Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 SonuncuSonuncu
41 den 50´e kadar. Toplam 88 Sayfa bulundu
  1. #41
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ivme kaybetmemizin birincil sebebi mola vermek degilse kesinlikle bir tehlikeye dogru hizda yaklasmaktir diye dusunuyorum (: Bu tehlike bir viraj, bir tepe noktasi, ilerde yogunlasan trafik ya da kaygan zemin olabilir. Sistemin amaclarindan birinin bu tehlikeler karsisinda surucuye onu bertaraf edecek zamani kazandirmak oldugunu varsayabiliriz.

    Bizim motosikletlerde frenleme gucunun aslan payi on frende. Yuksek hizlarda once arka fren yerine on freni siktigimizda daha once bahsettigim agirlik aktarimi saglikli sekilde gerceklesecektir. Yukarda saydigim tehlikelerin bi an icin daha da buyudugunu farz edelim. Zaten on freni siktigimiz icin bundan sonrasi panik degil en fazla sert frenleme olacaktir. 50km hizda kabaca bir saniyede 16 metre ilerledigimizi dusunursek bence on frene zamaninda ulasmanin onemi daha da iyi anlasilir.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  2. ahmet gül güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (24-04-2016),Selimcan Dalgıç (14-05-2016)

  3. #42

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart Ön - arka fren kullanımı

    Ön ve arka freni aynı anda ve kombine bir şekilde sıkıyorum. Zaten el ve ayak fren yapa yapa meleke haline gelmiş. Bir müddet sonra alıştığın için frenin hangi yolda ne Zaman kayacağını biliyorsun ve kaç metrede duracağını biliyorsun. Sanırsın eller ayaklar ABS olmuş.
    Ben sadece ön veya arkayı sürerken tek birini kullanmıyorum. Hep eşit kullanıyorum. Hem daha iyi hem de daha kısa Zaman'da duruyor. Teori eğitiminden sonra artık viraj içinde de asla fren yapmıyorum. Dik olmadığım hiçbir pozisyonda ön fren kullanmıyorum.
    Olmaması gereken bir durumda da eğer zorda kalırsam şayet sadece arkayı kullanıyorum. Normalde asla kullanmamayı kural edindim. Ancak böylesi bir ihtiyaç durumunda arka ufak zıplama dediğimiz kayma dahi yapsa gidonla belki motosiklet düzeltilebilir ama ön frenle ön tekerlekli tutuş kaybını düşünmek istemiyorum. Sonucunu da yaşamak istemem. Fikrim: diksen eğer ve ABS varsa asılırım sonuna kadar. Çivi gibi Çakar'ım motosikleti yere. Bana göre dik konum herkese göre değişkenlik gösterebilir. Bu da Zaman'la diklik durumuna göre ön arka freni ve sıkma sertliğini de ayarlayarak gelişir diye düşünmekteyim. Ben buna meleke haline getirmek diyorum.


    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
    Konu Ali KORKMAZ tarafından (21-04-2016 Saat 16:15 ) değiştirilmiştir.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  4. Ali KORKMAZ güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Emir ÇELTEK (21-04-2016),Seda Güvener (21-04-2016)

  5. #43
    Enduroist Kadim Üye Oktay Oksak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oktay Oksak
    Üyelik tarihi
    19-09-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    979
    Motosiklet
    F700 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Bora Karayel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi senin dediğin kompresyon yetmeyince azıcık arka fren yaparak konforunu bozmadan yavaşlamak.... Durmak olarak anladım ondan müdahele etmek istedim yanlış anlamışım pardon...


    Bende şahsen öyle yapıyorum ama buda akıcılık için sıkıntılı... Normalde planlamamızı doğru yapabilsek sadece gaz ve vites ile bu hız artış yükselişlerini ayarlanabilmeli freni de sadece durmak için kullanmalıyız ama şahsen benim tecrübem ona yetmiyor ... ( Bu konuda yanlışım olabilir akıcılık fren kullanmamakmı yoksa ben kavramlarımı karıştıtıyorum emin olamadım

    Sürüş teknikleri eğitimler hepsi birbirine karışıyor pistte tam gaz tam fren yolda gazla oyna akıcı ol bak işte kafana göre abi ya bi tehlikede durabilde gerisi sana kalmış
    Hahaha, Bora süpersin ya ... Bende kendi çapımda konu dahada açılsın diye çalışıyorum, hem yanlış bir uygulamam veya alışkanlığım var ise çözmek istiyorum ...

  6. Oktay Oksak, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (21-04-2016)

  7. #44
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Hic bir teknoloji surucunun yerini tutmuyor maalesef. Abs li motosiklette Allah ne verdiyse basilir cok yanlis uygun sartlar olustugu taktirde absli motosiklette dahi panik fren dusmenize sebep olabilir her turlu limon


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. ahmet gül, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (24-04-2016)

  9. #45
    Enduroist Kadim Üye alperiynem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Alper İynem
    Üyelik tarihi
    29-03-2013
    Bulunduğu yer
    Safranbolu
    Mesajlar
    509
    Motosiklet
    R 1200 GSA & CRF 250 L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Eğitime, tecrübeye, motosiklete ve çevresel koşullara göre herkes farklı fren uyguluyor anlaşılan

  10. #46
    Enduroist Kıdemli Üye Bora Karayel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Bora Karayel
    Üyelik tarihi
    20-04-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,087
    Motosiklet
    F800
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Seda Güvener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçen sabah başıma bir şey geldi ; Fenerbahçe stadının oradan köprüye giriyorum , geniş bir viraj vardır , hızım ( 65 / 75 ) civarıydı ben de motor da oldukça yatık durumdaydık , tam virajın sonuna doğru önümde bana doğru geri geri gelen bir araba ile karşılaştım, ilk önce sola baktım ama solumda da araba vardı, motoru dik konuma da getiremedim bi anda, yavaş arka frene basarak biraz yavaşladım, korna çalarak öndeki aracın durmasını yandakinin de ( akıllı bi sürücüydü sanırım ) hızlanarak bana yol vermesini sağladım , ve sola geçtim.

    kendimi değerlendirdiğimde, sonuç olarak duramamıştım, panik kaçışa da yerim yoktu ... tek seçeneğim şans faktörüydü burada.

    şimdi bu durumda 'şans' faktörünü devre dışı bırakırsak ne yapmam gerekiyordu ? ön fren ?
    Bu sorunun Böyle durumlardaki sistemsel cevabı hep suç sizde oraya o hızda niye girdiniz burası türkiye görmeden yatmayın ( Sistemi bu gibi durumlarda biraz kaypak buluyorum aslında ama cevap bu )

    Ben böyle bir duruma düşsem muhtemelen ya iki frene de hafif basıp motoru dikeltip ondan sonra frenleri kazıklarım.... Yada tırsıp kontrayı basıp motoru yatırıp motorun arkasından sürüklenirim sağ kalırsamda vay o araç sürücülerinin haline bilemedim

    işte Ben bu tür sorulara cevap veren bir sistem istiyorum varmıdır ki zor bir pozisyonda nasıl çıkarım doğru hareket ne ?



    Alıntı ahmet gül Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hic bir teknoloji surucunun yerini tutmuyor maalesef. Abs li motosiklette Allah ne verdiyse basilir cok yanlis uygun sartlar olustugu taktirde absli motosiklette dahi panik fren dusmenize sebep olabilir her turlu limon


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Ahmet Motor dikse kazıklamak en güzeli diye biliyorum eğitimlerde de böyle söyleniyor ama yukarıdaki Seda hanım ki gibi bir durumsa belki limon işe yarayabilir...

    Ben limonu birde performanslı gaz gaz sürerken kullanıyorum virajın girişinde hızım normale göre daha yüksek oluyor son anda iki parmak fren sıkıp hızı son sn ayarlayıp motorun ön tekerleğinin daha fazla tutunmasını sağlayıp viraja yatıyorum .... Feci dönüyor ve tempo acaip artıyor ama direk apaçilik tabi
    Good Things Come To Those Who Wait

  11. Bora Karayel, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (21-04-2016)

  12. #47
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Seda hanimin hatasi sanirim limit noktasini gozlemlememek olmus. Detaylari bilemiyoruz tabi Bakis ile belki durum hic yasanmayabilirdi.

    Virajda fren konusu apayri. Hic karistirmiyorum orasini motosiklette tam kontrol kitabinin konusu o.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. ahmet gül güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Çağın Sarılar (25-04-2016),Ersan ÖZYURT (24-04-2016),Seda Güvener (21-04-2016)

  14. #48
    Enduroist Katılımcı Üye AtaEvren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ata Evren Okar
    Üyelik tarihi
    10-01-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    111
    Motosiklet
    Tiger 800 XR
    Marka
    Triumph

    Standart

    Alıntı Seda Güvener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçen sabah başıma bir şey geldi ; Fenerbahçe stadının oradan köprüye giriyorum , geniş bir viraj vardır , hızım ( 65 / 75 ) civarıydı ben de motor da oldukça yatık durumdaydık , tam virajın sonuna doğru önümde bana doğru geri geri gelen bir araba ile karşılaştım, ilk önce sola baktım ama solumda da araba vardı, motoru dik konuma da getiremedim bi anda, yavaş arka frene basarak biraz yavaşladım, korna çalarak öndeki aracın durmasını yandakinin de ( akıllı bi sürücüydü sanırım ) hızlanarak bana yol vermesini sağladım , ve sola geçtim.

    kendimi değerlendirdiğimde, sonuç olarak duramamıştım, panik kaçışa da yerim yoktu ... tek seçeneğim şans faktörüydü burada.

    şimdi bu durumda 'şans' faktörünü devre dışı bırakırsak ne yapmam gerekiyordu ? ön fren ?
    sabah trafiğini düşünerek hızı azaltmak olabilir mi?

  15. AtaEvren, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (21-04-2016)

  16. #49
    Enduroist Kadim Üye Oktay Oksak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oktay Oksak
    Üyelik tarihi
    19-09-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    979
    Motosiklet
    F700 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Benim bildiğim kadarı ile sistem, riskleri minimize etmeye yarıyor.

    Bir risk ile karşılaşıldığında ise tamamen fizik kuralları geçerli oluyor bunun başka bir alternatifi yok diye düşünüyorum.

    Olay anındaki fizik kurallarınında ne kadar iyileştirilebileceği sürücünün motorunu ne kadar tanıdığına ve tecrübesine kalıyor gibi.

    Böyle riskli olaylar içinde de bence en yüksek orana sahip konu frenleme, ya duracaksın yada sıyrılıp kaçacaksın. Yüzdeye vurursak durma tercihi oranının daha ağır basacağını düşünüyorum.

    Risk durumlarında ön ve arka fren kesinlikle en önemli konu ... bence ...

  17. Oktay Oksak, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (21-04-2016)

  18. #50
    Ordinaryus Enduroist cemkucuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Durmuş Cem KÜÇÜK
    Üyelik tarihi
    17-09-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,153
    Motosiklet
    Züppeer Teneke 1200
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Seda Güvener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçen sabah başıma bir şey geldi ; Fenerbahçe stadının oradan köprüye giriyorum , geniş bir viraj vardır , hızım ( 65 / 75 ) civarıydı ben de motor da oldukça yatık durumdaydık , tam virajın sonuna doğru önümde bana doğru geri geri gelen bir araba ile karşılaştım, ilk önce sola baktım ama solumda da araba vardı, motoru dik konuma da getiremedim bi anda, yavaş arka frene basarak biraz yavaşladım, korna çalarak öndeki aracın durmasını yandakinin de ( akıllı bi sürücüydü sanırım ) hızlanarak bana yol vermesini sağladım , ve sola geçtim.

    kendimi değerlendirdiğimde, sonuç olarak duramamıştım, panik kaçışa da yerim yoktu ... tek seçeneğim şans faktörüydü burada.

    şimdi bu durumda 'şans' faktörünü devre dışı bırakırsak ne yapmam gerekiyordu ? ön fren ?
    valla kurtarmışsınız akşam evine sağlam gelen sürücü iyi sürücüdür.

    sanırım bakışda sorun gibi geliyor daha ileri baksaydınız belki önceden farkedebilirdiniz. ama solunuzda araç var ise o zamanda ben genelde arka freni kitlemeden baskı uygulayıp o anki duruma göre ani bir karar veriyorum.

    KILIBIKRAYDIR

  19. cemkucuk güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    ozgurcakici (21-04-2016),Seda Güvener (21-04-2016),Yasin Erol (25-04-2016)

 

 
Sayfa 5 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456789 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •