Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 78 Toplam 130 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 286874757677787980818288128 ... SonuncuSonuncu
771 den 780´e kadar. Toplam 1300 Sayfa bulundu
  1. #771
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Sertac Sen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Manuelin keyfi mutlaka ayri fakat, DCT' nin de yabana atilmamasi gerektigini dusunuyorum… Malum, DCT' nin 80 in uzerinde ayri surus modu var, bu durumda viraja girerken vites dusurememe gibi bir sorun olacagina pek ihtimal veremiyorum.. Ama su cok dogru, kisa sureli ilk deneme surusunde motosikletin ayarlarina veya kullanimina hakim olmak mumkun degil.. Arif' in de soyledigi gibi kullanimda mutlaka bir kac puf noktasi ve dogru ayarlar bulundugunda cok keyifli bir makina olacak.. Bugun manuel almis olsaydim, aklim DCT de kalirdi ama zevkler farkli tartisilmaz tabi..
    Sertaç bey, bu dct sonuçta yeni bir teknoloji ve daha geliştirilecek yönleri vardır elbette. NC 700 ve 750'den buraya gelene kadar geliştirildiği gibi. Sonuçta sensorler ve bilgisayar işlemcileri insan beyninin yaptığını yapamaz yani ufak tefek hatalar olabilir. Hata demeyelim de eksikler olabilir. O yüzden her ihtimale bir pay bırakmak lazım diye düşünüyorum.

  2. #772
    Moderatör Arif Oral Unal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arif Oral Unal
    Üyelik tarihi
    05-10-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,367
    Motosiklet
    R1250 GS
    Marka
    Bmw

    Standart Africa Twin Geldi

    Alıntı Ediz Gürkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aklıma deli sorular geldi Arif. Birisi eğitimlerde vites freni kullanmayın derler ya, dct nin orda bir vites küçültmesi fren etkisi yapıyor mu?
    Diğer soru da şu, viraj içindesin yerde tutuş iyi çıkışta gazı açınca vitesi düşürür mü dct? Yoksa gaza basınca artırır mı? Sen frene basınca düşürüyor demişsin de ondan soruyorum.
    1) Ediz çift kavrama da arka tekeri kitlemek imkansız gözüküyor. (Okuduklarım bunu söylüyor çok net)

    2) bence hangi vitesdeysen o vites de kalır. Sürüş moduna göre devir vites atması gereken hıza ulaşınca büyütür. Hızlanmadan büyütmez

  3. #773
    Enduroist Kadim Üye ERDIM ELITEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ERDIM ELITEZ
    Üyelik tarihi
    17-09-2015
    Bulunduğu yer
    ISTANBUL
    Mesajlar
    988
    Motosiklet
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Marka
    Honda

    Standart

    750 dct için cevaplıyabilirim sanırım. Gaz kolu vites ilişkisi şu şekilde. Eğer düz yolda gazı köklerseniz vites küçültüp gazlar. Normal bir şekilde gaz verirseniz normal vites aralığında yükseltir sıra ile. AT içinse daha once yazdığım gibi vites fazlası ile fren görevi görüyor. Viraj da ise vites işini motora bırakmadan ben müdahale ediyorum zaten. Gerek küçültme gerekse büyütme anlamında uzun bir virajda 2 vites birden oynayabiliyorum.

  4. #774
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı ERDIM ELITEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    750 dct için cevaplıyabilirim sanırım. Gaz kolu vites ilişkisi şu şekilde. Eğer düz yolda gazı köklerseniz vites küçültüp gazlar. Normal bir şekilde gaz verirseniz normal vites aralığında yükseltir sıra ile. AT içinse daha once yazdığım gibi vites fazlası ile fren görevi görüyor. Viraj da ise vites işini motora bırakmadan ben müdahale ediyorum zaten. Gerek küçültme gerekse büyütme anlamında uzun bir virajda 2 vites birden oynayabiliyorum.
    Virajda vites ile oynamak mı? Bir yanlış olmasın bunda. 😆
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  5. #775
    Enduroist Kadim Üye ERDIM ELITEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ERDIM ELITEZ
    Üyelik tarihi
    17-09-2015
    Bulunduğu yer
    ISTANBUL
    Mesajlar
    988
    Motosiklet
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Virajda vites ile oynamak mı? Bir yanlış olmasın bunda. ��

    Kesinlikle yok hocam. çift kavrama olduğundan virajda arka tekerde (debriyajı çektiğimizde) oluran tork kaybı olmadığından rahatlıkla değiştirebiliyorsunuz. Yani yazılı olmayan kural olan viraja girdiğin vitesde çıkacaksın kuralı DCT ler için geçerli değildir.

  6. #776
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    çift kavramalı şanzuman tam bir devrim bence iki teker camiası için. Honda'dan önce yapan olduysa hakkını teslim ederim o ayrı ancak en azindan yayginlastiran honda ondan eminim.

    yine de vites kucultuyorsan devir yukseltiyorsun demektir, debriyaj cekmeye gore cok daha guvenlidir ancak en dogrusu viraj oncesi en dogru vitesi bulmaktir diye dusunuyorum. Bunu da dct nasil yapiyor bilemiyorum, yani 60 ile 6.vites giden makine hangi devirde oluyor ona bakmak onemli olabilir mi misal?

    dogru vitesi bulamadiysan (arif in ornek) dct daha yardimci gorev gorur, bence de boyle.

    konforun yaninda biraz guvenlik acisindan da faydasi olabilir diye tahmin ediyorum bu sebeple. yine de guvenlik sagliyor diye temel surus prensiplerini arka cebimize atacak degiliz, abs-telelever-kombine vb sistemlerde oldugu gibi.

    amator kafayla bana boyle gorunuyor durum, surucu motora alistiktan ve dct'ye ekstra anlam yuklemedikten sonra dert yaratacagini hic zannetmiyorum.

  7. ahmet korkmaz, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (24-02-2016)

  8. #777
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bende birkaç şey yazayım bari.Yazılanları okuyorum ama bir anlam veremiyorum daha motor gelmemiş en fazla kullanan 50-100 km kullanmış profesör gibi yazılar yazılıyor .Bi durun bakalım motorlar gelsin biraz km yapılsın ondan sonra yazın yazabildiğiniz kadar bu acele niye.Ben bu yazılanların hiç birini kale almıyorum seneye veya yazın sonunda kale alırım herkes motorunu alsın biraz yol yapsın (5-10000km) ondan sonra yazsın ne yazacaksa.
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  9. MelihUlubilgen güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (24-02-2016),yılmaz yılmaz (24-02-2016)

  10. #778
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    dct yeni değil abi, nc'de ve ct'de de vardı ya, o açıdan.

  11. #779
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Yazılanların tamamı dct ile ilgili değil de o yüzden yazdım genel AT muhabbeti..
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  12. MelihUlubilgen, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    necmi er (24-02-2016)

  13. #780
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ERDIM ELITEZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle yok hocam. çift kavrama olduğundan virajda arka tekerde (debriyajı çektiğimizde) oluran tork kaybı olmadığından rahatlıkla değiştirebiliyorsunuz. Yani yazılı olmayan kural olan viraja girdiğin vitesde çıkacaksın kuralı DCT ler için geçerli değildir.
    Erdim abi aslinda gecerlidir ne kadar cift kavrama stabiliteye yardimci olsa da vites degisimi devir tork iliskisini etkileyeceginden yine de onerilmez. (Tork egrisi cikmadiki inceleyelim Profesyonel bir degerlendirme okumadim henuz, hocalar ne diyecektir bilmiyorum bu duruma. Bu benim dusuncem.

    Virajda vites degisimi yapilmamasinin tek sebebi dengeyi bozmasi degil acikcasi. Cok aksi bir durum olmadikca virajlari sabit hizla donuyoruz. Tabi her viraj nizami degil; ice daralan ya da genisleyen virajlarla her surusumuzde karsilasiyoruz. Ama hic bir virajin icinde vites degisimi gerektirecek hiz farklari olusmuyor. Bana gore vites degistiriyorsak viraj girisinde bir hata yapmisiz demektir.

    Ote yandan AT, bildigim kadariyla viraj alirken vites degisimi yapmamak uzere programlanmis. Icerisindeki gyroscope motosiklet yatikken vitesi bir asamaya kadar koruyordu diye hatirliyorum. Bulursam paylasayimki bence dct icin onemli bi konu. Bu konuda daha cok bilgin vardir eminim

  14. ahmet gül, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (24-02-2016)

 

 
Sayfa 78 Toplam 130 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 286874757677787980818288128 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •