Belki abs devreye giriyordur?
Yoksa sanayii de ki ilyada(cem) mı?
Belki abs devreye giriyordur?
Yoksa sanayii de ki ilyada(cem) mı?
Konu ahmet f senel tarafından (16-03-2014 Saat 22:15 ) değiştirilmiştir.
Sevgili Ahmet, ses ile ilgili bir tespitin var mı? Merakta bırakma bizi....
ilgilenemedim kaldı gitti öyle, bu hafta sonu ilgileneceğim umarım.
sesten yana bir endişem kalmadı aslında, sadece kayma oluyor gibime geliyor ondan pek emin olamıyorum. yüksek hızlardaki frenajlarda çok stabil ancak düşük hızlarda (50km altı) yalpalıyor gibi.
Gelişmeleri paylaşacağımdır
Yıldıray Büker (24-03-2014)
bu burada kalmış böyle, hazır 1150 muhabbeti ilerlerken devam edeyim.
sanırım debriyajı tam çekmemekten kaynaklı bir sorun, eski bir alışkanlık iki parmak ile debtiyajı çekince bu kayma sorunu oluyor, 4 parmak ile full kapatınca maneti fren daha stabil görünüyor.
bu konuda yorumlarınızı alalım, saçma da olabilir, bilemedim.
Konu ahmet korkmaz tarafından (28-07-2015 Saat 12:39 ) değiştirilmiştir.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Aslında motor kompresördeyken daha stabil fren olmaz mı? Sonuçta fren yapmasanız da motorun torku hızını yavaşlatıyor fren de ilave olunca daha güzel okur hatta sıralı vites düşülünce de (aşırı yığdırma yapmadan) frenler daha rahat bir tutuş yapmaz mı? Ben frenlemede asla debriyaj kullanmıyorum. Ani fren de yapsam hemen bir vites düşüp devam ediyorum. Ancak 1150 ler kuvvetli ise yarım debriyajda güce biniyorsa ve arka tekere bir etkide bulunuyorsa da onu bilemem. Bazen ben de çift parmak debriyaj kullanıyorum. Ama manetin ucundan tutarım, zaten tam ayırmıyor heleki ışıklardaysanız vites bile değiştiremiyorsunuz çünkü güce biniyor motosiklet.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Ali KORKMAZ (28-07-2015)
benim bahsettiğim kayma hissiyatı panik frende demeyelim de sadece arka frene full asıldığımda oluyor. onda da debriyajı çekiyorum.
hafif frenlerde debriyaj kullanmıyorum.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Tamam hocam zaten kompresör, panik freni yapınca saniyeler içinde etkisini kaybettiğinden reflex olarak hemen vites düşüyorum. Kompresörü tazeliyorum gibi düşünebiliriz. Yani çok sert panik değilse, kompresör hala var ise ve çok yavaş ara sokakta değilsem (1. Vites gibi) debriyaj kullanmıyorum. Zaten kompresör tazelenince de motorun itme gücü de tersine dönüp yavaşlatmış oluyor. İnşallah ifadelerim düzgün olmuştur. : Ben şimdiye kadar bir defa 1. Viteste dönerken adam uçarak anayola çıktı alttan gelen ve duvar arkası görünmediği için son saniyede belirdi tak diye frene bastık ve olduğu yere çakıldı zaten. Hala motosiklet çalışıyordu demek ki debriyajı panikte iken stop etmeyecek kadar zamanlamamı ayarlamışım yani sizin söylediğinize göre doğru yapmışım. Başka da panik kullanmadım şimdiye kadar.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Başlığın canını okumamak için fazla yazmayayım. Uygulama doğru teori biraz karışmış. Panik freni sık sık çalışıp otomatik hale getirmek lazım. Panik anında, devri okuyup, vitesi küçültecek kadar sakin oluyorsan, helal olsun sana. :eek: Bu sert panik, yumuşak panik ne demek anlamadım. Biraz karışmış. Sanırım sert frenlemeden bahsediyorsun sen. Panik frenden farklı bir şey bu.
Bir ara panik fren başlığı açsam iyi olacak. :cool:
Konu Ersan ÖZYURT tarafından (28-07-2015 Saat 22:31 ) değiştirilmiştir.
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Aynen panik fren başlığı bekliyorum. Yani bazen panik durumunda sert fren oluyor zınk diye duruluyor bazen de panik çok yumuşak bir manet darbesinde kalıyor hatta seyire devam ediliyor. Neredeyse devir düşmeden. Bundan bahsetmiştim. En iyisi canını okumadan başlık açın Ersan Hocam.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER