Türkiyede buna filtreleme deniliyor. Burada hatalı bazı durumlar var, onları çıkarmaya çalışalım, okurken size ters gelen yerler neresidir? Atış serbest
Türkiyede buna filtreleme deniliyor. Burada hatalı bazı durumlar var, onları çıkarmaya çalışalım, okurken size ters gelen yerler neresidir? Atış serbest
Isim konusunda cok dusundum; en egitimsiz kisiye aralardan gitme diye anlatilabilecegini dusundum. Yanlis yerler olabilir. ben henuz egitim konusunda cok yeni sayilirim. o yuzden her sekilde elestiri tenkit ve kutlamaya acigim bir de bundan daha kapsamli highway patrolun bir yonergesi vardi. ona da bi el atmayi dusunuyorum. Bu arada bu isin turkiyede "yasal" olmadigini tekrar hatirlatalim.
Konu ahmet gül tarafından (07-11-2014 Saat 10:40 ) değiştirilmiştir.
ahmet gül (08-11-2014)
ABD'de California haricindeki tüm eyaletlerde lane splitting (şerit paylaşma) kanunen yasaktır. Motosiklet kullanıcıları arasında bunun diğer eyaletlede de serbest bırakılması konusunda tartışmalar var. Kimileri buna karşı çıkarken (emniyet gerekçeleri) kimileri de bunun California'da olduğu şekilde option olarak (yani motorcunun tercihine bırakılarak) diğer eyaletlerin kanunlarında da olması gerektiğini savunuyorlar. Ancak tabi orada kanun motosikleti bir araç olarak tanıyıp tüm şerit genişliğini tek başına kullanma hakkını korurken bizde 4+ tekerliler motorun olduğu şeridi aslında kendilerine ait görürler. Türkiye'de aradan geçen motorcuya ceza yazıldı mı ben şahsen duymadım ama Virginia'da bunu yaparsan (polis de seni görürse) cezayı yersin. Öte yandanbir araç sizi şeridinizde sıkıştırırsa bunu cezası çok daha ağırdır. Türkiye'de trafikte motoru sıkıştırıp şeritten attı diye ceza yiyen araç sürücüsü....
Bir tezat da; ABD'de ekseriyetle şeritler bizdeki gibi mümkün olan en dar konseptine göre yapılmıyor, yollar için önceden yer bol ayrıldığı için şeritler gayet geniş ve aralardan geçmek daha da kolay... ama yasak. Bir de ABD'de en yaygın olarak binilen motorları üreten HD bir (belki 2) model haricinde su soğutmalı motor üretmiyor. Lane splitting'i savunan motocuların bir iddiası da trafikte hava soğutmalı motorlarla beklemenin getirdiği olumsuzluklar üzerine kurulmuş durumda.
Trafikte aralardan geçmeden yol almak zor o nedenle bu açıdan ben şahsen Türkiye'de olmaktan memnunum. Sabah-akşam Ankara trafiğinde arabayla 40-45 dak.lık yolum var motorla çıkınca maksimum 25-30 dakikada varabiliyorum. Araba gibi gitmeyi denedim, 40-45 dakika sürdü ve diğer sürücülerin senin aralardan geçmeni normal karşıladıklarını gözlemledim, geçmeyip araba gibi bekleyince ezmeye temayül ediyorlar.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Türkiye şartlarında bu şekilde şerit aralarından gidenler bana göre çok şanslı kişiler diyorum. Maalesef ülkemizde motosiklet henüz hazmedilemediği için kendi şeridimizde bile bizi durdurmazken şerit arasında gitmek hem bizi araçların yanında serseri motorcu yapacak hem de itin birisi tarafından hazmedilemeyip kazaya itileceğiz. Motosiklete karşı yapılan yanlışlara yüksek ceza ile kesin kurallar konsa ve bu oturmuş olsa belki, ama daha kanunumuzun bile motosikleti tanımadığı ülkemiz için yapılacak bir hareket değil. Ben şahsen asla yapmazdım.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
İstanbul'da sürekli kullandığım yaklaşık 10 km'lik yolu (Küçükçekmece - Avcılar) eğer bir araba gibi şeridimde gidersem trafikte 1 saat sürüyor. Emniyet şeridinde yeterli genişlik varsa (genellikle dar oluyor) 45 dk civarı. Eğer şerit aralarını da kullanırsam 30 dk'nın da altında düşüyor bu süre.
Kişinin eğitimine, yolu okuyabilmesine, motorunun ve kendisinin sınırlarını iyi bilmesine, motorunun gücünü iyi bilmesine bağlı olarak yapılabilir diye düşünüyorum.
Şahsen İstanbul gibi bir yerde şerit aralarından geçmek her ne kadar tehlikeli olarak düşünülse de, emniyet şeridinde yeterli genişlik olmadığı zaman ben de şerit aralarından geçiyorum.
Başka türlü bir alternatif de göremiyorum açıkçası...
If youre not failing every now and again, its a sign that youre not trying anything very innovative."
Woody Allen
Istanbulda yasamayan arkadaslar filtreleme nedir hayal bile edemezler. Motosikletini ulasim araci olarak kullanip da istanbulda aralardan gitmiyorum diyen biri de cikmayacaktir sanirim.
ABD de mevzu alevlenmis bir sekilde devam ediyor. En son Washington eyaletinde tam da kaliforniyadakine benzer bir yasa hazirlanmisken sacma sapan bir sekilde motosikleti en sol seridin solundan gidebilegi belirtilmis.
Yazinizda belirtmemissiniz ama filtrelemeyi savunanlarun en buyuk argumani arac suruculerinin motosikletleri fark etmeyip arkadan carpmalari. Yavas yavas otursun bakalim biz de izlemeye devam edelim.
Bu arada sikisik trafikte motosikletle araba gibi davranmak asiri tehlikeli Yasayarak her gun goruyoruz maalesef
https://www.youtube.com/watch?v=DCdBP2oUROk kıl payı kurtulanlar lane splitting .. Turkiyede iki aracın arasında lane yapmak çok çok riskli .. görünürlüğü çok arttırmak gerek .. bana birkaç sene önce motorize ekipler çarpmıştı arkadan hep bu lane splitt yüzünden .. tabi benim yoldaki özgüvenim sizlerinki ile kıyas etmez .. ben sadece bu iki aracın arasından geçerken ne yapacağı belli olmayan sürücüler yüzünden kornaya basıp el işareti yaparak geçiyorum diyorum oda beni farkettikten sonra geçiyorum .. aksi halde uyuyanmı dersin , yoldaki çukurdan kaçanmı dersin .. bir sürü dertli insan var yollarda .. ayrıca bir şey daha paylaşmak isterim şayet arada emniyet şeridi kullanıyor iseniz mümkün olduğunca en sağda kalmaya ve güvenlik balonu oluşturmaya çalışın.. çok fazla sürücü görüyorum emniyette giden ve solundaki araçla arasında bir kol mesafesi kadar aralık bırakarak seyrediyor .. benim skuter kullandığım zamanlarımda emniyet şeridinden giderken ani trafiğin durmasıyla önümde solumda seyreden aracın biranda sağ emniyet şeridine kırmasıyla motorumun solunu şöyle tatlı bi yalayıp geçmesini asla unutumam . o gün bu gündür güvenlik balonu yoksa ben orda yokum derim hep ...
Konu Emre Eyup tarafından (13-07-2015 Saat 14:49 ) değiştirilmiştir.
Dikkatli olmak gerek işte her zaman sonuç olarak 3:0 yeniğiz bu Arkadaşlara ona göre kullanmak gerek hiç bir şey keyfimizden canımızdan önemli değil bir çok araştırmaya göre araç içinde Karşıdan gelen side case li motorların beyin Tarafından büyük bir araç gibi algılandığı, araç içindeki şöförlerin gaz pedalına asılmayı bırakmaya çalıştığı belirtilmiştir.. Gerisi Allah'a emanet ..