Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 45 Toplam 102 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 354142434445464748495595 ... SonuncuSonuncu
441 den 450´e kadar. Toplam 1012 Sayfa bulundu
  1. #441
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı omercem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Honda bunu hep yapıyor zaten, misss gibi bir geleneği olan güzelim transalp, varadero gibi bir aslan parçası yokedildi. Nc 700 x, ardından pat diye 750 x, eski kasa canavar gibi crossrunner, hatta crf1000 AT nin çıkması ile yeni kasa crossrunner ler baltalandı ne yazık ki ....
    Ne diyorusn, yine m, gol yedim ben.

    Vay arkadaş, yine mi keder. Hiç böyle düşünmemiştim. Anneeeeee...bananeee yaaaa
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  2. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Arif Oral Unal (14-10-2016),SONAY YÜKSEL (14-10-2016)

  3. #442
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ulan bu AT yüzünden mi acaba KTM 1190 üretiminden vazgeçip 1090'a döndü. Honda'ya hakkımı helal etmiyorum öyleyse


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  4. Ediz Gürkan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Haluk Tamdoğan (15-10-2016)

  5. #443
    Moderatör Arif Oral Unal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arif Oral Unal
    Üyelik tarihi
    05-10-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,367
    Motosiklet
    R1250 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ediz Gürkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ulan bu AT yüzünden mi acaba KTM 1190 üretiminden vazgeçip 1090'a döndü. Honda'ya hakkımı helal etmiyorum öyleyse


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    Tabi canım kesin.

    AT gerçek enduro olarak F800, 1050 ikilisini sıkıntıya soktu.

    1190 da pahalı kaldı geri geldi 1090 a.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  6. Arif Oral Unal güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    engintuna (16-10-2016),Semih SERBEST (18-10-2016),SONAY YÜKSEL (15-10-2016),Tuğberk Çelikkol (15-10-2016)

  7. #444
    Enduroist Kıdemli Üye Atilla Düzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Düzel
    Üyelik tarihi
    24-10-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    291
    Motosiklet
    F 700GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Selamlar,

    Africa Twin DCT ile ilgili bir sorum olacak. Panik fren yaparken eğer gaz açık kalırsa, gücü veya çekişi kesiyor mu, yoksa fren gücüne karşı motor gücü zorluyor mu?

    Bunu sormamın nedeni birkaç gün önce başıma gelen bir olay. Motorum BMW F650GS twin. Mümkün olduğunca işe giderken motorumu kullanmaya çalışıyorum, İstanbul'da köprü geçişini motorla yapmak bana yaklaşık 1 saat kazandırıyor. Ancak geçen hafta yağmurlu bir günde Altunizade civarında bir araba ani bir emniyet şeridi girişiyle beni sıkıştırdı ve frenlere asılmaktan başka çarem yoktu. Bu arada gaz açık kaldı ama debriyaj çekili olduğu için sadece sıkıştıran arabaya gürültülü bir dikkat çekmiş oldum. Aynı durum DCT şanzımanla başıma gelseydi, ne olurdu...?

    Bir süredir Africa Twin DCT hayalleri kuruyordum, ama şimdi bir soru işareti oluştu kafamda.

  8. Atilla Düzel, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (26-10-2016)

  9. #445
    Enduroist Üye Haluk Tamdoğan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Haluk Tamdoğan
    Üyelik tarihi
    02-05-2016
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    37
    Motosiklet
    CRF1000L Africa Twin DCT
    Marka
    Honda

    Standart

    Traction Control acaba devreye girer mi bilemedim abi. Girerse gazi keser. Girmez ise sanirim yanitim olumsuz, yani gaz kesilmez gibi. Ama bu cok bariz bir fren mesafesi yaratmaz diye tahmin ediyorum. Cunku sonucta motor 1 de iken ayak frende bekliyorum ve rolanti torkunu bertaraf edebiliyorum. Teorik olarak frenaj esnasinda motor o torklara inerse ki cok hizli bi sekilde vites kuculecektir, risk olusmaz rahatca durursun. Benim de ani fren yaptigim durumlar oldu ama cok sukur buyuk tehlike olmadi hic. Amprik olarak sana gorus verebiliyorum, bilimsel bir veri yok malesef Gaz kesmeden fren yaptiysan ekstrem bir durum olmustur sanki, o konuya burada girmiyorum.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hep ilk günkü gibi...

  10. #446
    Enduroist Kadim Üye oguzetuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz TUNA
    Üyelik tarihi
    28-03-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    570
    Motosiklet
    1290SAS
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı Atilla Düzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar,

    Africa Twin DCT ile ilgili bir sorum olacak. Panik fren yaparken eğer gaz açık kalırsa, gücü veya çekişi kesiyor mu, yoksa fren gücüne karşı motor gücü zorluyor mu?

    Bunu sormamın nedeni birkaç gün önce başıma gelen bir olay. Motorum BMW F650GS twin. Mümkün olduğunca işe giderken motorumu kullanmaya çalışıyorum, İstanbul'da köprü geçişini motorla yapmak bana yaklaşık 1 saat kazandırıyor. Ancak geçen hafta yağmurlu bir günde Altunizade civarında bir araba ani bir emniyet şeridi girişiyle beni sıkıştırdı ve frenlere asılmaktan başka çarem yoktu. Bu arada gaz açık kaldı ama debriyaj çekili olduğu için sadece sıkıştıran arabaya gürültülü bir dikkat çekmiş oldum. Aynı durum DCT şanzımanla başıma gelseydi, ne olurdu...?

    Bir süredir Africa Twin DCT hayalleri kuruyordum, ama şimdi bir soru işareti oluştu kafamda.
    Fren mesafeniz uzardı. Olası bir kaza gerçekleşebilirdi.
    Oğuz TUNA

  11. #447
    Enduroist Kıdemli Üye Atilla Düzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Düzel
    Üyelik tarihi
    24-10-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    291
    Motosiklet
    F 700GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Öylesine limitte durdum ki... Önce yusuf, sonra kızgınlık girdi devreye. Ama adama değildi kızgınlığım, kendime kızdım. Ne olursa olsun bu durumu öngörmem ve ona göre hareket etmem lazımdı.

    Evet, bir hata da gazı bırakamamam dı. Ama sorum zaten bu hata durumunda motor ne yapıyor? Bununla ilgili onca elektronik ve sensörler arasına bir özellik katılmış mı acaba?


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  12. Atilla Düzel güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Çağın Sarılar (25-10-2016),Ersan ÖZYURT (25-10-2016)

  13. #448
    Enduroist Kadim Üye ERDIM ELITEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ERDIM ELITEZ
    Üyelik tarihi
    17-09-2015
    Bulunduğu yer
    ISTANBUL
    Mesajlar
    988
    Motosiklet
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Marka
    Honda

    Standart

    DCT savunucusu olarak sanırım benim cevap vermem uygun olacak ...

    Oncelikle panik fren mevzunu biraz açmak gerek diye düşünüyorum. Bildiğimden yola çıkarak (yanlış olabilir iddiam yok) panik frende her iki freni de kullanmak gerekmekte. Kullanım anında gaz vererek fren yapabiliyor iseniz ön fren manetiniz çok yakın olmalı diye düşünüyorum.. Bilmem yanlışmıyım??? Eğer yakınsa zaten birinci yanlış bu bence.. Zira gazı kapatmadan fren yapabiliyorsanız gerek dct gerekse normal vitesli motorlarda manetin konumu yanlıştır diye düşünüyorum.

    Sorunuza gelecek olursak yukarıda ki açıklamamdan hareket ile normal şartlarda bahsettiğiniz olayın olması olası görünmüyor. (Panik fren anında) Olduğunu varsayacak olursak dct şanzıman hızınıza göre vites küçültecektir bu size çok az bir kompresyon da sağlayacaktır diye tahmin ediyorum. Öte yandan son 1,5 senedir DCT kullandığımdan dolayı artık vitesli motorlara öcü gibi bakmaktayım. Hani derler ya ''bildiğin hamallık'' diye aynen o tabire uyuyor benim için. Sonuçta arabadan örnek vermek gerekirse eskiden sorarlardı otomatik vites araba kullanabilirmisin diye kullanım şekli şuyu buyu farklı diye (özellikle amerikan arabalarında), kimileri kullanamam bilmiyorum vs derdi, çekinirlerdi. Şimdilerde ise özellikle şehir içinde kullanılıcaksa herkes otomatik araç alıyor ve bildiğim kadarı ile kimse de otomatik araba kullanma eğitimi almadı bu memlekette. Ama nasıl olduysa bir anda herkes kullanabilir oldu.

    Netice olarak DCT motorlar da yaygınlaşacak günün birinde ve herkes kullanmaya başlayacak. Tabi ki kullanım stilleri değişecek. En çok sevindiğim noktaysa ara gazıdan kurtulucam ya daha da başka bişi istemem. En nefret ettiğim şey o. Ozellikle sokaktaki apaçilerde...

