Motosikletimi alırken yaptığım araştırmalarda 1200GS lerde "Rain" modu olduğunu görmüştüm.
Bu mod ıslak zeminlerde veya tutuşun zorlu olduğu durumlarda sürüş sırasında yüksek tork ve güç potansiyelinin korunmasını, bu sayede sürücünün desteklenmesini amaçlıyor. Belirgin özelliği ise yumuşak bir dozaj uygulamasıdır. Rain modunda ASC sistemi normal halinden daha hızlı ve çok küçük bozulmalarda bile hemen devereye giriyor. ESA sistemide ön ve arka yay bağlantılarının sönümlemesini daha yumuşak bir şekilde gerçekleştiriyor. ABS sistemide buna göre tepkimelerini otomatik olarak değiştiriyor.
Buna benzer bir sistem 700GS'in conford moda getirilmesi ile karşılanabiliyor.
Bildiğim kadarı ile bu modların amacı gaz, fren ve sönümlemelerde daha yumuşak bir karakter çizmek, ön ve arka tekerlekleri dengeleyerek sürücüyü desteklemek. İş gene sürücüde bitiyor. Ama ben ıslak zeminlerde bir kaç kere faydasını gördüm.
Benim gibi olmayıp, ileri seviye ve büyük tecrübeye sahip sürücüler için bir anlam ifade etmeyebilir ama hayat kurtarabilir veya yaşanacak bir zararı minimuma indirir diye düşünüyorum. Hepimiz insanız ne kadar iyi olursak olalım %100 konsantrasyon diye bir şey olduğunu düşünmüyorum.
ASC: Ön ve arka tekerleğin dönüş hızlarının farklı olması durumunda otomatik dengelenmesini sağlıyor.