. Gerçekten güvenlik tehdidi oradaysa, zaten göreceğimi gördüm, gormek için o konuma gelmiştim. Riskin, tehdidin olduğunu gördüğüm zaman o konum, görüş (bilgi) vazifesini yerine getirmiş demektir. Artık tespit ettiğim tehdidi de sürüş planına katarak yeni bir konum seçmeliyim.

    Yazıyla anlatmak ne zor yahu....
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

 

 
Sayfa 8 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •