Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu
21 den 30´e kadar. Toplam 37 Sayfa bulundu
  1. #21

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı MelihUlubilgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Conta bu 3 numara bu kare kesitlidir piyasada bulunması zor (ben bulamamıştım)..

    Abi onun fiyatı bemparda 10-15 TL gibi bişey ben aldım değiştirdim. Zaten yukarıda yazdıklarım içinde bu parçadan bahsetmiştim.
    Resimde sol yukarı köşede var. Ben bu videoyu izleyerek yapmıştım. Tek zorlandığım şey ise kapağı takarken debriyaj baskısı ayıran milin, coveri yani alüminyum kapağı takarken içine gidip tekrar uğraştırmasıydı. 3-5 sefer denedim öyle geçirdim yoksa sürekli içine kaçıyor. Usta olmak kolay değil bu işlem basit ancak küçük ayrıntılar ustalık istiyor maalesef. O videonun kesilmiş çok bölümleri vardır. Kamera arkasında neler denenmiştir kim bilir?
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  2. Ali KORKMAZ güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Arif Oral Unal (19-11-2015),MelihUlubilgen (20-11-2015),necmi er (20-11-2015)

  3. #22
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ben değiştirdiğimde bemparda yoktu o yüzden yazdım..
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  4. MelihUlubilgen, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (20-11-2015)

  5. #23
    Enduroist Üye ahmet özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Özbek
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    32
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bu aralar işlerim yoğunluğundan kaynaklı çok fazla ilgilenemedim. Tabi acelemin de olmaması etkili bunda.

    Bu sebeple, işlerimi halletmiş olduğum ilk hafta sonunda kafam rahat bir şekilde ve teorik olarak her şeyi çözmüş olarak bu işe eğileceğim. Ve tabi ki her aşamayı tek tek paylaşacağım.

    Yorumlarınız inanılmaz faydalı, herkese çok çok teşekkür ediyorum tekrar tekrar...

  6. ahmet özbek, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Emir ÇELTEK (28-12-2015)

  7. #24
    Enduroist Üye ahmet özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Özbek
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    32
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bir aylık aradan sonra tekrardan merhabalar herkese.

    Başta iş hayatı olmak üzere, günlük bir ton telaşe sebebiyle geçen haftaya kadar motorla bir türlü ilgilenemedim. Geçen hafta sonu ancak bir boşluk bulabildim(daha doğrusu boşluk oluşturdum) ve büyük oranda sorunu hallettim.

    Şöyle özetleyeyim durumu:
    Arıza sonrası yaptığım kontrolde, devir daim pompa dişlilerinin sıyırmış olduğundan büyük oranda emin olmuştum en son. Sonrasında ise debriyaj kapağını açtım ve dişlilerin aynen düşündüğümüz gibi tamamen sıyrılmış olduğunu gözümle görmüş oldum.

    Tabi kapağı açarkende ve kapatırkende bir ton sorun yaşadım. Sorunların sebepleri acemilik, merakla ve sabırsızlıkla sonuca ulaşma isteği, maddi kısıtlamalar, alet takımımın yeterli olmaması vs... gibi sebepler.

    Kapağı açmamla beraber artık ihtiyacım olan parçalarda netleşmiş duruma gelmişti.

    -2 adet (biri motordan gelen mil üzerinde, diğer devir daim mili üzerinde) küçük dişli.
    -Debiryaj kapak contası(üzerindeki conta 2 noktadan kopmuş haldeydi. hassas davranmama rağmen ya ben kopardım yada zaten öyleydi.
    -Motor yağı(Kapağı açınca haliyle yağıda boşaltmak durumunda kaldım)

    Debriyaj kapağını açmak için izlediğim sıralama şu şekildeydi:
    1-Yan grenajı söktüm.
    2-Yağı boşalttım(karterden ve yağ deposunun altındaki somunu gevşeterek)
    3-Pompanın üzerindeki 3 civatalı kapağı söktüm ve içindeki soğutma sıvısını boşalttım.
    4-Vites ve ayak pegini söktüm.

    Bu ilk 4 aşamayı gerçekleştirdikten sonra kapağı sökme konusunda başarılı olamadım tabi ki... Şunu anladım ki rahat çalışmamı engelleyecek bir parçayı "acaba bunu sökmeden de halledebilirmiyimki..." zihniyetinden kurtulmam gerekiyor sanırım. Bu düşünce üşenmekten değil aslında. Zaman darlığı ve bir an önce sonuca ulaşma isteği ile birlikte alet edevatında yeterli olmayışıydı... Tabi bunları işin başına geçince anlıyor insan ve zaten amacımda biraz buydu aslında.

    Rahat çalışmamı en fazla engelleyen 3 unsur şunlardı:
    1-Yağın tekrar depoya iletilmesini sağlayan metal boru
    2-Motor koruma demiri
    3-Egzoz

    Özellikle bu beyaz renkli metal boru baya bir canımı okudu. Sonrasında altındaki civatayı söküp boşa çıkardım fakat egzoz borusundan kurtarmam yinede oldukça zor oldu. Sonrasında ise civataları söktüm ve kapağı zorda olsa yerinden söktüm.

    Kapağı söktükten sonra dişlileri değiştirmek oldukça kolaydı zaten. Dişlileri bağlı oldukları milden kurtarmak için biraz zorlamak yeterli. Kolayca yerinden çıktılar zaten ve yenileriyle değiştirdim. Sonrasında da kapak contasınıoturacağı yüzeyi temizleyip çok ince bir tabaka gres ile yağladım ve contayı yerine oturtup, kapağı yerleştirdim. Kapağı yerleştirirken debriyaj telinin yukarıdan bağlandığı ve debriyajı ayıran dişli sisteminin konumu, kapağı yerleştirme sırasında değişebiliyor. Buna dikkat etmek gerekiyor. Yoksa kapağı tekrar geri alıp konumu tekrar ayarlamak icap ediyor...

    Kapağı yerleştirdim, beyaz metal boruyu yerine tekrar bağladım ve sıktım, yağ tapasını sıktım, pegleri yerine taktım ve sıra geldi yağ ve soğutma sıvısını koyup motoru çalıştırmaya.

    Bu noktada bazı endişelerim oldu. İşçiliğimin ne derece başarılı olduğunu tam olarak kestiremedim tabiki. Alt kısımdaki beyaz metal boru bağlantısı, karter tapası ve debriyaj kapağını ne derece sağlıklı sıkabildim acaba?

    Debriyaj kapağı için tork anahtarım olmadığı için göz kararı sıkmak durumunda kaldım. Önce farklı noktalardan tutacak kadar sıktım. Sonrasında ise her bir somunu belli bir turda ve ne kadar sıktığımı hissederek aynı oranda sıktım.

    Boru bağlantısını sağlayan somunu da aradan dereden girerek küçük adımlarla da olsa sıkmayı başardım.

    Fakat karter tapasını sıkmakta çok başarılı olamadığımı düşünüyorum. Benden öncedeki yağ değişimlerinde biraz zedelenmiş malesef, bende son noktayı koydum iyice berbat ederek sıkabildiğim kadar sıktım(bu arada tapanın contasında bir ezilme, deformasyon söz konusu olmadığı için değiştirme gereği duymamıştım) Motoru ilk deneme sürüşüm sonunda damlama şeklinde değil ama kapak üzerinde hafif bir nemlenme şeklinde sızıntı olduğunu farkettim.

    Montaj sonrası sızıntı riskine karşı şöyle düşündüm:
    -Daha ucuz bir yağ kullanabilirim ve şayet tekrar sökmem, yağı boşaltmam gerekirse fazla üzülmemiş olurum. Bu düşünceyle 4 Litrelik Castrol Power1 15w-50 yaklaşık 100 TL iken, 45 TL'ye Shell in Advance(ultra değil) 15w-50 yağını aldım.

    Yağı eklerkende 1 Lt'lik kısmı direk depoya boşalttım ve motoru çalıştırdım. En başta 3 4 sn kadar şıkırtılı bir ses geldi. Sonrasında kesildi. Yağ lambası yanmadı hiç. Daha sonrada yavaş yavaş 2. Lt'yi boşalttım tekrar çalıştırdım. En sonda 0.5 Lt kadar daha ekledim ve yağ çubuğunun ortasınki çizgiyi yakaladım.

    Bu arada soğutma sıvısınıda arabalarda kullanılan mavi renkli standart bir antifriz kullandım. Hava tahliye civatasını gevşetip, sıvı gelene kadar motoru çalıştırdım. Gerekli sıvı seviyesini yakalayana kadarda sıvı ekledim ve kapattım.

    Özetleyecek olursak dişlileri değiştirdim ve soğutma sistemi ile ilgili sorun kalmadı artık. Fakat motoru ilk çalıştırdığımda bir 3-4 saniyelik şıkırtılı bir ses geliyor(yağı ilk doldurduğum andaki o ses gibi) Bir kaç tur attım ve vites geçişleri olsun çekiş olsun herhangibir gariplik yoktu. Fakat O bahsettiğim şıkırtı motor ısındığında da rolantide çalışırken zaman zaman gelip tekrar kaybolabiliyor(Ocaklarda bulunan elektrikli çakmak sisteminin çıkardığı sese çok benzer bir ses "çıt çıt çıt" şeklinde...) . Ona anlam veremedim henüz.

    Çok düzensiz bir yazı oldu farkındayım affınıza sığınıyorum. Ama nedense çok mutluyum ve bir an öncede bunu sizlerle paylaşmak istedim İlerleyen günlerde düzenli bir hale getireceğim inşallah. Herkese çok teşekkür ederim tekrardan...

  8. #25
    Ordinaryus Enduroist HALİDUN KAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    h.kaya
    Üyelik tarihi
    10-04-2010
    Bulunduğu yer
    İST/HAREM/GARAJ
    Mesajlar
    1,099
    Motosiklet
    gv 650
    Marka
    Hyosung

    Standart

    Netice guzel bir kendin boz kendin yap ornegi .paylasimda guzel olmus eline saglik.hava sogutmanin pratikligini severim.su sogutmada motorun homojen sogumasini saglayip verimini ve omrunu uzatmasi bakimindan iyidir. Aslinda bmv daha cok hava sogutmali motorlari kullanirdi gelisime ayak uydurarak su sogutmayida dahil etti. Hava sogutma yi bu tip motorlarda scootor tarzi pervaneli olarak kulalanmak daha verimli olacaktir diye dusunuyorum.
    GARAJ KURUCUSU GARAJ MOTOR BAKIM YERİDİR 5322124353

  9. #26
    Enduroist Kadim Üye halil işvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Halil İŞVARLAR
    Üyelik tarihi
    25-03-2013
    Bulunduğu yer
    Istanbul-Sakarya
    Mesajlar
    417
    Motosiklet
    Tracer 900
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Motor yağsızken çalıştırdığınızda çıkan çıt çıt ses egzantrik gergisine yağ basılamadığı için egzantrik zincirinin bol kalıp çıkardığı sestir. Bu ses marşa bastıktan sonra hemen geçmediyse yada arada geliyorsa ciddiye alın, ses kesilmezse stop edip bir ustaya çekin. Ancak normal şartlar altında yağ değişiminden hemen sonra çok kısa bu sesi yapması kabul edilebilir ancak ısındıktan sonra yapıyorsa yağ basıncı ya da gergide sorun olabilir. GS den anlayan bir ustaya gitmenizi tavsiye ederim.

  10. halil işvarlar, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (29-12-2015)

  11. #27
    Enduroist Üye ahmet özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Özbek
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    32
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Halil Bey yorumunuzu okuduktan sonra defalarca dikkatle dinledim. Sanıyorum ilk denememdeki o ses biraz evham yaratmış ve herhangi bir ses yansımasını o ilk çıkan "çıt çıt çıt" sesine benzettim. Şuan itibariyle anormal hiçbir şey yok.

    Yukarıda anlatmış olduğum sıkıntılarımdan da, sadece karter tapasındaki çok hafif nemlenme hariç kurtulmuş durumdayım. Tapa meselesini de, bir sonraki yağ değişiminde komple değiştirerek halletmeyi düşünüyorum.

    Teşekkürler.

  12. #28

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Emeğinize sağlık. Ben yazılanların hepsini okudum. Öncelikle bu tamiratın sağlıklı olmadığından şüphe dahi ediyorsanız bir ustaya gidin derim. Bu hatırlatmayı yaptıktan sonra;
    Eğer yağı taze ise Yağı kaba muhafaza edip değiştirmeden de bu tamiratı yapabilirdiniz. Yağı değiştirdiniz madem, yağ filtresini de değiştiniz mi?Litre olarak ben sanırım yanlış anladım bu yüzden teyit amaçlı soruyorum, kaç litre koydunuz? Diğer soru havasını aldıktan sonra rölantide çalıştırıp termostatın açtığını, sirkülasyonun gerçekleştiğini ve fanın da devreye girdiğini tespit ettiniz mi? Radyatörün kapağının sağlamlığını su kaçırıp kaçırmadığını kontrol ettiniz mi? Sol Cover( alüminyum kapak) uygun tork değerlerinde sıktınız mı? Bu kadar emekten sonra bunların kontrollerini yapmazsanız yapılan emekler tersine dönebilir. Maksadım şunu söylemek, zor durumda değilsek, imkanlar ve kaliteli ustaların varolduğu yerlere yakınsak bu işleri ustalara bırakmak daha doğru olacaktır. Ben de bu arada sizin gibi kullanıcıyım. Usta değilim😉 Beni de yokluk(ustasızlık ve imkansızlık) bu hale getirdi.😂😂
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  13. #29
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ahmet özbek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Halil Bey yorumunuzu okuduktan sonra defalarca dikkatle dinledim. Sanıyorum ilk denememdeki o ses biraz evham yaratmış ve herhangi bir ses yansımasını o ilk çıkan "çıt çıt çıt" sesine benzettim. Şuan itibariyle anormal hiçbir şey yok.

    Yukarıda anlatmış olduğum sıkıntılarımdan da, sadece karter tapasındaki çok hafif nemlenme hariç kurtulmuş durumdayım. Tapa meselesini de, bir sonraki yağ değişiminde komple değiştirerek halletmeyi düşünüyorum.

    Teşekkürler.
    Tapanın (muhtemelen bakır) pul'unu değiştir yeter..
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  14. #30

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı MelihUlubilgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tapanın (muhtemelen bakır) pul'unu değiştir yeter..
    Melih abi tapanın anahtar tutan başını da yalama etmiş o yüzden bir sonraki yağ değişiminde tapanın yenisini alacak sanırım. Benim tapanın başı da yalama oldu en sonunda keski ucu ile çekiçleyip açtım ama alüminyum olduğundan yanaklarını eşit şekilde taşladım şimdi bir numara küçük anahtarla sökülüyor. 2-3 yağ değişimidir sorunsuz kullanıyorum.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  15. Ali KORKMAZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    MelihUlubilgen (10-01-2016)

 

 
Sayfa 3 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •