Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123
21 den 30´e kadar. Toplam 30 Sayfa bulundu
  1. #21
    Enduroist Kadim Üye Ercan Çelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ercan Çelen
    Üyelik tarihi
    26-04-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    622
    Motosiklet
    F 800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Gule gule eskit

  2. #22
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ercan Çelen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gule gule eskit
    Sağolun Ercan Bey İnşallah

  3. #23

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bu sitenin bu yönüne bayılıyorum işte. El birliği ile tamir oldu. Güle güle kullan onca sensör ve kontrolden sonra uzun Zaman binersin bu motosiklete. Bir de şu GS 911 almışsın ya sırtın yere gelmez artık. Bana da lazım bir tane ama Nasıl yapacam bilmem.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  4. Ali KORKMAZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (10-01-2016)

  5. #24
    Moderatör Arif Oral Unal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arif Oral Unal
    Üyelik tarihi
    05-10-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,367
    Motosiklet
    R1250 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Baya uğraştırdı valla sizi, geçmiş olsun

  6. #25
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ilkay erken Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese merhaba:
    motorun bahsettiğimiz sorunlarını nihayet hallettik. Uğur Ustama teşekkür ediyorum. İstanbuldan telefonla, maille yardımlarını yine esirgemedi. bunun yanı sıra samsunda nihayet BMW den ve söylediklerimden anlayan işini de severek yapan Nevzat Usta'ya da teşekkür ediyorum. O olmasa idi Uğur Ustaya yani İstanbul'a motoru yollamayı cidden düşünmüştüm. neyse ki İstanbul'a göndermeye gerek kalmadı.
    sorunu nasıl halletiğimize gelince: ben krank okuyucunun pislenmiş olacağından şüphelenmiştim. onun halini görmek üzere açtık, gayet temizdi. sağ kapak açılmışken marş rublemi daha önceden değiştiği halde elimdeki çok az kullanımış takım ile değiştirdim. krank okuyucunun değerleri ölçüldü ve normaldi. bunu üzerine Uğur abinin işaret ettiği üzere Lambda sensörüne yoğunlaştık. lambda değeri sürekli zenginde idi ve bazen aralıkları gayet geniş dalgalanmalar da yapıyordu. motorun üzerinden Ngk değil de muadili olan bosh marka lambda sensörü çıktı. uğur abide bunun muadili olduğunu söylemişti zaten. ancak ustanın elinde neredeyse kullanılmamış bir tane olunca aldık onu taktık. grafik düzelmişti lakin stop etmeler devam ediyordu. artık tps, rölanti motoru, krank okuyucu, lambda sensörü sağlam olduğuna göre ateşleme ile ilgili bir sıkıntı olabilir diye düşünen Nevzat usta (uğur abi bunun da ihtimal dahilinde olduğunu zaten söylemişti) dükkanda buluna rt1150'nin ignition coil'i (ateşleme bobini-buji üzerine geçen pipoyu) sökerek bizim alete taktı. artık stop etmiyordu. bunun üzerine bempardan hemen bir ateşleme bobini siparişi ile durumu hallettik. geçen hafta çözülmesine rağmen bugün bir saat kadar motoru kullanma imkanım oldu. artık soğuk-sıcak Allah nazardan korusun çivi gibi bir rölantisi var ve stop etme sorunu da yok. yani hem lambda sensörü hem de ateşleme bobini bozukmuş. daha önce aldığım tps de bir sorun yokmuş gibi görünüyor.
    bu sorun ilk ortaya çıktıktan itibaren ise motorda değişen parçalar:
    tps
    rölanti motoru
    benzin filitresi
    marş rublesi ve yağ
    lambda sensörü
    ateşleme bobini
    akü
    ve GS 911 ... Allah Kaza bela vermesin. İlgilenen herkese tekrar teşekkürler
    İlkay hocam geçmiş olsun, yukarıdaki mesajımı tekrar okursan gs 911 in bobin arızasını göremediğinden bahsetmiştim ,krank sensörü ve tps sensörü arızasını gs911 okuyor,sadece lambda sensöründen emin değilim,bir nevi arıza ,gs 911 in çalışmadığı yerden gelmiş aslında gs 911 de arızayı görmediğimiz zaman ilk önce bakılacak yerin bobin olması gerekirdi,lakin f650 de çubuk şeklinde indiksyon bobini olduğunu bilmiyordum ,eski usul bobin kablo ve buji piposu var sanıyordum ,o sistemler kolay kolay bozulmuyordu.bmw nin kronik arızalarından biri de ,bu lanet olası çubuk bobinler,bende bu sorun yüzünden 2 tane bobin değişmiştim.boxerlarda bu arıza yüksek devirlerde gaz kesikliği olarak gözüküyor.bizim gibi taşrada bmw ye binen insanların gs 911 aletine herzaman ihtiyacı var .bu arada aldığınız alet 4 adet motora kadar sınırlı ,eşin dostun motorunu teşhis edeyim derken aletin limiti dolar,ikinci alacağınız motorda elinizdeki alet iş görmeyebilir,ben bunun için professiyonel sürümünü aldım.şimdiye kadar 4-5 tane bmw ci arkadaşa, garajımda yardımcı oldum.
    Bu arada bahsettiiğiniz usta Çorum daki Nevzat usta mı?
    Konu ahmet yaramış tarafından (11-01-2016 Saat 00:59 ) değiştirilmiştir.

  7. #26
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Ahmet hocam evet birkaç aydır samsunda kendisi burada yamaha servisi aynı zamanda. Dediğiniz gibi gs911in çalışmadığı kısımlardan yaşadık sorunları ama diğer yandan problem aynı anda iki yerden olunca tespit iyice güçleşti. Aslında olayı sonradan çözdük tps yi az çevirince yani bi anlamda gaz verince hiç stop etmiyodu.yüksek devirde ateşleme artınca motor çalışıyordu ancak rölantide gerekli miktar bujiye iletilmediği için stop ediyordu.lakin motor soğukken ilk çalıştırmada neden beş dk kadar yani ısınana kadar stop etmiyodu hala anlamış değilim

  8. #27
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Çok sağolun arif bey.zor yoldan öğeniyoruz diyelim artık

  9. #28
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu sitenin bu yönüne bayılıyorum işte. El birliği ile tamir oldu. Güle güle kullan onca sensör ve kontrolden sonra uzun Zaman binersin bu motosiklete. Bir de şu GS 911 almışsın ya sırtın yere gelmez artık. Bana da lazım bir tane ama Nasıl yapacam bilmem.
    Ali bey ben amazondan almaya çalıştım ilk önce hatta iki defa denedim tr ye kargoları olduğu halde işlemi satıcı adres tespit edilemiyor diye iptal etti. Bende hexcode sitesinden sipariş vermek zorunda kaldım ve gümrüğe üç günde falan gayet hızlı geldi. alınabilir bir cihaz ancak böle çok detaylı bir veri sağladığını düşünmüyorum. Mesela lambda sensörü soketi çıkık iken resetle diyorum soketin yani lambdanın olmadığını göstermiyo hatta başarıyla resetlendi diyor. Fakat anlık verileri görmek abs ile ilgili beyinle ilgili hataları silmek okumak tps ve rölanti motoru değişim temizlik sonrası adabtasyon için gerekli bir cihaz

  10. #29
    Enduroist Katılımcı Üye ahmet yaramış - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet yaramış
    Üyelik tarihi
    13-08-2012
    Bulunduğu yer
    tokat
    Mesajlar
    231
    Motosiklet
    1200 rt
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ilkay erken Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ahmet hocam evet birkaç aydır samsunda kendisi burada yamaha servisi aynı zamanda. Dediğiniz gibi gs911in çalışmadığı kısımlardan yaşadık sorunları ama diğer yandan problem aynı anda iki yerden olunca tespit iyice güçleşti. Aslında olayı sonradan çözdük tps yi az çevirince yani bi anlamda gaz verince hiç stop etmiyodu.yüksek devirde ateşleme artınca motor çalışıyordu ancak rölantide gerekli miktar bujiye iletilmediği için stop ediyordu.lakin motor soğukken ilk çalıştırmada neden beş dk kadar yani ısınana kadar stop etmiyodu hala anlamış değilim
    Nevzat usta bizim bölgenin bulunmaz hint kumaşıdır ona iyi sahip çıkın hem ustalığı,hem insanlığı on numara bir arkadaştır.Doktor bir abimizin 1150 rt sinde hem debriyaj balatasını hemde abs modülünü gayet güzel bir şekilde değişmişti,kaldıki boxer motorda debriyaj balatası değişmek ,gerçekten sabır ve uzmanlık istiyor.
    Konu ahmet yaramış tarafından (11-01-2016 Saat 03:40 ) değiştirilmiştir.

  11. #30
    Enduroist Üye ilkay erken - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ilkay erken
    Üyelik tarihi
    12-06-2014
    Bulunduğu yer
    samsun
    Mesajlar
    45
    Motosiklet
    Tenere 700
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Dediğiniz gibi gerçekten iyi bir usta.her nekadar ben buna defalarca şahit olmasam da sorunlara yaklaşımı gayet bilinçli ve bilmediği konularda hiç kompleks yapmadan dinliyo soruyo öğreniyo yani gelişmeye de açık. ayrıca dediğiniz gibi karakteride gayet yerinde . İyiki samsunda daha ne diyeyim

 

 
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •