Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 306 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #11
    Enduroist Kadim Üye oguzetuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz TUNA
    Üyelik tarihi
    28-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    570
    Motosiklet
    1290SAS
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı ahmet f senel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir crosstourer ve süper tenere karşılaştırma, test alsak sizden.
    Bu konuda bilgi çok az.
    Aydınlatıcı olur.
    CT 1237cc olduğundan üst dilimden vergi ödeniyor, 1-3 yaş bandından çıkınca çok da rahatsız etmiyor tabi vergi farkı.
    karşılaştırma yazmıştım ST&CT arasında, şimdi konuyu saptırma olarak algılanmazsa aşağıya ekliyorum yazıyı. sonuçta ST hakkındaki deneyimlerim de var içinde.
    saygılar.

    "10bin km crosstourer'dan sonra sadece can sıkıntısından tenereye geçtim.

    3 haftada tenere ile ~1.400km yaptım. (1.100 uzun yol, gerisi istanbul)

    crosstourer'ın dezavantajları biraz yukarıda ağırlık merkezi ve yakıtı 10bin km'de ortalama 7-8 litre yaktırmışım.

    bunun sebebi biraz da gazı çevirdikçe giden bir makine olması, nefesi hiç kesilmiyor.

    crosstourer geniş hızlı virajları seviyor, dar kısa virajlarda biraz güreş yaptırıyor. arkası bu kadar sağlam yere basan motor kullanmadım. viraj çıkışında sonuna kadar asılınca 1mm bile bırakmıyor (tourance exp) bunun nedeni ağırlık dağılımı olsa gerek 275kg'nin 143ü arka tekerlekte. arka tekerleği gazla veya frenle kaydırmak zor.

    tenere için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. arka tekerlekte abs ve tc çok çabuk devreye giriyor. bunu sevmedim mesela.

    rüzgar koruması ct'nin daha iyiydi, ön yan tamamen korunaklı. ön camın 2 kademe ayarı var ama yolda giderken indireyim kaldırayım yapılamıyor, alyen ile söküp yapılıyor.

    tenerenin cam yükseklik ayarı 4 kademe, yine hareket halinde yapılamaz ama iki adet mandalı gevşeterek basitçe ayarlanabiliyor. ben üzerinde givinin spoilerı ile kullanıyorum ön camdan birşey gelmiyor ama sağından ve solundan aşan rüzgar biraz sersemletiyor, bunun için de yamaha marka iki adet yan deflektör satın aldım uzun yolda deneme imkanım olmadı. bakacağım.

    her ikisinin de ön ve arka amortisörleri ön yük-geri sekme ayarlanabiliyor. CT ilk aldığımda sert gelmişti, daha sonra hem ön yük hem de geri sekmeyi ayarlayıp motoru alçalttım ve yumuşattım, sorunsuz bindim. tenerenin esa'lı olanı da var benimki manuel ayarlanan cinsinden. henüz kurcalamadım hiç. esa'lı olanın 70küsur farklı kombinasyonu varmış. sıfırlarında 3bintl fark var. esalısı alınsa daha mantıklı gibi.

    artçı tenere'de daha rahat etti, CT'nin selesi tek parça ve artçının yeri biraz öne doğru eğimli. bu yüzden özellikle yan çanta olduğu zaman (yan çantalardan dolayı peglere ayak tabanının ortası ile basmak zorunda kalıyor) sürekli kayıyordu. tenerenin selesi pütürlü, eğimsiz ve iki parça. sürücü parçasının yükseklik ayarı var.

    tenere kesinlikle daha ekonomik, özellikle dikkat etmediğim halde CT ile kasarak sürdüğüm rakamların çok daha altında yakıyor. CT 8-10 yakıyordu tenere 4-6 arasında.

    gelelim elektroniklere, tenerenin iki versiyonu var. bendeki dandik olanı Smile esa ve elcik ısıtma yok. onun haricinde detaylı bir yol bilgisayarı, cruise kontrol (en çok bunu sevdim), 3 kademe tc ve 2 ayrı sürüş modu var. sürüş modu touring ve sport olarak geçiyor. touring işte artçılı veya ıslakta sürüşler için gaza yavaş tepki veren bir durum. sportta canlanıyor ama asla CT kadar değil. TC off-1-2 olarak değiştirilebiliyor. 1de tam babysitter modunda, 2'de biraz müsade ediyor. abs her ikisinde de kapatılamıyor ama tenereyi orta sehpada çevirince kendiliğinden iptal ediyormuş, CT'yi bilmiyorum belki o da ediyordur. ikisi de kombine frenli ama tenere'de önce arkaya ve sadece arkaya basarsanız ön kesinlikle fren yapmıyor. CT'deki mantık biraz daha basınçlı kaplar olayı gibi, birinden birine basınca mutlaka diğerine de hidrolik basıncı iletiliyor.

    CT'de trip1-trip2-odo-anlık tüketim-ortalama tüketim-termometre-motor hararet-vites göstergeleri var. bunlarda tüketim değerleri trip1-trip2 için ayrı ayrı ölçüm yapıyor.

    tenere'ye gelince trip1-trip2-odo-anlık tüketim-ortalama tüketim-termometre-motor hararet-vites göstergeleri-menzil-kontağı kapatınca sıfırlanan bir timer mevcut 3 farklı ekranda 3er 3er bu bilgileri görebiliyorsunuz. bu üçlü kombinasyonu da kendiniz seçebiliyorsunuz.

    sıfır km rakamları üç aşağı beş yukarı aynı, ancak CT ikinci elde kesinlikle daha çok değer kaybediyor.

    bunun dışında tenere 320d gibi ct 330i gibi gidiyor. tenere her viteste yürüyebiliyor 3-4, ct'de devir rölantiye yaklaşınca küçük vites istiyor. sonuçta biri V4 diğeri düz iki silindir normal.

    ct'de leovince egzoz vardı, sağlam kükrüyordu. tenere vız vız gidiyor egzozlu kullanmayı tercih ediyorum.

    CT'nin final drive ve vites sesleri daha belirgindi tenere sanki zincirli motor gibi.

    sonuç olarak: gidiş-yol tutuş-fren ct üstün, donanım-konfor-ekonomi olarak tenere"
    Oğuz TUNA

  2. oguzetuna güzel mesajın için 5 üye sana teşekkür etti :

    ahmet f senel (22-08-2016),Ali KORKMAZ (24-08-2016),Berkay İnal (21-08-2016),cemkucuk (22-08-2016),Ersan ÖZYURT (21-08-2016)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •