Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 8 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789 SonuncuSonuncu
71 den 80´e kadar. Toplam 81 Sayfa bulundu
  1. #71
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart R 1150 GS ADV hakkinda bilgi rica edecegim.

    Belki abs devreye giriyordur?
    Yoksa sanayii de ki ilyada(cem) mı?
    Konu ahmet f senel tarafından (16-03-2014 Saat 22:15 ) değiştirilmiştir.

  2. #72
    Enduroist Üye Yıldıray Büker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yıldıray Büker
    Üyelik tarihi
    10-05-2013
    Bulunduğu yer
    Bursa
    Mesajlar
    92
    Motosiklet
    Africa Twin CRF1000
    Marka
    Honda

    Standart

    Sevgili Ahmet, ses ile ilgili bir tespitin var mı? Merakta bırakma bizi....

  3. #73
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    ilgilenemedim kaldı gitti öyle, bu hafta sonu ilgileneceğim umarım.

    sesten yana bir endişem kalmadı aslında, sadece kayma oluyor gibime geliyor ondan pek emin olamıyorum. yüksek hızlardaki frenajlarda çok stabil ancak düşük hızlarda (50km altı) yalpalıyor gibi.

    Gelişmeleri paylaşacağımdır

  4. ahmet korkmaz, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Yıldıray Büker (24-03-2014)

  5. #74
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    bu burada kalmış böyle, hazır 1150 muhabbeti ilerlerken devam edeyim.

    sanırım debriyajı tam çekmemekten kaynaklı bir sorun, eski bir alışkanlık iki parmak ile debtiyajı çekince bu kayma sorunu oluyor, 4 parmak ile full kapatınca maneti fren daha stabil görünüyor.

    bu konuda yorumlarınızı alalım, saçma da olabilir, bilemedim.

    Konu ahmet korkmaz tarafından (28-07-2015 Saat 12:39 ) değiştirilmiştir.

  6. #75

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Aslında motor kompresördeyken daha stabil fren olmaz mı? Sonuçta fren yapmasanız da motorun torku hızını yavaşlatıyor fren de ilave olunca daha güzel okur hatta sıralı vites düşülünce de (aşırı yığdırma yapmadan) frenler daha rahat bir tutuş yapmaz mı? Ben frenlemede asla debriyaj kullanmıyorum. Ani fren de yapsam hemen bir vites düşüp devam ediyorum. Ancak 1150 ler kuvvetli ise yarım debriyajda güce biniyorsa ve arka tekere bir etkide bulunuyorsa da onu bilemem. Bazen ben de çift parmak debriyaj kullanıyorum. Ama manetin ucundan tutarım, zaten tam ayırmıyor heleki ışıklardaysanız vites bile değiştiremiyorsunuz çünkü güce biniyor motosiklet.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  7. #76
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında motor kompresördeyken daha stabil fren olmaz mı? Sonuçta fren yapmasanız da motorun torku hızını yavaşlatıyor fren de ilave olunca daha güzel okur hatta sıralı vites düşülünce de (aşırı yığdırma yapmadan) frenler daha rahat bir tutuş yapmaz mı? Ben frenlemede asla debriyaj kullanmıyorum. Ani fren de yapsam hemen bir vites düşüp devam ediyorum. Ancak 1150 ler kuvvetli ise yarım debriyajda güce biniyorsa ve arka tekere bir etkide bulunuyorsa da onu bilemem. Bazen ben de çift parmak debriyaj kullanıyorum. Ama manetin ucundan tutarım, zaten tam ayırmıyor heleki ışıklardaysanız vites bile değiştiremiyorsunuz çünkü güce biniyor motosiklet.
    Panik fren dışında debriyajı çekmemek tamam ama panik frende çekmek lazım. Neticede kompresör etkisi bitince ileri itmeye devam eder motor. Bu etkiyi yenmek lazım. Adı üstünde panik fren.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (28-07-2015)

  9. #77
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    benim bahsettiğim kayma hissiyatı panik frende demeyelim de sadece arka frene full asıldığımda oluyor. onda da debriyajı çekiyorum.

    hafif frenlerde debriyaj kullanmıyorum.

  10. #78

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Panik fren dışında debriyajı çekmemek tamam ama panik frende çekmek lazım. Neticede kompresör etkisi bitince ileri itmeye devam eder motor. Bu etkiyi yenmek lazım. Adı üstünde panik fren.
    Tamam hocam zaten kompresör, panik freni yapınca saniyeler içinde etkisini kaybettiğinden reflex olarak hemen vites düşüyorum. Kompresörü tazeliyorum gibi düşünebiliriz. Yani çok sert panik değilse, kompresör hala var ise ve çok yavaş ara sokakta değilsem (1. Vites gibi) debriyaj kullanmıyorum. Zaten kompresör tazelenince de motorun itme gücü de tersine dönüp yavaşlatmış oluyor. İnşallah ifadelerim düzgün olmuştur. : Ben şimdiye kadar bir defa 1. Viteste dönerken adam uçarak anayola çıktı alttan gelen ve duvar arkası görünmediği için son saniyede belirdi tak diye frene bastık ve olduğu yere çakıldı zaten. Hala motosiklet çalışıyordu demek ki debriyajı panikte iken stop etmeyecek kadar zamanlamamı ayarlamışım yani sizin söylediğinize göre doğru yapmışım. Başka da panik kullanmadım şimdiye kadar.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  11. #79
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam hocam zaten kompresör, panik freni yapınca saniyeler içinde etkisini kaybettiğinden reflex olarak hemen vites düşüyorum. Kompresörü tazeliyorum gibi düşünebiliriz. Yani çok sert panik değilse, kompresör hala var ise ve çok yavaş ara sokakta değilsem (1. Vites gibi) debriyaj kullanmıyorum. Zaten kompresör tazelenince de motorun itme gücü de tersine dönüp yavaşlatmış oluyor. İnşallah ifadelerim düzgün olmuştur. : Ben şimdiye kadar bir defa 1. Viteste dönerken adam uçarak anayola çıktı alttan gelen ve duvar arkası görünmediği için son saniyede belirdi tak diye frene bastık ve olduğu yere çakıldı zaten. Hala motosiklet çalışıyordu demek ki debriyajı panikte iken stop etmeyecek kadar zamanlamamı ayarlamışım yani sizin söylediğinize göre doğru yapmışım. Başka da panik kullanmadım şimdiye kadar.
    Başlığın canını okumamak için fazla yazmayayım. Uygulama doğru teori biraz karışmış. Panik freni sık sık çalışıp otomatik hale getirmek lazım. Panik anında, devri okuyup, vitesi küçültecek kadar sakin oluyorsan, helal olsun sana. :eek: Bu sert panik, yumuşak panik ne demek anlamadım. Biraz karışmış. Sanırım sert frenlemeden bahsediyorsun sen. Panik frenden farklı bir şey bu.
    Bir ara panik fren başlığı açsam iyi olacak. :cool:
    Konu Ersan ÖZYURT tarafından (28-07-2015 Saat 22:31 ) değiştirilmiştir.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  12. #80

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başlığın canını okumamak için fazla yazmayayım.

    Bir ara panik fren başlığı açsam iyi olacak. :cool:
    Aynen panik fren başlığı bekliyorum. Yani bazen panik durumunda sert fren oluyor zınk diye duruluyor bazen de panik çok yumuşak bir manet darbesinde kalıyor hatta seyire devam ediliyor. Neredeyse devir düşmeden. Bundan bahsetmiştim. En iyisi canını okumadan başlık açın Ersan Hocam.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

 

 
Sayfa 8 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •