GÜRBÜZ abim bana kızdı...![]()
![]()
şaka bi yana haklısın abicim.. burada yazıp bu kunuları diğer arkadaşlarında okuması ve yararlanması daha alaa olacak..
şimdi benim makinamdada aynı sorun oldu..
yani yolda giderken kerkinmeye başladı, bende benzin bitiyo dedim ve yedeğe aldım..
yedeğe alır almazda sorunsuz devam etti.. ama aynı senin gibi alla alla daha yedeğe geçmemesi gerekiyodu dedim ve normale çevirdim musluğu ve baktım devam etti normalde..
şimdi sorun ne o zaman..
sorun aslında bi kaç şey olabilir..
1-- depo içinde yer alan musluğa bağlı olan yedek ve normal benzin çekme çubukları var..
o çubukların üzerinde basit benzin filtreleri var.. onların temizlenmesi gerekiyor.. çoğunlukta normal musluğunu kullandığımızdan dolayı onun kirlenmesi çok daha hızlı oluyor, normalde kerkinmeye başladığında yani pislik geldiğinde, yedeğe çeviriyoruz musluğu ve temiz çubuktan benzin akışı başlıyor.. sorun kalkıyor..
dolayısıyla öncelikle onu söküp temizlemek gerekecek.. zaten asıl uzun işte o... uzun dediğime de bakma.. aslında bikaç vida sökmekle hallolacak bir iş... istersen onuda izah ederim..
2-- karbratörün altında çanaklarının altında 2 boğaz içinde ayrı ayrı konmuş tahliye vidaları var... herhangi bir sökme işlemi yapılmıyor makinanın sol tarafından karbratörlerin altına doğru bakıldığında o iki vida görülüyor zati.. uzun bir tornavida ile bunları gevşet; bi miktar (yaklaşık 5-10 saniye arası benzin akıt oradan) akan benzin kirli ve sulu benzin olacaktır.. çanağın dibinde birikir.. bu zaten çok basit bir işlem..
kafana takılan birşey varsa yine sor yanıtlarım...
karbratörü açmadan temizlemenin pisliklerden kurtarmanın bi yolu daha var onuda bakım onarım kısmında yazmıştım zaten.. göz atarsan göreceksin..
http://www.enduroist.com/forum/showthread.php?t=1695