  14. #449
    Enduroist Kıdemli Üye Atilla Düzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Düzel
    Üyelik tarihi
    24-10-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    291
    Motosiklet
    F 700GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bende sizin yorumunuzu bekliyordum aslında, yazmasaydınız, doğrudan soracaktım..�� (Diğer yorum yapanlara da teşekkür ederim)

    Dediğiniz doğru, 1 ay once maneti yaklaştırdım, 2 parmak yerine 4 parmak fren yapabilmek için. Bunun böyle bir sorun yaratacağını düşünmemiştim.

    Otomatik vites kullanımına bir itirazım yok, uzun yıllardır otomatik vites araba kullanıyorum. Özellikle istanbul trafiğinde manuel vites düşünemiyorum bile. Ben scuter bile kullanmadığım için motorda otomatik vites hissini bilmiyorum, ama ilk fırsatta DCT şanzımanlı bir Africa Twin deneme sürüşü yapacağım.

  15. #450
    Enduroist Kadim Üye ERDIM ELITEZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ERDIM ELITEZ
    Üyelik tarihi
    17-09-2015
    Bulunduğu yer
    ISTANBUL
    Mesajlar
    988
    Motosiklet
    AFRICA TWIN CRF1000L DCT
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Atilla Düzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende sizin yorumunuzu bekliyordum aslında, yazmasaydınız, doğrudan soracaktım..�� (Diğer yorum yapanlara da teşekkür ederim)

    Dediğiniz doğru, 1 ay once maneti yaklaştırdım, 2 parmak yerine 4 parmak fren yapabilmek için. Bunun böyle bir sorun yaratacağını düşünmemiştim.

    Otomatik vites kullanımına bir itirazım yok, uzun yıllardır otomatik vites araba kullanıyorum. Özellikle istanbul trafiğinde manuel vites düşünemiyorum bile. Ben scuter bile kullanmadığım için motorda otomatik vites hissini bilmiyorum, ama ilk fırsatta DCT şanzımanlı bir Africa Twin deneme sürüşü yapacağım.
    Ne demek hocam tahmin ettiğim gibi olduğuna sevindim. Dogru teşhis yapmışım

    Ote yandan DCT kullanımına gelince başta alışmakta zorluk çekilmiyor desem yalan olur. Amma velakin arabadan örneğe devam edecek olursak manuelden otomatiğe geçenlerde debriyaja basmıyormuydu sormak lazım Şimdi bakın sol ayağını camdan sarkıtanı bile biliyorum ben En azından kendimi örnek gösterebilirim Yapmadığım şey değil.

    Konuya dönecek olursak kendi kullanımımdan bahsedebilirim sadece.. Malum her yiğidin yoğurt yiyişi farklı. Ben %90 oranında D modunda kullanıyorum motoru. Vites büyütme işini ona bırakıyorum. Gazı açtıkça kendi kendine hallediyor. Ama NC den başlayıp AT ile devam eden bir az yaktırma olayı durumundan dolayı 60 km de 6 vitese geçmiş olabiliyor motor. Bana zararı varmı? hayır yok. Sonuçta kimseye tur bindirmeye çalışmıyorum. İhtiyacıma göre gerek kompresör gerekse vites küçültüp hızlanmak için sol baş parmağım yetiyor. 2 tık tık yapmamla beraber istediğim güce veya kompresöre kavuşuyorum. Ve bunu yaparken de hiçbir tork kaybına kapılmıyorum. Dolayısı ile özellikle virajlarda vites küçülterek yanımdaki motorlara by by diyebiliyorum.

    Ancak agresif kullanmak istersem S moduna geçip tork kontrolü kapattığımda motorun karakteri gerçekten değişiyor vites aralıkları uzuyor 60 da değilde 80-90 da geçiyor 6. vitese tabi bu arada devir de 3000 lerde olduğundan daha gidecek cok km'si oluyor. Son olarak motor 6. vitesde kuzu kuzu giderken gazı köklerseniz olması gerektiği gibi vitesi küçültüp fırlıyabiliyor. Daha da yetmezse bir tıka bakar...

    Bunların dışında bilindiği gibi manuel modu da mevcut burda büyütme-küçültme işlemini siz yapıyorsunuz malum. Yalnız durmaya yakın vitesi gene 1'e alıyor. Yani cok dusuk hızda 2 vitesde gitme gibi bir seçeneğiniz olmuyor. Olması gerektiği gibi yani. Manuelde olsa herşeyi size bırakmıyor denilebilir kısacası..

    Kullanımla ilgili söyliyebileceklerim bunlar başka bir sorunuz olursa memnuniyetle cevaplamaya çalışırım.

  16. ERDIM ELITEZ güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Atilla Düzel (25-10-2016),Ersan ÖZYURT (25-10-2016),Seda Güvener (25-10-2016)

 

 
Sayfa 45 Toplam 102 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 354142434445464748495595 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •