Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 43 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Katılımcı Üye Ozan Fidan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ozan Fidan
    Üyelik tarihi
    02-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    117
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Sanırım bende bir terslik var Sağ virajları daha rahat alıyorum.
    Kahraman Bey'in de dediği gibi teorik olarak sağ viraj daha darken, sol virajlar daha geniş olduğundan daha kolay dönülmesi lazım. Belki de her gün işe gidip gelirken 2 tane 270 derecelik sağ viraj olması sebebiyle farkında olmadan antrenman yapmış oldum Ayrıca sola virajda birkaç tehlike atlatmışlığım ve bir de düşmüşlüğüm var. Psikolojik etkisi de vardır mutlaka.
    Dar yolda yavaş U dönüşlerde ise durum tam tersi. Bisiklete ilk oturduğum günden beri sağa yavaş U dönüşü yapamam.

    Bir de kamber açısı nedir? Cahilliğime verin

  2. #12
    Enduroist Üye Kahraman İnal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kahraman İnal
    Üyelik tarihi
    18-10-2014
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    156
    Motosiklet
    Multistrada V4 S Full
    Marka
    Ducati

    Standart

    Sol virajın dezavantajları :

    1. Özellikle tek şeritli yollarda kamber açısı yüzünden yatış açımızı azaltmak zorunda kalırız.
    2. Yine tek şeritli yollarda vücudumuz ve motosiklet şeridimizdeyken başımız diğer şeride geçmiş olabilir. Bu yüzden tüm şerit genişliğini kullanamayabilirsiniz.
    3. Virajı almayı beceremezsek büyük ihtimalle sağdan yol dışına çıkarız (Bazı şartlarda karşı şeride geçmektense kontrollü bir şekilde yol dışına çıkmak avantaja dönüşebilir)

    Sağ virajın dezavantaları :

    1. Dönüş yarıçapı daha kısa olduğu için, hız sabit kalmak şartıyla, sağ virajda motoru daha fazla yatırmamız gerekir.
    2. Virajı almayı beceremezsek karşı şeride geçeriz (Bazı şartlarda sağdan yol dışına çıkmaktansa en azından asfaltın üzerinde kalıp motosikletin kontrolünü sağlayabilmek açısından avantaja dönüşebilir. Ama ben her durumda şeridimde kalmayı tercih ederim. "Burada olmak istemezsin" videosunu hatırlayalım)



    Ben sağa virajın birazcık daha zor olduğunu düşünüyorum ama STD. Yani "Sürüş Tavsiyesi Değildir"

  3. Kahraman İnal güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    cemkucuk (29-05-2015),Emir ÇELTEK (31-05-2015),Ersan ÖZYURT (29-05-2015)

  4. #13
    Enduroist Üye Kahraman İnal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kahraman İnal
    Üyelik tarihi
    18-10-2014
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    156
    Motosiklet
    Multistrada V4 S Full
    Marka
    Ducati

    Standart

    Alıntı Ozan Fidan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Bir de kamber açısı nedir?




    Normalde yolun ortasından sağa ve sola doğru su drenajı için hafif bir eğim bırakılıyor. Haliyle bu eğim sağ virajda pozitif, sola virajda negatif oluyor.

    Gerçi yurdumda bu işler hesapsız kitapsız yapıldığı için çok da "bak şimdi sağa viraja giriyorum, kamber benden yana, ooohhhh ne güzel" diye rahatlamanın manası yok, her an alakasız bir yol inşa modeli ile karşı karşıya gelebilirsiniz.
    Konu Kahraman İnal tarafından (29-05-2015 Saat 11:05 ) değiştirilmiştir.

  5. Kahraman İnal güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    cemkucuk (29-05-2015),Emir ÇELTEK (31-05-2015),Ersan ÖZYURT (29-05-2015),Ozan Fidan (29-05-2015)

  6. #14
    Enduroist Katılımcı Üye Ozan Fidan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ozan Fidan
    Üyelik tarihi
    02-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    117
    Motosiklet
    NC700X
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Kahraman İnal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Normalde yolun ortasından sağa ve sola doğru su drenajı için hafif bir eğim bırakılıyor. Haliyle bu eğim sağ virajda pozitif, sola virajda negatif oluyor.

    Gerçi yurdumda bu işler hesapsız kitapsız yapıldığı için çok da "bak şimdi sağa viraja giriyorum, kamber benden yana, ooohhhh ne güzel" diye rahatlamanın manası yok, her an alakasız bir yol inşa modeli ile karşı karşıya gelebilirsiniz.
    Valla bu forum okul gibi Teşekkürler

  7. #15
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ozan Fidan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım bende bir terslik var Sağ virajları daha rahat alıyorum.
    Kahraman Bey'in de dediği gibi teorik olarak sağ viraj daha darken, sol virajlar daha geniş olduğundan daha kolay dönülmesi lazım. Belki de her gün işe gidip gelirken 2 tane 270 derecelik sağ viraj olması sebebiyle farkında olmadan antrenman yapmış oldum Ayrıca sola virajda birkaç tehlike atlatmışlığım ve bir de düşmüşlüğüm var. Psikolojik etkisi de vardır mutlaka.
    Dar yolda yavaş U dönüşlerde ise durum tam tersi. Bisiklete ilk oturduğum günden beri sağa yavaş U dönüşü yapamam.

    Bir de kamber açısı nedir? Cahilliğime verin
    Ne demek U dönüş yapamam. İlk fırsatta antrenman yapıyoruz. Çok kolay bir dönüştür.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. #16
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ne demek U dönüş yapamam. İlk fırsatta antrenman yapıyoruz. Çok kolay bir dönüştür.
    Kamber açısı..
    https://www.youtube.com/watch?v=D0hmKgBA8GM
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  9. #17
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Aynı sorun bende de var, sağ virajda motoru yatırmaya korkuyorum, çareyi şu şekilde buldum,viraja gireceğim tarafdaki dizimi ,racing motorcular gibi dışarı açıyorum, ağırlık merkezi kaydırması ile motor zorlanmadan viraj alıyor.bu tekniği yamaç paraşütün dede kullanıyordum

  10. #18
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Abiler Ablalar,

    Elbetteki insan kendi kendine sorunlarına çözüm üretir. Deneme yanılma yoluyla doğruyu bulur. Lakin bu biraz pahalı bir yöntemdir.
    ADAC Kapalı alan hakimiyet eğitiminin ana öğretilerinden birisi, kendi teşhis ettiğiniz soruna çözüm üretmektir. Keşke bunu sizi görmeden, hatanızı analiz etmeden teşhis etmenin ve çözmenin bir yolu olsa, ama yok.
    Kapalı alan hakimiyet eğitimi almanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Okuduklarınızı deneyerek yapmak hoş olmayabilir.
    Ben eğitmen değilim. Lakin 100 den fazla eğitim de asistanlık yaptım. Bu eğitimlerde nasıl iyi sonuçlar alındığını gördüm.
    Her ne kadar eğitmen olmasam da, bildiklerimi aktarmaktan keyif alırım. Alan bulalım, kuka bulalım, öğrenmek isteyen bulalım ben de kitaplarımı kapar gelirim. Istedigimiz konuyu seçer üzerinde bir iki saat çalışırız.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  11. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    cemkucuk (31-05-2015),Sadık SÖNMEZ (04-06-2015),sinan karagöz (01-06-2015)

  12. #19
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Süper olur valla

  13. Ediz Gürkan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (30-05-2015)

  14. #20
    Enduroist Kadim Üye Coşkun SARP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Coşkun SARP
    Üyelik tarihi
    17-06-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    432
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200 ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Çok iyi olur Ersan hocam.

  15. Coşkun SARP, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (30-05-2015)

 

 
Sayfa 2 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •