Şimdi arkadaşlar size biraz boya prosedüründen bahsedeceğim.Daha önce dediğim bu parça plastik ve biraz da kaygan yapısı var.Yüzey boya için çok düzgün ve bu da boyanın tutunması için uygun değil.Gerçi boyanır ama çok uzun ömürlü olmaz.Gene de sert birşey sürmezseniz sökülmez.Ama itiraf edeyim pekte sağlıklı olmaz.
Şimdi arkadaşlar elimize yüzey düzgün olduğu için 600 numara su zımparası alalım.Boyanacak yüzeyi bir musluğun yada kovanın yanında zımparalayalım.Burdaki suyun önemi zımparayı suya tutarak dolan gözeneklerini temizlemek.
Burdaki amaç boyanın tutunması için küçük küçük çizikler yaratmak.Tabi ki bu çizikler çok belli olmaz.Uygulanacak plastik astar boyanın daha iyi tutunup sağlam olmasını sağlayacaktır.Astardan sonra yapılacak zımparalama işlemi boya tutunması için çok önemli.Bunun icinde yüzey kalitesi iyi olduğu için 800 kum zımpara yeterli ama 400 kum yüzeyı gerçekter bozar o yüzden 600 kumdan aşağı olmamalı.Ve muhakkak boyamadan önce zımpara tozlarının yüzden atılması için parçanın yıkanması ve kurulanması gerekir.Aksi halde toz boyanın tutunmasını engeller.Gerçi boyama konusunda daha çok yazmam gerekiyor ama ne dedim basit ve düşük maliyetli bir gündüz farı yapacağız.
O yüzden boya prosedürünü atlayalım.
Siz de benim gibi yapın manşonu silin ve sprey boya ile boyayın 10 dk sonra boyama işlemi biter.işi fazla uzatmayalım ve maliyeti de artırmayalım.