Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 7 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 345678 SonuncuSonuncu
61 den 70´e kadar. Toplam 74 Sayfa bulundu
  1. #61

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Tamer GEVECİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    En güvenilir kask bağlama aparatının bu tip olduğu söyleniyor .
    Sebebini açıklayabilecek olan var mı?
    Güce binen malzeme İpek halat ve yaklaşık 500 kg. Çekebilecek kapasitede olduğunu düşünüyorum. Birbirine bağlantı yapılan halka da sert bir metalden yapılmış. Güce bindiğinde ise kendini kilitleyen bir sistem olduğu için asla gevşemeyecektir. Ancak kilitliler damak ve tırnak sistemiyle çalıştığımdan aşırı yük bindiğinde kırılabilir diye en güvenli sistemin bu olduğu söyleniyordur. Bu benim görüşüm. Ama sistemi nazari olarak bilen varsa anlatırsa da daha bir açıklayıcı olur.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  2. Ali KORKMAZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (29-11-2015)

  3. #62
    Enduroist Kadim Üye Ercan Çelen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ercan Çelen
    Üyelik tarihi
    26-04-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    622
    Motosiklet
    F 800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Tamer GEVECİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    En güvenilir kask bağlama aparatının bu tip olduğu söyleniyor .
    Sebebini açıklayabilecek olan var mı?
    Kendi kendine veya zorlamayla acilma imkani olmadigini biliyorum. Diger klipsli veya gecmeli baglantilar zorlama ile acilabilirler ve aciliyorlar ilk kaskimdan biliyorum.

  4. #63
    Ordinaryus Enduroist ahmet f senel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet f senel
    Üyelik tarihi
    22-09-2011
    Bulunduğu yer
    ADANA
    Mesajlar
    1,876
    Motosiklet
    XT1200ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Bir şey diyeyim mi?
    Ölüm gelmişse diğerleri bahane.
    Ben geçmişte bu gibi işlere çok pimpiriklenen bir adamdım.
    Hala da biraz öyleyim.
    Dibine kadar araştırır sonra alır ve uğraşırdım.
    Ya yaş ilerledi, ya xanax+cipralex kombinasyonu😄 beni biraz daha relax hale getirdi.
    Paran varsa en iyisini al, yoksa orta karar bilindik marka.
    Diğer şeyleri kafaya takmamaya çalışıyorum.
    Allah cc dert vermesin vesselam.
    Gerisi çözülür.
    Hele para ile çözülüyorsa düğün bayram.
    Özellikle yeni başlayanlara sözüm.
    Yoksa üstadlara değil lafım.
    Kusur ettikse affola.

  5. ahmet f senel, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (30-11-2015)

  6. #64
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı ahmet f senel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir şey diyeyim mi?
    Ölüm gelmişse diğerleri bahane.
    Ben geçmişte bu gibi işlere çok pimpiriklenen bir adamdım.
    Hala da biraz öyleyim.
    Dibine kadar araştırır sonra alır ve uğraşırdım.
    Ya yaş ilerledi, ya xanax+cipralex kombinasyonu beni biraz daha relax hale getirdi.
    Paran varsa en iyisini al, yoksa orta karar bilindik marka.
    Diğer şeyleri kafaya takmamaya çalışıyorum.
    Allah cc dert vermesin vesselam.
    Gerisi çözülür.
    Hele para ile çözülüyorsa düğün bayram.
    Özellikle yeni başlayanlara sözüm.
    Yoksa üstadlara değil lafım.
    Kusur ettikse affola.
    Kusur olur mu hiç, nefis olmuş. Tedbir ve tevekkül bir arada. "Paran varsa en iyisini al, yoksa orta karar bilindik marka." Aynen de özetlemişsin.

    Gerisi elbette tevekkül.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    ahmet f senel (30-11-2015),Sabahattin KOÇAK (07-12-2015)

  8. #65
    Enduroist Üye Gokhan Unverdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Gokhan Unverdi
    Üyelik tarihi
    28-07-2015
    Bulunduğu yer
    Atasehir-Istanbul
    Mesajlar
    10
    Motosiklet
    650GS Dakar
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Tamer GEVECİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster



    En güvenilir kask bağlama aparatının bu tip olduğu söyleniyor .
    Sebebini açıklayabilecek olan var mı?
    Bildiğim kadarıyla bağlama konusunda iki farklı yöntem var. İlki seatbelt denilen diğeri de resimde gösterilen Double-D tipi bağlama.

    Seatbelt yönteminin doğuşu için genelde yorumlar, dönem itibariyle kask firmalarınca binek araçlardaki yöntemin kopyalanması ile sadece kaskın sürücüden ayrılmaması gözetilmiş ki bu gayet geçerli/yeterki bir sebep ve fakat, kaskı taktıktan sonra bağlamanın sıkılığı ile iglili insiyatif tamamen sürücüye bırakılmış. İnsanlar genelde bir kere ayarlayıp sürekli aynı sıklıkta kullanma eğilimde oldukları, zamanla kayışın terle birlikte gevşemesi, sıcaklıkla kayışın esnemesi vb sebeplerden dolayı da buradaki sıkılıkta bollaşmalar olabilir.

    Double-D'de ise bu durum biraz daha farklı zira sürücü, bağlamanın sıklığını bağlarken kendi ayarlayabiliyor. Ayrıca bağlamanın açılması ancak ters yönde kuvvet uygulanarak gerçekleşebilir ki bu istemsiz olarak çok zor olabilecek bir durum. Racing kasklarının çoğunda double-d tipi bağlamayı tercih eden bilindik markalar mevcut ki olası bir kaza durumunda darbe hızının yüksek olmasından kaynaklı olarak kaskın kafadan çıkmasına engel olmanın bu yöntem ile daha geçerli olacağı savunuluyor.
    Ben double-d tipini tercih ediyorum Seatbelt mi yoksa double-d mi daha güvenli tartışması yapılan linki de paylaşıyorum. Karar sizlerin
    http://www.visordown.com/forum/gener...ype/60568.html

  9. Gokhan Unverdi, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (01-12-2015)

  10. #66
    Enduroist Katılımcı Üye bahadircolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Bahadır Çolak
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    300
    Motosiklet
    Tiger 900 GT Pro
    Marka
    Triumph

    Standart

    Başka bir siteden alıntı:
    "Kaskata raf ömrü diye birşey yoktur bunların hepsi kask üreticilerinin başta arai olmak üzere uydurduğu yalanlar, kasklar kaza geçirmedikçe, çok berbat kullanım şartları altında olmadıkları sürece ömürlüktür, daha önce ben bu forumda yabancı sitelerden kaynak vererek ispatladım millet "ema arayi üüle dimiyooo yeaaaa" diye saçma sapan yorumlarda bulundu.

    En basitinden forumdan Umut isimli arkadaşla üretim yılının üstünden 7-8 yıl geçmiş lazer fiber kask aldık (kampanya vardı kask ucuzlamıştı), kendisi bir kaza geçirdi ve motoru pert oldu kendisi beni aradı "abi iyiki bu kaskı aldım kafayı vurdum direk vizörde çizik var benim bi kaç yerim ağrıyor ama kafa sağlam" dedi termoplastik ls2 olsaydı Allah korusun umut belki de aramızda olamayacaktı şuan.

    Kaskın raf ömrü yoktur adam gibi bakılan kaskı 35 yıl boyunca kullanan amerikalı bi elamanın yazısını görmüştüm, adam kaskı eskiden motorcu olan dedesinden aldığını kaza geçirip kafasını vurduğu halde kaskın hala sağlam olduğundan bahsediyordu.
    "
    Ayakları yerden kesmek için zannediyordum, meğer uçmaya yarıyormuş kanatlanmadan...
    Stripe-rider

  11. #67
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı bahadircolak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başka bir siteden alıntı:
    "Kaskata raf ömrü diye birşey yoktur bunların hepsi kask üreticilerinin başta arai olmak üzere uydurduğu yalanlar, kasklar kaza geçirmedikçe, çok berbat kullanım şartları altında olmadıkları sürece ömürlüktür, daha önce ben bu forumda yabancı sitelerden kaynak vererek ispatladım millet "ema arayi üüle dimiyooo yeaaaa" diye saçma sapan yorumlarda bulundu.

    En basitinden forumdan Umut isimli arkadaşla üretim yılının üstünden 7-8 yıl geçmiş lazer fiber kask aldık (kampanya vardı kask ucuzlamıştı), kendisi bir kaza geçirdi ve motoru pert oldu kendisi beni aradı "abi iyiki bu kaskı aldım kafayı vurdum direk vizörde çizik var benim bi kaç yerim ağrıyor ama kafa sağlam" dedi termoplastik ls2 olsaydı Allah korusun umut belki de aramızda olamayacaktı şuan.

    Kaskın raf ömrü yoktur adam gibi bakılan kaskı 35 yıl boyunca kullanan amerikalı bi elamanın yazısını görmüştüm, adam kaskı eskiden motorcu olan dedesinden aldığını kaza geçirip kafasını vurduğu halde kaskın hala sağlam olduğundan bahsediyordu.
    "
    İlginç bir iddia. Raf ömrü yok mudur gerçekten? Bu yazıyı yazan kim ve nerede ispatlamış merak ettim. Raf ömrü yok ama kullanım ömrü de mi yok?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  12. #68
    Enduroist Katılımcı Üye bahadircolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Bahadır Çolak
    Üyelik tarihi
    29-06-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    300
    Motosiklet
    Tiger 900 GT Pro
    Marka
    Triumph

    Standart

    Bu kişinin "ispatladım" dediği yazısını bulamadım, kendisine sordum, bakalım ne gelecek...
    Ayakları yerden kesmek için zannediyordum, meğer uçmaya yarıyormuş kanatlanmadan...
    Stripe-rider

  13. #69
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart Kasklar hakkında bilinmesi gerekenler

    EPS ve dis kabugun hammadelerinin omrune bakinca raf omru vermek biraz bilim disi (!) oluyor evet.

    Kimyager ya da o civardan bir buyugumuz aciklasa daha saglikli olur.
    Konu ahmet gül tarafından (09-12-2015 Saat 16:46 ) değiştirilmiştir.

  14. #70

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bir arkadaşıma marushin ikusa modeli fullface kask aldık ama kaskı aldıktan sonra vizörün lastiğinden hava aldı sorun vizör olduğunu düşündüm yeni vizör istedim eskisi de biraz özürlü gibiydi. Ancak bu da sıkıntıyı çözmedi. Sebebin vizörün yandaki mekanizmasından kaynaklandığını tespit ettim. Ayar yaptım ve nispeten düzeldi ancak vizörü tam kapatmıyordu. Velhasıl kaskı yerinden alıp iyice inceliceksin varsa imkan deneyeceksin. Bir de kask gerçekten de denemeden ne olduğunu bilemiyorsun. Geçen hafta Gaziantep'e gittiğimde meşhur dünya haritalı c3 Pro(sarı) denedim harbiden de kalıp olarak ve kafayı sarması olarak çok güzeldi ama bir de 120-150 km hızlarda hava direncini ve sesi içeriye alımını ölçmek lazım. Ama bunu bizim yapmamız mümkün değil ancak almış kıllanmışların tecrübelerinden yola çıkabiliriz. Ben kaskımdan gerçekten memnunum neden derseniz 4-5 tane kask kullandım kısa süreliğine(40-50 km.) en çok etkilendiğim şey birincisi havanın kirpiklerime kadar üfürmesi, diğeri ses, bir de kışın olduğu için buğu ve yağmur geçirmesi gibi istenmeyen şeyler var. Bu sıkıntıları almış kaskları tercih edip almak en başarılı kask seçimi olacaktır.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  15. Ali KORKMAZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Çağın Sarılar (04-04-2016)

 

 
Sayfa 7 Toplam 8 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 345678 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •