Ersan ÖZYURT (26-04-2016)
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Evet merak edilen sorulardan en önemlisi bu. Ben henüz ön freni ABS devreye girecek kadar kullanmadım. Mümkünse de ABS devreye girecek kadar önde tutuş kaybetmeyim.
Bir defasında arka tekerim viraj içinde 30 km kadar bir süratte iken ABS devreye girdi. Aslında her ne kadar motosiklet yatık olsa da merak edip basmıştım. Yolda görüş vardı tehlikesiz ve boştu. Hiç bir şey olmadı . Ancak yüksek süratlerde 120 km ve üstü gibi viraj içlerinde durum ne olur bilinmez. O süratler için de deneme yanılma yapılmaz. Ancak iyi bir tulum ve pist şartları da belki denenebilir.
En iyisi limon gibi ikisini de sıkmak.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Seda Güvener (26-04-2016)
Aslında ediz Şefim, Sen de biliyorsun ki, limon sıkma tekniğine kendimizi alıştırmanız en iyisidir. Daha dengeli bir sürüş imkanı sağlar. Ağırlık aktarımına da faydası vardır. ABS devreye girmeden maksimum fren yapabilmek en güzelidir. Unutmamalıyız ki ABS fren mesafesini azaltmaz aksine artırır.
Yine de ne derseniz deyin ben panik anında her hangi bir teknik kullanabileceğimizi zannetmiyorum. Adı üstünde panik. Belki çok çalışma ile bunu ezber haline getirebiliriz. Yine de söz konusu hayati tehlike ise ne kadar becerebiliriz benim için soru işaretidir.
Ben olsam iki frene de asılır, düz kalmaya çalışırdım.
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Emir ÇELTEK (27-04-2016),Seda Güvener (26-04-2016)
Şef,
İşte bu yüzden eğitim alıyoruz. Yol şartlarında deneyemediğimiz pek çok şeyi denemek için.
Panik fren insana sık lazım olmuyor. Bu yüzden de bu yönü gelişmiyor insanın. Sırf bu yüzden bile kapalı alan hakimiyet eğitimi almak ve tekrarlamak gerekir.
Viraj içinde fren apayrı bir durum. ABS yeterli güvenlik olmayacaktır. KTM nn yeni ürettiği ABS, sırf bu soruna yöneliktir. Bu sisteme sahip değilsek, viraj içinde veya yatıkken frene nazik davranmalıyız. Yatıkken panik fren yapmak gerekirse önce doğrulmak, sonra panik fren. Doğrulmak için kontra veya ön frene küçük bir dokunuş.
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Ali KORKMAZ (26-04-2016),Seda Güvener (26-04-2016)
Yine cevabın yoruma açık olmuş Ersan'cım
Şöyle söyliyeyim, Adarat eğitiminde panik fren antremanı yaparken Erkan hoca '' abs olmayanlar limon sıkar gibi frene güce kademeli artırsın, abs olan motorlar ise debriyajı sıksın ön arka fren ne varsa sıksın'' demişti. Acaba ben mi yanlış hatırlıyorum? Olabilir insanlık halidir yanlış hatırlayabilirim
Ali KORKMAZ (26-04-2016),Ersan ÖZYURT (26-04-2016),Seda Güvener (26-04-2016)
Kesinlikle doğru hatırlıyorsun Şefim. Panik Freni öğrenirken kesinlikle böyle yapılması, bir an bile kaybedilmemesi istenir. ABS'nin en büyük avantaj hatta varlık nedeni budur.
Benim anlatmak istediğim, bu aşamayı en iyi şekilde uyguladıktan sonra, bir üst öğrenme aşaması olarak "panik frende dahi frenlere nazik davranmak" düşünülebilir. Belki de gereksiz bir ekleme oldu.
Not: Konumuz ön ve arka frenlerin normal şartlarda kullanımıydı. Panik fren ap ayrı bir konu. Daha önce konuştuklarımızı aşağıda link olarak kopyalıyorum. Umarım becerebilirim. Yeniden konuşmak isteyen olursa bu konu ile ilgili ayrı bir başlık açabilir.
http://www.enduroist.com/forum/showt...dir-Sa%F0l%FDk
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Seda Güvener (26-04-2016)
Erken yapılan acil/sert/panik fren, her şartta, geç yapılandan daha iyidir. Önünüze çıkan engel her ne ise ona çarpmak yerine düşmek daha tercih edilesi bir durumdur. Buraya kadar bir sıkıntı yok benim açımdan da. “Baktım çarpacağım, yan yatırayım dedim”cileri tenzih ediyorum
Benim söylemek istediğim şey düşmemek ile ilgili Eğitim/pratik ile fren tekniğinin geliştirilmesi/içselleştirilmesi ile panik anında bile yeterli bilinçsiz bir şekilde “doğru” frenleme yapılabileceğini savunuyorum. Doğrudur; panik anında kaç kişi limon sıkma tekniğini uygulayacak?
O zaman şöyle de diyebilir miyiz: kaç kişi panik anında yatık olan motosikletini önce düzleştirmeye çalışacak? Aynı kişi panik anında frenleme için düz, temiz ve tutuşu olan bir zemin arayacak mıdır? Bunlar sert frenlemenin diğer olmazsa olmazları. İkinci ve üçüncü durumlarda standart ABS’lerin bir işe yaramadığını da ekleyelim
Sonuç olarak yüksek hızlarda her iki fren doğru basınçla sıkılmalıdır. Düşülmek istenen hız ile o anki hızımız arasındaki fark, süreyle birlikte doğru basınç miktarını belirler.
Ben cenemi kapatiyorum yanlis anlasilma olmasin herkesin ne demek istedigini net bir sekilde anladim; bi nuans var sadece o da panikte. Onu da cozeriz zaten
Konu ahmet gül tarafından (27-04-2016 Saat 12:56 ) değiştirilmiştir.
Ersan ÖZYURT (27-04-2016),Seda Güvener (27-04-2016)
Ali KORKMAZ (27-04-2016),Bora Karayel (28-04-2016),Seda Güvener (27-04-2016)
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
ahmet gül (27-04-2016),Emir ÇELTEK (27-04-2016),Seda Güvener (27-04-2016)
Emir ÇELTEK (27-04-2016)