Söylemesi ayıptır jeneratör kursu gördüm. Her cuma 15 dk. çalıştırıp güce bindirmeden bekleriz. Termostat açar geri kaparız. Bu arada alternatör de aküyü doldurur. Ancak motosikletlerin alternatörü küçük olduğu için yarım saat gezmek daha iyi gelir zira rölantide değil illaki 3000-5000 devir aralığına çıkılacaktır. Ancak rölantideki 15 dk. da şarj için yeterlidir. 1200gs nin akü marş gücü yüksek olduğu için marşa basarken çok da zorlanmaz. 15 dk. marş için harcadığı gücünü fazlasıyla doldurur.
Burada bir sürpriz çıkarda regülatör istenilen voltaj çıkışını yapamazsa o Zaman da şarjınızda da sürprizlerle karşılaşabilirsiniz. Makul olan alternatör tarafının bakımını yapmak temiz tutmak ve ölçümünü yapıp oradaki sistemin sıkıntısız çalıştığını garantilemektir. Çünkü yaz boyu çok uzun turlara çıkılıyor ve sürekli alternatör çalışıyor. Regülatörler de sürekli görev yapıyor. Kolay kolay bozulacak birşey değil sudan çamurdan etkilenmez ama olur da kış şartlarının ağırlığından etkilenirse sürpriz yapabilir. Ben sökebilirsem bu hafta alternatör tarafını söküp hem içinin pisliğini temizleyeceğim hem de sargının rengini kontrol edeceğim en son olarak da olması gereken değerlerde elektrik üretip üretmediğine bakacağım. Paylaşırım.
Ali, GS'i orta ayağa alıp 3000 devirde arka tekeri çevirsek aynı şey olmaz mı binmeyle?