Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 4 Toplam 10 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345678 ... SonuncuSonuncu
31 den 40´e kadar. Toplam 95 Sayfa bulundu
  1. #31
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Bir söz vardır: Translap sizi gideceğiniz yere en ucuz, en rahat yada en hızlı götürmez. Ama mutlaka götürür.

    Marka fanatikliği yapmaya gerek yok. Türkiye'de motor üreticilerinin durumu belli. Parça konusunda en iyi hizmeti Honda, BMW verecektir. bunda bir sürpriz yok. sonrasında da Yamaha gelir. Ben arada sırada bir model için heyecanlanır bakarım ilanlara. Sonrasında ilk baktığım şey parçadır. Türkiye'de olmadığını varsayarak, yurtdışı sitelere bakarım. inanın neredeyse her motorun, neredeyse herparçası adamların ellerinde var. 3-4 gün bir parçayı aramak birşey değil, hele ki çok nadiren ihtiyaç olacak vede spesifik bir parçaysa. ben XTR'ı aldığımda yamaha'ya bir sürü parça sordum. ihtiyacım olduğundan değil, meraktan. bana yok dedikleri parçalar amortisör keçesi ve amortisörün alt bakır contasıydı. sorduklarım arasında da tek ihtiyacım onlardı. onları da piyasada vardı aldım.

    XTR ile dünya turu yapan insanlar var. demek ki isteyince uzun yol yapılıyor. zaten ben,uzun turlar için sele yaptırmakta fayda olduğunu (80tl) ve deposunun biraz küçük olduğunu söyledim. ama 120'den sonra gidememek, yada titreşimde rahatsız olmak diye bir şey yok. bunu söylemek büyük haksızlık olur. F650 kullanmadım ama F800 kullandım. herhalde f650 den fazla değildir titreşimi ama o bile hissettiriyordu. sorun mu, kesinlikle hayır. eğer yağda kayar gibi gitsin diyen varsa tek silindir onun işi değil.

    F650 kesinlikle XTR dan daha iyi bir motor. hatta bir de dakar olsa şahane olur. ancak hala diyorum ki, aynı bütce ile aynı temizlikte BMW bulamazsınız. ben de XTR almadan önce F650GS baktım. hatta bir tanesini görmeye gidecektim, iyiye benziyordu. sahibi de düzgün ve hassas biriydi. işim çıktı, motora bakmayı erteledim. 3 gün sonra arayıp geliyorum dediğimde sahibi bana, "motorda bir ses var gibi geldi. ustaya götürdüm. krank değişmesi gerekiyormuş. haftaya görüşelim"dedi. gerçekten de hassas adammış, satacağı motoru bile şüphelenip ustasına götürmüş. eğer 3 gün önce gidip alsaydım belki de anında krank işi çıkacaktı. kısacası her malın bir değeri var. 13-14 bine gayet iyi XTR alınır ama ben o paraya f650gs'e binilmez derim.

    Titreşim meselesine takılmayın. bu konuda çok yanıltılırsınız. deneyecek ve göreceksiniz. size az veya çok gelecek. vaktiyle daha ilk motorumu almadan önce bir gün Rahmi Barutçu'yu aradım. biraz sohbetten sonra dedim ki, "taa tibet'e, tek silindirli titreşimli bir motorla gitmez zor olmadı mı?" o da dedi ki " yani sen şimdi onca mühendisin çalışıp tasarladığı, markanın yıllarca üretim yaptığı motorun, uzun yol gidemeyecek kadar titreşimli olduğunu mu söylüyorsun?" ne kadar haklı olduğunu ilk motorumu aldıktan sonra anladım. bu ülkede bir motosiklet modeli var ki, sadece 1 (yazıyla bir) adet çatal kırma hadisesi var. ve bu sebepten bir daha türkiye'de tutunamamış ve satılamamış. insanlar hala modeli söylenince hatırlıyor bu konuyu. ama aynı zamanda başka bir pek değerli markanın, pek çok değerli bir modelinde, hem Türkiye'de hem de avrupada bir çok çatal kırılma hadisesi yaşandı ve hepsinin üzeri örtüldü. forumlardan konular silindi. marka çatalı değiştirdi yeni modellerinde. ama asla konu yayılmadı. şimdi o modelden bahsedildiğinde, ne kadar mükemmel olduğundan başka konuşulan birşey yok.

    tek silindir titreşimli geliyorsa eğer, üç tane sorum olacak:
    1. 12 senedir bir sürü modelde kullanılan bir motor bloğunu üreten ve kullanan dünyanın en büyük motor üreticilerinden biri, ürettiği motorlardan herhangi birini bile hiç denememiş midir? denemişse acaba " yahu çok titriyo, bununla yola gidilmez ama itele gitsin." mi demiştir?
    2. tüm dünyada, en uzun turlara çıkan insanların neden neredeyse tamamı XTZ, XTR, KLR, XLR, 1100GS, 1150GS, 1200GS tercih etmiştir? F650GS ile yola çıkan kaç gezgin vardır?
    3. iki ayrı dünya devi motor üreticisinin 650cc de ürettiği aynı segment tek silindir motorların titreşimleri olsa olsa birbirinden ne kadar farklı olabilir?

    Dünyada bu tip motorlara "Big Thumper" denir, yani hepsinin kabul edilebilir derecede bir titreşimi vardır. ve azaltmanın en basit yollarından biri, peg lastikleridir

    sonuç olarak, tek silindir istemiyorsanız ve yakıt sorun değilse TA güzel seçim olur. Bütceniz yetiyorsa ve temiz bulduğunuzu düşünüyorsanız GS çok iyi motor. bütceyi zorlamamak vede sağlamcı davranmak istiyorsanız XTR. Bu arada GS alacağınız paraya zaten size yaşı genç NC önerildi. sakin sakin sürecekseniz kesinlikle iyi bir tercih.
    Vasıfsız Endurocu

  2. Serdar Özmetin güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    cemkucuk (17-11-2016),Gürol Kıvırcık (17-11-2016)

  3. #32
    Ordinaryus Enduroist cemkucuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Durmuş Cem KÜÇÜK
    Üyelik tarihi
    17-09-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2,153
    Motosiklet
    Züppeer Teneke 1200
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Serdar Özmetin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tek silindir titreşimli geliyorsa eğer, üç tane sorum olacak:
    1. 12 senedir bir sürü modelde kullanılan bir motor bloğunu üreten ve kullanan dünyanın en büyük motor üreticilerinden biri, ürettiği motorlardan herhangi birini bile hiç denememiş midir? denemişse acaba " yahu çok titriyo, bununla yola gidilmez ama itele gitsin." mi demiştir?
    2. tüm dünyada, en uzun turlara çıkan insanların neden neredeyse tamamı XTZ, XTR, KLR, XLR, 1100GS, 1150GS, 1200GS tercih etmiştir? F650GS ile yola çıkan kaç gezgin vardır?
    3. iki ayrı dünya devi motor üreticisinin 650cc de ürettiği aynı segment tek silindir motorların titreşimleri olsa olsa birbirinden ne kadar farklı olabilir?
    1. aynı motoru kullanmaları demek harika bir motor olması değil arge çalışmaları ile uğraşmamaktır. yeni heyecanlar aramamaktır. bir üreticinin yaptığı ürüne harcadığı emek ve para yı alamaması ve çöpe gitmesi baya bir zarar getirir. ama bilinen bir şeyi farklı üretmek daha akıllıca, bakın mercedes A B C CLA kasalarında kullandığı motorlar Renault motorudur.

    2. bakımı kolay motorlar ile yola çıkmak herzaman için + ile başlatıyor. mesela nasuh mahruki r80 basic ile çıkmıştı. rahmi barutçu f650 ile çıkmıştı. hatta bunları geçtim 126 bis ile çıkanlar bile var bunlarda harika araçlar diyemeyiz dimi.

    3.mesela Honda Translap 650 v2 motora sahip dominator 650 tek silindir aynı marka bile ürün çeşitliliği sunuyor.

    bu arada titreşim herkeste farklıdır. benim bir arkadaşım vardı cbr600f kullanıyordu f650gs altımda hilti varmış gibi titriyor demişti. ben de o zaman 250 cc scooter vardı bana çok süper gelmişti hiç titremedim mesela.

    Serdar Bey çok güzel yorumlarınız var XTR ile ilgili süper bilgiler oldu benim açımdan

    KILIBIKRAYDIR

  4. cemkucuk, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Coşkun SARP (17-11-2016)

  5. #33
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Cem bey, aynen bunu söylemeye calisiyorum. Beklentiler ve hisler farklı olduğundan, ısrarla söylediğim gibi, titresim yada benzeri subjektif konuları deneyip kişisel olarak karar vermek lazım. Parça bulmak, abs nin kıymeti vs konular genel geçer. Ama titresim gibi konular subjektif.
    Yalnız bir şeyi siz doğru yazmista olsanız dikkat çekmek için tekrar edeceğim, Rahmi hocanın Tibet e gittiği eski f650 idi, o da GS değildi. Üstelik GS ler piyasadaydi.

    Cevaplar için ben de tesekkur ederim.

    LG-H818 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Vasıfsız Endurocu

  6. #34
    Enduroist Kadim Üye Coşkun SARP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Coşkun SARP
    Üyelik tarihi
    17-06-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    432
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200 ZE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Serdar kardeşim çok istifade ettim verdiğin bilgiler için teşekkür ederim. Fikirlerinide aynen katılıyorum.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

  7. Coşkun SARP, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Serdar Özmetin (17-11-2016)

  8. #35
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    XT660R bulup denemem lazım. Aklıma yatan kısımları da var yatmayan kısımları da. F650GS ancak tek silindir alabilirim, o da temiz çıkmazsa canımı okur. O riske girilmez şahsi kanaatim. Ancak eşden dosttan denk gelirse olabilir. Transalp ile Kawasaki KLE500 arasında düşündüğümde KLE daha çok hoşuma gidiyor ama kawasaki oluşu düşündürüyor. Bakalım, bütçeyi artırabilirsem NC700X artıramazsam transalp düşüneceğim. Şu XT660R olsa yakınlardan birinde deneyecem de. Geçen DL 650 denedim, ağır geldi, frenleri zayıf geldi. Çok istediğimi yansıtmıyordu. Kalite kokuyor ama bana hitap etmiyor. KLE 500 kullanan var mı, o nasıldır?

  9. #36
    Enduroist Kadim Üye Serdar Özmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Serdar Özmetin
    Üyelik tarihi
    13-11-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    520
    Motosiklet
    KLR 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Kle iyidir. Tabi her zamanki gibi temiz bulacaksınız. Ama sizin butcenize rahat rahat sığar. Kullanıcıları sever ve memnundur. Selesine biraz rahatsız derler, ama basit bir iş o. Asıl mesele çok yuklerseniz yada iki kişi yokuşa falan vurduginuzda zayıf kaliyormus. Bunu söylerler ama tek kişi kullanacaksanız hiç sorun olacağını sanmam. Sanirim 2004 sonrasi revizyon gecirmisti. Goruntusu biraz farklidir. Eksoza katalitik eklenmis ve gucu 3-4 beygir dusmustu sanirim. Ben olsam 2005 ve ustu ozellikle turuncusunu tercih ederdim. Yine de ben tek silindir deneyin derim. Belki hosunuza gider. Tek silindirli bir sürü güzel motor var. .

    LG-H818 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Konu Serdar Özmetin tarafından (18-11-2016 Saat 21:08 ) değiştirilmiştir.
    Vasıfsız Endurocu

  10. #37
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Değerli arkadaşlar,

    Arayıp ta işe yarar bir model bulamayınca, motorsuz kalmamak için zarar etmeden satabileceğim bir motor almış bulunmaktayım. Bu motorun iki amacı var, hobiden uzaklaşmamak, bütçeyi artırmak. Aldığım fiyat sebebi ile zarar etmem pek mümkün değil.
    Bolu'da buldum motoru, 2016 model 7000 km'de CBR250 Repsol. Aşık olunası bir turuncusu var. Aslında alalı 2 ay kadar bir süre oldu, ancak işler birden yoğunlaşınca uyku-iş-uyku üçgenine girdi hayat. Neyse uzatmayayım, motorun sahibi paraya sıkışıp motorunu satılığa çıkartmış. Kapalı garaj motoru. Kış mevsiminde Bolu'dan aklı başında bir insan motor almaz. Ancak kışın en soğuk döneminde bile, 12 bin 500 liradan aşağı bulunması pek mümkün olmayan bir motor. Satamayınca eleman, bunalmış. Eh bir tarafı dağ, diğer tarafı gene dağ. Gitmesi de gelmesi de zor bir dönem. Aradım, sordum, 11250 lirada anlaştık. Gidip baktım, beğendim, aldım. Havanın iyi olduğu bir güne denk getirdim gitme işini, aynı gün üzerine binip geldim.
    Ankara'da Efe Honda da 8000 km periyodik bakımını yaptırdım, aynı zamanda ekspertiz rica ettim. Sonuç motora bakarken de fark ettiğim iki sorundan ibaret;
    1- Baskı balatası zayıf. Motora ilk bindiğimde fark etmiştim debriyaj ayarının kötü olduğunu. Debriyajı tam bıraktığınızda bile sonuç iyi olmuyordu. Serviste onayladı, yanlış devriyaj ayarı ile kullanılmış motor. Bu da balatayı zayıflatmış. Servisin işçilik ve parça için toplam fiyat teklifi 300 tl. Önemsiz yani. Zaten servisin yaptığı debriyaj ayarı ile sorun yok. Usta aciliyeti yok, ancak bir 15-20 bin km sonra kaçırmaya başlar ufaktan haberin olsun, şaşırma dedi.
    2- Motorun üzerine garaj kapısı (kapı 2 kanat, demir ve oldukça ağır) kanatlarından biri çarpmış satan arkadaş motoru çıkarırken, kafa demirinde hafif kasma mevcut. Servis kasa olmadığını onayladı. Yan üst taraftan kafa grenajı ile yan grenajın birleştiği yerin en üst kısmına temas etmiş kapı, servisteki usta "burayı çarpmış olabilme ihtimali yok, değişeni de yok motorun, kafa demiri zayıf bunların, hafiften kasmış" dedi. Bunu sadece bu demirdeki hafif kasmanın alt sakal'ın bir tarafında oluşan hafif bombe(aşağı+geriye doğru kastığı için alt sakalı hafiften bombeletiyor) ile anladık. Sordum, işçilik ve malzeme için fiyat teklifi 400 tl, sadece malzeme 130 tl civarı.

    Bunları yaptırsam bile, bana 12 bin liraya maloluyor ki bu km'de garantili kazasız bir motor için güzel fiyat. Hatta 13 bin rahat eder. Üzerinde yeni takılmış diablo rossu 2 ler mevcut.

    Bu motoru yatırım olarak değerlendirip aldım. Mevcut borcumu bitirdiğimde 12-13 bin tl anaparam olacak ekstradan, ki bu sayede, NC750X'in yeni kasasına bakabileceğim. Ama sevda değişti, canlı olarak 1 kez gördüğüm XL700 Transalp, o duruşu, şaşası, güven telkin eden karizması falan, off of. 2010-2011 model falan, NC750X'den daha uygun alınabilir. Bir an önce Bütçeyi ayarlayıp TA bakmaya başlayacağım 2011 model.

    Motor hakkında edinebildiğim bilgiler ise;

    Kombin ABS var, tel jant, karbüratörlü olan 650'ye göre daha güçlü oluşu. Yakıtı 5 lt / 100km ortalama olarak okudum. Çok fena aklıma yatıyor. Tek eksisi ön lastiğin 21 değil de 19 olması.

  11. #38
    Enduroist Kıdemli Üye Atilla Düzel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Düzel
    Üyelik tarihi
    24-10-2016
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    291
    Motosiklet
    F 700GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    TA icin 5 lt/100km pek dogru degil sanirim. Ahmet Goker'in yorumlarini okumani oneririm. Motorun hayirli olsun, gule gule kullan.

  12. #39
    Enduroist Üye murat_şahin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat şahin
    Üyelik tarihi
    05-11-2016
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    2016 CBR250R Repsol
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Atilla Düzel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    TA icin 5 lt/100km pek dogru degil sanirim. Ahmet Goker'in yorumlarini okumani oneririm. Motorun hayirli olsun, gule gule kullan.
    Atilla bey, bahsettiğiniz yorumları bulamıyorum. Link verebilir misiniz? TA650 için mümkün değil ama 700 için mümkün sanıyordum.

  13. murat_şahin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Uğur Mertol (16-03-2017)

  14. #40
    Enduroist Kıdemli Üye ahmet korkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ahmet korkmaz
    Üyelik tarihi
    15-07-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,704
    Motosiklet
    R1200 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Xl700 içiin kolaylıkla mümkündür.

    5 vitestir, iç lastiklidir, bence diğer eksileri bunlardır.

    bunun dışında benzinini yağını eksik etmezseniz bana mısın demez...

  15. ahmet korkmaz, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (15-03-2017)

 

 
Sayfa 4 Toplam 10 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345678 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •