Alıntı Burak Zeytincioğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster




Bende cumartesi tricolor dct mi teslim aldım, yavaştan turlara başladım. 350 km lik az da olsa tecrübemle eğer seri kullanılmıyorsa dct mükemmel ama biraz süratli kullanıma geçilirse 3. Nesil DCT henüz bizden akılı değil ;)

Dct nin sensörü var, virajda bayırda vites değiştirmez kısmıda biraz güzelleme olmuş. Devir çok yükselirse vites büyütüyor kompresyon azalıyor. Dik inişlerde manuel kullanmak avantajlı. Bir kaç kez müdahele etmem gerekti.
kaymak asfaltlı döner kavşaklarda dönüş sırasında hızı arttırırken hiç beklemediğiniz bir anda vitesi büyüterek arka tarafın yalpalamasına da sebep oluyor. Başlarda dikkatli olmak lazım

Çayır çimen hafif arazide ve sıkışık trafikte dct çok büyük konfor. Vitesle mitesle uğraşmadan sol el ve ayak boşta gidiyorsun.

Sık virajlı ve eğimin çok fazla olmadığı yollarda performanslı kullanmak istenirse S3 modu iyi. Sanırım yağmurda kullanım ve uzun yol içinde D modu ideal olur.

350 km lik tecrübemle istendiğinde manuel vites olarak tüm kontrolü size bıraktığı için yine dct diyorum ;)

Dct Yakıt değerleri:
Cumartesi: gemlik - armutlu - delmece yaylası arası Dct genelde S3 modda 6,6 lt / 100km yaktı.
Pazar: Bursa keles Kocayayla dct S2 modda 5,7 lt/100km ortalama gösterdi.
Bu iş ortalama hıza ve kişinin tarzına göre çok değişecektir.
Telefonda Kullandığım Gas cubby uygulamasıyla kullandığım 3 motorda yaklaşık 70 bin km nin yakıt verilerini hep kaydettim değerlendirirken Zaman'la tecrübenin artmasıyla ortalama süratin artmasını ve bunun tüketime etkisinide düşünmek lazım.

Sırasıyla Vstrom dl 650 ile 5,25 lt , Transalp xl 700 le 5,4lt , r 1200 adv ile 6,3 lt ortalamalarım vardı.
Benim kullanım hızım ve tarzımla Africa Twin adv den az yakmaz sanırım. (6-6,5 lt/100 km)
Güzel bilgilendirme teşekkürler. Bu arada Transalp az yakmış herkes çok daha fazla yakar diyor??