Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 SonuncuSonuncu
41 den 50´e kadar. Toplam 90 Sayfa bulundu

Konu: BMW R1100 GS

  1. #41
    Enduroist Kıdemli Üye BarışÇELİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Çelik
    Üyelik tarihi
    20-04-2013
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Gebze
    Mesajlar
    322
    Motosiklet
    R 1100 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı UĞUR KOÇ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BARIŞ KOLAY GELSİN:
    -lucas balata orjinale göre yanlış hatırlamıyorsam 0.4 mm daha ince idi.hiç kullanmadım bu yüzden.
    -üç ayaklı filitre anahtarı hiç bir işe yaramaz.ben dedecemin resimlediği filiitre anahtar takım çantası var.
    -şanzıman ve diferansieliçindecastroltercih etmeliydin.-motor yağın yarı sentetik olsayda çokdaha güzel olurdu bu yağla 2 binkm den sonra sübap şakırdaması duymaya başlıyacaksın.sübap ayarlarının bozulduğunu sanacaksın aksine tamamiyle yağdan kaynaklı olacak eğer şimdi bir ses yok ise tabi.
    -tork anahtarında M8 ve üzeri kalınlıklardaki civatalara uygun M6 civataların max tork değeri 12 dir.
    -diğer yandan sezon itibari ile çokyoğunum net e girme vaktim ancak bu saatlerde oluyor.konulara geç döndüğüm için hepinizden özür dilerim.

    saygılar.
    Uğur Abi Selam,

    - Üç ayaklı filtre anahtarını almadım. Mann MW 712 ye uygun boyutta sökme aparatını aldım.

    - Yağları BMW Boxer forumdaki tavsiyelere istinaden aldım. (SAE 90 ve GL 5 şartlarını karşılıyor.) Bu arada motorda şu anda her hangi bir şakırdama yok. Zaten yağ uygun fiyatlıydı. Hoşuma gitmese değiştiririm. Aslında Licoil'in bayliğini de aldık ama uygun yağı orda bulamadım.

    - Tork anahtarını, sökeceğim parçaların sıkma tork değerlerini dikkate alarak sipariş ettim. Bir tek Debriyaj baskı setinin vidaları (18 NM) ile yağ filtresine yetmiyor . Önümüzdeki ay bir adet de 6-30 NM lik bir tork anahtarı daha alacağım.

    - Balatanın kalınlığını gelince ölçeceğim. " Lucas'ın kataloğunu indirip kontrol ettim; kalınlık 5,65 mm olarak görünüyor. "

    Sağlıcakla.
    Konu BarışÇELİK tarafından (23-05-2015 Saat 01:46 ) değiştirilmiştir. Sebep: balata kalınlığını ekledim.

  2. #42
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Şimdi uğur hocam bizim 1100 lerde yarı sentetik yağ mı kullanmalıyız?

  3. #43
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ahmet f senel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi uğur hocam bizim 1100 lerde yarı sentetik yağ mı kullanmalıyız?
    Abi eskiden sentetik teknolojili yağ yoktu.dolayisiyle her 3 bin km de bir yaģ degisim gerekiyordu minrral yağlarda.boxer zaten yağ eksiltir yağ da eski teknoloji mineral olunca daha çok eksiltip daja hızlı inceliyor.
    tabsiyem 2009 modele kadar yarı sentetik 20/50 yağ kullanımıdır bütün boxer ler için.2010 ve yukarisi 15/50 dir.eksiltme azalır yağ ömrü uzun olur motor ömrude paralel.
    Motosenkron İçerenköy
    Özel BMW Motosiklet Servisi
    0531 781 03 69 - 0216 469 28 04
    www.bmwmotosikletservisi.com

  4. #44
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Sağol bilgi için hocam.
    Bir de marka deseydin daha güzel olurdu😁

  5. #45
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ahmet f senel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağol bilgi için hocam.
    Bir de marka deseydin daha güzel olurdu��
    biz fransız üretimi IPONE veya yan kuruluşu MOTUL kullanıyoruz. zaten bildiğim kadarı ile diğer yağlarda castrol mobil repsol vs de 20/50 de sentetik yağ türkiyeye gelmiyo.adanada agip marka olabilir bilemiyorum kıbrıs ta kullanılan bir markadır agip.aslı ingiliz.
    Motosenkron İçerenköy
    Özel BMW Motosiklet Servisi
    0531 781 03 69 - 0216 469 28 04
    www.bmwmotosikletservisi.com

  6. #46
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    BARIŞ,tork olayında dikkatli ol, debriyajda 18 nm birtork değeri olan civata yok. M6 civatanın uzunluğu ne olursa olsun max tork değeri 12 nm dir.M8 civatalarınki max 25 nm dir.civata kalınlığına ve kullanılan yeregöre değer değişir.yağ filitreside 18 nm değil.

    demedi deme.

    sanıyorum 5.65 mm kalınlığındakilucas balata seni memnun etmeyecek,heleki üzerinden çıkan balatada yan öncekideğişimde yan sanayii kullanıldıysa,malesef baskıyıdabozmuş olma ihtimali yüksek.6.2 mm olması gerekiyordu yanılmıyorsam,lukas yüksek ihtimal üzerinden çıkanla aynı kalınlıkta olacak.yan sanayi çakma tabir edilen balatalar 6.7 mm olur,bu yüzdende fazla kalın olduğundan ayırmada sıkıntı yaratır baskıyı balatadan önce bitirir,umarım astarı yüzünden pahalıya gelecek bir işe bulaşmamış olursun.
    kolay gelsin.
    Konu UĞUR KOÇ tarafından (24-05-2015 Saat 03:19 ) değiştirilmiştir.
    Motosenkron İçerenköy
    Özel BMW Motosiklet Servisi
    0531 781 03 69 - 0216 469 28 04
    www.bmwmotosikletservisi.com

  7. #47
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Demedi deme yani.

  8. #48
    Enduroist Kıdemli Üye BarışÇELİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Çelik
    Üyelik tarihi
    20-04-2013
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Gebze
    Mesajlar
    322
    Motosiklet
    R 1100 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı UĞUR KOÇ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BARIŞ,tork olayında dikkatli ol, debriyajda 18 nm birtork değeri olan civata yok. M6 civatanın uzunluğu ne olursa olsun max tork değeri 12 nm dir.M8 civatalarınki max 25 nm dir.civata kalınlığına ve kullanılan yeregöre değer değişir.yağ filitreside 18 nm değil.

    demedi deme.

    sanıyorum 5.65 mm kalınlığındakilucas balata seni memnun etmeyecek,heleki üzerinden çıkan balatada yan öncekideğişimde yan sanayii kullanıldıysa,malesef baskıyıdabozmuş olma ihtimali yüksek.6.2 mm olması gerekiyordu yanılmıyorsam,lukas yüksek ihtimal üzerinden çıkanla aynı kalınlıkta olacak.yan sanayi çakma tabir edilen balatalar 6.7 mm olur,bu yüzdende fazla kalın olduğundan ayırmada sıkıntı yaratır baskıyı balatadan önce bitirir,umarım astarı yüzünden pahalıya gelecek bir işe bulaşmamış olursun.
    kolay gelsin.
    Elimdeki tamir kılavuzunda yazan değerleri yazdım. Filtre için herhangi bir değer belirtmemiştim. Üzerinden başka bir marka balata çıktı. Çıkan balata yer yer 4,5 mm den daha inceydi. Balata ortalama işlemini değişik bir metodla yaptım ve motoru topladım. Debriyajı manetini bahsedilen 12-7 mm ayarlarına göre ayarladım. Ayırmada kavramada gidişatta bir sıkıntı yok. Tek yaptığım hata; Krank keçesini değiştirirken ölçülerine bakmayı ihmal edişim. 85x65x7 yerine 83x65x7 takmışım. Balata değiştirme heyecanıyla bunu kontrol etmeyi atlamışım. Balata yağa bulanmasın diye motoru test haricinde kullanmadım. Yeni keçeyi alınca tekrar açacağım. Özetle çok korktuğum gibi olmadı. Sadece liftim olmadığı için yerlerde yuvarlanmam ve kafamı 5-10 defa kuyruğa çarpmam gerekti.

    Referans aldığım tamir kılavuzundaki ilgili sayfa ;





    Sağlıcakla.

  9. BarışÇELİK, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Furkan Çelebi (25-05-2015)

  10. #49
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Eline sağlık usta.

  11. #50
    Enduroist Kıdemli Üye BarışÇELİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Çelik
    Üyelik tarihi
    20-04-2013
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Gebze
    Mesajlar
    322
    Motosiklet
    R 1100 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Teşekkür ederim abi.

    geçtiğimiz hafta sonu yaptığım operasyondan birkaç resim eklemek istiyorum;

    Debriyaj paketini sökmeden önce işaretledim. Zor da olsa balatanın markası seçilebiliyor.



    Eski balata ve yeni balata



    Yeni ve Eski balata kalınlıkları



    Şanzıman giriş mili (priz direk) her hangi bir deformasyon yok.





    ikinci operasyonda daha detaylı foto çekip eklemeyi planlıyorum.

    Sağlıcakla.

 

 
Sayfa 5 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •