Ersan ÖZYURT (29-01-2015)
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Ali KORKMAZ (01-02-2015)
Arkadaşlar,
Konuya az katılım var ama yine de devam edelim istiyorum.
Birinci aşamanın güvenli bir yerde olmak olduğunu anladık. Erol Hocam da güzel bir örnekle, basit bilgilerin ne derece önemli sonuçları olduğunu gösterdi bize
İkinci olarak ta bu güvenli olan yerin yol tutuşuna sahip olması gerektiğini öğrendik.
Sıra son aşamada. Yukarıdaki ikisi var ise göüş avantajı için konumlaınırız. Sıra bunu konuşmaya geldi. Ne demek bu görüş avantajı?
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Olası tehlikeleri görebileceğimiz en uygun rota
Ersan ÖZYURT (29-01-2015)
Görüş avantajı bana göre,
sadece motosikletin lastiklerinin bastığı yolu değil. Çevresel olarak ilerleyeceğimiz yolun etrafında olan biteni de görebileceğimiz en geniş açıyı sağlayan nokta olmalıdır. Çünkü bilginin edinilebilmesi için en çok kullandığımız gözlerimizin gördüğü alandaki verilere ihtiyacımız var.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.
Arif Oral Unal (29-01-2015),Ersan ÖZYURT (29-01-2015)
Biraz basit olacak ama ilk resimde ben şeridin ortasına yakın bir noktayı tercih ederim seyir için. Çünkü yolun etrafındaki ağaçlık alandan yola fırlama ihtimali olan hayvanat riskini azaltmak için.
İkinci resimde de hızımı azaltır ve karşı şeride mümkün olan en uzak noktadan geçerim. Bu kadar keskin virajların ve uzun ağaçların olduğu bir noktada görüş çok zayıf olacağından birinci önceliğim güvenlik olduğundan bu resimde karşı şeritten deli gibi gelen ve şeridinden taşmış araçların olma ihtimaline karşılık görüşten önce güvenliği tercih ederim.
Aslında bu sorunun cevabın uygun olduğunu düşündüğüm eğitim dokümanlarının içinde bir resim var ama şimdi onu buraya koymak iyice kopya olur
Resimdeki görüntü şöyle; iki motosiklet geniş virajlı bir yolda bir kamyonu arkada takip ediyor. Ancak öndeki motor kamyona çok yakın olduğundan karşı şeridin müsait olduğunu göremiyor ve sollamak yerine takip etmek zorunda kalıyor. Arkadan gelen motor ise mesafesini koruduğu ve daha açık bir görüşe sahip olduğu için karşı şeridin müsait olduğunu görerek her ikisini de sollayıp yoluna önünde seyreden taşıt riskini geçerek devam ediyor.
"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.
Ersan ÖZYURT (29-01-2015)
Özellikle şehir içinde dolmuş ve daha büyük araçların yanında, arkasında kalmamaya çalışıyorum. Yoğun trafikte zaten kısıtlı olan görüşü iyice azaltıyorlar. Daha kötüsü ne yapacakları kestirilemiyor.
Ayrıca uygun olsa bile en solda ya da en sağda konumlanmak bana da çok güven vermiyor. Belki kendime güvenemiyorum, bilemiyorum. Bir tık içeride kalıyorum.
Ersan ÖZYURT (29-01-2015)
İkinci resim için yer doğru ama nedeni doğru mu çok emin olamadım ne yalan söyleyeyim. Sol viraj olduğu için doğru olmuş. Ya sağ viraj olsaydı? Yine karşıdan gelenden kaçınmak için en sağda mı olurduk? Yoksa karşıdan geleni en erken görebilecek konum olan orta cizgiye yakın olacak şekilde, kendi şeridimizin sol tarafını mı tercih ederdik?
Güvenlik zor bir karardır. Bir güvenlik sorunu ihtimali var ise ben bir an önce var olup olmadığını öğrenmek isterim. Gerçekten güvenlik tehdidi oradaysa, zaten göreceğimi gördüm, gormek için o konuma gelmiştim. Riskin, tehdidin olduğunu gördüğüm zaman o konum, görüş (bilgi) vazifesini yerine getirmiş demektir. Artık tespit ettiğim tehdidi de sürüş planına katarak yeni bir konum seçmeliyim.
Yazıyla anlatmak ne zor yahu....
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475