Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 8 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789 SonuncuSonuncu
71 den 80´e kadar. Toplam 88 Sayfa bulundu
  1. #71
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şefler baştan aşaı bir daha okudum ama cevaplamaya nereden başlayacağımı bilemedim açıkçası.

    Motosiklet yol sanatı kitabı olanları 73. sayfadan itibaren okumaya davet ediyorum. Aşağıda bu kitaptan acemice fotoğraf çekerek bir iki alıntı yapıyorum.

    Bunun dışında soru cevap ile ilerlememiz mümkün mü?





    Soru 1: ABS li motosiklette panik frende limon sıkma tekniği mi uygulanmalı yoksa gerek yok sertçe sık abs zaten o işe yarıyor mu Diyebiliriz?

  2. Ediz Gürkan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (26-04-2016)

  3. #72

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ediz Gürkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soru 1: ABS li motosiklette panik frende limon sıkma tekniği mi uygulanmalı yoksa gerek yok sertçe sık abs zaten o işe yarıyor mu Diyebiliriz?
    Evet merak edilen sorulardan en önemlisi bu. Ben henüz ön freni ABS devreye girecek kadar kullanmadım. Mümkünse de ABS devreye girecek kadar önde tutuş kaybetmeyim.
    Bir defasında arka tekerim viraj içinde 30 km kadar bir süratte iken ABS devreye girdi. Aslında her ne kadar motosiklet yatık olsa da merak edip basmıştım. Yolda görüş vardı tehlikesiz ve boştu. Hiç bir şey olmadı . Ancak yüksek süratlerde 120 km ve üstü gibi viraj içlerinde durum ne olur bilinmez. O süratler için de deneme yanılma yapılmaz. Ancak iyi bir tulum ve pist şartları da belki denenebilir.
    En iyisi limon gibi ikisini de sıkmak.
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  4. Ali KORKMAZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (26-04-2016)

  5. #73
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ediz Gürkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soru 1: ABS li motosiklette panik frende limon sıkma tekniği mi uygulanmalı yoksa gerek yok sertçe sık abs zaten o işe yarıyor mu Diyebiliriz?
    Aslında ediz Şefim, Sen de biliyorsun ki, limon sıkma tekniğine kendimizi alıştırmanız en iyisidir. Daha dengeli bir sürüş imkanı sağlar. Ağırlık aktarımına da faydası vardır. ABS devreye girmeden maksimum fren yapabilmek en güzelidir. Unutmamalıyız ki ABS fren mesafesini azaltmaz aksine artırır.


    Yine de ne derseniz deyin ben panik anında her hangi bir teknik kullanabileceğimizi zannetmiyorum. Adı üstünde panik. Belki çok çalışma ile bunu ezber haline getirebiliriz. Yine de söz konusu hayati tehlike ise ne kadar becerebiliriz benim için soru işaretidir.

    Ben olsam iki frene de asılır, düz kalmaya çalışırdım.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Emir ÇELTEK (27-04-2016),Seda Güvener (26-04-2016)

  7. #74
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet merak edilen sorulardan en önemlisi bu. Ben henüz ön freni ABS devreye girecek kadar kullanmadım. Mümkünse de ABS devreye girecek kadar önde tutuş kaybetmeyim.
    Bir defasında arka tekerim viraj içinde 30 km kadar bir süratte iken ABS devreye girdi. Aslında her ne kadar motosiklet yatık olsa da merak edip basmıştım. Yolda görüş vardı tehlikesiz ve boştu. Hiç bir şey olmadı . Ancak yüksek süratlerde 120 km ve üstü gibi viraj içlerinde durum ne olur bilinmez. O süratler için de deneme yanılma yapılmaz. Ancak iyi bir tulum ve pist şartları da belki denenebilir.
    En iyisi limon gibi ikisini de sıkmak.
    Şef,

    İşte bu yüzden eğitim alıyoruz. Yol şartlarında deneyemediğimiz pek çok şeyi denemek için.

    Panik fren insana sık lazım olmuyor. Bu yüzden de bu yönü gelişmiyor insanın. Sırf bu yüzden bile kapalı alan hakimiyet eğitimi almak ve tekrarlamak gerekir.

    Viraj içinde fren apayrı bir durum. ABS yeterli güvenlik olmayacaktır. KTM nn yeni ürettiği ABS, sırf bu soruna yöneliktir. Bu sisteme sahip değilsek, viraj içinde veya yatıkken frene nazik davranmalıyız. Yatıkken panik fren yapmak gerekirse önce doğrulmak, sonra panik fren. Doğrulmak için kontra veya ön frene küçük bir dokunuş.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (26-04-2016),Seda Güvener (26-04-2016)

  9. #75
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında ediz Şefim, Sen de biliyorsun ki, limon sıkma tekniğine kendimizi alıştırmanız en iyisidir. Daha dengeli bir sürüş imkanı sağlar. Ağırlık aktarımına da faydası vardır. ABS devreye girmeden maksimum fren yapabilmek en güzelidir. Unutmamalıyız ki ABS fren mesafesini azaltmaz aksine artırır.


    Yine de ne derseniz deyin ben panik anında her hangi bir teknik kullanabileceğimizi zannetmiyorum. Adı üstünde panik. Belki çok çalışma ile bunu ezber haline getirebiliriz. Yine de söz konusu hayati tehlike ise ne kadar becerebiliriz benim için soru işaretidir.

    Ben olsam iki frene de asılır, düz kalmaya çalışırdım.
    Yine cevabın yoruma açık olmuş Ersan'cım
    Şöyle söyliyeyim, Adarat eğitiminde panik fren antremanı yaparken Erkan hoca '' abs olmayanlar limon sıkar gibi frene güce kademeli artırsın, abs olan motorlar ise debriyajı sıksın ön arka fren ne varsa sıksın'' demişti. Acaba ben mi yanlış hatırlıyorum? Olabilir insanlık halidir yanlış hatırlayabilirim

  10. Ediz Gürkan güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (26-04-2016),Ersan ÖZYURT (26-04-2016),Seda Güvener (26-04-2016)

  11. #76
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ediz Gürkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yine cevabın yoruma açık olmuş Ersan'cım
    Şöyle söyliyeyim, Adarat eğitiminde panik fren antremanı yaparken Erkan hoca '' abs olmayanlar limon sıkar gibi frene güce kademeli artırsın, abs olan motorlar ise debriyajı sıksın ön arka fren ne varsa sıksın'' demişti. Acaba ben mi yanlış hatırlıyorum? Olabilir insanlık halidir yanlış hatırlayabilirim
    Kesinlikle doğru hatırlıyorsun Şefim. Panik Freni öğrenirken kesinlikle böyle yapılması, bir an bile kaybedilmemesi istenir. ABS'nin en büyük avantaj hatta varlık nedeni budur.

    Benim anlatmak istediğim, bu aşamayı en iyi şekilde uyguladıktan sonra, bir üst öğrenme aşaması olarak "panik frende dahi frenlere nazik davranmak" düşünülebilir. Belki de gereksiz bir ekleme oldu.

    Not: Konumuz ön ve arka frenlerin normal şartlarda kullanımıydı. Panik fren ap ayrı bir konu. Daha önce konuştuklarımızı aşağıda link olarak kopyalıyorum. Umarım becerebilirim. Yeniden konuşmak isteyen olursa bu konu ile ilgili ayrı bir başlık açabilir.

    http://www.enduroist.com/forum/showt...dir-Sa%F0l%FDk
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  12. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Seda Güvener (26-04-2016)

  13. #77
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart Ön - arka fren kullanımı

    Erken yapılan acil/sert/panik fren, her şartta, geç yapılandan daha iyidir. Önünüze çıkan engel her ne ise ona çarpmak yerine düşmek daha tercih edilesi bir durumdur. Buraya kadar bir sıkıntı yok benim açımdan da. “Baktım çarpacağım, yan yatırayım dedim”cileri tenzih ediyorum



    Benim söylemek istediğim şey düşmemek ile ilgili Eğitim/pratik ile fren tekniğinin geliştirilmesi/içselleştirilmesi ile panik anında bile yeterli bilinçsiz bir şekilde “doğru” frenleme yapılabileceğini savunuyorum. Doğrudur; panik anında kaç kişi limon sıkma tekniğini uygulayacak?



    O zaman şöyle de diyebilir miyiz: kaç kişi panik anında yatık olan motosikletini önce düzleştirmeye çalışacak? Aynı kişi panik anında frenleme için düz, temiz ve tutuşu olan bir zemin arayacak mıdır? Bunlar sert frenlemenin diğer olmazsa olmazları. İkinci ve üçüncü durumlarda standart ABS’lerin bir işe yaramadığını da ekleyelim



    Sonuç olarak yüksek hızlarda her iki fren doğru basınçla sıkılmalıdır. Düşülmek istenen hız ile o anki hızımız arasındaki fark, süreyle birlikte doğru basınç miktarını belirler.

    Ben cenemi kapatiyorum yanlis anlasilma olmasin herkesin ne demek istedigini net bir sekilde anladim; bi nuans var sadece o da panikte. Onu da cozeriz zaten
    Konu ahmet gül tarafından (27-04-2016 Saat 12:56 ) değiştirilmiştir.

  14. ahmet gül güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (27-04-2016),Seda Güvener (27-04-2016)

  15. #78
    Moderatör Emir ÇELTEK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emir Çeltek
    Üyelik tarihi
    23-01-2015
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    962
    Motosiklet
    R 1250 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    Panik fren insana sık lazım olmuyor. Bu yüzden de bu yönü gelişmiyor insanın. Sırf bu yüzden bile kapalı alan hakimiyet eğitimi almak ve tekrarlamak gerekir.
    Ersan hocam, belki kendi konusunda bahsedildi ama panik frenin eğitim ile geliştirilebileceği fikrine alışamadım ben, duygusuz yapılan bir eğitim panik freni ile gerçek korku ve panik içeren bir freni gerçekten geliştirilebilir mi?

  16. Emir ÇELTEK güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (27-04-2016),Bora Karayel (28-04-2016),Seda Güvener (27-04-2016)

  17. #79
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Emir ÇELTEK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ersan hocam, belki kendi konusunda bahsedildi ama panik frenin eğitim ile geliştirilebileceği fikrine alışamadım ben, duygusuz yapılan bir eğitim panik freni ile gerçek korku ve panik içeren bir freni gerçekten geliştirilebilir mi?
    Elbetteki bundan emin olamayız. Lakin antrenman yapmanın, kas hafızasına olayı işlemenin ve düşünmeden yapılacak kadar refleks hale getirmenin faydası olacağını da yadsıyamayız.

    Başkaca bir yolu var mı?

    Unutulmalıdır ki, en önemli olan asla bu durumda kalmamaktır.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  18. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (27-04-2016),Emir ÇELTEK (27-04-2016),Seda Güvener (27-04-2016)

  19. #80
    Enduroist Üye Seda Güvener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Seda Güvener
    Üyelik tarihi
    14-03-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    119
    Motosiklet
    nc750sdct
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Emir ÇELTEK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ersan hocam, belki kendi konusunda bahsedildi ama panik frenin eğitim ile geliştirilebileceği fikrine alışamadım ben, duygusuz yapılan bir eğitim panik freni ile gerçek korku ve panik içeren bir freni gerçekten geliştirilebilir mi?
    Bu konuda Emir'le aynı fikirdeyim , kapalı alanda asla başaramadığım panik fren ve ani kaçışları sürüş anında cok rahat yapabiliyorum, hee anlat deseniz tam olarak anlatamam ama sanırım burada biraz duygu devreye giriyor.

  20. Seda Güvener, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Emir ÇELTEK (27-04-2016)

 

 
Sayfa 8 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •