Ivme kaybetmemizin birincil sebebi mola vermek degilse kesinlikle bir tehlikeye dogru hizda yaklasmaktir diye dusunuyorum (: Bu tehlike bir viraj, bir tepe noktasi, ilerde yogunlasan trafik ya da kaygan zemin olabilir. Sistemin amaclarindan birinin bu tehlikeler karsisinda surucuye onu bertaraf edecek zamani kazandirmak oldugunu varsayabiliriz.
Bizim motosikletlerde frenleme gucunun aslan payi on frende. Yuksek hizlarda once arka fren yerine on freni siktigimizda daha once bahsettigim agirlik aktarimi saglikli sekilde gerceklesecektir. Yukarda saydigim tehlikelerin bi an icin daha da buyudugunu farz edelim. Zaten on freni siktigimiz icin bundan sonrasi panik degil en fazla sert frenleme olacaktir. 50km hizda kabaca bir saniyede 16 metre ilerledigimizi dusunursek bence on frene zamaninda ulasmanin onemi daha da iyi anlasilir.
Sent from my iPhone using Tapatalk