Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 30 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ilkay erken Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    GS-911 bu gün itibariyle elime ulaştı. Amazon'dan aldığım bluetooth'lu olanı ilgili firma kargolamadığı için alamadım. bu sebepten usb ile çalışan ve önceki sarı versiyondan aldım. gümrükte bi kaç gün takıldı. 180tl vergi ödedikten sonra ise geldi.
    cihazı akşam motora bağladım. Gaz pozisyon sensörü rölanti motorunun gerekli adabtasyonlarını yaptım. diğer sensörlerin ilgili testlerini de yaptım.
    bunların yanı sıra arıza için yaptığım testte bir hata kodu da çıkmadı. yalnız motorum yine 5-6 dk rölantide çalıştıktan sonra eskisi gibi stop etmeye devam ediyor. lambda sensörü değerleri ise 200-600 arasında olması lazım gelirken birçok devirde 700-750 civarında dolaşmakta. bununla birlikte cihazı hala öğrenme aşamasında olduğumdan yanılıyor da olabilirim. bakalım neler çıkacak. herkese selamlar
    cihazı kaça almıştınız acaba 180 lira vergisi oldu, yüzde 25 sanırım vergi değil mi?

  2. #12
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Cihazı kargo ile beraber 354 dolara aldım. Vergi olarak ise 180 tl istediler bu halde yüzde 18 gibi görünüyor

  3. #13
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Uğur abi hatırladığım kadarı ile ecu bilgileri dediğin gibi görünüyodu.yani bi anormallik yoktu ve ne lambda nede başka bir arıza ile ilgili arıza uyarısı da çıkmadı.bu gün tekrar bakayım nasıl olacak. Çünkü resetlemeler yaptıktan sonra, ki tps ve ıdc leri değiştiğimden, motoru fan açana kadar beklemedim sanırım belki bu bi eksikliktir.o şekilde bir daha kontrol edeyim teşekkür ederim

  4. #14

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı UĞUR KOÇ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    lambda sensöru 45 mv ile 800 mv arasında surekli oynamalı.diğer yandan ecu (beyın) dakı lambda sensöru okuyucu entegre de bozulmus ıse, test etmek ıcın mutlaka sağlam olduğundan emın olduğun bır ecu yada lambda sensöru gereklı.

    Motorcycle Information
    VIN: WB10172A2YZE36397
    Mileage: Not available
    BMS-C
    ECU Id (VIN):ZE36397 (ecu arızalı ıse bu satırda vvvvvv tarzı harfler olur.)
    Part No.:07664624
    HW Version:C2
    Diagnosis Index:3
    Software version:7002
    Manufacturing Date:2000-05-31 ('' ecu arızalı ise bu satırda uretım tarıhı yerıne 1400 gibi tuhaf rakkamlar yazar.)
    HWOE No.:25360237
    Manufacturer:Hella
    Data release:70003608
    VIN model year:2000



    304Oxygen (Lambda) Sensor Circuit Malfunction, No signal or signal intermittent
    The fault is not present now.
    Bu bilgiler hayati öneme haiz bilgiler, paylaştığın için teşekkürler Uğur ustam. Kıymetini bilmek lazım.👏👏
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  5. Ali KORKMAZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    UĞUR KOÇ (12-12-2015)

  6. #15
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Cihazı tekrar taktım ve ecu ile ilgili bilgileri kontrol ettim. Herhangi bir anormallik yok bilgiler belirttiğin gibi uğur ustam ve lambda ile ilgili olarak 800 ün üstüne çıkmadı bahsettiğiniz aralıkta kaldı. Dikkatimi çeken bir şey var ancak.moru ilk soğuk olarak çalıştırdığımda hiç gaza dokunmadan altı dk kadar gayet güzel çalışıyor.sonra yine stop ediyor. Bunun ardından her çalıştırmamda max 30 sn daha çalışabiliyor motor yani gaz vermezsem 2000 altı herhangi bir devirde stop ediyor. Anladığım ısınınca bir şeyler oluyor. Benzer sorunu okuduğum bir site var yabancı ancak nasıl çözdüğünü yazmamış. Bir de marş rublesi, krank okuyucu ve oradaki sargının bu işte parmağı olabilirmi. Motorun çalışmasında bir sıkıntı yok. Tabi stop ettikten sonra her defasında çalışması biraz daha zorlaşıyor gibi.

  7. #16
    Enduroist Kadim Üye UĞUR KOÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Uğur koç
    Üyelik tarihi
    18-10-2013
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    602
    Motosiklet
    0531 781 03 69
    Marka
    Bmw

    Standart

    gerçek zamanlı çalışma verilerinin video kaydını yolla bana ,atladığın bir şey var.



    Konu UĞUR KOÇ tarafından (12-12-2015 Saat 23:55 ) değiştirilmiştir.
    Motosenkron İçerenköy
    Özel BMW Motosiklet Servisi
    0531 781 03 69 - 0216 469 28 04
    www.bmwmotosikletservisi.com

  8. #17
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Abi video çekmedim bu gün. Yarın çekeyim ama şuan 30 sn lik bir zamanı içeren veri kaydı var exel olarak onları atayım belki bişeyler ifade eder

  9. #18
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ilkay erken Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi video çekmedim bu gün. Yarın çekeyim ama şuan 30 sn lik bir zamanı içeren veri kaydı var exel olarak onları atayım belki bişeyler ifade eder
    İlkay hocam gs 911 inde eksiklikleri var ,mesela bmw 1200 lerde bobin arızasını direk göremiyor,motoru çalıştırıp ,sağ ve soldaki vuruntu sensörünün değerleri birbirine yakın değilse ,bobinde sorun olduğu anlamına geliyor,
    Bu arada sizin sorununuzun aynısını fazer 600 de yaşamıştım.motor soğukken herşey yolundayken ,biraz ısınıp yola çıkınca ,rolantide ve giderken vites değişimlerinde stop ediyordu, benden önceki sahibi sorunu çözememiş ,2 tane ustaya götürmüş,k&n hava filtresi,iridyum buji,bir sürü gereksiz masraf yaptırmışlar ama çözüm bulamamışlar ,çocukta motorun arızasını söylemeden bana sattı,yabancı siteleri biraz dolaşınca sorunun tps sensöründen kaynaklı olduğunu öğrendim ,200 tl ye bir sensör alıp taktım ,motor canavar olmuştu . sonra motoru satan çocuğu sıkıştırdım ,herşeyi yumurtladı Bu arada tps sensörünü değiştirmek biraz bilgi istiyor ,yamaha da çok kolay ,tps nin voltage değerleri ,km sayacındaki gizli servis menüsünde gözüküyor ama bmw de, ya gs 911 ile yada voltmetre ile değişmesi gerekiyor.

  10. #19
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Ahmet hocam bende ilk olarak tps den ve rölanti motorundan şüphelenmiştim. İkisini de sıfır aldım taktım olmayınca gs 911 alayım resetleyeyim dedim lakin değişen birşey olmadı .aslında benzer sorun yaşaynların hemen hepsi olayı tps değişimi ile halletmiş baktığıö belki kırk farklı olayda.bizim sorunumuz ise uğur abinin muhtemel tespitine göre lambda sensöründe ama değişmeden yine emin olamıyoruz. Dediğiniz gibi gs 911 birçok arızayı tespit edemiyor yada ben kullanamıyorum. Umarım yakın zamanda hallederim çünkü olay bir bidon benzine doğru gidiyor

  11. #20
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Herkese merhaba:
    motorun bahsettiğimiz sorunlarını nihayet hallettik. Uğur Ustama teşekkür ediyorum. İstanbuldan telefonla, maille yardımlarını yine esirgemedi. bunun yanı sıra samsunda nihayet BMW den ve söylediklerimden anlayan işini de severek yapan Nevzat Usta'ya da teşekkür ediyorum. O olmasa idi Uğur Ustaya yani İstanbul'a motoru yollamayı cidden düşünmüştüm. neyse ki İstanbul'a göndermeye gerek kalmadı.
    sorunu nasıl halletiğimize gelince: ben krank okuyucunun pislenmiş olacağından şüphelenmiştim. onun halini görmek üzere açtık, gayet temizdi. sağ kapak açılmışken marş rublemi daha önceden değiştiği halde elimdeki çok az kullanımış takım ile değiştirdim. krank okuyucunun değerleri ölçüldü ve normaldi. bunu üzerine Uğur abinin işaret ettiği üzere Lambda sensörüne yoğunlaştık. lambda değeri sürekli zenginde idi ve bazen aralıkları gayet geniş dalgalanmalar da yapıyordu. motorun üzerinden Ngk değil de muadili olan bosh marka lambda sensörü çıktı. uğur abide bunun muadili olduğunu söylemişti zaten. ancak ustanın elinde neredeyse kullanılmamış bir tane olunca aldık onu taktık. grafik düzelmişti lakin stop etmeler devam ediyordu. artık tps, rölanti motoru, krank okuyucu, lambda sensörü sağlam olduğuna göre ateşleme ile ilgili bir sıkıntı olabilir diye düşünen Nevzat usta (uğur abi bunun da ihtimal dahilinde olduğunu zaten söylemişti) dükkanda buluna rt1150'nin ignition coil'i (ateşleme bobini-buji üzerine geçen pipoyu) sökerek bizim alete taktı. artık stop etmiyordu. bunun üzerine bempardan hemen bir ateşleme bobini siparişi ile durumu hallettik. geçen hafta çözülmesine rağmen bugün bir saat kadar motoru kullanma imkanım oldu. artık soğuk-sıcak Allah nazardan korusun çivi gibi bir rölantisi var ve stop etme sorunu da yok. yani hem lambda sensörü hem de ateşleme bobini bozukmuş. daha önce aldığım tps de bir sorun yokmuş gibi görünüyor.
    bu sorun ilk ortaya çıktıktan itibaren ise motorda değişen parçalar:
    tps
    rölanti motoru
    benzin filitresi
    marş rublesi ve yağ
    lambda sensörü
    ateşleme bobini
    akü
    ve GS 911 ... Allah Kaza bela vermesin. İlgilenen herkese tekrar teşekkürler

  12. ilkay erken, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (10-01-2016)

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •