Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 6 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 2345678 SonuncuSonuncu
51 den 60´e kadar. Toplam 75 Sayfa bulundu
  1. #51
    Enduroist Kadim Üye Sadık SÖNMEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sadık SÖNMEZ
    Üyelik tarihi
    05-07-2012
    Bulunduğu yer
    Kocaeli - Değirmendere
    Mesajlar
    935
    Motosiklet
    Motorsuz Pisiklet
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı Emre Dalgic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fakat gorus almak icin viraj birlestirme yapilmaz. Neden? Cunku riski artirmis olursun �� insan gibi kendi seridinde git.
    İnsan gibi gidilmesi konusunda hem fikir olsam da, viraj birleştirme yapılması konusun da aynı fikirde değilim. Görüş yeterince açıksa neden olmasın?
    Bu arada bu süreklilik arz eder ve alışkanlık halini alırsa, görüşün olmadığı yerde de yaparsın diye, bir hocadan kati şekilde eğitim sırasında tavsiye almış olmanız muhtemel.

    Hiç bir zaman, bu hareket kesinlikle yapılmaz gibi bir düsturum olmadı, zorda kalındığında bizi hayatta tutmak için her şey yapılabilir. Ancak dediğim gibi bazı aksiyonlar, alışkanlık haline gelip bu vatandaşın düştüğü duruma sokabilir bizi.

    Bu arada madem yeri geldi. Şu hız meselesinde söyleyeceğimi buraya ekleyivereyim. Bu eğitim sürüşleri neden hızlı olur? Neden kimse gaz kesmez? Yada, dediniz ki tamam lan ben oldum. Şu sınavlara bir gireyim de belgemi alayım, sosyal medyada alem sürücü görsün. Peki bu sınavlarda neden kimse adam gibi gitmez, neden sürat olmazsa olmaz gibidir? Mesela hiç şile-ağva yolunu ortalama 60 km. hız ile bitirmiş bir öğrenci var mıdır? Veya bu sınavların bir alt km. limiti var mıdır. Ben son gittiğimde Uğur hoca ve öğrencisi köprü öncesi bir virajın içinde içimizden geçti resmen. Şimdi bunun mantığı nedir? Yok pilot yetiştiriyorsanız bunun yeri burası değil. Yok güvenli sürüşse mesele bu hızlı gitme hevesi ve neredeyse zorunluluğu nedir?


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Konu Ersan ÖZYURT tarafından (30-11-2015 Saat 11:12 ) değiştirilmiştir.
    Gözü Kara Motorcular vardır, birde Yaşlı Motorcular Vardır.
    Hem gözü kara, hemde yaşlı motorcu yoktur.

  2. Sadık SÖNMEZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    ahmet korkmaz (03-12-2015),Bora Karayel (30-11-2015)

  3. #52
    Enduroist Kıdemli Üye Bora Karayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Bora Karayel
    Üyelik tarihi
    20-04-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,087
    Motosiklet
    F800
    Marka
    Bmw

    Standart

    Sadık şefim video bence yeterince ne demek istediğini anlatmış...

    Hocaların birinin yap birinin yapma demesinin sebebi Öğrencinin tutumu olabilir birde bu kadar ince bir olayı anlatırken yanlış anlaşılmak yerine kolay yolu seçip geçme önce güvenlik deyip olayı sonuçlandırıp mesuliyet altına girilmeye bilir... Beni apaçi gördüyse içimdeki o deliyi hissettiyse aman yapma cıss demiş olabilir... Ki bencede doğrusu bu olmuş


    Ha benim tercihimi sorarsan ben Uğur Ertekin değilim dolayısıyla o yolda ben tempomu düşürür öyle kullanırdım... Benim kullanırken toplayacağım bilgi ile uğur hocanın toplayacağı bilgi aynı olması mümkün değil... Yıllarını motor üstünde geçirmiş bir insan sonuçta... Eğitim aldıktan sonra bir çok videosunu seyrettim hatta onu seyrederken Ersan Abimizin de Gözlem videoları ile karşılaştım keyfile seyrettim ve benim adıma öğretici oldu...

    Bu eğitim konusu da son zamanlarda kendimi sorguladığım bir konu oldu... Eğitim aldıkça daha iyi olduğumuzu düşünüyoruz ki bir nevi öyle oluyoruz da... Oldukça biraz daha zorlamaya başlıyoruz no pain no gain hesabı bir eğitim daha bu sırada hocalardan ve arkadaşlarımızdan güzel yorumlar alıyoruz süper iyi yoldayız devam derken bir bakıyoruz dediğin gibi füze gibi gitmeye başlamışız hızlar artmış çizgiler bariyerin dibine girmiş tempo had safhada aslında tam olmadan olmuşuz moduna giriyoruz... (ikarus sendromu)... İşte tehlike orda başlıyor Daha Çarpım tablosu oturmadan türev integrale başlıyoruz...
    Good Things Come To Those Who Wait

  4. Bora Karayel güzel mesajın için 5 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (30-11-2015),Arif Oral Unal (04-12-2015),Ersan ÖZYURT (30-11-2015),Murat TAŞ (30-11-2015),Sadık SÖNMEZ (30-11-2015)

  5. #53
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart Kırsalda motor kullanımı ve bir kazanın anatomisi

    Iki otomobil genisliginde olmayan yollarda gorus yeteri kadar acik ise yolun tamamini kullanabiliyoruz. Gorus yok ise bu gibi yollarda hiz yariya, takip mesafesi iki katina gibi onlemler aliyoruz.

    Ilk video bu tanima uymuyor. Dogru muyum? 🤔

    Hiz konusunda da daha once de yazdik cizdik bir yerlerde cunku acayip kiziyorum

    Hiz sinirinin kamyonlar icin 90 km oldugu sile yolunda kamyonlar fiilen 140 km gibi hizlara cikiyor iseler 100km/s ile gitmek guvenli degildir. O yuzden tek silindirli alet ile hic aklimda yokken viraj yatmayi ogrendik

    Daha hizli surme konusuna ben de katiliyorum. Hatta artiriyorum egitimlerde bir cok konu gibi hiz konusu da dogru aktarilamiyor. Ben ayakustu, kisa surede, sebepleri yeterince aciklanmamis tuyo, talimat ve onerilerin Yanlis anlasildigini dusunuyorum.

    Kitapta da dar yollarla ilgili bilgi yok
    Konu ahmet gül tarafından (30-11-2015 Saat 11:01 ) değiştirilmiştir.

  6. ahmet gül, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (30-11-2015)

  7. #54
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Bora Karayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadık şefim video bence yeterince ne demek istediğini anlatmış...

    Hocaların birinin yap birinin yapma demesinin sebebi Öğrencinin tutumu olabilir birde bu kadar ince bir olayı anlatırken yanlış anlaşılmak yerine kolay yolu seçip geçme önce güvenlik deyip olayı sonuçlandırıp mesuliyet altına girilmeye bilir... Beni apaçi gördüyse içimdeki o deliyi hissettiyse aman yapma cıss demiş olabilir... Ki bencede doğrusu bu olmuş


    Ha benim tercihimi sorarsan ben Uğur Ertekin değilim dolayısıyla o yolda ben tempomu düşürür öyle kullanırdım... Benim kullanırken toplayacağım bilgi ile uğur hocanın toplayacağı bilgi aynı olması mümkün değil... Yıllarını motor üstünde geçirmiş bir insan sonuçta... Eğitim aldıktan sonra bir çok videosunu seyrettim hatta onu seyrederken Ersan Abimizin de Gözlem videoları ile karşılaştım keyfile seyrettim ve benim adıma öğretici oldu...

    Bu eğitim konusu da son zamanlarda kendimi sorguladığım bir konu oldu... Eğitim aldıkça daha iyi olduğumuzu düşünüyoruz ki bir nevi öyle oluyoruz da... Oldukça biraz daha zorlamaya başlıyoruz no pain no gain hesabı bir eğitim daha bu sırada hocalardan ve arkadaşlarımızdan güzel yorumlar alıyoruz süper iyi yoldayız devam derken bir bakıyoruz dediğin gibi füze gibi gitmeye başlamışız hızlar artmış çizgiler bariyerin dibine girmiş tempo had safhada aslında tam olmadan olmuşuz moduna giriyoruz... (ikarus sendromu)... İşte tehlike orda başlıyor Daha Çarpım tablosu oturmadan türev integrale başlıyoruz...
    Ahan da merak eden varmış aynı konuyu. Açın len bir başlık hodr-i meydan, eğitim adamı niye hızlandırırmış konuşalım. Ya da eğitim miymiş adamı hızlandıran, onu konuşalım.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. #55
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    [QUOTE=ahmet gül;229489]Iki otomobil genisliginde olmayan yollarda gorus yeteri kadar acik ise yolun tamamini kullanabiliyoruz. Gorus yok ise bu gibi yollarda hiz yariya, takip mesafesi iki katina gibi onlemler aliyoruz.

    Ilk video bu tanima uymuyor. Dogru muyum? 🤔

    Hiz konusunda da daha once de yazdik cizdik bir yerlerde cunku acayip kiziyorum

    Hiz sinirinin kamyonlar icin 90 km oldugu sile yolunda kamyonlar fiilen 140 km gibi hizlara cikiyor iseler 100km/s ile gitmek guvenli degildir. O yuzden tek silindirli alet ile hic aklimda yokken viraj yatmayi ogrendik

    Daha hizli surme konusuna ben de katiliyorum. Hatta artiriyorum egitimlerde bir cok konu gibi hiz konusu da dogru aktarilamiyor. Ben ayakustu, kisa surede, sebepleri yeterince aciklanmamis tuyo, talimat ve onerilerin Yanlis anlasildigini dusunuyorum.

    Kitapta da dar yollarla ilgili bilgi yok [/QUOTE



    "...yollarda gorus yeteri kadar acik ise yolun tamamini kullanabiliyoruz" keskin bir yargı olmuş. sadece bu kadar değil bize kullanma kararı verdiren.

    "...

    Kitapta da dar yollarla ilgili bilgi yok" Bizzat dar yollar demiyor ama sistemi her konuşla uygulamak mümkün.

    Yıllar önce Paolo'nun br sözünü duymutum eğitimlerde.

    "Sistemi yarım uygularsanız çok tehlikelidir. Hiç uygulamayın daha iyi. Sistem ya tam uygulanır ya da uygulanmaz. Görüş alıp bunu değerlendirip, ona göre davranmayacaksanız, sağ virajda karşıdan gelen arabaya en yakın olan sol çizgide durmak kadar tehlikeli bir şey yoktur. Yavaşlayın, edepli edepli ortadan dönün. İşine gelen yerini uygula, gerisini uygulama olmaz. ya hepsini kusursuz öğreneceksin, ya da edepli edepli ortadan süreceksin" Paolo biraz serttir de konuşurken
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (30-11-2015),Ali KORKMAZ (30-11-2015),Bora Karayel (30-11-2015),Sadık SÖNMEZ (30-11-2015)

  10. #56
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Sadık SÖNMEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İnsan gibi gidilmesi konusunda hem fikir olsam da, viraj birleştirme yapılması konusun da aynı fikirde değilim. Görüş yeterince açıksa neden olmasın?
    Bu arada bu süreklilik arz eder ve alışkanlık halini alırsa, görüşün olmadığı yerde de yaparsın diye, bir hocadan kati şekilde eğitim sırasında tavsiye almış olmanız muhtemel.

    Hiç bir zaman, bu hareket kesinlikle yapılmaz gibi bir düsturum olmadı, zorda kalındığında bizi hayatta tutmak için her şey yapılabilir. Ancak dediğim gibi bazı aksiyonlar, alışkanlık haline gelip bu vatandaşın düştüğü duruma sokabilir bizi.

    Bu arada madem yeri geldi. Şu hız meselesinde söyleyeceğimi buraya ekleyivereyim. Bu eğitim sürüşleri neden hızlı olur? Neden kimse gaz kesmez? Yada, dediniz ki tamam lan ben oldum. Şu sınavlara bir gireyim de belgemi alayım, sosyal medyada alem sürücü görsün. Peki bu sınavlarda neden kimse adam gibi gitmez, neden sürat olmazsa olmaz gibidir? Mesela hiç şile-ağva yolunu ortalama 60 km. hız ile bitirmiş bir öğrenci var mıdır? Veya bu sınavların bir alt km. limiti var mıdır. Ben son gittiğimde Uğur hoca ve öğrencisi köprü öncesi bir virajın içinde içimizden geçti resmen. Şimdi bunun mantığı nedir? Yok pilot yetiştiriyorsanız bunun yeri burası değil. Yok güvenli sürüşse mesele bu hızlı gitme hevesi ve neredeyse zorunluluğu nedir?


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Sadık,

    Yine konuları birbirine karıştımamıza neden olacaksın bak.

    1. Burada yapılanlar sadece viraj birleştirme değildir. evet, onlarda vardır ama sadece onlar değildir. Videonun açıklamasının girişinde olduğu gibi dar yollar için uygulanan bir bilgi toplama yöntemidir. Lakin arkadaşlar bu kadar üst düzey bir uygulamanın nerede yapılıp yapılmayacağını video ve yazılarla öğrenemeyiz. Bunu bir öğrenciye kusursuz uygulatmak için oldukça üst düzeye gelmiş omasını beklemek gerekiyor. Günlerini haftaların belki de ayların çalışmasını ve derslerini bir gün buradan yazı ile anlatabilecek yeteneğe ulaşırsam, bilin ki hepsini sizin için kullanacağım. Lakin bu yetenek şimdilik kimse de yok. Tüm detaylarını öğrenmeden "YOLUN SİZE AİT OLMAYAN BÖLÜMÜNÜ KULLANMAYINIZ"

    2. Valla Sadık burada yeri gelmedi. Konu çok uzun ve hassas. Seninle uzun uzun konuştuk bunu ama görüyorum ki ikna edememişim. Burada başka merak eden var mı bilmiyorum bu konuyu. Var ise açın bir başlık konuşalım, yok ise başkalarına rahatsızlık vermeyelim, yine biz ikimiz konuşalım.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  11. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (30-11-2015),Ali KORKMAZ (30-11-2015),Bora Karayel (30-11-2015)

  12. #57
    Enduroist Kıdemli Üye Bora Karayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Bora Karayel
    Üyelik tarihi
    20-04-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,087
    Motosiklet
    F800
    Marka
    Bmw

    Standart

    Yok abi eğitim değil insanı hızlandıran Adrenaline olan ihtiyaç ama eğitim buna vesile oluyor öğreniyorsun motor kabiliyetin artıyor insan doğasında var daha iyi olmak istemek... Eğitimlerin sonunda hep diyorlar aman normalde kullandığınızdan bi tık daha yavaş kullanın bu gün öğrendiklerinizi uygularken diye


    Yoksa kurallar belli kitap aslanlar gibi yazmış eğitimlerde de söylüyorlar Hıza ulaşmaya çalışmayın her şeyi yapınca kendiliğinden gelecek diye biz gelmesini beklemediğimiz yada acele ettiğimiz için oluyor...


    4 s kuralı VAR


    safety (güvenlik) System(sistem) Smoothness( Akıcılık) Speed ( hız)

    sen ilk 3ünü kusursuz yaptınmı hız kendiliğinden geliyor...


    Dediğim gibi bu aralar bu konular hakkında kendimi sorguluyorum kafamda biraz karışık... Önce sağlık yoksa sistem eğitim hepsi yalan oluyor




    Başlık açalım derseniz Ahmet Yada Sadık Şefim bu konuyu güzel yapıyor ben katılımcıyım Ersan abim
    Good Things Come To Those Who Wait

  13. Bora Karayel güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (30-11-2015),Ersan ÖZYURT (30-11-2015),Murat TAŞ (02-12-2015)

  14. #58
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ersan abi oyle dedigime bakma, yazdigin gibi yetkin bir surucu olmadan, gercekten egitimlerin birinde bunu da yapabilirsin denmedikten sonra "iddiali bir surus"; benim de yapmayi tercih edecegim bir sey degil. Ben cevaplarimi aldim tesekkurler

  15. ahmet gül, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (30-11-2015)

  16. #59
    Enduroist Katılımcı Üye Emre Dalgic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Dalgic
    Üyelik tarihi
    06-08-2014
    Bulunduğu yer
    Izmir
    Mesajlar
    121
    Motosiklet
    1190 ADV
    Marka
    Ktm

    Standart

    Gorus almak icin karsi seride girilmez. Bu bir kural. Sistemin parcasi. Uygulamak size kalmis. Daha hizli gitmek icin viraj kesicem diyorsan ayri. Riski alip karsi seritte konumlanirsin. Secim sizin.

    Gorus varsa virsj birlestirmek ile gorusu artirmak icin karsi seride girmek farkli seyler. Ahmet gul cok guzel ozetlemis.

    Ugur ertekin o videoda 2 farkli maksatla karsi seride giriyor

    1 gorus var. Viraj birlestirmek icin

    2 gorus var. Hairpin i stabil ve nizami donmek icin.

    Hiz goreceli bir kavram. Sen ugura hizli gidiyor dersin. Mehmet de sadik ne kadar hizli gidiyor der. Agvada 20 yle gider. Onemli olan sistemi uygulayabildigin hizda gitmektir.

  17. Emre Dalgic güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (01-12-2015),Ali KORKMAZ (30-11-2015),Bora Karayel (30-11-2015),Güven Çifçi (03-12-2015)

  18. #60
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart Kırsalda motor kullanımı ve bir kazanın anatomisi

    Bu arada ortalama tek arac genisligindeki dar yollarda sinir noktasi ile aramizdaki mesafeyi iki katina cikarmamizin sebebi sadece erken durabilmek degil; ayni zamanda karsidan gelen araca da guvenle durabilmesi icin mesafe birakmakmis. Sadece kendinizi dusunmeyin yani

  19. ahmet gül güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (03-12-2015),Emre Dalgic (02-12-2015)

 

 
Sayfa 6 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 2345678 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •