Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 69 Toplam 113 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 195965666768697071727379 ... SonuncuSonuncu
681 den 690´e kadar. Toplam 1129 Sayfa bulundu

Konu: BMW F650 GS

  1. #681
    Enduroist Kadim Üye halil işvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Halil İŞVARLAR
    Üyelik tarihi
    25-03-2013
    Bulunduğu yer
    Istanbul-Sakarya
    Mesajlar
    417
    Motosiklet
    Tracer 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Geçmişi bilindik motor sahibi olmak güzel şey. Ben 7 sene yatan motor aldığım için herşeyini değişmek zorunda kaldım.

    Motorun uzun yolda daha rahat gitmesi için 17 ön dişli almıştım 2-3 ay önce. Geçen haftalarda takabildim. Yaklaşık 500 devir düştü motor, yani 4200 civarı 100 yaparken şimdi 3700 civarında yapıyor.
    Yakıt tüketim değerlerim

    Tek kişi sakin sürüş ortalama hız 80 3.3 lt
    Artçılı 3 çanta sakin sürüş ort hız 80 3.8 lt (Dağ virajları iniş çıkışlı)
    Artçılı sadece topcase ort hız 120 4.4 lt

    Uzun yolda ortalama yarım litre yakıt düştü, çekişte %20 kadar bir kayıp hissediyorum ancak uzayan devir aralığı ile sürüşüm çok daha keyifli oldu.
    Sakin süren birisi olduğum için epey mutlu etti bu değişiklik ancak araziye giren yada sert sürenler için önermeyeceğim bir değişiklik.
    Bu arada 20 bin km kullanılan ön dişli ile yenisi arasında en ufak fark olmaması beni sevindirdi. Sakin sürmenin sonucu sanırım.

  2. halil işvarlar güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (18-05-2015),MelihUlubilgen (26-05-2015)

  3. #682
    Enduroist Üye zafer cakmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    zafer cakmak
    Üyelik tarihi
    03-03-2015
    Bulunduğu yer
    izmir
    Mesajlar
    4
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı halil işvarlar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun uzun yolda daha rahat gitmesi için 17 ön dişli almıştım 2-3 ay önce. Geçen haftalarda takabildim. Yaklaşık 500 devir düştü motor, yani 4200 civarı 100 yaparken şimdi 3700 civarında yapıyor.
    Devirin dusmesi uzun yolda titresimi degistirdi mi? Otobanda kullanip da artcili 110+ hizlarda gittigimde titresimi oldukca hissediyorum.

  4. #683
    Enduroist Kadim Üye halil işvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Halil İŞVARLAR
    Üyelik tarihi
    25-03-2013
    Bulunduğu yer
    Istanbul-Sakarya
    Mesajlar
    417
    Motosiklet
    Tracer 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı zafer cakmak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Devirin dusmesi uzun yolda titresimi degistirdi mi? Otobanda kullanip da artcili 110+ hizlarda gittigimde titresimi oldukca hissediyorum.
    Devir düştüğü için önceden 110 ile giderken titreşim belirgin iken şimdi değil ancak 120 den sonra yine aynı. Sonuçta motor aynı
    Benim için önemli olan 90-110 bandında daha rahat ve titreşimsiz sürebilmekti. Bunu yeni dişli ile çok daha iyi yapabiliyorum.

  5. #684
    Enduroist Kadim Üye halil işvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Halil İŞVARLAR
    Üyelik tarihi
    25-03-2013
    Bulunduğu yer
    Istanbul-Sakarya
    Mesajlar
    417
    Motosiklet
    Tracer 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Yayalar ve araçlar tarafından daha çok farkedilebilirlik ve bir ton daha güzel bir ses elde etmek amaçlı şu ufak operasyon hakkındaki düşünceleriniz nelerdir ?




    ,


  6. #685
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı halil işvarlar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Geçmişi bilindik motor sahibi olmak güzel şey. Ben 7 sene yatan motor aldığım için herşeyini değişmek zorunda kaldım.

    Motorun uzun yolda daha rahat gitmesi için 17 ön dişli almıştım 2-3 ay önce. Geçen haftalarda takabildim. Yaklaşık 500 devir düştü motor, yani 4200 civarı 100 yaparken şimdi 3700 civarında yapıyor.
    Yakıt tüketim değerlerim

    Tek kişi sakin sürüş ortalama hız 80 3.3 lt
    Artçılı 3 çanta sakin sürüş ort hız 80 3.8 lt (Dağ virajları iniş çıkışlı)
    Artçılı sadece topcase ort hız 120 4.4 lt

    Uzun yolda ortalama yarım litre yakıt düştü, çekişte %20 kadar bir kayıp hissediyorum ancak uzayan devir aralığı ile sürüşüm çok daha keyifli oldu.
    Sakin süren birisi olduğum için epey mutlu etti bu değişiklik ancak araziye giren yada sert sürenler için önermeyeceğim bir değişiklik.
    Bu arada 20 bin km kullanılan ön dişli ile yenisi arasında en ufak fark olmaması beni sevindirdi. Sakin sürmenin sonucu sanırım.
    Sadece kalkış hızın (hızlanman) azalır o kadar..Ha birde top speed'in artar..
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  7. MelihUlubilgen, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Emir ÇELTEK (22-05-2015)

  8. #686
    Enduroist Kıdemli Üye ilkersahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    M. İlker Şahin
    Üyelik tarihi
    06-02-2015
    Bulunduğu yer
    Antalya
    Mesajlar
    288
    Motosiklet
    S1000 XR
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı halil işvarlar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Gidon işi için çok çabaladım bugün herşeyi bitti ancak ön fren hidrolik hortumu tam sağa dönüşte çok geriliyor. Belki kopmaz ama çok geriliyor, bu riski alamam.
    Burdan çıkarılacak sonuç bu motora fren hortumu uzatması yapmadan gidon yükseltmek veya geri çekmek mümkün değil. Ben 3 cm yükseltme ayrıca 3cm yükseltme ve gerçi çekme olmak üzere
    2 çeşit yaptım ancak ikisinde de hortum riskli şekilde gerildi.
    Buralarda da motosiklete uygun fren hortumu yaptırmak mümkün değil. Bu yüzden hazırladığım yükselticiyi eve koydum, istanbula gelince yeni hortum yaptırıp kullanacağım.
    Orjinale dönmek zorunda kaldım.
    Merhaba,

    Ben de gidon yükseltme konusunda sıkıntı yaşayanlardanım. SW Motech vario barback yaklaşık 40mm lik bir yükseklik veriyor (katolog değeri) Geri çekme ve yükseklik kombinasyonu size kalmış. 20 mm'lik yükseltme ve geri çekmelerde sorun olmayacağını düşünüyorum. Üniversal sayılabilecek bir ürün olmasına ramen, ABS ve flaşör tablasını maalesef sadece çapraz iki vidayla tutturabildim. Ölçüler tam uyumlu değil. Ama iki vida da iş görüyor.

    Gelelim en önemli meseleye, kısa gelen çelik fren hortumu. Fren hortumlarının İstanbul'da yapılabildiğini biliyordum. Biraz araştırınca iki firmanın öne çıktığını gördüm.

    1 - Rakorcu Bayram adıyla bilinen Teknik İş Ticaret.
    Mustafa Gökmen usta var burada. Telefonlara o cevap veriyor.
    0212 286 07 44
    Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2. Kısım 22. Sokak No:785 Maslak / İSTANBUL

    2 - Özgür Ticaret
    0212 276 29 91
    Atatürk Oto Sanayi Sitesi 2. Kısım

    Bendeki orijinal hortumu söktürüp Teknik İş'e gönderdim. Orijinal hortum uçtan uca 35 cm geliyor. 40 cm ölçü istedim. Ölçü önemli, kısası işe yaramıyor, uzunu da hortumun sağa sola takılıp kasılmasına neden oluyor. Biraz kalınca bir telle tatbikat yapıp ölçü çıkarılabilir. Mustafa usta istediğim ölçüde yapıp gönderdi. Ancak bağlantı halkalarının açısıyla ilgili sorun yaşadım. BMW'nin orijinal bağlantı parçaları motora özel üretildiğinden standart malzemelerle uyuşmuyor. Şasi bağlantı halkası yaklaşık 45 dereceydi ve kontağa sürtüyordu (Orijinali 15-30 derece açılı), gidon bağlantısı da 90 derece geldi (orijinali 60-75 derece civarında) ve mesnette fazlaca gereksiz kasılmaya neden oldu.

    Rekorlardan söküp en yakın oksijen kaynağına yöneldik. Isıtıp gerekli açıları sağladıktan sonra İlave bakır pullar kullanarak (Yine halkaların ölçü farkından dolayı oluklu civatayı sıkabilmek için conta olarak kullanılan pullar) yerine taktık. Hidrolik yağını da özenle tamamlayıp bitirdik.

    Henüz 500 km kullandım, uygun yerlerde panik fren denemeleri yaparak hortumu test ediyorum. Herhangi bir değişiklik farketmedim. Belki bir parça daha iyi bile diyebilirim.

    Sonuç olarak bu işten ne öğrendim

    1- Daha çok daha iyi demek değildir. 2cm lik geri çekmelerden alsam bu kadar operasyona girmeme gerek yoktu.
    2- Motora ne yapılacağını bilmekle nasıl yapılacağını bilmek farklı şeyler.
    3- Bu F650 insanı kendine böyle bağlıyor anladım. İlla kendinden birşeyler katacaksın.
    4- Ne varsa orijinalinde var
    5- Öğrendiğini, uyguladığını paylaşmak çok önemli. Bilene danışmakta olmazsa olmazı.

    Selamlar.

    Bahsettiğim hortumlar ve bağlantıları şöyle şeyler. Plastik hortumlar başka bir motora ait parçalar.


  9. #687
    Enduroist Kadim Üye halil işvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Halil İŞVARLAR
    Üyelik tarihi
    25-03-2013
    Bulunduğu yer
    Istanbul-Sakarya
    Mesajlar
    417
    Motosiklet
    Tracer 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Bu konu ile ilgili konuşmuştuk. Sorunu çözmenize sevindim, hem de çözümü burada paylaşarak bundan sonra bu işi yapacaklara da yol göstermiş oldunuz.

  10. #688

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı halil işvarlar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yayalar ve araçlar tarafından daha çok farkedilebilirlik ve bir ton daha güzel bir ses elde etmek amaçlı şu ufak operasyon hakkındaki düşünceleriniz nelerdir ?




    ,

    Bu dediğinin bir de videosu vardı matkabın ucuna budak çıkartmada ya da tapa çıkarmada kullanılan bir testereli uç takıp söküyordu ses biraz değişiyor ama bu eksozu delmeyi hiç doğru bulmuyorum. Çünkü içerisindeki katalitik konverter var onu devre dışı bırakmış oluyorsun. Katalitik çok pahalı bir sistem(2-3 bin tl civarı) ve emisyondan geçmendeki en önemli sistem de bu. Bunu delersen yanmamış zengin karışımı dışarı atacak ve emisyon değerin yüksek çıkacak doğaya da zarar vermiş olacaksın. Bir de yanılmıyorsam buna bağlı müşir var o da atılan egzoz gazındaki karışıma göre yakılan benzini beyinden kontrol ederek belirliyor. Bunu da iptal etmen gerekli. Yakıt artacaktır, uzun yolda ses belirli bir yerden sonra of dedirtecektir. Velhasıl ne kadar ekmek o kadar köfte. Değişen bir şey olmayacak. Eğer işin performansını, sesini düşünüyorsan ve doğa umrunda değilse de aşağıdaki videoya bak orda istediğin ses ve performans sanırım var. Silah patlatır gibi eksoz patlatıyor.

    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  11. #689
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    F650 bar yukselticilerin en buyuk sikintisi asimetrik olmasi. Ben de istedim ama sonra maliyetli olacagi icin vazgectim.


  12. #690
    Enduroist Kıdemli Üye BarışÇELİK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Çelik
    Üyelik tarihi
    20-04-2013
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Gebze
    Mesajlar
    322
    Motosiklet
    R 1100 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu dediğinin bir de videosu vardı matkabın ucuna budak çıkartmada ya da tapa çıkarmada kullanılan bir testereli uç takıp söküyordu ses biraz değişiyor ama bu eksozu delmeyi hiç doğru bulmuyorum. Çünkü içerisindeki katalitik konverter var onu devre dışı bırakmış oluyorsun. Katalitik çok pahalı bir sistem(2-3 bin tl civarı) ve emisyondan geçmendeki en önemli sistem de bu. Bunu delersen yanmamış zengin karışımı dışarı atacak ve emisyon değerin yüksek çıkacak doğaya da zarar vermiş olacaksın. Bir de yanılmıyorsam buna bağlı müşir var o da atılan egzoz gazındaki karışıma göre yakılan benzini beyinden kontrol ederek belirliyor. Bunu da iptal etmen gerekli. Yakıt artacaktır, uzun yolda ses belirli bir yerden sonra of dedirtecektir. Velhasıl ne kadar ekmek o kadar köfte. Değişen bir şey olmayacak. Eğer işin performansını, sesini düşünüyorsan ve doğa umrunda değilse de aşağıdaki videoya bak orda istediğin ses ve performans sanırım var. Silah patlatır gibi eksoz patlatıyor.

    Egzos delindi diye lambda sensörünü sökmeye gerek yok. O parça motor karterinin altında. Yani motordan atılan gazı hiçbir susturucuya gelmeden zaten ölçmüş oluyor. ayrıca o parça iptal edildiğinde motosikletin çalışması dengesizleşecektir. (tecrübeyle sabittir) Katalitik konvertörü delerek katalitik konvertörü iptal etmiş olmuyoruz. Tek bujili versiyonlarında ufak da olsa orada bir delik ve gaz çıkışı mevcut. Punch ile açılan delik küçük olacağı için gazın büyük bir çoğunluğu diğer susturucudan çıkmaya devam edecek.




    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=38265

    Yukarıdaki konuya bakarsanız aslında katalizörün soldaki susturucuda olmadığını fark edeceksiniz. Aslında katalizör ilk susturucunun girişinde. yani komple sistemi değiştirmediğiniz sürece ya da bu şekilde cerrahi müdahalede bulunmadığınız sürece iptal edemiyorsunuz.

    Peki neden çift susturucu var?

    Bunun sebebi gaye basit. Eski kasadaki susturucuyu hatırlayın tek parça ve neredeyse binek bir otomobil boyutlarında!

    Boxer serilerindeki gibi ilk susturucuyu motorun altına koyamadıkları için bu şekilde hareket edilmiş ( kendi düşüncem).


    Diğer bir iş alanım chopper / Cruiser motorlara egzos ve gidon imalatı olduğu için şunu söyleyebilirim; düzgün yapılan bir egzos modifikasyonu performansı olumsuz etkilemez. Yakıt tüketimini bir miktar arttırır. Bunun da sebeplerinden ilki kişinin sesi sevdiği için daha yüksek devirlerde seyretmesi.

    Enduroya geçtiğimden beri daha sık korna kullanır oldum. Önceleri öndeki sürücülere sesimi duyurabiliyordum.

    Emisyon olayı tartışmaya açık bir konu. zira mythbusters ekibi standart bir motorun emisyon değerlerinin bir otomobilden daha fazla olduğunu anlattıkları bir program bile var.

    Sağlıcakla.

 

 
Sayfa 69 Toplam 113 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 195965666768697071727379 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •