Cihazı kargo ile beraber 354 dolara aldım. Vergi olarak ise 180 tl istediler bu halde yüzde 18 gibi görünüyor
Uğur abi hatırladığım kadarı ile ecu bilgileri dediğin gibi görünüyodu.yani bi anormallik yoktu ve ne lambda nede başka bir arıza ile ilgili arıza uyarısı da çıkmadı.bu gün tekrar bakayım nasıl olacak. Çünkü resetlemeler yaptıktan sonra, ki tps ve ıdc leri değiştiğimden, motoru fan açana kadar beklemedim sanırım belki bu bi eksikliktir.o şekilde bir daha kontrol edeyim teşekkür ederim
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
UĞUR KOÇ (12-12-2015)
Cihazı tekrar taktım ve ecu ile ilgili bilgileri kontrol ettim. Herhangi bir anormallik yok bilgiler belirttiğin gibi uğur ustam ve lambda ile ilgili olarak 800 ün üstüne çıkmadı bahsettiğiniz aralıkta kaldı. Dikkatimi çeken bir şey var ancak.moru ilk soğuk olarak çalıştırdığımda hiç gaza dokunmadan altı dk kadar gayet güzel çalışıyor.sonra yine stop ediyor. Bunun ardından her çalıştırmamda max 30 sn daha çalışabiliyor motor yani gaz vermezsem 2000 altı herhangi bir devirde stop ediyor. Anladığım ısınınca bir şeyler oluyor. Benzer sorunu okuduğum bir site var yabancı ancak nasıl çözdüğünü yazmamış. Bir de marş rublesi, krank okuyucu ve oradaki sargının bu işte parmağı olabilirmi. Motorun çalışmasında bir sıkıntı yok. Tabi stop ettikten sonra her defasında çalışması biraz daha zorlaşıyor gibi.
Konu UĞUR KOÇ tarafından (12-12-2015 Saat 23:55 ) değiştirilmiştir.
Motosenkron İçerenköy
Özel BMW Motosiklet Servisi
0531 781 03 69 - 0216 469 28 04
www.bmwmotosikletservisi.com
Abi video çekmedim bu gün. Yarın çekeyim ama şuan 30 sn lik bir zamanı içeren veri kaydı var exel olarak onları atayım belki bişeyler ifade eder
İlkay hocam gs 911 inde eksiklikleri var ,mesela bmw 1200 lerde bobin arızasını direk göremiyor,motoru çalıştırıp ,sağ ve soldaki vuruntu sensörünün değerleri birbirine yakın değilse ,bobinde sorun olduğu anlamına geliyor,
Bu arada sizin sorununuzun aynısını fazer 600 de yaşamıştım.motor soğukken herşey yolundayken ,biraz ısınıp yola çıkınca ,rolantide ve giderken vites değişimlerinde stop ediyordu, benden önceki sahibi sorunu çözememiş ,2 tane ustaya götürmüş,k&n hava filtresi,iridyum buji,bir sürü gereksiz masraf yaptırmışlar ama çözüm bulamamışlar ,çocukta motorun arızasını söylemeden bana sattı,yabancı siteleri biraz dolaşınca sorunun tps sensöründen kaynaklı olduğunu öğrendim ,200 tl ye bir sensör alıp taktım ,motor canavar olmuştu . sonra motoru satan çocuğu sıkıştırdım ,herşeyi yumurtladı Bu arada tps sensörünü değiştirmek biraz bilgi istiyor ,yamaha da çok kolay ,tps nin voltage değerleri ,km sayacındaki gizli servis menüsünde gözüküyor ama bmw de, ya gs 911 ile yada voltmetre ile değişmesi gerekiyor.
Ahmet hocam bende ilk olarak tps den ve rölanti motorundan şüphelenmiştim. İkisini de sıfır aldım taktım olmayınca gs 911 alayım resetleyeyim dedim lakin değişen birşey olmadı .aslında benzer sorun yaşaynların hemen hepsi olayı tps değişimi ile halletmiş baktığıö belki kırk farklı olayda.bizim sorunumuz ise uğur abinin muhtemel tespitine göre lambda sensöründe ama değişmeden yine emin olamıyoruz. Dediğiniz gibi gs 911 birçok arızayı tespit edemiyor yada ben kullanamıyorum. Umarım yakın zamanda hallederim çünkü olay bir bidon benzine doğru gidiyor
Herkese merhaba:
motorun bahsettiğimiz sorunlarını nihayet hallettik. Uğur Ustama teşekkür ediyorum. İstanbuldan telefonla, maille yardımlarını yine esirgemedi. bunun yanı sıra samsunda nihayet BMW den ve söylediklerimden anlayan işini de severek yapan Nevzat Usta'ya da teşekkür ediyorum. O olmasa idi Uğur Ustaya yani İstanbul'a motoru yollamayı cidden düşünmüştüm. neyse ki İstanbul'a göndermeye gerek kalmadı.
sorunu nasıl halletiğimize gelince: ben krank okuyucunun pislenmiş olacağından şüphelenmiştim. onun halini görmek üzere açtık, gayet temizdi. sağ kapak açılmışken marş rublemi daha önceden değiştiği halde elimdeki çok az kullanımış takım ile değiştirdim. krank okuyucunun değerleri ölçüldü ve normaldi. bunu üzerine Uğur abinin işaret ettiği üzere Lambda sensörüne yoğunlaştık. lambda değeri sürekli zenginde idi ve bazen aralıkları gayet geniş dalgalanmalar da yapıyordu. motorun üzerinden Ngk değil de muadili olan bosh marka lambda sensörü çıktı. uğur abide bunun muadili olduğunu söylemişti zaten. ancak ustanın elinde neredeyse kullanılmamış bir tane olunca aldık onu taktık. grafik düzelmişti lakin stop etmeler devam ediyordu. artık tps, rölanti motoru, krank okuyucu, lambda sensörü sağlam olduğuna göre ateşleme ile ilgili bir sıkıntı olabilir diye düşünen Nevzat usta (uğur abi bunun da ihtimal dahilinde olduğunu zaten söylemişti) dükkanda buluna rt1150'nin ignition coil'i (ateşleme bobini-buji üzerine geçen pipoyu) sökerek bizim alete taktı. artık stop etmiyordu. bunun üzerine bempardan hemen bir ateşleme bobini siparişi ile durumu hallettik. geçen hafta çözülmesine rağmen bugün bir saat kadar motoru kullanma imkanım oldu. artık soğuk-sıcak Allah nazardan korusun çivi gibi bir rölantisi var ve stop etme sorunu da yok. yani hem lambda sensörü hem de ateşleme bobini bozukmuş. daha önce aldığım tps de bir sorun yokmuş gibi görünüyor.
bu sorun ilk ortaya çıktıktan itibaren ise motorda değişen parçalar:
tps
rölanti motoru
benzin filitresi
marş rublesi ve yağ
lambda sensörü
ateşleme bobini
akü
ve GS 911 ... Allah Kaza bela vermesin. İlgilenen herkese tekrar teşekkürler
Ali KORKMAZ (10-01-2016)