Ha bu arada ön amortisör fabrika ayarı en üstün bir tık aşağısı.
Eğer 2 tık aşağı alırsan dar manevralarda çok fark yaratıyor.
Ha bu arada ön amortisör fabrika ayarı en üstün bir tık aşağısı.
Eğer 2 tık aşağı alırsan dar manevralarda çok fark yaratıyor.
Çok işime yarayacağını düşündüğüm bir blog sayfası buldum. şanzıman ve balata değişimiyle ilgili çok değerli bilgiler var. merak ettiğim bu işlem bu kadar hassas ve bilimsel mi olmalı? Otomobil kavrama sistemi ile neredeyse aynı olduğu için merak etmeden edemiyorum. sanayideki ustalar veya yetkili servisler de bu kadar hassas davranıyorlar mı?
Bir de hareketli parçalara sürülen STABURAGS NBU 30 PTM yerine ısıya dayanıklı gres kullanabilir miyim?
bahsettiğim link:
http://nurettinozcan.blogspot.com.tr...bakm-2010.html
Sağlıcakla.
Konu BarışÇELİK tarafından (20-05-2015 Saat 10:51 ) değiştirilmiştir.
Hocam dışarıdayım.
Bilgs başına geçince ayrıntılı yazarım.
O bloğu ben de okumuştum.
Çok güzel anlatmış abimiz.
Açıkçası ben benim motora yapılan işlemleri fırsat buldukça sadece izledim. Hani elim pek iş tutmaz.
O yüzden çok teknik olarak bilgim yok. Sadece gözlemciyim.
Ben şanzıman rulmanları ve debriyaj balatasını değiştirdikten sonra ses filan kalmadı.
Bizim şanzımanlar problemli değil.
Sadece fazla sesli.
Bildiğim R80 ile aynı şanzıman.
Ha bulursan 97 ile değiştir tabii.
Dün artçılı 300 km lik ve çok sıcakta bir yolculuk yaptım.
Hatta devir filan olarak da zorladım motoru.
Gerçekten muhteşem ötesiydi.
Çok güzel bir gezi oldu benim için.
İyi ki satmamışım motoru dedim yine.
İnş sen de tez zamanda çıkarsın yollara.
![]()
Ahmet Abi sorun sadece sesi ise salla gitsin. Ben o sesi çok sevdim. Bir de debriyaja bastığımda kamyonlar gibi ötse tadından yenmeyecek.Bu motor zaten bildiğin kamyon.
Motorla ilgili planlarımı biraz aksattım. Oğlumun doğumuna 2 ay kaldı. Kontroller sıklaştı. İş ve hastane arasında koşuşturuyorum. Bunun yanında bir de göç planım var.
1-2 aya kadar İstanbul'daki iş hayatımı sonlandırıp memleketime yerleşeceğim. Bu kalan sürede motorun majör eksikliklerini giderip motoru binerek götürmeyi planlıyorum.
Bu arada şanzıman ve diferansiyele uyumlu yağ aramaktaydım.
http://www.turkoilmarket.com/Lubco-H...L,PR-3841.html
İnternette bunu buldum. Özellikle sarı metallere zarar vermez ibaresi gönlümü fethetti.
http://www.turkoilmarket.com/Castrol...tre,PR-58.html
Yağ olarak da bunu almayı planlıyorum.
Sağlıcakla
Konu BarışÇELİK tarafından (21-05-2015 Saat 00:33 ) değiştirilmiştir. Sebep: ekleme
ahmet f senel (20-05-2015)
Merhabalar,
Dün gözümü kararttım ve kredi kartımı elime aldım. Aşağıda aldıklarım ve fiyatlarını sıralıyorum:
* Debriyaj balatası Lucas-TRW - 170 TL
* Krank keçesi Orijinal -65 TL
* Şanzıman ve Dif. için yağ Lubco Hipenol SAE 90 3 L - 29 TL
* Motor Yağı Castrol GTX 20W-50 4 Litre - 50 TL
* Yüksek ısıya dayanıklı gres Lithium Premium - Yüksek Isıya Dayanıklı Gres - 900 gr - 30 TL
* Tork Anahtarı 19-110 NM - 150 TL (Bulabildiğim en geniş aralık buydu)
Tek eksiğim yağ filtresi. Onu da almamamın sebebi bendeki yağ filtre anahtarının kement şeklide olduğu için filtrenin olduğu yere giremiyor olması. Özel bir anahtar gerekli lakin ebat ve fiyat sorunsalı düşündürüyor. Alternatif olarak aşağıdaki anahtarı düşünüyorum. Ancak girer mi emin olamadım.
http://urun.gittigidiyor.com/yapi-ma...leti-163682247
Ya da bulabilirsem K&N marka KN-163 filtre alıcam lokmayla sıkılabilen tek filtre bu.
Malzemeler elime ulaşınca çalışmalara başlayacağım.
sağlıcakla.
Yukarıda yazdığıma istinaden şunu da eleyeyim;
Mann MW 712 tip filtrenin çağı 76 mm imiş. Ben de Rico'nun bu ölçüdeki filtre sökme aparatını 25 liraya satın aldım.
http://www.hirdavatcesitleri.com/Ric...4,PR-9053.html
Üst üste yazdığım için biraz blog sayfasına benzedi burası
Sağlıcakla.
biz perşembe pazarından almıştık ama bi arkadaşa verdim geri gelmedi takım olarak almıştım.
şöyle bişeydi
açmak için bak bu siteye bak istersen
http://www.adnhirdavat.com/Malzemele...g_filtre_sokme
Konu cemkucuk tarafından (22-05-2015 Saat 16:17 ) değiştirilmiştir.
KILIBIKRAYDIR
Şimdilik takıma ihtiyacım yok abi. Zaten filtre bu kadar derinde olmasaydı kement şeklindeki sıkıştırmalı anahtarı kullanıyordum.
Sağlıcakla.
Uğur usta daha iyi bilir ama debriyaj sachs olsa daha iyi olurdu sanki. ?
UĞUR KOÇ (23-05-2015)
BARIŞ KOLAY GELSİN:
-lucas balata orjinale göre yanlış hatırlamıyorsam 0.4 mm daha ince idi.hiç kullanmadım bu yüzden.
-üç ayaklı filitre anahtarı hiç bir işe yaramaz.ben dedecemin resimlediği filiitre anahtar takım çantası var.
-şanzıman ve diferansieliçindecastroltercih etmeliydin.-motor yağın yarı sentetik olsayda çokdaha güzel olurdu bu yağla 2 binkm den sonra sübap şakırdaması duymaya başlıyacaksın.sübap ayarlarının bozulduğunu sanacaksın aksine tamamiyle yağdan kaynaklı olacak eğer şimdi bir ses yok ise tabi.
-tork anahtarında M8 ve üzeri kalınlıklardaki civatalara uygun M6 civataların max tork değeri 12 dir.
-diğer yandan sezon itibari ile çokyoğunum net e girme vaktim ancak bu saatlerde oluyor.konulara geç döndüğüm için hepinizden özür dilerim.
saygılar.
Motosenkron İçerenköy
Özel BMW Motosiklet Servisi
0531 781 03 69 - 0216 469 28 04
www.bmwmotosikletservisi.com
Arif Oral Unal (23-05-2015)