Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123
21 den 30´e kadar. Toplam 30 Sayfa bulundu
  1. #21
    Enduroist Katılımcı Üye Emre Dalgic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Dalgic
    Üyelik tarihi
    06-08-2014
    Bulunduğu yer
    Izmir
    Mesajlar
    121
    Motosiklet
    1190 ADV
    Marka
    Ktm

    Standart Rüzgar da sürüş

    Nasil bir hata yapariz? Bunuda soyleseydin sayin sefim.

    Sert ruzgara maruz kaldiginizda otobus, tir gibi buyuk araclarin yanindan gecerken, aracin tam burnunun gecildigi anda dusulen turbulans da tehlikeli. Insan geriliyor hakkaten. Ben girdigim turbulansin tersine bir guc uygulayip oyle cikiyorum burunu.

    Fakat en rahati hizi dusurmek. Bunun kesin bir formulu yok. Eger geriliyorsan, stress yasiyorsan hizin fazla demektir. Yavaslamalisin. Yuksek devir hiz kadar olmasa da konforu artiriyor.

  2. #22
    Moderatör Arif Oral Unal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arif Oral Unal
    Üyelik tarihi
    05-10-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,367
    Motosiklet
    R1250 GS
    Marka
    Bmw

    Standart Rüzgar da sürüş

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rüzgar yönü ile motosikletin yattığı yönü bir düşünür müsünüz? Genelde burada bir hata yaparız da.
    Hocam ruzgar nereden geliyorsa motorsikleti o yone yatiririm. Ama iste Şile yolu gibi hizli ve virajli yolda ruzgarin yonunu surekli tutturmak zor oluyor.

  3. Arif Oral Unal, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (23-05-2015)

  4. #23
    Enduroist Katılımcı Üye Emre Dalgic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Dalgic
    Üyelik tarihi
    06-08-2014
    Bulunduğu yer
    Izmir
    Mesajlar
    121
    Motosiklet
    1190 ADV
    Marka
    Ktm

    Standart

    Sert ruzgarli yolculuklarda ruzgar aniden yon degistirebiliyor. Ben bacaklarla grenaji sikica kavriyorum ama ruzgarin estigi yonun tersine bacakla kontra yapmak bazen bi sebepten dolayi geri tepebiliyor o yuzden bunu sadece agir vasitalari gecerken yapiyorm cunku ruzgarin nereden gelecegini tahmin edebiliyorum. Yoksa ters kose oluyorsun. Hiz dusurmek grenajla kontra yapmaktan daha guvenli geliyor bana.

  5. Emre Dalgic güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (13-07-2015),Ersan ÖZYURT (23-05-2015)

  6. #24
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Arif Oral Unal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam ruzgar nereden geliyorsa motorsikleti o yone yatiririm. Ama iste Şile yolu gibi hizli ve virajli yolda ruzgarin yonunu surekli tutturmak zor oluyor.
    Eeeee. Hepimiz böyle biliyoruz ama maalesf tersi olmasın. :eek::eek:

    Rüzgar motosikleti hangi yöne ve nasıl yatırır? Soru budur. ;):eek:
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. #25
    Enduroist Üye Kahraman İnal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kahraman İnal
    Üyelik tarihi
    18-10-2014
    Bulunduğu yer
    İzmir
    Mesajlar
    156
    Motosiklet
    Multistrada V4 S Full
    Marka
    Ducati

    Standart

    Öncelikle;

    1. Hava tahminlerine bakmadan sürüşe çıkmamak lazım. Şiddetli rüzgar rasat ediliyorsa mis gibi evimizde oturalım abi, neden çıkıyoruz dışarı

    2. Hadi bir eşeklik yapıp çıktık eğer kendimizi sürüş esnasında tedirgin hissediyorsak çekelim müsait bir yere bekleyelim bence.

    3. Devam etmeye karar verdiysek tabi ki ilk kural rüzgar tarafına kontra. Sürüş esnasında, sağdan soldan rüzgar yönü ve şiddeti ile ilgili referanslara dikkat etmek lazım. Devamlı virajlar içeren bir yolda gidiyorsak, döndüğümüz her virajdan sonra rüzgarın yönünün ne olacağı ile ilgili aklımızın bir köşesinde hep bir öngörü olmalı. Kısacası motorun önünde gitmek lazım. Büyük araç sollamalarında, sırt geçişlerinde, köprülerde falan iş daha dramatik hale gelebilir aman dikkat.

    4. Mümkün olduğunca motorun üzerine yatarak silüeti küçültmenin çok işe yaradığını düşünüyorum.

    5. Her koşulda dizlerimizle depoyu kavrıyoruz ancak kuvvetli rüzgar şartlarında depoyu biraz daha sıkabiliriz. Hatta rüzgarın geldiği yönün aksi tarafındaki dizimizle rüzgar içine bastırmakta yararlı olabilir.

    6. Yabancı kaynaklarda, rüzgar içindeki dizi sarkıtmanın da yararlı bir teknik olduğunu okumuştum. Böylece, rüzgarın motoru ittiği yönün aksine bir başka kuvvet vektörü yaratmak mümkün olabilir. Denemek lazım.

    7. Üst gövdenin mümkün olduğunca gevşek olması lazım. Eğer motor üzerinde kaskatı, motorun sanki bir uzantısıymış gibi oturursanız bir nevi yelken görevi yaparak yandan gelen rüzgarın etkisini artırmış olursunuz. Bırakın rüzgar sizi ittirsin biraz. Taş gibi oturursak kendimizle beraber motoru da çekeriz Şimdi bu dediğim "motoru dizimizle sıkı sıkı tutalım" ile zıt gibi görünüyor ama değil. Motoru alt gövdemizle tutuyoruz ama üst gövde yani belden yukarısı gevşek duruyor.

    8. Daha sık mola verelim.

    9. Zemin ıslak ise milyon kere daha dikkatli gidelim.

    10. Sürat konusunda kafam biraz karışık. Tamam yavaşlayalım ama nereye kadar. Ben kendimizi rahat hissettiğimiz mümkün olan en yüksek hızda ve her an gazı açıp ok gibi fırlayabileceğimiz bir viteste gitmenin uygun olacağını düşünüyorum. Özellikle darbeli rüzgarlarda ve büyük araç sollamalarında insanın yüreğini ağzına getiren o türbülansı yediğiniz anda insanda içgüdüsel olarak gazı kapatıp yavaşlama eğilimi oluyor ister istemez. Sanırım o içgüdüyü yenip, gaza yüklenerek hemen çıkmak lazım o türbülansın içinden.

    11. Ne kadar ağır motor, o kadar rahat rüzgar sürüşü. Mümkünse 300-350 kg. motorunuz olsun, rüzgarda rahat edin

    Tamamen amatör fikirlerimdir.
    Konu Kahraman İnal tarafından (23-05-2015 Saat 10:56 ) değiştirilmiştir.

  8. Kahraman İnal güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    Ediz Gürkan (13-07-2015),Emre Eyup (13-07-2015),Ersan ÖZYURT (23-05-2015),Tolga Büyüktürkel (13-07-2015)

  9. #26
    Enduroist Üye Emre Eyup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Eyup
    Üyelik tarihi
    28-06-2015
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    16
    Motosiklet
    Dl650 Vstrom xt
    Marka
    Suzuki

    Standart

    12.07.05 Orhangazi İstanbul dönüşü Yalova'ya 10km kala 150km hızla giderken salıncak gibi salladı beni rüzgar .. şimdi okuyorum yazdıklarınızı acaba benim motorumda bir hatamı var dedim . olur olur insan yapımı makine .. adam cıvata sıkmamıştır teker geziyordur ne bileyim .. meğerse o aerodinamik yapı sen gazı açtığında rüzgarda esiyorsa sağlı sollu biraz titreşimli bir yolculuk geçirebiliyor insan . hele uzun bir otobüsün yanından geçiyordum hava kesildi biranda. Anladım ne olacağını sanki ve otobüsten kurtulur kurtulmaz bovvvvvv sağdan bir rüzgar ama bu sefer depoya doğru uzattım kendimi .. rüzgar koltuk altımdan girdi . yazlık mont giydiğim için içten hava girdi montun içini doldurdu . dizlerimle motoru kilitlemesem havalanacağım dedim sanki .. tabi ben cahil kullanıcıyım sizler kadar bu işi bilmem . 2 senedir motosiklet kullanıyorum gerekmedikçe temkinli dikkatli ve olması gereken hızlarda motorumu kullanıyorum .. doğrumu yapıyorum onu da bilemiyorum ..

  10. #27
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Emre Eyup Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    12.07.05 Orhangazi İstanbul dönüşü Yalova'ya 10km kala 150km hızla giderken salıncak gibi salladı beni rüzgar .. şimdi okuyorum yazdıklarınızı acaba benim motorumda bir hatamı var dedim . olur olur insan yapımı makine .. adam cıvata sıkmamıştır teker geziyordur ne bileyim .. meğerse o aerodinamik yapı sen gazı açtığında rüzgarda esiyorsa sağlı sollu biraz titreşimli bir yolculuk geçirebiliyor insan . hele uzun bir otobüsün yanından geçiyordum hava kesildi biranda. Anladım ne olacağını sanki ve otobüsten kurtulur kurtulmaz bovvvvvv sağdan bir rüzgar ama bu sefer depoya doğru uzattım kendimi .. rüzgar koltuk altımdan girdi . yazlık mont giydiğim için içten hava girdi montun içini doldurdu . dizlerimle motoru kilitlemesem havalanacağım dedim sanki .. tabi ben cahil kullanıcıyım sizler kadar bu işi bilmem . 2 senedir motosiklet kullanıyorum gerekmedikçe temkinli dikkatli ve olması gereken hızlarda motorumu kullanıyorum .. doğrumu yapıyorum onu da bilemiyorum ..
    Eğitim almanızı şiddetle tavsiye ediyorum.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  11. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (13-07-2015)

  12. #28
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Yüksek devir ve rüzgar yönüne kontra ;)

  13. #29

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart Rüzgar da sürüş

    Ben daha önce de yazdım. Bana göre rüzgarın tek ilacı var kendini güvenli hissettiğin hızda gideceksin. Tünelden zort diye çıkmayacaksın( genelde egzoz sesi için tünel içinde basılır) , açık viyadüklere yüksek süratle girmeyeceksin. Tır otobüs gibi uzun düz ve tenteli araçların yanından yakın ve hızlı geçmeyeceksin. En sağdan o rüzgar geçene kadar gerekirse molalı ve yavaşça gideceksin. Çünkü ben her türlüsünü denedim. Motosiklete de yattım, ters kontra da versim bacaklarımı da sıktım. Gazı da sıktım açtım. Her yerimi sıktım yine de yüksek süratle gidemedim. Gittim ama tokadı yeyince geri yavaşladım. Çünkü en güvenlisi bana göre temkinli ve yavaş gitmek.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  14. Ali KORKMAZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Emre Eyup (13-07-2015),Tolga Büyüktürkel (13-07-2015)

  15. #30
    Enduroist Üye Emre Eyup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Eyup
    Üyelik tarihi
    28-06-2015
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    16
    Motosiklet
    Dl650 Vstrom xt
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Ersan hocam bayramdan sonra inşallah .. Sizinle konu hakkında iritibat kurcam .. sizde isterseniz burdan yada özelden bana bilgi paylaşabilirsiniz ...

    Bayramdan sonra sen bir mesaj atarsın, telefonla konuşuruz.
    Konu Ersan ÖZYURT tarafından (13-07-2015 Saat 17:14 ) değiştirilmiştir.

 

 
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •